https://ekolist.cz/cz/kultura/zpravy-kultura/ln-ministerstvo-ustoupilo-od-ekologicke-dane-pro-desetileta-auta
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Ministerstvo ustoupilo od ekologické daně pro desetiletá auta

23.6.2016 11:45 | PRAHA (ČTK)
"Návrh jsme nakonec zavrhli. Má tam být zájem na zlepšení kvality ovzduší. Když se podíváte, co se děje kolem Dieselgate, je zřejmé, že to, co dnes plní auta na technické kontrole, se dramaticky liší od toho, co pak plní v reálném provozu," řekl deníku Brabec
"Návrh jsme nakonec zavrhli. Má tam být zájem na zlepšení kvality ovzduší. Když se podíváte, co se děje kolem Dieselgate, je zřejmé, že to, co dnes plní auta na technické kontrole, se dramaticky liší od toho, co pak plní v reálném provozu," řekl deníku Brabec
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Ministerstvo životního prostředí ustoupilo od zvyšování poplatků za převod starších ojetých aut a platit se zatím nebude ani ekologická daň za registraci automobilů vyrobených v letech 2000 až 2005, tedy těch, které mají nálepku Euro 3. Lidovým novinám (LN) to řekl ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO). Jedním z důvodů je i aféra nazývaná Dieselgate.
 

Vláda schválila zákon o výrobcích s ukončenou životností, který se týká i rozšíření ekologické daně, loni v květnu. Norma Euro 1 se měla zvyšovat z 5000 na 10 000 korun. Nyní platí pro vozidla bez katalyzátoru. Euro 2 by narostla ze 3000 na 5000 korun. Nově pak měla být zpoplatněna také norma Euro 3, a to 3000 korunami. Poplatek by se tak vztáhl i na první generaci fabií a octavií.

Paragrafové znění zákona mělo být vládě původně předloženo do konce září. Tehdy se však v USA objevil skandál Dieselgate koncernu Volkswagen. A aféra s naftovými motory, které kvůli úpravě softwaru dokázaly při měření emisí vykazovat lepší výsledky než v provozu, se dotkl i Česka.

"Návrh jsme nakonec zavrhli. Má tam být zájem na zlepšení kvality ovzduší. Když se podíváte, co se děje kolem Dieselgate, je zřejmé, že to, co dnes plní auta na technické kontrole, se dramaticky liší od toho, co pak plní v reálném provozu," řekl deníku Brabec. Byly i případy, kdy vozidla s normou Euro 3 měly lepší parametry než auta s Euro 5 v reálném provozu, poznamenal.

Podle Brabce ministerstvo nyní nenavrhuje termín, kdy by se poplatky měly zvýšit. "Poplatky zůstávají v návrhu ve stávající výši," uvedl ministr. Podle plánů z loňského května měl nový zákon nabýt platnosti 1. ledna 2017.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist