Matěj Chytil "> Praha 1 se vzácně shoduje: Tranzitní doprava musí z centra pryč - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/praha-1-se-vzacne-shoduje-tranzitni-doprava-musi-z-centra-pryc
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Strana zelených Praha 1: Praha 1 se vzácně shoduje: Tranzitní doprava musí z centra pryč

24. června 2015 | Strana zelených Praha 1
Autor: Matěj Chytil, tel: 777 620 233
Zastupitelstvo první městské části dnes na návrh klubu Zelená pro jedničku odhlasovalo vymístění tranzitu z obou břehů Vltavy do tunelového komplexu Blanka.

S otevřením tunelu Blanka čeká zejména centrální městská část na opatření zajišťující výrazné zklidnění automobilové dopravy. Počet aut, které každý den projedou po obou březích Vltavy v centru města, již léta stagnuje – jen v roce 2014 jich bylo víc než 36 tisíc každý den, stejně jako v polovině sedmdesátých let. Takový stav je v rozporu nejen s historickými prohlášeními pražských politiků[1], ale i s dlouhodobým trendem evropských metropolí[2]. Výrazné omezení tranzitu umožní právě nová kapacita vnitřního městského okruhu. „Blanka může dostat smysl teprve uzavřením Smetanova nábřeží a Karmelitské pro nerezidentní auta,“ shrnuje problém centrální Prahy náměstek primátorky pro územní rozvoj Matěj Stropnický (SZ). Přípravu zklidňujících opatření týkajících se širšího městského centra již začal ve spolupráci s městskými částmi připravovat náměstek pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Zastupitelstvo Prahy 1 schválilo na návrh zástupců Zelené pro jedničku a po doplnění radním pro dopravu Richardem Burešem usnesení, kterým ukládá radě „prosazovat vymístění tranzitní automobilové dopravy z Malé Strany a Starého Města do tunelového komplexu Blanka, v co nejkratší možné době po jeho otevření.“ Vzácná shoda opozičních i koaličních zastupitelů ukazuje, že přesun aut z povrchu do tunelu očekává skutečně celá Praha 1.

„Zklidnění centra slibovali veřejně politici a autoři Strahovského tunelu i tunelu Mrázovka – nikdy k němu ovšem nedošlo. Zelení jej prosazují přes dvě desetiletí. Otevření Blanky proto musí být spojeno s uzavřením Prahy 1 pro tranzit. Očekávám od vedení Prahy 1, že „v nejkratší možné době“ bude tentokrát znamenat několik týdnů, a ne další čtvrtstoletí,“ komentuje výsledek hlasování zastupitel Filip Pospíšil. „Odklonění dopravy z centra do tunelu Blanka je obrovská naděje pro Prahu 1. Těší mě, že to radní pochopili, a doufám, že svá slova tentokrát dodrží,“ dodává jeho kolegyně z klubu Zelená pro jedničku Kateřina Klasnová.

„Jsem rád, že se podařilo potlačit politický podtext problematiky a byl přijat můj pozměňující návrh k materiálu, který nejen akceptuje již předané stanovisko MČ Praha 1 a s ním odvedenou práci, ale dává Radě MČ Praha 1 silnější mandát pro pokračující jednání s hl.m.Prahou. Občané tak mohou vidět, že přes odlišné postoje jsme všichni vedeni jasným cílem, a to omezení tranzitní dopravy centrem městské části a zachování dopravní obslužnosti pro rezidentní a cílovou dopravu, tedy občany a zásobování,“ uzavírá místostarosta Prahy 1 pro dopravu Richarda Bureš (ODS).

[1] viz např. Fr. Laudát: Co přinese Mrázovka, Hospodářské noviny 1.6.2001, dostupné na http://archiv.ihned.cz/c1-10024220-co-prinese-mrazovka
[2] srv. např. opatření v centru Paříže (http://bydleni.idnes.cz/nabrezi-parize-bez-aut-06h-/architektura.aspx?c=A130129_120059_architektura_web )
Matěj Chytil, tel: 777 620 233
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist