https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/moderni-soupravy-jezdi-jiz-na-15-dalkovych-linkach
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Moderní soupravy jezdí již na 15 dálkových linkách

23. listopadu 2016 | České dráhy
České dráhy v Jízdním řádu 2017 nasadí moderní vlakové soupravy již na 15 hlavních dálkových linkách včetně sedmi linek rychlíkových. Moderní vozy tak obsluhují již více než polovinu dálkových spojů. Tyto vozy jsou charakteristické moderním interiérem s polstrovanými sedačkami, elektrickými zásuvkami pro napájení drobné elektroniky cestujících, podstatná část z nich je klimatizovaná a postupně je do nich dosazována také Wi-Fi pro připojení k internetu. Na dalších pěti linkách jezdí modernizované motorové a přípojné vozy.

„V Jízdním řádu 2017 se rozšíří provoz modernizovaných souprav na expresní spoje Praha – Tábor – České Budějovice – Linec a také na rychlíkovou linku R 18 z Prahy přes Pardubice, Olomouc do Luhačovic,“ říká Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu a doplňuje informace o těchto soupravách: „V soupravách na obou linkách budou zařazeny nejnověji modernizované vozy Bdpee, které využíváme i ve vlacích EuroCity do Brna a Budapešti. Cestující v nich najdou zcela nový interiér, polstrované sedačky, větší stoly s výklopnými křídly, na kterých je možné pracovat a moderní audiovizuální informační systém. Vozy jsou klimatizované a nachází se v nich i místo pro uložení jízdních kol. Do těchto spojů zařadíme také modernizované oddílové vozy 1. a 2. třídy.“

České dráhy nyní disponují více než 600 moderními osobními vozy a vozy ucelených jednotek jako jsou InterPantery, Pendolina nebo railjety pro dálkovou dopravu. Dalších více než 60 moderních vozů představují speciální vozy, jako jsou restaurační, lůžkové nebo lehátkové. České dráhy mají připravené plány na modernizaci souprav také pro zbývající rychlíkové linky.

„Moderní komfortní vozy s polstrovanými sedačkami, elektrickými zásuvkami nebo s klimatizací dnes nasazujeme nejen na ostře sledované linky z Prahy do Ostravy nebo do Brna. Nejméně 2/3 vozů v kmenové části soupravy, ale většinou celé soupravy, jsou již vyměněny za moderní vagóny u 300 dálkových spojů, tedy u poloviny všech dálkových vlaků. K tomu je potřeba připočíst i desítky dalších motorových rychlíků, ve kterých jezdí modernizované motorové nebo přípojné vozy,“ upozorňuje Michal Štěpán.

Dálkové linky s moderními soupravami (nejméně 2/3 základní soupravy sestavené z moderních vozů)
* SC Pendolino Františkovy Lázně/Cheb – Plzeň – Praha – Pardubice – Olomouc – Ostrava – Slovensko
* railjet Praha – Pardubice – Brno – Břeclav – Rakousko
* EuroCity Praha – Pardubice – Brno – Břeclav – Slovensko / Maďarsko
* EuroCity Praha – Ústí nad Labem – Děčín – Německo
* EC/Expres Polsko – Bohumín – Ostrava – Přerov – Břeclav – Rakousko / Slovensko / Maďarsko
* Expres Praha – Pardubice – Olomouc – Vsetín – Slovensko
* EC/IC/Expres Praha – Pardubice – Olomouc – Ostrava – Opava / Bohumín / Slovensko / Polsko
* Expres Praha – Tábor – České Budějovice – Český Krumlov / Rakousko
* EC/Ex/Rychlík Praha – Plzeň – Cheb / Domažlice – Německo / Klatovy – Železná Ruda
* Rychlík Ústí nad Labem – Mělník – Nymburk – Kolín
* Rychlík Praha – Pardubice – Svitavy – Blansko – Brno
* Rychlík Brno – Břeclav – Hodonín – Otrokovice – Přerov – Olomouc
* Rychlík Praha – Pardubice – Olomouc – Luhačovice / Zlín / Veselí nad Moravou
* Rychlík Ostrava – Český Těšín – Návsí – Slovensko
* Rychlík Praha – Nymburk – Hradec Králové – Jaroměř – Trutnov / Letohrad

Motorové rychlíkové linky s modernizovanými vozy
* Praha – Beroun – Písek – České Budějovice
* Praha – Kladno – Rakovník
* Praha – Mladá Boleslav – Turnov – Tanvald
* Kolín – Nymburk – Mladá Boleslav – Česká Lípa – Rumburk
* Liberec – Česká Lípa – Děčín – Ústí nad Labem
* Olomouc – Krnov – Opava – Ostrava

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist