https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/novinky-ve-vlakovem-jizdnim-radu-od-11-prosince-v-olomouckem-kraji
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Novinky ve vlakovém jízdním řádu od 11. prosince v Olomouckém kraji

2. prosince 2016 | České dráhy
V neděli 11. prosince začne platit nový jízdní řád pro rok 2017. V souvislosti s požadavkem objednatele veřejné regionální dopravy na zajištění dopravní obslužnosti na trati Šumperk – Kouty nad Desnou, Petrov nad Desnou – Sobotín, která je ve vlastnictví Svazku obcí Údolí Desné, dojde k nárůstu výkonů regionální dopravy. Ve srovnání s uplynulým obdobím se jedná o navýšení rozsahu výkonů o cca 270 tis. vlakových kilometrů. Nový jízdní řád bude platit až do 9. prosince 2017.

Regionální vlaky v Olomouckém kraji ujedou v roce 2017 více jak 6,039 mil. vlakových kilometrů. Rozsah dopravy je navýšený v souvislosti s objednávkou a požadavkem objednatele veřejné regionální dopravy na zajištění vlakové dopravy na trati Šumperk – Kouty nad Desnou, Petrov nad Desnou – Sobotín, která je ve vlastnictví Svazku obcí Údolí Desné. Ve srovnání s uplynulým obdobím se jedná o navýšení rozsahu výkonů o cca 270 tis. vlakových kilometrů. České dráhy vypraví v rámci Olomouckého kraje v pracovní dny průměrně 600 osobních a spěšných vlaků, v sobotu 467 a v neděli 462.

Nejvýznamnější změny v Olomouckém kraji:

Přímým osobním vlakem z Olomouce do podhůří Jeseníků
České dráhy zajistí přímé spojení Olomouce s významnou místní, turisticky atraktivní lokalitou Šumperska. Denně 15 párů přímých osobních vlaků ukončí svou jízdu až ve stanici Kouty nad Desnou.

Nová zastávka Červenka zastávka
Na trati 273 Červenka – Prostějov hl. n. se předpokládá zprovoznění nové zastávky Červenka zastávka již se zahájením platnosti jízdního řádu pro rok 2017.

České dráhy na trati údolím Desné
Požadavek vzešel od objednatele veřejné regionální dopravy, tedy krajského úřadu Olomouckého kraje. Na trati bude realizovat osobní dopravu pouze jeden dopravce, tedy České dráhy. Vlaky ČD na těchto tratích najdou v příštím roce cca 270 tisíc vlakových kilometrů.

Tzv. "dlouhé spoje" z Olomouce a Šumperka do Koutů nad Desnou (krom poledního nočního ze Šumperka a prvního ranního z Koutů) jsou vedeny buď elektrickou jednotkou "RegioPanter" nebo elektrickou lokomotivou ř. 163 a klasickou soupravou 3 vozů. "Krátké vlaky" v úseku Šumperk - Velké Losiny (částečně zajíždějí do a ze Zábřeha) budou vedeny motorovou jednotkou "Regionova" nebo motorovým vozem ř. 810. Totéž platí i pro spoje Šumperk - Sobotín (2 páry v pracovní dny a víkendový provoz Petrov n. Desnou - Sobotín o hlavních školních prázdninách).

Změny v jízdním řádu na jednotlivých tratích v Olomouckém kraji (na tratích, které nejsou v přehledu zmiňovány, nedochází k podstatnějším změnám)
* Trať 270 Přerov – Olomouc – Zábřeh na Moravě: Díky nové časové poloze rychlíků Praha – Luhačovice je nastavena nová přípojová vazba v Olomouci na/ od regionálních vlaků do/z Přerova;
* Trať 270 Přerov – Hranice na Moravě – Bohumín: osobní vlaky z Přerova odjíždí v nové časové poloze v minutu 26 za rychlíkem relace Brno – Bohumín, nově je tak navázána přestupní vazba z Brna do Lipníku nad Bečvou. V opačném směru přijíždí vlaky z Hranic na Moravě na přípoj k rychlíku do Brna.
* Trať 273 Červenka – Prostějov hl. n.: Předpokládá se otevření nové zastávky Červenka zastávka již se zahájením platnosti jízdního řádu pro rok 2017;
* Trať 274 Litovel předměstí – Mladeč: Objednána pouze víkendová doprava v letní sezóně;
* Trať 290 Olomouc hl. n. – Uničov: Model shodný s JŘ 2015/2016 po úřední změně – odstranění dlouhých pobytů vlaků ve stanici Uničov. Na zastávkách Troubelice zastávka, Nová Hradečná, Hrabišín a Nový Malín zastavují všechny vlaky pouze na znamení;
* Trať 291 Zábřeh na Moravě – Šumperk – Kouty nad Desnou, Petrov nad Desnou – Sobotín: Původní trať spojena s tratí 293. Je zadáno 15 denních párů vlaků relace Nezamyslice – Olomouc – Šumperk – Kouty nad Desnou, 4 páry vlaků v pracovní dny relace Šumperk – Velké Losiny, v úseku Petrov nad Desnou – Sobotín, 2 páry vlaků v pracovní dny relace Šumperk – Sobotín a pro víkendy v období hlavních školních prázdnin 4 páry vlaků Petrov nad Desnou – Sobotín. Do vlaků vedených klasickou soupravou je v úseku Šumperk – Kouty nad Desnou povolen nástup/výstup pouze do prvních dvou vozů. Důvodem přijetí tohoto opatření je nedostatečná délka nástupišť na celém úseku.

Nové soupravy v Olomouckém kraji
Na trati z Nezamyslic do Olomouce a Šumperka (Koutů nad Desnou) jezdí tří jednotky RegioPanter, které zajišťují cca 43 % všech spojů páteřní linky Nezamyslice – Olomouc – Šumperk.

Dále je na regionálních tratích nasazeno celkem sedm třívozových jednotek Regionova a čtyři dvouvozové. Využití jednotek Regionova na jednotlivých tratích:
* Olomouc – Drahanovice: dvouvozové jednotky, 100% spojů
* Šumperk – Uničov: třívozová jednotka, 30 % spojů
* Olomouc – Uničov: třívozové jednotky, 30 % spojů
* Olomouc – Hrubá Voda – Moravský Beroun: třívozové jednotky, 95 % spojů
* Zábřeh na Moravě – Šumperk: třívozová jednotka, 40 % spojů
* Šumperk – Hanušovice – Jeseník: třívozová jednotka, 30 % spojů
* Prostějov – Dzbel: dvouvozové jednotky, 100 % spojů
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist