Aleš Ondrůj "> Student Agency posílila pozici jedničky v prodeji letenek. V roce 2016 jich prodala za rekordních 3,3 miliardy Kč - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/student-agency-posilila-pozici-jednicky-v-prodeji-letenek-v-roce-2016-jich-prodala-za-rekordnich-3-3-miliardy-kc
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

RegioJet: Student Agency posílila pozici jedničky v prodeji letenek. V roce 2016 jich prodala za rekordních 3,3 miliardy Kč

1. března 2017 | RegioJet
Autor: Aleš Ondrůj, tel: 603 523 053
Za rekordní 3,3 miliardy Kč prodala v loňském roce 2016 skupina STUDENT AGENCY letenky zákazníkům v České republice a na Slovensku. Jedná se o tržby výhradně z prodeje letenek – bez zahrnutí jakýchkoli dodatečných služeb, jako jsou pojištění, ubytování apod. Z hlediska počtu kusů se pak jedná o přibližně 370 tisíc letenek vystavených v roce 2016.

Meziročně prodeje letenek u STUDENT AGENCY vzrostly z hlediska tržeb přibližně o 5 %. Skupina STUDENT AGENCY díky tomu dále posílila pozici jedničky u českých zákazníků v prodejích letenek (druhý největší prodejce letenek ve sdělovacích prostředcích prezentoval, že za letenky v roce 2016 utržil 2,8 miliardy Kč).

„Prodeje letenek rostly jak v případě individuálních cestujících, tak u firemní klientely, která v případě STUDENT AGENCY posílila stejným tempem jako individuální cesty. K růstu trhu letenek přispěly zejména tlak na cenu – konkurenční boj mezi aerolinkami (low-cost versus tradiční) vedoucí k mimořádně výhodným cenám letenek a také větší kapacitě na dálkových trasách“, říká Věra Jančinová, ředitelka divize letenek STUDENT AGENCY a dodává: „Nízké ceny letenek se dlouhodobě drží i u řady klíčových byznys i volnočasových destinací, jako jsou například Londýn, Paříž, Dubaj, Bangkok, New York, Havana, Miami, Colombo, Denpasar a další a Češi, kteří obecně jsou méně ovlivnitelní událostmi omezující masivní cestování, toho využívají.“

Důvodem poklesu cen letenek, kdy průměrná cena letenky klesla z 10 400 Kč na 9 400 Kč, jsou kromě nízkých cen paliva také změny v obchodní a tarifní politice tradičních leteckých společností, které po vzoru low-cost dopravců a v rámci cenového boje v řadě případů vyjmuly ze základní ceny některé části servisu, které ne všichni cestující standardně chtějí využít (strava, přeprava zavazadel, rezervace sedadla apod.). Růst počtu cestujících do dálkových destinací

V roce 2016 byl jedním z hlavních trendů růst počtu cestujících v dálkové dopravě, a to jak díky poklesu cen tak i nárůstu kapacit dopravců, kteří létají do a z České republiky a do okolních zemí. To platí zejména o trase Praha – Dubaj, kde došlo jak k navýšení kapacity a počtu spojů, tak samozřejmě díky tomu k poklesu cen, a to i včetně letenek u dopravce Emirates, který je jinak spíše konzervativní z hlediska snižování cen. Počty cestujících do Dubaje tak v roce 2016 rostly o rekordních 25 %.

Růst byl ale zaznamenán i na dalších dálkových trasách do destinací v Thajsku, Srí Lance, na Maledivách, Zanzibaru, Číně, Kubě a v neposlední řadě také v USA.

Oblibě se těšily také evropské destinace, kde ceny letenek zůstávají standardně na nízké úrovni. V žebříčku nejvyhledávanějších destinací tak v roce 2016 figurovaly: Evropa: Londýn, Paříž, Řím, Barcelona, Amsterdam, Moskva; mimoevropské destinace: Dubaj, Bangkok, New York, Colombo, Denpasar a Miami.

Roste podíl Čechů, kteří si své volnočasové cesty organizují sami

V individuální letecké přepravě vidíme trend, kdy vedle standardních cest na dovolené s cestovními kancelářemi opět roste počet "tzv. edukovaných volnočasových cestujících", kteří si své cesty například na dovolené či kratší víkendové pobyty organizují sami, jsou schopni se dohovořit cizím jazykem a pro tyto cesty si pak kupují letenky - jak do evropských, tak i mimoevropských destinací. Tento trend jde ruku v ruce s růstem nabídky spojení - jak od tradičních tak i low-cost dopravců (které také prodáváme), což se pak projevuje na růstu prodeje letenek. Cestování těchto klientů přispívá i to, že dneska je díky technologiím možné de facto pracovat odkudkoliv. V neposlední řadě je pak příznivým faktorem i celkově dobrá kondice ekonomiky a pokud dojde v průběhu roku k posílení koruny, dá se očekávat v tomto segmentu další výrazný nárůst. Více on-line a smartphonů a méně tabletů. Češi berou vyhledávání levných letenek jako hru a mnohdy zjistí, že low-cost dopravce nemusí být nejvýhodnější.

S výše uvedeným trendem souvisí také převažující popularita nákupu letenek on-line, kdy 60 % zákazníků dává přednost vlastnímu výběru a nákupu letenky přes internet – a to jak za využití počítače tak přes jednoduchou a přehlednou mobilní aplikaci, kdy lidé si letenky vyhledávají i například ve volných chvílích pohodlně přes počítač či telefon a právě to často díky výhodně ceně vede k rychlému nákupu letenky. Zároveň právě rozvoj smartphonů a „zvětšování“ jejich displejů vedlo k zajímavému vývoji, kdy přes celkový nárůst v segmentu on-line nákupů letenek došlo k poklesu podílu využívání tabletů právě ve prospěch nových generací smartphonů, a to až o 9 %. Právě jednoduchost a určitá „hravost či aspekt soutěživosti“ při vyhledávání letenek přispívá k tomu, že Češi v největší míře dávají přednost on-line hledání letenek přes srovnávače cen letenek a v největší míře právě přes www.studentagency.cz, kde na jednom místě vidí jak ceny standardních síťových leteckých společností tak nízkonákladových dopravců a mohou srovnat jejich ceny i rozsah servisu. Právě díky tomu se i v loňském roce u některých klíčových destinací, jako je například Paříž a další evropské destinace, jasně ukazovala výhodnější nabídka dopravce ČSA nebo Air France oproti low-cost dopravcům. Letenky pro zákazníky vlaků a autobusů RegioJet „Také v letošním roce očekáváme další růst v prodejích letenek, investujeme do vývoje dalších funkcionalit na webu, chceme více propojit naše produkty - tj. nabídnout jednodušeji např. letenku + jízdenku na letiště nebo dopravu taxi. S ohledem na růst počtu zákazníků pod značkou vlaků a autobusů RegioJet, kterých jen v loňském roce bylo dohromady více než 15 milionů, chceme vedle značky STUDENT AGENCY propojit prodej letenek a zájezdů také více se značkou RegioJet. Ten nově nabídne přímo svým zákazníkům letenky ve spolupráci s největším prodejcem letenek v ČR. Spojíme síly a nabídneme další zajímavé slevy a cenové balíčky výhradně pro naše zákazníky – slevy na dopravu na letiště našimi vlakovými a autobusovými spoji nebo naší taxi službou Tick Tack a Green Prague,“ doplňuje Věra Janičinová, ředitelka letenek STUDENT AGENCY.

Aleš Ondrůj, tel: 603 523 053
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist