https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/cinska-firma-byton-predstavila-svuj-chytry-elektricky-vuz
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Čínská firma Byton představila svůj chytrý elektrický vůz

8.1.2018 12:16 | LOS ANGELES (ČTK)
Auto, které se řídí samo. Nesmíte u toho ale spát.
Auto, které se řídí samo. Nesmíte u toho ale spát.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Čínská firma Byton představila koncept svého chytrého elektrického vozu. Auto, na jehož konstrukci pracovali bývalí zaměstnanci BMW a firmy Apple, má mimo jiné velkou palubní desku s dotykovým displejem a umožňuje vůz otevřít díky softwaru k rozpoznávání obličeje.
 
Provozní ředitel a spoluzakladatel firmy Daniel Kirchert před zahájením veletrhu spotřební elektroniky v Las Vegas novinářům řekl, že auto se má vyrábět masově a prodávat se začne příští rok za cenu od 45.000 USD (960.000 Kč).

"Chceme být společností, která přinese na trh první skutečné chytré auto," prohlásil generální ředitel Carsten Breitfeld, jehož cituje server BBC.

Téměř přes celou palubní desku se rozprostírá velká obrazovka, která je ve dne jasně bílá, za tmy se ale její světlo změní, aby tolik nerušilo. Obrazovku lze ovládat dotykem, hlasem a gesty. Uprostřed volantu je tablet, další obrazovky jsou pak na zadní části předních sedadel.

Hlavní displej může zobrazovat mnoho věcí - videoklipy, kalendář, trasu, zdravotní údaje a další. Po usazení do auta vnitřní kamera určí, kdo je sedící osoba, načte profil a nastaví polohu sedadel a provede další úpravy. Pokud je auto v plném režimu samořízení nebo v nepohyblivém stavu, mohou se přední sedadla natáček směrem k sobě a otevřít prostřední prostor auta tak, že i sedící na zadních sedadlech vidí přední velký displej.

Automobil je vybaven senzory, které by měly umožnit autonomní řízení čtvrté úrovně, tedy takové, kdy by řidič teoreticky mohl za volantem usnout. To však zatím nebude v nabídce. Vůz tak bude mít nabídku autonomního řízení, kdy bude auto řídit samo, ale řidič musí zůstat v pohotovosti a být připraven převzít kontrolu nad řízením.

Auto od společnosti Byton má být na jedno nabití schopno ujet 400 až 520 kilometrů. Baterii by mělo být možné z 80 procent dobít do 30 minut. Zrychlení z nuly na 100 má auto mít zhruba za pět sekund.

Společnost Byton byla dříve známá jako Future Mobility. Název vznikl ze slov Bytes on Wheels, tedy bajty na kolech. Firma je financována z Číny.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist