http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/toyota-vyviji-baterii-pro-auta-ktera-umozni-delsi-dojezd
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii

Toyota vyvíjí baterii pro auta, která umožní delší dojezd

24.11.2016 16:14 | TOKIO (ČTK)
Japonská automobilka Toyota Motor chce v příštích letech vyvinout vyspělejší baterii, která by elektrickým vozům umožnila zvýšit dojezd o 15 procent a měla by i větší životnost ve srovnání se současnými typy. Ilustrační snímek.
Japonská automobilka Toyota Motor chce v příštích letech vyvinout vyspělejší baterii, která by elektrickým vozům umožnila zvýšit dojezd o 15 procent a měla by i větší životnost ve srovnání se současnými typy. Ilustrační snímek.
Foto | Toyota UK / Flickr
Japonská automobilka Toyota Motor chce v příštích letech vyvinout vyspělejší baterii, která by elektrickým vozům umožnila zvýšit dojezd o 15 procent a měla by i větší životnost ve srovnání se současnými typy. Na tiskové konferenci to dnes řekl zástupce Toyoty Hisao Jamašige.
 

"Lithium-iontová baterie je klíčovou technologií pro elektrické vozy a je zde jasná potřeba tuto technologii a její výkon v budoucnosti dál zlepšovat," řekl novinářům Jamašige, který má v Toyotě na starosti výzkum baterií.

Zlepšení výkonnosti technologie lithium-iontových baterií je naléhavým úkolem jak pro tradiční výrobce automobilů jako je Toyota, tak i pro nové hráče, k nimž se řadí například americký výrobce elektromobilů Tesla Motors. Výrobci elektrických aut i elektrických hybridů se snaží získat či vyvinout pokročilejší baterie, které by zvýšily dojezd, měly větší životnost a byly bezpečnější. Výdrž baterie je pro výrobce elektrických aut velmi důležitá. Dobíjecí stanice totiž stále ještě nejsou tak běžné jako ty benzinové.

Toyota je průkopníkem v oblasti hybridní technologie, která spojuje benzinový a elektrický pohon. Nyní se firma chystá uvést na trh převážně elektrický hybrid Prius Prime a do roku 2020 chce přijít s plně elektrickým autem, uvedla agentura Reuters.

Jamašige řekl, že díky technologii vyvinuté ve spolupráci s japonskou státem financovanou laboratoří a čtyřmi japonskými univerzitami byli inženýři Toyoty schopni lépe vidět v "reálném čase", jak se ionty lithia pohybují uvnitř elektrod. To by mělo pomoci navrhnout technologii, která zabrání lithiovým iontům, aby se pohybovaly nerovnoměrně a shlukovaly se, což v současnosti omezuje životnost baterií a dojezd aut a může být rovněž faktorem způsobujícím přehřívání, dodal.

Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
tisknout poslat
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení


Zapomněli jste heslo? Změňte si jej.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist