Novostavba D1 mezi Říkovicemi a Přerovem získala stanovisko EIA
MŽP konkrétně uvedlo požadavek na méně hlučný asfalt a zároveň na pravidelná měření hlukové a emisní zátěže během výstavby dálnice a během zkušebního provozu po jejím dokončení. Další z podmínek je pak pravidelný monitoring vlivu stavby na spodní vody a živočichy žijící v okolí.
"Účelem stavby D1 0136 Říkovice - Přerov je vybudování dopravního spojení s vedením trasy mimo hustě zastavěné území Přerova, dostatečně kapacitního pro převedení tranzitní osobní a zejména nákladní dopravy ze stávajícího průtahu I/55 Přerovem. Lidem na Přerovsku se tak zlepší kvalita života a životního prostředí," uvedl ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO).
Problém s posudky vlivu na životní prostředí mají stavby, které mají tento proces uskutečněný ještě podle starého zákona z roku 1992. Už neodpovídají evropským požadavkům a EU je přestala uznávat. Pro devět nejpotřebnějších staveb, u nichž se s výstavbou počítá od příštího roku, vláda dojednala s Evropskou komisí výjimku, která má opětovné získání stanoviska EIA urychlit. Tyto stavby nemusí absolvovat celý proces, ale zkrácené řízení.
Na celé D1 v délce 377 kilometrů z Prahy přes Brno a Ostravu do Polska chybí jen dobudování úseku z Říkovic do Lipníku nad Bečvou na Přerovsku, který měří 24 kilometrů. Loni v létě začala stavba úseku mezi Lipníkem a Přerovem, na nějž má navázat poslední chybějící část, kterou je právě úsek z Přerova do Říkovic.
reklama