https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/dopravni-experti-budou-jednat-o-rychle-zeleznici-a-otevreni-trhu
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Dopravní experti budou jednat o rychlé železnici a otevření trhu

21.11.2017 03:05 | PRAHA (ČTK)
Experti na železniční dopravu a představitelé státu budou dnes jednat o připravované stavbě vysokorychlostní železnice v Česku a o otevírání trhu železniční dopravy konkurenci Českých drah.
Experti na železniční dopravu a představitelé státu budou dnes jednat o připravované stavbě vysokorychlostní železnice v Česku a o otevírání trhu železniční dopravy konkurenci Českých drah.
Foto | chaim zvi / Flickr
Experti na železniční dopravu a představitelé státu budou dnes jednat o připravované stavbě vysokorychlostní železnice v Česku a o otevírání trhu železniční dopravy konkurenci Českých drah. Součástí diskuse na Žofínském fóru bude i evropská legislativa, podle které musí stát postupovat při budoucím výběru dopravců na dotovaných linkách.
 

Příprava na výstavbu vysokorychlostních tratí pro vlaky jedoucí více než 300kilometrovou rychlostí je zatím v Česku ve fázi prvních studií. Letos v květnu vláda schválila koncepční materiál, který stanovuje základní sít rychlých spojení největších českých měst na vysokorychlostní železnice v zahraničí. První takovou tratí je propojení Berlína přes Drážďany s Prahou. Hotová by mohla být podle Správy železniční dopravní cesty do roku 2030. Druhou v pořadí je trať z Prahy do Brna, která se v Brně rozdvojuje na dva směry k Břeclavi a na Ostravu. Poslední uvažovaná spojení mají směřovat z Brna do polských Katovic a z Prahy do Vratislavi.

Českým drahám vyprší velká část desetiletých kontraktů na provoz vlaků v roce 2019, obnovení smluv bez výběrových řízení ale už nebude mít státem vlastněný dopravce jednoduché. Podle takzvaného čtvrtého evropského železničního balíčku může stát, případně kraj, přidělovat provoz na jednotlivých tratích bez soutěže i po roce 2019. Je to možné ale jen krátkodobě a za situace, že o konkrétní trasu nemá zájem žádný konkurent.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist