Tiskové zprávy
Demokraté Jana Kasla: Rychlé spojení na letiště – chytřeji ekologickým monorailem
19. srpna 2014 | Demokraté Jana Kasla
Čtvrtstoletí se vedou plané diskuse o nutnosti rychlého kolejového spojení centra s Letištěm Václava Havla. Poslední „úsporný“ návrh z Hradčanské na letiště je vykalkulován na 21 mld. Kč, a to bez tunelu Prahou 6 a bez vlakových souprav. 65 demokratů Jana Kasla přináší elegantní řešení číslo 21 – použití chytré technologie monorail.
Jestliže všechny klasické varianty kolejového spojení naráží buď na odpor Prahy 6 k povrchové trase, nebo na nereálnou cenu těžkého tunelového řešení, pak je nezbytné přijít s jiným řešením – navrhujeme tedy americko-korejskou technologii Urbanaut, na pražské poměry aplikovanou architektem dopravních staveb, Petrem Preiningerem.
„Nabízíme optimalizované řešení dopravy cestujících na spojích s letištěm Václava Havla a Kladnem. Využijeme přitom trasu Buštěhradské dráhy ve stávajícím profilu ale pro dvousměrný provoz monorailu, s proměnnou kapacitou soupravy díky její modulové skladbě,“ říká Jan Kasl, lídr kandidátky.
Cena spojení je dle odvozených nákladů z realizovaných tras ve světě třetinová oproti projektované těžké rychlodráze, a to včetně souprav. Hradčanská – Letiště cca 7 mld. Kč! Máme v týmu experty na dopravní systémy i smart technologie, spolupracujeme s externími odborníky.
Další řešení
Další čtyři řešení se zabývají Dopravním podnikem, spravedlivými poplatky z ubytování v hotelech, spojením sociální a zdravotní péče pro seniory a nakládání s majetkem města.
„Z analýz fungování DPP vyplývá, že má v hospodaření značné rezervy, nemluvě o možnosti snížení ztrát z neuhrazeného jízdného – společnost ZWITCH ve studii z roku 2013 odhaduje tyto ztráty až na 30 % jízdného – při tom vychází z evropského porovnání a zkušeností,“ vysvětluje Jan Kasl.
Proto 65 demokratů Jana Kasla navrhuje výkon Dopravního podniku objektivně změřit, aby bylo zřejmé, jak efektivní je jeho fungování.
Jestliže všechny klasické varianty kolejového spojení naráží buď na odpor Prahy 6 k povrchové trase, nebo na nereálnou cenu těžkého tunelového řešení, pak je nezbytné přijít s jiným řešením – navrhujeme tedy americko-korejskou technologii Urbanaut, na pražské poměry aplikovanou architektem dopravních staveb, Petrem Preiningerem.
„Nabízíme optimalizované řešení dopravy cestujících na spojích s letištěm Václava Havla a Kladnem. Využijeme přitom trasu Buštěhradské dráhy ve stávajícím profilu ale pro dvousměrný provoz monorailu, s proměnnou kapacitou soupravy díky její modulové skladbě,“ říká Jan Kasl, lídr kandidátky.
Cena spojení je dle odvozených nákladů z realizovaných tras ve světě třetinová oproti projektované těžké rychlodráze, a to včetně souprav. Hradčanská – Letiště cca 7 mld. Kč! Máme v týmu experty na dopravní systémy i smart technologie, spolupracujeme s externími odborníky.
Další řešení
Další čtyři řešení se zabývají Dopravním podnikem, spravedlivými poplatky z ubytování v hotelech, spojením sociální a zdravotní péče pro seniory a nakládání s majetkem města.
„Z analýz fungování DPP vyplývá, že má v hospodaření značné rezervy, nemluvě o možnosti snížení ztrát z neuhrazeného jízdného – společnost ZWITCH ve studii z roku 2013 odhaduje tyto ztráty až na 30 % jízdného – při tom vychází z evropského porovnání a zkušeností,“ vysvětluje Jan Kasl.
Proto 65 demokratů Jana Kasla navrhuje výkon Dopravního podniku objektivně změřit, aby bylo zřejmé, jak efektivní je jeho fungování.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk