http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/premier-sobotka-musime-zrychlit-vystavbu-dopravni-infrastruktury-a-dat-krajum-penize-na-opravy-silnic-nizsich-trid
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii

Tiskové zprávy

Úřad Vlády ČR: Premiér Sobotka: Musíme zrychlit výstavbu dopravní infrastruktury a dát krajům peníze na opravy silnic nižších tříd

29. září 2016 | Úřad Vlády ČR
Rozvoj dopravní infrastruktury se řadí mezi základní priority naší vlády. Dobré dopravní propojení v České republice je základem pro ekonomický a hospodářský rozvoj. Pro další růst je proto nezbytné výstavbu dopravní infrastruktury zrychlit. Stejně tak je důležité zajistit dobrá dopravní propojení v krajích a regionech, proto považuji za důležité, aby kraje i v příštím roce dostaly prostředky na opravu a údržbu silnic II. a III. tříd.

Podařilo se nám napravit chyby předchozích vlád a u klíčových staveb vyjednat výjimku EIA. Je ale nutné, aby ministr dopravy Dan Ťok a ministr životního prostředí Richard Brabec zrychlili vydávání povolení EIA.

Pro úspěšnou výstavbu dopravní infrastruktury je nutné postupovat dle harmonogramu a bez odkladů začít s výstavbou. U prioritních staveb, jako je např. D1 Říkovice – Přerov, úseky D3 nebo úsek D6 Řevničov, obchvat, je potřebné intenzivně pracovat na majetkoprávní přípravě, aby se skutečně mohlo stavět dle plánu přípravy realizace. Důsledná kontrola dodržování harmonogramu přípravy výstavby je nutná také u klíčového úseku 511 Pražského okruhu.

Zároveň považuji za nutné, abychom pomohli krajům s údržbou a opravami silnic II. a III. tříd. Odmítám proto výroky ministra dopravy Dana Ťoka, který nechce dát krajům ani korunu. Není možné je nechat vyhladovět.

I v letošním roce, kdy byl rozpočet SFDI nižší než v roce 2015, se podařilo vyčlenit 3 miliardy korun na financování oprav silnic nižších tříd. Tyto prostředky se navíc podařilo krajům efektivně využít. Návrh rozpočtu SFDI pro rok 2017 předpokládá další navýšení oproti letošnímu roku, s financováním oprav těchto silnic se ale dle prohlášení ministra dopravy nepočítá. Opravy a údržba silnic jsou přitom dlouhodobě podfinancovány.

Ministři a poslanci ČSSD podpoří rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury pouze v případě, že bude počítat s podporou dvojek a trojek, a prostředky na jejich opravy. V opačném případě není podpora ze strany ČSSD možná.

Bohuslav Sobotka, předseda vlády ČR
tisknout poslat
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení


Zapomněli jste heslo? Změňte si jej.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist