https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/novostavba-d1-mezi-rikovicemi-a-prerovem-ziskala-stanovisko-eia
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Novostavba D1 mezi Říkovicemi a Přerovem získala stanovisko EIA

2.12.2016 16:39 | PRAHA (ČTK)
Problém s posudky vlivu na životní prostředí mají stavby, které mají tento proces uskutečněný ještě podle starého zákona z roku 1992. Už neodpovídají evropským požadavkům a EU je přestala uznávat
Problém s posudky vlivu na životní prostředí mají stavby, které mají tento proces uskutečněný ještě podle starého zákona z roku 1992. Už neodpovídají evropským požadavkům a EU je přestala uznávat
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Ministerstvo životního prostředí vydalo souhlasné stanovisko EIA k novostavbě dálnice D1 Říkovice - Přerov, jedné z prioritních dopravních staveb určených vládou. Obsahuje 18 podmínek, které musí projekt jednoho z posledních chybějících úseků D1 splnit, aby mohl získat stavební povolení. Jde o druhou z devíti prioritních staveb, která má za sebou zjednodušené opakování procesu EIA. První stanovisko získal před týdnem úsek D49 Hulín-Fryšták.
 

MŽP konkrétně uvedlo požadavek na méně hlučný asfalt a zároveň na pravidelná měření hlukové a emisní zátěže během výstavby dálnice a během zkušebního provozu po jejím dokončení. Další z podmínek je pak pravidelný monitoring vlivu stavby na spodní vody a živočichy žijící v okolí.

"Účelem stavby D1 0136 Říkovice - Přerov je vybudování dopravního spojení s vedením trasy mimo hustě zastavěné území Přerova, dostatečně kapacitního pro převedení tranzitní osobní a zejména nákladní dopravy ze stávajícího průtahu I/55 Přerovem. Lidem na Přerovsku se tak zlepší kvalita života a životního prostředí," uvedl ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO).

Problém s posudky vlivu na životní prostředí mají stavby, které mají tento proces uskutečněný ještě podle starého zákona z roku 1992. Už neodpovídají evropským požadavkům a EU je přestala uznávat. Pro devět nejpotřebnějších staveb, u nichž se s výstavbou počítá od příštího roku, vláda dojednala s Evropskou komisí výjimku, která má opětovné získání stanoviska EIA urychlit. Tyto stavby nemusí absolvovat celý proces, ale zkrácené řízení.

Na celé D1 v délce 377 kilometrů z Prahy přes Brno a Ostravu do Polska chybí jen dobudování úseku z Říkovic do Lipníku nad Bečvou na Přerovsku, který měří 24 kilometrů. Loni v létě začala stavba úseku mezi Lipníkem a Přerovem, na nějž má navázat poslední chybějící část, kterou je právě úsek z Přerova do Říkovic.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist