https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/icebreaker-systematicky-zkracuje-ekostopu-sveho-obleceni-testuje-eco-index
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Icebreaker Czech Republi: Icebreaker systematicky zkracuje ekostopu svého oblečení, testuje Eco Index

9. listopadu 2011 | Icebreaker Czech Republi
Průkopník outdoorového oblečení z vlny merino společnost Icebreaker se podílí na testování nejnovějšího online nástroje Eco Index, který měří a srovnává dopad výroby oděvů, obuvi a sportovního vybavení na životní prostředí.

„Open source nástroj Eco Index mapuje vliv na přírodu v šesti životních stádiích produktu. Sleduje výrobek od použitých materiálů, přes obaly, jeho výrobu a sestavení, přepravu a distribuci, čas jeho používání a nakonec i dobu jeho rozpadu potom, co doslouží. Na základě těchto zjištění je systém schopný doporučit, kterou etapu můžeme ještě vylepšit,“ vysvětlil generální manažer Icebreakeru pro Střední a Východní Evropu Branislav Adamec.

Společnost Icebreaker při výrobě důsledně dodržuje pravidla trvale udržitelného rozvoje, tedy zachování rovnováhy mezi oblastmi života zahrnujícími ekonomiku, sociální aspekty a životní prostředí. Svoji snahu o zprůhlednění celého výrobního procesu dokázal Icebreaker už v roce 2008 zavedením jedinečného programu Baacode. „Každý kousek oblečení od Icebreakeru má unikátní Baacode na vnitřní visačce. Po zadání kódu na adrese Icebreaker.com/baacode uvidíte ovčí farmy, odkud naše merino pochází. Zájemci si mohou přečíst také rozhovory přímo s farmáři a udělat si virtuální prohlídku závodů, které merino pro Icebreaker spředly, nabarvily a ušily,“ popsal Branislav Adamec.
Testování nástroje Eco Index se tak pro Icebreaker stalo přirozeným pokračováním snahy o zodpovědný přístup k výrobě a životnímu prostředí. Konkrétně se do něj zapojila hlavní pobočka Icebreakeru pro Spojené státy, která spolu s designérským centrem Icebreakeru sídlí v Portlandu. Zkoušky budou zároveň provádět i další čtyři značky sídlící v tomto městě. V další fázi projektu bude Icebreaker s nimi prověřovat novinku Apparel Tool. Tu vyvinuly ve spolupráci OIA Eco Working Group a Sustainable Apparel Coalition. Základem Apparel Tool je rozhraní a obsah Eco Indexu, navíc je však kombinována s produktem Nike´s Materials Assesment Tool od firmy Nike. Apparel Tool tak poskytuje optimální podmínky pro produktové designéry a vývojáře, aby mohli svá rozhodnutí ohledně získávání materiálu založit na spolehlivých datech, a tím redukovat dopad, který má výroba na životní prostředí. Icebreaker a čtyři portlandské společnosti získají speciální trénink, aby mohli používat současný prototyp produktu. Testování nového Apparel Indexu dotuje pětadvaceti tisíci dolary grant, který poskytuje Portland Development Commission a Outdoor Industry Association. Ty doufají, že grantový program bude sloužit jako model pro podobnou podporu realizace i v jiných společnostech a městech.


Icebreaker
Společnost Icebreaker vznikla v roce 1994 na Novém Zélandu a začala jako první na světě vyvíjet systémy vrstveného outdoorového oblečení z vlny merino. Od počátku pracuje Icebreaker důsledně na principech trvale udržitelného rozvoje. Jako jediná outdoorová firma získává merino přímo v místě jeho vzniku od novozélandských farmářů. Může tak s jistotou zaručit nejen kvalitu materiálu, ale i dobré životní podmínky „čtyřnohých továren“ na zlaté rouno, které se pasou volně na horských svazích. Vrstvený systém Icebreaker zahrnuje spodní prádlo, střední vrstvu, vnější vrstvu, ponožky a doplňky. Existují také různé kategorie produktů, a to od outdoorového a technického sportovního oblečení až po lifestylové oblečení pro volný čas. Každá řada se vyrábí ze specifického materiálu a s charakteristickými designovými prvky. V současnosti se Icebreaker prodává ve více než třech tisících obchodech v třiceti sedmi zemích světa. Icebreaker je pevně přesvědčen o tom, že by se v první řadě mělo dbát na trvalou udržitelnost, etickou výrobu a bezpečnost a zdraví zvířat. V roce 2008 představil Icebreaker Baacode – průkopnický projekt zajišťující průhlednost výrobního cyklu každého z produktů Icebreaker.


Kontakty:
David Chovanec
Marketing & PR Manager
Icebreaker Czech Republic s.r.o.
Olbrachtova 1800, Tišnov
Tel: +420 549 213 879
Mobil: +420 773 637 359
Fax: +420 549 213 879
Email:david.chovanec@Icebreaker.com

Barbora Mocová
Mediaclar, s.r.o. – Public Relations
Platnéřská 4, Praha 1
Tel.: +420 221 108 701
Fax.: +420 221 108 701
Mobil: +420 774 849 117
Email: barbora.mocova@mediaclar.cz
Email: icebreakercz@gmail.com


Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist