http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/ministr-tok-zkritizoval-hnuti-deti-zeme-pry-chteji-jen-obstrukce
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii

Ministr Ťok zkritizoval Děti Země, prý chtějí jen obstrukce Aktualizováno

27.7.2017 13:58 | PRAHA (ČTK)
Podle Ťoka totiž výhrady nesouvisí se snahou chránit životní prostředí a zlepšit stavební projekty, ale jde pouze o administrativní obstrukce.   Podle předsedy hnutí Miroslava Patrika je Ťokovo vyjádření součástí předvolební kampaně hnutí ANO. Ilustrační snímek.
Podle Ťoka totiž výhrady nesouvisí se snahou chránit životní prostředí a zlepšit stavební projekty, ale jde pouze o administrativní obstrukce. Podle předsedy hnutí Miroslava Patrika je Ťokovo vyjádření součástí předvolební kampaně hnutí ANO. Ilustrační snímek.
Licence | Volné dílo (public domain)
Foto | me / Wikimedia Commons
Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) dnes zkritizoval postup ekologické organizace Děti Země, které podalo rozklady proti vydání stavebních povolení na dva úseky novostavby dálnice D11 mezi Hradcem Králové a Smiřicemi. Podle Ťoka výhrady nesouvisí se snahou chránit životní prostředí a zlepšit stavební projekty, ale jde pouze o administrativní obstrukce. Podle předsedy hnutí Miroslava Patrika je dnešní Ťokovo vyjádření součástí předvolební kampaně hnutí ANO, za které ministr kandiduje. Chybějící úseky D11 chtěl stát začít stavět na přelomu září a října.
 

Podle Ťoka ekologická organizace v povolení napadá vyjádření všech dotčených orgánů. Požaduje, aby jejich stanoviska potvrdily nadřízené orgány. Další věcí, kterou ekologická organizace kritizuje, je zjednodušené řízení pro ověřování stanoviska EIA. Děti Země se podle ministerstva snaží domoci zrušení tohoto stanoviska, které řeší dopad stavebního projektu na životní prostředí.

"Hnutí ANO slíbilo voličům, že bude stavět rychle a levně. Bohužel se ale ukazuje, že stát nelze řídit jako firmu a úřady se musí řídit podle zákonů," řekl Patrik. Podat rozklad je přitom jedinou možností, jak mohou spolky kontrolovat a připomínkovat fungování státní správy, dodal šéf ekologické organizace.

Rovněž podle Miroslava Patrika není pravda, že výhrady Dětí Země nesměřovaly k ochraně přírody. Řada z nich měla za cíl ochranu vodotečí, tedy potoků a řek v okolí budoucí dálnice. U nich chtěla ekologická organizace prosadit zákaz budování objízdných tras po dobu stavby, výstavbu parkovišť a skladů pohonných hmot a skládek zeminy, které by mohly vodní toky znečistit. Podobně chtěla ekologická organizace připomínkami ochránit lesní plochy tak, aby okraj lesa a zejména kořeny stromů neničila těžká stavební technika nebo aby nebylo možné část vegetace vykácet jen proto, aby tam mohly parkovat bagry, uvedl Patrik.

Podobným způsobem napadají podle ministra Děti Země i všechny etapy modernizované D1, výtky ekologické organizace jsou přitom totožné jako v případě nynějšího rozkladu. Všechny spory přitom končí u soudu, které ministerstvo vždy vyhrává, uvedl Ťok s tím, že ale průměrná délka zdržení v projektech převyšuje jeden rok.

Kromě rozkladu Dětí Země napadly stavební povolení pro úsek D11 ještě majitelky některých dotčených pozemků. Vyčítají úřadu to, že s nimi ohledně výstavby dálnice nejednal. Ministerstvo dopravy to ale odmítá a tvrdí, že s těmito majiteli má podepsané smlouvy na odkup jiných pozemků, které se nacházejí přímo pod uvažovanou dálnicí.

Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
tisknout poslat
 twitter
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk

Všechny komentáře (2)

Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení


Zapomněli jste heslo? Změňte si jej.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

VH

Vladimír Hošek

28.7.2017 08:21
Ten Patrik je asi nemocný, to není normální, že ho to ještě nepřestalo bavit. Jediné co je na tom pozitivního, že odhaluje slabá místa v systému.
Odpovědět
lu

28.7.2017 13:06
zlé jazyky tvrdí (aniž by ovšem měly důkazy, žánop) že bojkotování dálničních staveb je jenom taková reklamní kampaň a demonstrace síly pro skutečný byznys, to jest raketýryng developerů. ale jak jsem byl uvedl výše...
Odpovědět
reklama

Blíž přírodě

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist