https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/skoda-auto-spousti-projekt-zeleznicni-prepravy-dilu-do-ciny?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=denni-tisk
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Škoda Auto spouští projekt železniční přepravy dílů do Číny

25.11.2017 05:06 | PRAHA (ČTK)
Škoda Auto spouští pilotní projekt železniční přepravy sériových dílů do Číny, sníží tím množství vypuštěných emisí oxidu uhličitého. Dosud automobilka v tomto případě využívala námořní dopravu.
Škoda Auto spouští pilotní projekt železniční přepravy sériových dílů do Číny, sníží tím množství vypuštěných emisí oxidu uhličitého. Dosud automobilka v tomto případě využívala námořní dopravu.
Licence | Volné dílo (public domain)
Foto | jingoba / Pixabay
Škoda Auto spouští pilotní projekt železniční přepravy sériových dílů do Číny, sníží tím množství vypuštěných emisí oxidu uhličitého. Dosud automobilka v tomto případě využívala námořní dopravu. Informovala o tom mluvčí automobilky Kamila Biddle.
reklama

 

První kontejner s díly byl naložen v úterý v Mladé Boleslavi do kamionu, který jej odvezl do vlakového terminálu v Praze-Uhříněvsi. "Dnes byl tento kontejner přeložen na nákladní vlak, který se vydá na cestu dlouhou téměř 11.000 kilometrů do čínského města Yiwu," uvedla mluvčí.

Poslední úsek trasy do továrny společnosti SAIC-Volkswagen v čínské Šanghaji pak obstará kamion. Cesta zásilky potrvá 23 dní. Z výrobních závodů v Číně do ČR Škoda Auto přepravuje například automobilové komponenty.

Automobilka za ekologický přístup k logistice nedávno získala ocenění v prvním ročníku celorepublikové soutěže EcoLOGI. Škoda Auto využívá několik inovativních řešení šetrných k životnímu prostředí. Například v rámci závodu i pro dopravu od dodavatelů jsou využívány kamiony s pohonem na stlačený zemní plyn, což snižuje emise i přepravní náklady.

Kromě toho automobilka na vybraných trasách využívá takzvané gigalinery, nákladní soupravy o délce až 25 metrů, které pojmou a převezou 150 kubických metrů nákladu, o 50 procent více než běžný kamion. To ročně ušetří až 200 tun oxidu uhličitého.

Pro výrobní logistiku v hlavním závodě v Mladé Boleslavi jsou využívány lokálně bezemisní dopravní prostředky na bateriový pohon. Jedna souprava elektrického tahače se dvěma přívěsy byla v rámci pilotního projektu dodatečně vybavena solárními panely, využití solární energie by mělo snížit roční spotřebu energie zhruba o deset procent. Pokud se zkušební provoz osvědčí, vybaví Škoda Auto fotovoltaikou více těchto vozidel. V závodech také kromě toho jezdí dalších 18 logistických tahačů poháněných elektřinou.


reklama

Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

reklama

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (1)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jan Škrdla

26.11.2017 22:43
Jako nejlogičtější a nejšetrnější k ŽP mi připadá vyrábět vše na jednom místě (nebo aspoň blízko u sebe) na nevozit polotovar zbytečně tam a zpět.
Odpovědět
 
reklama
reklama

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.

Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

TOPlist TOPlist