http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/kazda-5-jizda-mezi-prahou-a-brnem-muze-byt-zdarma-bonusovy-program-ceskych-drah-cd-body-je-stale-vyhodnejsi
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii

Tiskové zprávy

České dráhy: Každá 5. jízda mezi Prahou a Brnem může být zdarma – bonusový program Českých drah ČD Body je stále výhodnější

7. prosince 2016 | České dráhy
Dvakrát více bodů do programu ČD Body již připisujeme cestujícím ve vybraných expresních vlacích na lince Praha – Brno. Stačí tak 4 nákupy zpáteční jízdenky v eShopu Českých drah a zákazníci nasbírají tolik bodů, že si budou moci pořídit další jízdenku zdarma. Nyní tuto oblíbenou nabídku prodlužujeme i do nového jízdního řádu. Mezi českou a moravskou nejlidnatější metropolí jezdí vlaky národního dopravce každou hodinu, ve špičce i v půlhodinovém intervalu. Cestující si mohou vybrat z více kategorií vlaků.

Jízdné od 159 Kč, při nákupu jízdenky na eShopu ČD místenka zdarma, cestovní doba od 2 hodin a 28 minut – to jsou hlavní benefity při cestování na lince Praha – Brno s Českými drahami. V určených přestupních stanicích pak na vlaky národního dopravce navazuje řada dalších spojů po celé České republice i zahraničních metropolí. A to vše na jeden jízdní doklad.


Kategorie railjet

Kategorie railjet nabízí nejmodernější soupravy ve střední Evropě. Tyto vlaky jezdí v obou směrech každé dvě hodiny, vyjíždějí z Prahy a pokračují až do Vídně nebo Grazu. Cestující si mohou užít bezkonkurenčního pohodlí ve třech třídách – economy, first a business. Součástí soupravy je restaurační vůz s širokou nabídkou teplých i studených jídel, zákazník má možnost na svém místě využít občerstvení z minibaru V těchto soupravách je k dispozici Wi-Fi připojení, palubní portál s nabídkou filmů, hudby a elektronických knih, nebo dětské kino. Vlaky railjet jsou oblíbené také proto, že umožňují přepravu lidí na vozíku. Využít lze i přepravy kol, psů, vyhrazena jsou i místa na dětský kočárek.


Kategorie EuroCity

Vlaky kategorie EuroCity vyráží na trasu Praha – Brno každé dvě hodiny v obou směrech a pokračují až do Bratislavy a Budapešti. Cestující mají na výběr mezi velkoprostorovým vozem nebo kupé. I součástí této soupravy je restaurační vůz a stejně jako v další řadě vlaků Českých drah mohou cestující 1. třídy využít servírování kompletní nabídky jídelního vozu na místo. Ve 2. třídě je k dispozici roznášková služba občerstvení na místo z tzv. minibaru. V soupravách je k dispozici Wi-Fi připojení, zásuvky na nabíjení drobné elektroniky i více místa pro přepravu kol. Rovněž vlaky EuroCity umožňují přepravu hendikepovaných zákazníků.


Kategorie Expres a InterCity

Vlaky těchto kategorií jezdí v ranní a odpolední špičce. V novém jízdním řádu od 11. 12. 2016 jde ve směru z Prahy hl.n. o vlaky Ex 571 Johann Gregor Mendel (odj. ve 4:49, jede v pracovní dny), , Ex 573 Josef Ressel (odj. 16:19, jede v pracovní dny), Ex 577 Brněnský drak (odj. 18:19, jede v neděli a svátky) a Ex 581 Leoš Janáček (odj. 21:00, jede denně). Z Brna hl.n. se jedná o vlaky Ex 578 František Kmoch (odj. v 5:38, jede denně), IC 574 Zdeněk Fibich (odj. 6:38, jede denně), Ex 572 Josef Ressel (odj. 8:09, jede v pracovní dny) a Ex 570 Johann Gregor Mendel (odj. 15:09, jede v neděli a svátky). Mimo již zmíněných výhod a zázemí v nich teď získají zákazníci Českých drah dvojnásobný počet bodů v rámci programu ČD Body.

„V rámci programu ČD Body jsme se rozhodli také kompenzovat případné komplikace těm zákazníkům, kteří si zakoupili rezervaci na ty spoje linky Praha – Brno, na něž není národnímu dopravci ze strany SŽDC přidělena kapacita dopravní cesty. Nejen, že naši zákazníci mohou rezervaci vrátit on-line bez jakékoliv srážky, ale jako poděkování, za to, že mají zájem o naše služby, jim připíšeme bonus 50 bodů do věrnostního programu ČD Body,“ vysvětluje Jiří Ješeta, ředitel odboru obchodu osobní dopravy Českých drah. Body mohou zákazníci použít na nákup další jízdenky, rezervace, zapůjčení kola, ale i jako voucher na vstupy do muzeí a divadel.

Jízdenky Českých drah jsou standardně dle tarifních podmínek přenosné, takže zákazníci národního dopravce, kteří mají jízdní doklady na některý ze spojů, jež nemohou České dráhy v důsledku rozhodnutí SŽDC vypravit, jízdenku rozhodně vracet nemusejí - mohou využít jakýkoliv dalších vlaků na této lince. Ti, kteří si zakoupili na příslušné spoje místenku na pokladně, ji mohou vrátit, opět beze srážky.
tisknout poslat
 twitter
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení


Zapomněli jste heslo? Změňte si jej.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Blíž přírodě

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist