https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/senat-vratil-snemovne-novelu-drazniho-zakona
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Senát vrátil Sněmovně novelu drážního zákona

24.8.2016 09:35 | PRAHA (ČTK)
Senát vrátil Sněmovně novelu drážního zákona, která kromě jiného upravuje kategorizaci železničních drah a vymezuje přístup na jednotlivé kategorie drah. Senát do ní chce na návrh svého hospodářského výboru vložit pozměňovací návrh upravující podmínky přístupu na železniční vlečky. Jde o reakci na situaci kolem těžební firmy OKD, která je v úpadku. Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) s návrhem souhlasil.
 

Ťok v úterý před členy hospodářského výboru řekl, že pozměňovací návrh je reakcí na dění v OKD. Při privatizaci firmy byla vyvedena na dceřinou společnosti poměrně velká část vleček, která obsluhuje uhelné doly, a bez zabezpečení přístupu třetích stran by vznikla monopolní situace, kdy by jiná společnost nemohla vyvézt uhlí z dolů, uvedl.

Novela v podobě schválené Sněmovnou uvádí, že vlečka je veřejně přístupná, pokud není součástí areálu využívaného v těžebním, zpracovatelském nebo energetickém průmyslu. V pozměňovacím návrhu se navrhuje rozšířit podmínky, za nichž je provozovatel veřejně nepřístupné vlečky povinen umožnit přístup dopravcům. Půjde například o manipulační místa, jejichž vlastník je odlišný od vlastníka nebo provozovatele vlečky.

Novela drážního zákona také řeší přidělování kapacity na dráze, nově upravuje postup provozovatele dráhy při jednání s dopravci o přístupu k drážní infrastruktuře pro účely tvorby jízdního řádu. Stanoví také, že stavba dráhy celostátní, regionální, tramvajové, trolejbusové nebo metra je veřejně prospěšnou. Má pomoci hlavně městům při výstavbě nových linek hromadné dopravy.

Novela především reaguje na zákon, který zřizuje nový Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře. Tento úřad bude mít za úkol hlídat rovný přístup státu při přidělování kapacity jednotlivým dopravcům na přeplněných železničních tratích nebo chránit spoje objednané a financované z veřejných peněz proti komerčním linkám. Na starosti bude mít i přístup k letecké infrastruktuře.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist