http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/cestovani-na-trati-usti-nad-orlici-letohrad-je-nyni-rychlejsi-a-komfortnejsi
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii

Tiskové zprávy

Správa železniční dopravní cesty: Cestování na trati Ústí nad Orlicí – Letohrad je nyní rychlejší a komfortnější

Správa železniční dopravní cesty zlepšila parametry železniční tratě Ústí nad Orlicí – Lichkov v mezistaničním úseku z Ústí do Letohradu. Hlavním cílem projektu bylo její uvedení do technického stavu odpovídajícího evropským parametrům a standardům.

V rámci stavby byly provedeny úpravy železničního svršku, spodku a nástupišť na zastávkách Dolní Dobrouč, Hnátnice a Dolní Libchavy. Viditelnou proměnou prošla železniční stanice Lanšperk, kde kromě oprav dvou nástupišť došlo rovněž ke snesení celé nevyužívané koleje u výpravní budovy. V takto vzniklém prostoru stavbaři vybudovali nové vnější nástupiště a zajistili zjednodušení konfigurace kolejiště. Bylo zde také zřízeno nové trolejové vedení a vyměněno osvětlení. Obnovou prošlo i staniční zabezpečovací zařízení a místní kabelizace.

„Největším přínosem stavebních prací na trati 024 je především zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti provozu. Realizace projektu umožnila v daném úseku z Ústí nad Orlicí do Letohradu zvýšit traťovou rychlost, což se příznivě projeví na zkrácení jízdních dob,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

V souladu s globálním cílem prioritní osy 1 Operačního programu Doprava, jímž je zlepšení železniční dopravy na transevropské síti TEN-T, bylo dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti, snížení provozních nákladů a zajištění kapacity dráhy a kvality železničního provozu pro výhledový rozsah dopravy. Dalším pozitivním dopadem projektu je zvýšení bezpečnosti a plynulosti železniční dopravy.

Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Trať 024 Ústí nad Orlicí – Lichkov, úsek Ústí nad Orlicí – Letohrad činily 550 311 173 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, příspěvek EU může dosáhnout až maximální výše 384 840 906 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby byly společnosti Chládek a Tintěra, Pardubice a.s. a Porr a.s.
tisknout poslat
 twitter

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení


Zapomněli jste heslo? Změňte si jej.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Blíž přírodě

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist