http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/stavbari-dokoncili-modernizaci-zeleznicni-stanice-cesky-tesin
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii

Tiskové zprávy

Správa železniční dopravní cesty: Stavbaři dokončili modernizaci železniční stanice Český Těšín

Správa železniční dopravní cesty dnes slavnostně ukončila celkovou rekonstrukci stanice Český Těšín. Investice v hodnotě přes jednu miliardu korun navázala na dříve dokončenou optimalizaci trati Bystřice nad Olší – Český Těšín, jejíž je druhou částí.

Uzlová stanice Český Těšín je součástí III. tranzitního železničního koridoru Cheb – Praha – Ostrava – státní hranice se SR. Modernizace koridorových tratí SŽDC je z hlediska mezinárodního prvořadá. Jejím cílem je především zajistit úpravami traťových úseků rychlost do 120 km/h pro vlaky nákladní dopravy a do 160 km/h pro vlaky osobní dopravy.

„Zmíněné zadání naplnil i tento projekt, jeho výsledkem je zvýšení rychlosti přepravy (ve stanici 140 km/h), bezpečnosti a jízdního komfortu cestujících a současně i zefektivnění nákladní železniční dopravy,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Zhotovitel stavby – sdružení firem Subterra a.s. (vedoucí účastník) a Metrostav a.s. (účastník) – provedl rekonstrukci 3 km dlouhého úseku železniční trati tvořeného především staničními kolejemi uzlu Český Těšín. Stavební práce zahrnovaly rekonstrukci železničního svršku a spodku, kompletní rekonstrukci čtyř nástupišť včetně zastřešení, osvětlení a nového informačního systému. Všechna nástupiště jsou v normové výšce 550 milimetrů nad temenem kolejnice. Ve stanici byl instalován kamerový systém pro usnadnění řízení železniční dopravy. Při rekonstrukci podchodu pro cestující byl zajištěn bezbariérový přístup na nástupiště třemi výtahy.

Důležitou součástí projektu byly protihlukové úpravy trati s výstavbou 1,6 km protihlukových bariér. Dále byla nezbytná rekonstrukce souvisejících mostních objektů, propustků a zřízení ocelových konstrukcí návěstních lávek a krakorců. Předmětem díla byla i novostavba nové technologické budovy a objektu trakční měnírny. Rekonstrukcí prošlo rovněž trakční vedení, byly provedeny přeložky a úpravy kabelových vedení a osvětlení.

K bezproblémovému provozu i v zimním období přispěje elektrický ohřev výhybek. Moderní zabezpečovací zařízení získal nejen důležitý železniční uzel, ale také navazující traťové úseky do Louk nad Olší a do Albrechtic u Českého Těšína. V budoucnu se počítá s jeho napojením na dálkové ovládání z Centrálního dispečerského pracoviště v Přerově. V neposlední řadě bylo instalováno nové sdělovací zařízení a silnoproudá technologie.

„Společnost Subterra na trati mezi Českým Těšínem a hranicí se Slovenskem dnes ukončuje již třetí stavbu. Doufám, že v tomto kraji nebude poslední,“ vyjádřil přání Miroslav Kadlec, ředitel divize 3., společnosti Subterra. Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Optimalizace trati Bystřice nad Olší – Český Těšín, 2. část – žst. Český Těšín činily 1 325 077 676 Kč bez DPH. Investorem byla Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava schválen ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do maximální výše 982 290 617 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.
tisknout poslat
 twitter
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení


Zapomněli jste heslo? Změňte si jej.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Blíž přírodě

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist