http://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/rady-a-navody/automobilky-zprovoznily-webove-stranky-ktere-ukazi-zda-auto-neobchazi-emise
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii

Automobilky zprovoznily webové stránky, které ukáží, zda auto neobchází emise

7.10.2015 10:43 | PRAHA (ČTK)
Skandál vypukl 18. září, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující snižovat jinak nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku
Skandál vypukl 18. září, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující snižovat jinak nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | SMG / Shutterstock
Automobilka Škoda Auto spustila web, na kterém si mohou majitelé podle VIN kódu zjistit, zda se jejich naftového vozu týká problém s obcházením měření emisí. Dotaz mohou vznést i na bezplatnou infolinku 800 600 000. Podobné weby již mají i Audi, Seat a Volkswagen.
 

Společnost již dříve oznámila, že problematický dieselový motor koncernu VW s typovým označením EA 189 namontovala do 1,2 milionu vozů. Jde o tří a čtyřválcové motory se zdvihovými objemy 1,2, 1,6 a 2,0 litru s emisní normou Euro 5. Dodávala je do modelu Fabia II (v letech 2009 až 2014), Roomster (2009 až 2015), Rapid (2011 až 2015), Yeti (2009 až 2015), Octavia II (2009 až 2013) a Superb II (2009 až 2013). Do stávajících modelů v Evropě již Škody tyto motory nemontuje.

Vedle specializovaného webu lze vůz prověřit i na stránce www.skoda-auto.cz v levém menu pod záložkou "Ověření softwaru naftových motorů". Bude-li se problém týkat zadaného vozidla, nabídne stránka zákazníkovi možnost kontaktování smluvního partnera Škody nebo infolinky.

Majitelé vozů Volkswagen si mohou svůj vůz prověřit na adrese http://info.volkswagen.de/de/de/home.html?tab=check-own-car, vlastníci Audi na stránkách http://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/layer/serviceaktion.html a Seatu na http://www.seat.es/posventa/motores-diesel/verifica-tu-coche.html.

S řešením problému pro majitele dotčených aut má automobilka přijít během října. Z mateřského koncernu již uniklo, že ve hře je několik možností řešení. Ty spočívají v aktualizaci špatného softwaru nebo zabudování většího katalyzátoru. V krajním případě by ale výrobce mohl měnit celý vůz.

Skandál vypukl 18. září, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující spuštěním speciálního režimu snižovat jinak nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Podle odborníků mají USA přísnější emisní normy a v Evropě by tyto vozy i bez speciálního režimu normálně homologačním testem prošly. Přibližně od roku 2017 se mají evropské homologační testy měnit, aby se hodnoty více blížily běžnému provozu.


tisknout poslat
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.
Článek vyšel díky podpoře Ministerstva životního prostředí, jeho obsah nemusí vyjadřovat stanoviska MŽP.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení


Zapomněli jste heslo? Změňte si jej.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama

Blíž přírodě

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist