Právě začal pátý ročník fotografické soutěže Není les jako les
Mezinárodní organizace FSC (Forest Stewardship Council) se snaží více jak dvacet let upozorňovat na důležitost ochrany a přírodě blízké lesní hospodaření v českých i světových lesích. Ty jsou nejvíce ohroženým ekosystémem na Zemi.
Fotosoutěž „Není les jako les“ se letos posunula více k podzimním měsícům a začíná druhým srpnovým dnem. Datum pro zasílání fotografií je stanoveno na 31. října 2017. Všichni zájemci mohou přihlásit své fotografie do jedné ze tří soutěžních kategorií, které odkazují na tři základní pilíře FSC – ekologický, ekonomický a sociální:
1) les nad zlato
2) dřevo, kam se podíváš
3) lidé v háji
„Fotografická soutěž je jednou z cest, pomocí kterých chceme představit široké veřejnosti důležitost odpovědné spotřeby a přírodě blízkého lesního hospodaření, jež podporuje FSC," říká ředitel FSC ČR Tomáš Duda. "Šetrné lesní hospodaření a odpovědná spotřeba pomáhá v rámci probíhajících klimatických změn chránit nejen mizící světové lesy, ale přispívá i ke zlepšení zdravotního stavu lesů českých, například ke zlepšení jejich vodního režimu, kvality půd, prevenci eroze a posílení biologické rozmanitosti.“
Na soutěžící čeká celkem devět cen, které obdrží autoři fotografií na prvních třech místech v jednotlivých kategoriích. Výběr vítězných fotografií bude v rukou odborné poroty z řad profesionálních fotografů a zástupců partnerů fotosoutěže. Vítězové se mohou těšit na digitální zrcadlovku Canon, soutěžící na druhém a třetím místě pak na digitální kompakty téhož výrobce.
„Pro letošní ročník fotografické soutěže se podařilo získat jako partnera společnost Hornbach, která patří mezi jedny z odpovědných firem, v jejichž nabídce najde veřejnost produkty s logem FSC. To spotřebitelům zaručuje, že dřevo pochází z lesů obhospodařovaných šetrným a přírodě blízkým způsobem,“ doplňuje Petr Březina z organizace FSC ČR.
Fotografie a videa mohou soutěžící posílat prostřednictvím formuláře na webových stránkách www.vyfotdrevo.cz, kde najdou také podrobné podmínky účasti v soutěži a galerie fotografií zaslaných do soutěže.
reklama