Hradec Králové získal dotaci 236 milionů na nákup 23 elektrovozů pro MHD
Tři trolejbusy s pomocným bateriovým pohonem dopravní podnik nasadí na chystanou novou linku, která by měla v roce 2018 jezdit do lokality Na Plachtě, kde se staví nové byty. Díky bateriovému pohonu se pro trolejbusy nebude muset na lince budovat trolejové vedení. Novými elektrickými autobusy bude podnik nahrazovat nejstarší naftové autobusy. Podnik má nyní 91 dieslových autobusů a již dříve koupil tři elektrobusy.
Náklady na vybudování zastávek v lokalitě Na Plachtě a později také stezek pro pěší a cyklisty, přechodů pro chodce a úpravu křižovatky Na Brně město odhaduje na 15,5 milionu korun. Z 90 procent by tuto investici město také chtělo uhradit z evropské dotace. Podnik také s pomocí evropské dotace plánuje výstavbu trolejbusové trati do lokality Pod Strání téměř za 20 milionů korun.
Hradečtí ještě usilují o získání dotace 61,2 milionu korun na pořízení dalších šesti trolejbusů s pomocným bateriovým pohonem. Připravují také žádost o dotaci na nový bezkontaktní odbavovací systém. Oproti současnému bezkontaktnímu systému zavedenému před deseti lety by měl nový systém asi za 40 milionů korun umět přijímat bankovní karty a také karty od linkových autobusových dopravců.
Zatím poslední velkou investici do vozového parku hradecký podnik učinil v letech 2011 až 2013, kdy nákladem 332 milionů korun kompletně obnovil svůj trolejbusový park. Projekt 120 miliony korun dotovala EU. V pěti dodávkách postupně do stotisícového města přišlo 31 trolejbusů.
Z programu IROP, z něhož Hradec Králové získal dotaci 236 milionů korun, se rozdělovalo na nákup ekologických vozidel 1,2 miliardy korun. Rozdělí si je dopravní podniky šesti českých měst. Nejvíce získá Brno, které 411 milionů korun použije na 60 autobusů na stlačený zemní plyn (CNG). S žádostí o dotaci 157 milionů korun uspěly i Pardubice.
reklama