Hnutí DUHA vypsalo odměnu sto tisíc Kč na dopadení pytláka, který zabil vlka
Stále ještě není jisté, zda jde skutečně o vlka, ani zda nešlo o přirozené úmrtí. „Mrtvé zvíře opravdu jako vlk vypadalo, ale musíme počkat na výsledky testů pro vyloučení záměny s křížencem či podobným plemenem psů. Komplikací jsou probíhající rozkladné procesy. Podle našeho názoru jsou tři varianty možné příčiny jeho smrti: zastřelení, zranění autem či konflikt s jiným zvířetem. Pokud se ukáže, že byl zastřelen, bude to každopádně hodně smutná zpráva," říká Ladislav Pořízek, ředitel regionálního pracoviště Agentury ochrany přírody a krajiny ČR. Další podrobnosti viz zpráva V Máchově kraji byl nalezen mrtvý vlk.
"Pokud byl vlk skutečně upytlačen, je to to nejsmutnější, co může velké šelmy v naší krajině potkat. Je to projev kruté bezohlednosti i zásadního nepochopení ekologických vazeb v přírodě. Hnutí DUHA již vypsalo odměnu sto tisíc korun za informace, které povedou k dopadení pytláka. Apelujeme na polici, aby případ důkladně vyšetřila,“ říká Miroslav Kutal, expert na ochranu velkých šelem. Uvedená odměna se nevztahuje jen na tento konkrétní případ, ale platí dlouhodobě a týká se velkých šelem obecně: rysa, medvěda a vlka.
Odměnu na dopadení případného pytláka vypsal i Český svaz ochránců přírody. "Je to odměna za poskytnutí informace vedoucí k dopadení a potrestání každého, kdo by úmyslně zavinil usmrcení vlka kdekoliv na území České republiky. Výše odměny je stanovena na 50 000 Kč," říká Petr Stýblo za Český svaz ochranců přírody.
Hnutí DUHA upozorňuje na výzkum České zemědělské univerzity, který se problém pytláctví velkých šelem věnoval. Profesor Jaroslav Červený po patnácti letech zopakoval průzkum mezi myslivci o jejich názoru na rysa na Šumavě. V anonymní anketě se k pytláctví přiznalo dokonce o 4 % více myslivců než na začátku tisíciletí. „Celková hodnota 14,2 % dotazovaných myslivců, kteří se k nelegálnímu lovu přiznali, je vysoce alarmující,“ uvedli Jaroslav Červený a Tomáš Kušta v článku publikovaném v zářijovém čísle Světa myslivosti.
reklama