https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/zeleznicni-terminal-v-malesicich-bude-potrebovat-dalsi-posudky
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Železniční terminál v Malešicích bude potřebovat další posudky

24.3.2017 08:30 | PRAHA (ČTK)
Se záměrem nesouhlasí okolní radnice Prahy 9, 10, 14 a 22. Jejich obyvatelé podepisují proti záměru petici. Podle Prahy 10 by se malešicko-strašnická průmyslová zóna měla v budoucnu stát novou městskou čtvrtí. / ilustrační foto
Se záměrem nesouhlasí okolní radnice Prahy 9, 10, 14 a 22. Jejich obyvatelé podepisují proti záměru petici. Podle Prahy 10 by se malešicko-strašnická průmyslová zóna měla v budoucnu stát novou městskou čtvrtí. / ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Stavba případného železničního terminálu v Praze Malešicích bude potřebovat další posudky. Magistrát požaduje například hlukovou a dopravní studii či posouzení vlivu na krajinný ráz. Vyplývá to z dokumentů uveřejněných na portálu posudků vlivu na životní prostředí EIA. Předpokládá se, že terminál denně odbaví až tři vlakové soupravy, 900 kontejnerů a 125 kamionů. Podle úřadu by měl být ale nejdřív dokončen městský silniční okruh.
 

"Zprovoznění záměru je žádoucí směřovat až po dobudování jihovýchodní části Pražského okruhu v úseku Běchovice - D1 a po výstavbě mimoúrovňových křižovatek Průmyslová - Poděbradská a Kbelská - Kolbenova," píše se v dokumentu.

Překladiště chce stavět firma Rail Cargo Terminal Praha. Na ploše 80.000 metrů čtverečních počítá se dvěma jeřáby na manipulaci s kontejnery, šesti železničními kolejemi a umístěním až 900 kontejnerů. Podle projektu by stavba mohla začít v roce 2019, v provozu by mohl být v roce 2020. Záležet bude ale na vydaných povoleních.

Úřad žádá posudek vlivu na životní prostředí EIA, který má obsahovat například měření hluku a emisí, dopravní studii a posudek vlivu na ráz krajiny. Nutné je podle něj také prověřit alternativy napojení terminálu na městský okruh u Balabenky a napojení na Průmyslovou ulici. Vadí mu také kácení až 1200 stromů a množství keřů.

Magistrát také navrhuje posoudit variantu asi 1400 metrů východně, jižně od Objízdné ulice v Kyjích. Kamiony by tak mohly vyjíždět přímo na Štěrboholskou spojku. Brána pro vjezd kamionů by navíc měla být umístěna ve směru od zástavby.

Se záměrem nesouhlasí okolní radnice Prahy 9, 10, 14 a 22. Jejich obyvatelé podepisují proti záměru petici. Podle Prahy 10 by se malešicko-strašnická průmyslová zóna měla v budoucnu stát novou městskou čtvrtí. Praze 9 vadí navýšení provozu. Terminál by měl nahradit končící nákladové nádraží na Žižkově, podobný je v nedaleké Uhříněvsi.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist