http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/hasek-zrejme-lhal-o-nakladech-za-odsun-nadrazi
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii

Tiskové zprávy

Děti Země: Hašek zřejmě lhal o nákladech za odsun nádraží

10. října 2016 | Děti Země
Čtyři odbory krajského úřadu nenašly žádné doklady o částce 3 mld. Kč

Krajský úřad Jihomoravského kraje svým rozhodnutím ze dne 3. října 2016 odmítl Dětem Země poskytnout doklady o tom, že odsun nádraží v Brně stál občany již tři miliardy korun, jak to tvrdil na besedě ke krajským volbám dne 6. září 2016 hejtman Michal Hašek. Jako důvod uvádí, že zaměstnanci čtyř odborů žádné takové informace nenašli, takže ani neexistují. Děti Země s tím nesouhlasí, protože kraj informace mít musí, když to tvrdí jeho hejtman, který nemá důvod veřejně lhát. Stačilo se ho zeptat.

„Tvrzení, že kraj informace o nákladech za odsun nádraží nemá, musí být nepravdivá, protože tím vlastně říká, že hejtman Hašek je lhář, což se nám zdá bizarní. O přípravě odsunu nádraží v Brně přitom kraj velmi dobře ví, neboť s Brnem a se Správou železniční dopravní cesty podepsal dne 4. července 2002 smlouvu o spolupráci,“ kroutí hlavou nad nezákonným postupem krajského úřadu předseda Dětí Země Miroslav Patrik.

Děti Země žádost o tyto doklady podaly dne 10. září 2016 na základě tvrzení Haška na předvolení besedě s lídry dalších stran dne 6. září 2016, kterou pořádal Blesk. Na ní Hašek tvrdil, že do přípravy odsunutého nádraží se prý již investovaly tři miliardy korun, z toho pět set milionů korun stála projektová dokumentace. Odbory kanceláře hejtmana, rozvoje dopravy, územního plánování a životního prostředí ovšem ani po třech týdnech usilovného hledání nic nenašly, takže krajský úřad informace prý nemá či prý neexistují nebo je prý mít nemusí.

„S žádostmi o informace od krajského úřadu máme letos ty nejhorší zkušenosti. Nejprve opakovaně tvrdil, že ani z elektronicky zaručeného podpisu nezná identitu žadatele, takže pět měsíců šikanózně odmítal vydat smlouvy kraje se spolkem ANNO JmK o dotaci deseti miliónů korun během vládnutí Haška. Nyní ještě začal účelově tvrdit, že nedá údaje o platech šesti zaměstnanců, protože bychom informace zneužili,“ připomíná dále Patrik.

Stavební úřad ÚMČ Brno-střed sice pro odsunuté nádraží vydal v září 2013 na základě žádosti Správy železniční dopravní cesty, s. o., a Statutárního města Brna ze dne 9. prosince 2005 třetí územní rozhodnutí, nicméně ani po třech letech si úřady s odvoláními Dětí Země, spolku Židenice – Stará Osada a jedné osoby nevědí rady. Odvolání má místo magistrátu řešit Krajský úřad Jihočeského kraje, který ale řízení do konce roku přerušil.

Děti Země navíc nyní již pět měsíců čekají na poskytnutí platů těchto šesti zaměstnanců Jihomoravského kraje: Pavlíny Krásné a Romana Heinze z odboru kontrolního a právního, Pavla Kobylka z odboru dopravy a Petry Košťálové a Hany Kladivové s Martinem Koníčkem z odboru kanceláře ředitelky.


* * * * * * * * * * *


Stručná historie diskusí o poloze nádraží v Brně a jeho schvalování

1987 (prosinec) = studie proveditelnosti č. 1 ve prospěch odsunutého nádraží v Brně

2002 (06.05.) = usnesení vlády č. 457 o poloze nádraží podle územního plánu Brna

2002 (04.07.) = smlouva mezi MDS, SM Brnem a JMK o financování nového nádraží

2004 (leden) = studie proveditelnosti č. 2 ve prospěch odsunutého nádraží v Brně

2004 (11.03.) = zahájení sběru podpisů za referendum pro nádraží v centru

2004 (20.04.) = kritické prohlášení 19 expertů k Železničnímu uzlu Brno v odsunuté variantě (1)

2004 (21.06.) = změna ÚP Brna pro výstavbu odsunutého nádraží

2004 (19.07.) = předání petice s 24.686 podpisy za referendum s volbami do JmK

2004 (09.10.) = místní referendum č. 1 o poloze nádraží (25 % účast / 86 % pro nádraží v centru= 67.440 voličů)

2004 (15.-16. 10.) = volby do zastupitelstva JmK

2005 (13.01.) = stanovisko SEA pro odsun nádraží: 4 varianty

2005 (14.10.) = stanovisko EIA pro odsun nádraží: 1 varianta

2005 (09.12.) = zahájení územního řízení pro odsunuté nádraží (1. etapa = 20,4 mld. Kč)

2006 (duben) = dostavba odsunutého nádraží podle plánu Brna má být v září 2012

2006 (listopad) = studie proveditelnosti č. 3 (aktualizace č. 2) ve prospěch odsunutého nádraží v Brně

2007 (březen) = studie OK NvC a externích expertů o nádraží v centru u Nových Sadů

2007 (září) = multikriteriální analýza o výhodnosti nádraží v centru, než odsunutém

2007 (říjen) = kritický expertní posudek CDV o odsunutém nádraží

2007 (01.11.) = kritické prohlášení 30 expertů k Železničnímu uzlu Brno v odsunuté variantě (2)

2008 (12.12.) = Krajský soud v Brně ruší územní rozhodnutí č. 1 (žalobci: 2 občanská sdružení a 13 osob)

2011 (březen) = studie proveditelnosti č. 2 pro SJ kolejový diametr

2011 (září) = urbanistická a architektonická studie o nádraží v centru

2011 (listopad) = finanční studie o modernizaci nádraží v centru v 1. etapě za 10 mld. Kč

2011 (prosinec) = studie proveditelnosti č. 4 ve prospěch odsunutého nádraží v Brně

2012 (leden) = kritické prohlášení 27 expertů k Železničnímu uzlu Brno v odsunuté variantě (3)

2012 (30.09.) = termín dostavby odsunutého nádraží podle plánu Brna z dubna 2006

2012 (květen) = zahájení prací na dopracování varianty odsunuté a v centru pro studii proveditelnosti č. 5

2013 (18.09.) = vydání územního rozhodnutí č. 3

2013 (25.10.) = odvolání proti územnímu rozhodnutí č. 3, o němž má rozhodnout Magistrát města Brna

2014 (21.01.) = zahájení sběru podpisů za referendum č. 2 o nádraží

2014 (březen) = dokončení prací na dopracování varianty odsunuté a v centru pro studii proveditelnosti č. 5

2014 (01.08.) = předání petice s 21.083 podpisy na vyhlášení referenda č. 2 s volbami do obcí v říjnu 2014

2014 (01.09.) = předání petice s dalšími 5.813 podpisy na vyhlášení referenda č. 2 s volbami do obcí v říjnu 2014

2014 (17.10.) = Krajský soud v Brně prohlašuje návrh na vyhlášení referenda č. 2 za bezvadný

2014 (22.10.) = Rada města Brna doporučuje svolat referendum č. 2 na sobotu 24. 1. 2015 od 8 do 22 hodin

2014 (25.11.) = Zastupitelstvo města Brna vyhlašuje referendum č. 2 společně s volbami do zastupitelstva JmK

2015 (20.05.) = smlouva mezi SŽDC, s. o., a firmami SUDOP Brno, s.r.o., Moravia Consult Olomouc, a.s., a AF-CityPlan, s.r.o., o vypracování studie proveditelnosti č. 5 o nádraží v Brně (vyřazenou firmou je HELIKA, a. s.)

2015 (červen) = kritické prohlášení 24 expertů k Železničnímu uzlu Brno v odsunuté variantě (4)

2016 (říjen) = kritické prohlášení 31 expertů k Železničnímu uzlu Brno v odsunuté variantě a pro referendum (5)

2016 (07.-08.10) = volby do zastupitelstva JmK spolu s referendem č. 2 o poloze nádraží a o způsobu výběru varianty (24 % účast / 81 % pro nádraží v centru = 59.211 voličů)

2016 (31.12.) = ukončení přerušení odvolacího řízení, které rozhodne o odvolání proti územnímu rozhodnutí č. 3

2017 (únor?) = termín dokončení studie proveditelnosti č. 5 ve prospěch odsunutého nádraží v Brně (?)
tisknout poslat
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení


Zapomněli jste heslo? Změňte si jej.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Příběhy české přírody
   

Blíž přírodě

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist