https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/volkswagen-zacne-v-cr-svolavat-prvni-vozy-kvuli-dieselgate
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Volkswagen začne v ČR svolávat první vozy kvůli skandálu s emisemi

16.5.2016 03:20 | PRAHA (ČTK)
kandál vypukl loni v září, když americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinila koncern Volkswagen, že jeho turbodieselové motory pod typovým označením EA 189 ve verzi Euro 5 jsou schopné obcházet homologační emisní měření
kandál vypukl loni v září, když americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinila koncern Volkswagen, že jeho turbodieselové motory pod typovým označením EA 189 ve verzi Euro 5 jsou schopné obcházet homologační emisní měření
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Koncern Volkswagen dnes začne v Česku svolávat do servisů první vozy s naftovými motory, které kvůli úpravě softwaru dokázaly při měření emisí vykazovat lepší výsledky než v provozu. Akce je reakcí na takzvanou aféru Dieselgate, která propukla loni na podzim v USA. Tuzemští majitelé aut postupně dostanou dopis s návodem, jak postupovat. Koncern v Česku nejprve svolá některé modely Volkswagenu, Audi a Seatu, škodovky přijdou na řadu později.
 

V Česku bude do servisů povoláno asi 58 000 vozů Volkswagen, Audi a Seat a přibližně 106 000 škodovek. Servisní zásah bude v závislosti na modelu vozidla trvat 30 až 60 minut a bude bezplatný. Náklady platí Volkswagen.

Pro úsporu času budou moci majitelé aut zásah spojit s plánovanou pravidelnou inspekcí nebo jiným úkonem v servisu. Akce nebude pro majitele aut povinná, i když podle záměru ministerstva dopravy by mělo do servisů zamířit alespoň 80 procent vozů.

Motorům 1.2 TDI, 1.6 TDI a 2.0 TDI bude aktualizován software řídicí jednotky. U motoru EA 189 o objemu 1,6 litru bude navíc před senzor hmotnosti vzduchu do sacího potrubí dodatečně namontován usměrňovač proudění vzduchu. Cílem těchto technických opatření je, aby spotřeba paliva, výkonové parametry i hodnoty emisí oxidu uhličitého zůstaly beze změny.

Skandál vypukl loni v září, když americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinila koncern Volkswagen, že jeho turbodieselové motory pod typovým označením EA 189 ve verzi Euro 5 jsou schopné obcházet homologační emisní měření. Řídicí jednotka rozpozná, když se vůz podrobuje emisnímu testu, a přejde na ekologický režim, při kterém vůz produkuje výrazně nižší množství oxidů dusíku.

Vozy s motorem typu EA 189 plnícím Euro 5 se už v Evropě neprodávají. Celkově jsou ale problematické motory namontovány v 11 milionech aut koncernu Volkswagen po celém světě, z toho je asi 1,2 milionu škodovek.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist