https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/nejvetsimu-vyvlastneni-pozemku-na-obchvatu-asi-predejde-dohoda
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: Největšímu vyvlastnění pozemků na obchvatu asi předejde dohoda

26.3.2003 | PLZEŇ | MF Dnes
Ze zatím největšího vyvlastňování pozemků, k němuž mělo dojít kvůli stavbě silničního obchvatu Plzně, zřejmě sejde. Majitelům téměř tříhektarové polnosti ležící v koridoru budoucí dálnice nedaleko Útušic totiž město Plzeň zřejmě nabídne náhradní půdu.
 
. Vyvlastňovací kolotoč se přitom proti manželům Kašparovým, kteří loni odmítli nabídku Ředitelství silnic a dálnic na odkup dvou pozemků o ploše 2,6 a 0,2 hektaru, již rozběhl. "Na žádost právního zástupce vlastníků doktora Petra Kužvarta jsme ale řízení na měsíc přerušili. Existuje totiž reálná naděje, že nakonec dojde k dohodě," řekl Právu Michal Grubr, vedoucí stavebního úřadu v příslušné obci Štěnovice. Podrobnosti případné úmluvy zatím zúčastněné strany tají. "Při řešení situace by mohlo pomoci město Plzeň, a pokud se to povede, tak by zde už neměly nastat žádné problémy," řekla Marie Nádvorníková, hlavní inženýrka stavby obchvatu. Náměstek plzeňského primátora Petr Náhlík (KDU-ČSL) nebyl o mnoho konkrétnější: "Projevili zájem o některé pozemky a my zatím zkoumáme, jaké máme možnosti, jaké jsou cenové relace, výměry." Směně by v každém případě musela požehnat městská rada a zastupitelstvo. Zatím tedy jediným skutečně vyvlastňovaným pozemkem zůstává 250 metrů čtverečních na vrchu Valík, které má ve společném vlastnictví na devadesát ekologů. O vyvlastnění v tomto případě rozhodl štěnovický stavební úřad v listopadu, část vlastníků se ale odvolala ke kraji.

Hledání kompromisů

Podle Nádvorníkové by při vykupování dalších pozemků už nemusely nastat žádné vážnější komplikace. "Jednání s obcemi Štěnovice i Útušice spějí k docela dobrému závěru," podotkla Nádvorníková, podle níž v březnu obě strany předložily podmínky, při jejichž splnění by bylo možné dotčené obecní pozemky vykoupit. "Jde třeba o zvýšení protihlukových valů nebo o prověření protihlukových opatření u Robčic, což pro nás není neschůdné. Zásadní rozpory už prakticky nejsou. Obě obce, které v minulosti požadovaly například úpravu nivelity dálnice, tedy zásadní technické změny, v těchto otázkách ustoupily," dodala Nádvorníková. Všechny zmiňované pozemky leží ve střední, 3,5 kilometru dlouhé a jediné nerozestavěné části obchvatu. Oba jeho kraje se již budují a zprovozněny by měly být do konce roku. V té době bude možné z Plzně odvést tranzitní dopravu, která bude chybějící střední úsek projíždět po silnici právě kolem Štěnovic a Útušic. "Pak budou mít obě obce určitě velký zájem o to, aby stavba poslední části obchvatu začala co nejdříve," uzavřela Nádvorníková.
reklama

 
Ivan Blažek

| MF Dnes

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist