Rozšíření obchvatu Loun na čtyři pruhy nebude mít vliv na přírodu
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které je investorem stavby, má už pro daný úsek platné územní rozhodnutí. Stavaři by mohli s pracemi začít příští rok, předpokládaná doba výstavby je 2,5 roku. Petr Vacek z úseku výstavby chomutovské pobočky ŘSD nedávno ČTK řekl, že kompletně má být dálnice dokončena v roce 2023.
Nedokončená trasa D7 (dříve R7) u Loun se před rokem nedostala mezi prioritní stavby, na které Česko žádalo výjimku u EU. Pro čerpání evropských dotací je totiž podmínkou takzvaná EIA. Evropská komise neuznává u staveb, které ještě nebyly zahájeny, dokumenty starší patnácti let. Česká vláda vyjednala výjimku pro deset úseků silnic, z nichž žádný nebyl na D7.
Nová EIA tak je podmínkou pro zahájení prací u Loun. Obchvat je nyní pouze dvouproudý a kapacitně nestačí. Silnice slouží nejen jako spojnice Prahy, Loun, Chomutova a státní hranice s Německem, ale také pro obsluhu průmyslových zón, z nichž největší je Triangle u Žatce.
Posudek řešil dopady stavby na životní prostředí i kvalitu života a podmínky stavby. Další dva pruhy budou kopírovat silnici I/7, délka trasy je 6130 metrů. V posudku se připomíná, že úsek už byl v minulosti připraven včetně výkupu pozemků. Kromě stavby nových pruhů se bude rekonstruovat současná silnice I/7.
Obchvat Loun navazuje na obchvat D7 u Postoloprt, který se začal stavět před rokem, a z opačné strany na obchvat u Chlumčan, ten se teprve připravuje. U Chlumčan půjde o nový úsek mimo současnou silnici.
Nejvíc práce čeká ŘSD na úseku od hranice Ústeckého a Středočeského kraje po Slaný. Kompletně by D7 měla být hotová v roce 2023. Dostavba D7 má podle ŘSD stát zhruba deset miliard korun.
Dosud jsou čtyři pruhy mezi Prahou a Slaným a Chomutovem a Bitozevsí. Ústecký kraj považuje dostavbu D7 za prioritu mimo jiné kvůli průmyslové zóně Triangle. Místní politici poukazují také na množství tragických nehod, které policie na I/7 řeší.
reklama