Tiskové zprávy
01/71 ZO ČSOP Koniklec, p. s. : "Mikroklima okolí školy" startuje již potřetí - letos v 15 pražských školách
V 15 pražských základních školách a nově i gymnáziích se rozbíhá projekt ekologické výchovy - ,,Mikroklima okolí školy". Je to již třetí opakování projektu, který navazuje na dřívější vzdělávací cyklus Město do kapsy. Projekt kloubí práci v terénu, výzkumné pokusy v oblasti ochrany přírody, komunikaci žáků s místní veřejnou správou a návrhy pro zlepšení vybraného problematického místa v okolí školy.
Žáci nejprve vytipují v okolí školy jednu či více lokalit kritických z hlediska životního prostředí. V průběhu školního roku jí sledují z různých hledisek – kvality ovzduší, přítomnosti, funkce a kvality vody a zeleně. Žáci v terénu pozorují a experimentují, pracují s výzkumnými pomůckami a přístroji. Na práci venku navazuje teoretická práce ve třídách, diskuse a hry. Na konci školního roku žáci navrhují řešení vedoucí ke zlepšení lokalit. Výsledky se přes prezentaci v médiích, stránky škol, úřadů MČ a především webové stránky projektu http://www.mestodokapsy.cz/mikroklima-okoli-skoly/ dostávají i k široké veřejnosti.
Jak hodnotí přínosy projektu vybraní učitelé, kteří se se svými žáky zapojili do projektu v minulých letech?
• „Výborně hodnotím práci v terénu, učivo k problematice EVVO a střídání aktivit“
Martin Brabenec, ZŠ Běchovice
• „Projekt posílil spolupráci mezi námi kolegy, pomohl místnímu úřadu – neboť v pravou chvíli poskytl konkrétní čísla o dopravním zatížení kruhového objezdu“
Vladislava Sládečková, ZŠ Satalice
• „Žáci častěji opouštěli školní lavice a pracovali v terénu“
Zuzana Belháčová, ZŠ Tusarova
• „Škola se prezentuje jako součást místní komunity“
Helena Poštulková, ZŠ Jílovská
Žáci nejprve vytipují v okolí školy jednu či více lokalit kritických z hlediska životního prostředí. V průběhu školního roku jí sledují z různých hledisek – kvality ovzduší, přítomnosti, funkce a kvality vody a zeleně. Žáci v terénu pozorují a experimentují, pracují s výzkumnými pomůckami a přístroji. Na práci venku navazuje teoretická práce ve třídách, diskuse a hry. Na konci školního roku žáci navrhují řešení vedoucí ke zlepšení lokalit. Výsledky se přes prezentaci v médiích, stránky škol, úřadů MČ a především webové stránky projektu http://www.mestodokapsy.cz/mikroklima-okoli-skoly/ dostávají i k široké veřejnosti.
Jak hodnotí přínosy projektu vybraní učitelé, kteří se se svými žáky zapojili do projektu v minulých letech?
• „Výborně hodnotím práci v terénu, učivo k problematice EVVO a střídání aktivit“
Martin Brabenec, ZŠ Běchovice
• „Projekt posílil spolupráci mezi námi kolegy, pomohl místnímu úřadu – neboť v pravou chvíli poskytl konkrétní čísla o dopravním zatížení kruhového objezdu“
Vladislava Sládečková, ZŠ Satalice
• „Žáci častěji opouštěli školní lavice a pracovali v terénu“
Zuzana Belháčová, ZŠ Tusarova
• „Škola se prezentuje jako součást místní komunity“
Helena Poštulková, ZŠ Jílovská
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk