http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/rozsireni-obchvatu-loun-na-ctyri-pruhy-nebude-mit-vliv-na-prirodu
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii

Rozšíření obchvatu Loun na čtyři pruhy nebude mít vliv na přírodu

15.10.2017 01:52 | LOUNY (ČTK)
Plánované rozšíření obchvatu Loun nebude mít zásadní vliv na přírodu. Ilustrační snímek.
Plánované rozšíření obchvatu Loun nebude mít zásadní vliv na přírodu. Ilustrační snímek.
Plánované rozšíření obchvatu Loun nebude mít zásadní vliv na přírodu. Vybudování dalších dvou pruhů na zhruba šestikilometrovém úseku D7 má zvýšit kapacitu silnice a bezpečnost provozu v místě častých vážných dopravních nehod. Ze zveřejněného posudku EIA vyplývá, že rozsah vlivů záměru na životní prostředí a veřejné zdraví je přijatelný.
 

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které je investorem stavby, má už pro daný úsek platné územní rozhodnutí. Stavaři by mohli s pracemi začít příští rok, předpokládaná doba výstavby je 2,5 roku. Petr Vacek z úseku výstavby chomutovské pobočky ŘSD nedávno ČTK řekl, že kompletně má být dálnice dokončena v roce 2023.

Nedokončená trasa D7 (dříve R7) u Loun se před rokem nedostala mezi prioritní stavby, na které Česko žádalo výjimku u EU. Pro čerpání evropských dotací je totiž podmínkou takzvaná EIA. Evropská komise neuznává u staveb, které ještě nebyly zahájeny, dokumenty starší patnácti let. Česká vláda vyjednala výjimku pro deset úseků silnic, z nichž žádný nebyl na D7.

Nová EIA tak je podmínkou pro zahájení prací u Loun. Obchvat je nyní pouze dvouproudý a kapacitně nestačí. Silnice slouží nejen jako spojnice Prahy, Loun, Chomutova a státní hranice s Německem, ale také pro obsluhu průmyslových zón, z nichž největší je Triangle u Žatce.

Posudek řešil dopady stavby na životní prostředí i kvalitu života a podmínky stavby. Další dva pruhy budou kopírovat silnici I/7, délka trasy je 6130 metrů. V posudku se připomíná, že úsek už byl v minulosti připraven včetně výkupu pozemků. Kromě stavby nových pruhů se bude rekonstruovat současná silnice I/7.

Obchvat Loun navazuje na obchvat D7 u Postoloprt, který se začal stavět před rokem, a z opačné strany na obchvat u Chlumčan, ten se teprve připravuje. U Chlumčan půjde o nový úsek mimo současnou silnici.

Nejvíc práce čeká ŘSD na úseku od hranice Ústeckého a Středočeského kraje po Slaný. Kompletně by D7 měla být hotová v roce 2023. Dostavba D7 má podle ŘSD stát zhruba deset miliard korun.

Dosud jsou čtyři pruhy mezi Prahou a Slaným a Chomutovem a Bitozevsí. Ústecký kraj považuje dostavbu D7 za prioritu mimo jiné kvůli průmyslové zóně Triangle. Místní politici poukazují také na množství tragických nehod, které policie na I/7 řeší.


reklama

Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
tisknout poslat
 twitter
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení


Zapomněli jste heslo? Změňte si jej.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Blíž přírodě

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist