https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/v-nemecku-vznikne-novy-institut-pro-mereni-automobilovych-emisi
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

V Německu vznikne nový institut pro měření automobilových emisí

28.6.2017 02:15 | BERLÍN (ČTK)
Německý institut pro spotřební a emisní měření má vzniknout ještě v letošním roce. Emise bude měřit na pevně dané trase a výsledky má zveřejňovat na internetu tak, aby byly transparentní. / ilustrační foto
Německý institut pro spotřební a emisní měření má vzniknout ještě v letošním roce. Emise bude měřit na pevně dané trase a výsledky má zveřejňovat na internetu tak, aby byly transparentní. / ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
V Německu po skandálech s emisemi dieselových aut vznikne nový institut pro jejich měření. Emise bude měřit ve skutečném provozu, a nikoliv jen v laboratorním prostředí. Na tiskové konferenci to včera oznámil ministr dopravy Alexander Dobrindt (CSU).
 

Německý institut pro spotřební a emisní měření má vzniknout ještě v letošním roce. Emise bude měřit na pevně dané trase a výsledky má zveřejňovat na internetu tak, aby byly transparentní. V dozorčí radě nového institutu budou zasedat zástupci spotřebitelů, komunální politiky nebo ministerstva životního prostředí. Jeho činnost budou platit němečtí výrobci automobilů. Rozpočet by se měl pohybovat kolem dvou milionů eur ročně (53 milionů korun).

Dobrindt včerejším oznámením podle pozorovatelů reaguje mimo jiné na kritiku, že jeho ministerstvo vůči automobilkám, které porušovaly emisní pravidla, postupovalo dosud příliš mírně.

Emisní skandál se rozhořel v září 2015, kdy koncern Volkswagen přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Při jízdě auta produkují výrazně více emisí než při kontrolních testech. Podobně postupovaly i některé další automobilky.

Nedávné testy německých úřadů ukázaly, že dieselové vozy splňující nejvyšší normu Euro 6 vyprodukují ve skutečném provozu 507 miligramů oxidů dusíku na kilometr, norma přitom počítá s emisemi maximálně 80 miligramů na kilometr. Podle současných právních předpisů nemusejí auta normy dodržovat ve skutečném provozu, ale jen při měření v laboratoři.

Řada německých měst, včetně Mnichova, nyní uvažuje o zákazech jízdy dieselových aut.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist