Tiskové zprávy
Občanské sdružení Ametyst: Zahrada po celý rok - projekt, který školám opravdu sedl
Také ukázaly dětem, jak je snadné něco si vypěstovat, nasbírat nebo si své zelené okolí zkrášlit.
Pedagogům jsme naživo předali náměty na množství výukových aktivit a činností, kterými lze školní praxi obohatit.
Přečtěte si ostatně jejich vlastní slova:
Hana Kydlíčková, 23. MŠ
„Na programu se nám nejvíce líbilo, že obě vyučující uměly děti zaujmout a upoutat jejich pozornost. Děti byly spokojené, úkoly je velice bavily. Nejvíce se dětem líbilo sázení semínek a zapichování špejliček na zajímavá místa.“
Ilona Bezděková, 24. MŠ
„Profesionální přístup k dětem. Dostatek informací, poutavé téma, zajímavé činnosti a hry.“
Kateřina Ježdíková, 4. ZŠ
„Obě lektorky si přirozeně získaly pozornost dětí a já mohla děti pouze pozorovat při jejich aktivitách, fotit je a nechat si od nich ukazovat, co objevily. Program byl netradiční, pro děti i pro mě velmi zajímavý. Každé dítě bylo díky menším skupinkám zapojeno.“
Martina Čepková, 4. ZŠ
„Program se mi velice líbil, aktivity byly pestré a velmi žáky motivoval a aktivizoval k další činnosti. Děti si vše vyzkoušely na „vlastní kůži“ a díky prožitkovým metodám a formám práce si toho hodně zapamatovaly.
Myslím si, že program neměl chybu, byl velmi propracovaný a smysluplně nastavený.“
Ivana Schejbalová, 44. MŠ
„Celý projekt vycházel ze zkušeností dětí a navazoval na jejich znalosti. Inspiroval je ke zkoumání přírody – proměna bioodpadu na humus, hmyz pod lupou, sběr pylu či nektaru, hledání bylinek a práce s kladívky a napínáčky děti nadchla – výroba sušáku na bylinky. Děti nadále kontrolují, zda jsou bylinky usušené. Dá se velmi dobře navázat a seznamovat se s dalšími léčivými rostlinami a pozorovat včelky, čmeláky nebo motýly při pobytu na zahradě.“
Děkujeme městu Plzeň za finanční podporu projektu Zahrada po celý rok.
Pedagogům jsme naživo předali náměty na množství výukových aktivit a činností, kterými lze školní praxi obohatit.
Přečtěte si ostatně jejich vlastní slova:
Hana Kydlíčková, 23. MŠ
„Na programu se nám nejvíce líbilo, že obě vyučující uměly děti zaujmout a upoutat jejich pozornost. Děti byly spokojené, úkoly je velice bavily. Nejvíce se dětem líbilo sázení semínek a zapichování špejliček na zajímavá místa.“
Ilona Bezděková, 24. MŠ
„Profesionální přístup k dětem. Dostatek informací, poutavé téma, zajímavé činnosti a hry.“
Kateřina Ježdíková, 4. ZŠ
„Obě lektorky si přirozeně získaly pozornost dětí a já mohla děti pouze pozorovat při jejich aktivitách, fotit je a nechat si od nich ukazovat, co objevily. Program byl netradiční, pro děti i pro mě velmi zajímavý. Každé dítě bylo díky menším skupinkám zapojeno.“
Martina Čepková, 4. ZŠ
„Program se mi velice líbil, aktivity byly pestré a velmi žáky motivoval a aktivizoval k další činnosti. Děti si vše vyzkoušely na „vlastní kůži“ a díky prožitkovým metodám a formám práce si toho hodně zapamatovaly.
Myslím si, že program neměl chybu, byl velmi propracovaný a smysluplně nastavený.“
Ivana Schejbalová, 44. MŠ
„Celý projekt vycházel ze zkušeností dětí a navazoval na jejich znalosti. Inspiroval je ke zkoumání přírody – proměna bioodpadu na humus, hmyz pod lupou, sběr pylu či nektaru, hledání bylinek a práce s kladívky a napínáčky děti nadchla – výroba sušáku na bylinky. Děti nadále kontrolují, zda jsou bylinky usušené. Dá se velmi dobře navázat a seznamovat se s dalšími léčivými rostlinami a pozorovat včelky, čmeláky nebo motýly při pobytu na zahradě.“
Děkujeme městu Plzeň za finanční podporu projektu Zahrada po celý rok.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk