https://ekolist.cz/cz/ekolist/mesicni-souhrn/evan-tylova-elektrokolo-cesta-k-partnerske-pohode
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Eva Tylová: Elektrokolo - cesta k partnerské pohodě

25.9.2020
Elektrokolo vám může vrátit radost z výletů s vaším sportovněji zaměřeným partnerem.
Elektrokolo vám může vrátit radost z výletů s vaším sportovněji zaměřeným partnerem.
Licence | Volné dílo (public domain)
O přínosech elektrokol bylo napsáno již několik článků. V oblasti dopravy, zdraví atd. Bydlíte ve městě, které je samý kopeček? Přínos elektrokola je hned zřejmý a měří se výškou místních vršků. Už se nemusíte bát vyjet s tím, že nebudete mít sílu se vrátit. Pro ty zdatnější je cesta do práce příjemnější, lze ji absolvovat bez zpocení v obleku či šatech a samozřejmě rychleji. Elektrokola by mohla zvrátit nárůst cest autem v důsledku obavy z covidu 19.
 

Přínos ke zdraví je také zřejmý. Jízda na kole je žádoucí pro kolenní klouby, ale i další části pohybového ústrojí. Samozřejmě drobná podmínka je, že nespadnete.

O čem se však zatím nepsalo, je blahodárný vliv elektrokol na pohodu v rodině, zejména při rodinných sportovních akcích.

Jistě znáte z vlastní zkušenosti, jak to probíhá, když se na výlet na kole vypraví pár či skupinka. Od přírody jsou muži a ženy různě zdatní, proto také mají oddělené sportovní disciplíny.

A teď najednou jedou spolu. Samozřejmě, není to závod, ale dohoda. Jeden v ní jede na doraz a druhý na půl plynu. Tak ani jeden není spokojený.

Pokládám se za celkem zdatnou jezdkyni na kole, přesto můj partner se mnou jede na poloviční převody, aby se mnou srovnal krok, tedy kola běh.

Po rovině to ještě jde (ujela jsem 320 km po Dunajské cyklostezce za 4 dny), i když i tam mě doprovází výzvy jako „...jenom 25 km/hod, to nemyslíš vážně!“.

Samozřejmě horší to je na rovině nakloněné, tedy v kopcích. Mně záhy dojdou síly, kolo jede pomaleji a pomaleji. Vzdálenost mezi mnou a partnerem se zvětšuje.

Když z posledních sil dojedu na vršek, přítel tam netrpělivě čeká krásně odpočatý. Já se regeneruji při jízdě z kopce, a pak se to opakuje. Se zvyšujícím počtem absolvovaných vršků moje tempo klesá a napětí se prohlubuje.

Sleduji to i u jiných párů či rodin. Nejhorší jsou na tom soutěživé typy, které přizpůsobují svůj výkon tempu ostatních členům rodiny. Pak nastává pro ně téměř infarktová situace, když je předjíždí volný zdatný jezdec, oni si myslí, že by ho vzali, ale prostě nemohou.

Elektrokolo přináší do těchto situací úlevu. Slabší členové rodiny si pořídí elektrokola a tím se výkonově vyrovnají. Silnější budou konečně moci vydat ze sebe maximum.

Prostě spokojenost pro všechny. Tak vzhůru do prodejny. Navíc tím podpoříme v této době podnikání příznivé pro životní prostředí.


reklama

 
foto - Tylová Eva
Eva Tylová
Autorka je místostarostka MČ Praha 12 za Piráty s podporou Zelených.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (64)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Pa

PavelA

25.9.2020 07:34
Není nadto se na kole v kopcích pořádně zpotit!
Elektrokola oceňuji pro starší,ale u mladých je to spíš lenost.
Odpovědět
Eva Tylová

Eva Tylová

25.9.2020 12:26 Reaguje na PavelA
Jasně, také to tak myslím, jsem ročník 1959, takže zřejmě zařazena mezi starší... Navíc tenhle článek je o tom,že žena pokud není sáblíková, tak prostě partnerovi nestíhá.
Odpovědět
TP

Tomas Peltan

25.9.2020 14:26 Reaguje na PavelA
Záleží na tom, v jaký terén má člověk v okolí a jak má natrénováno.

Jsou místa, kde začít jezdit na kole je dost nepříjemné a tam může mít elektrokolo smysl.

Že se člověk, který má víc naježděno, v kopcích rád popere, je pro někoho, kdo za posledních pár let najezdil pár (set) kilometrů, celkem nepodstatné, když má kolem všechny trasy s velkým převýšením.

Navíc u párů jde často o to, že jejich výchozí tréninková historie bývá velmi odlišná, takže rozdíly jsou i hluboko nad rámec toho "žena x muž".
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

25.9.2020 07:37
Na klasickém dvojkole byste byli v cíli ve shodném čase a i výdej energie by se vyrovnal:-)
Odpovědět
ig

25.9.2020 08:04
Pokud se má splnit úchylný sen Pirátů a názorově spřízněných spolků udělat z Prahy Hanoj, budou elektrokola užitečné řešení. Já jezdím na kole často, dokonce jsem se dostal do té fáze vývoje cyklisty, že jezdím rád do kopce, ale jen jako sport. Jakmile mi znemožní jezdit po Praze autem, přejdu na elektrokolo - samozřejmě hacknuté, když jedu do práce, nesportuji a rozhodně nechci šlapat a vléct se pětadvacítkou :-) A převýšení 150 m na průměrné cestě do práce klasickým kolům nijak nesvědčí.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

25.9.2020 14:32 Reaguje na
Na co kolo? Motorky a skůtry, ostatně včetně těch elektro, jsou podstatně lepší volba.

Jinak váš přístup k cyklistice sdílím, i když mne čím dál víc balí lozit pěšky a to v terénech, kde bych to kolo musel mít na zádech. Dalo by se asi i na vytuněném MTB, ale přece jen nejsu prase.
Odpovědět

Viktor Šedivý

25.9.2020 16:22 Reaguje na Svatá Prostoto
A stopětadvacítkový skútr nevychází o moc dráž, než elektrokolo. Uveze ale podstatně víc, rychleji a dál.
Odpovědět
Eva Tylová

Eva Tylová

25.9.2020 17:59 Reaguje na Viktor Šedivý
Vtip spočívá v tom, že elektrokolo nemám proto abych nešlapala, ale abych překonala ta převýšení. Většinu jízdy jedu bez nebo s minimální podporou.
Odpovědět
ig

26.9.2020 02:32 Reaguje na Svatá Prostoto
Jistě, skútr je ve většině parametrů lepší, ale v přechodném období zbídačování anti-automobilními fanatiky (teď necílím na autorku, ale třeba na Hřiba či Scheinherra) se může s elektrokolem na cyklostezky, do některých parků a zatím je tiše tolerována jízda po chodníku a podobně. Do Prahy ideální :D
Odpovědět
DJ

David Jaša

26.9.2020 11:54 Reaguje na
No nejvíc stávající řidiče zbídačují anti-automobilní fanatici, kteří zhoršují provoz nákupem dalších a dalších aut. :)
Odpovědět
ig

26.9.2020 13:17 Reaguje na David Jaša
Jako třeba já. Mám dvě auta a běžně jezdím oběma současně.
Odpovědět

Jan Šimůnek

25.9.2020 08:14
A uvezu na elektrokole týdenní nákup pro celou rodinu?
Za jak dlouho na něm ujedu cca 100 km na chalupu?

Je mi líto, tohle jsou vlhké sny bezcenných nýmandů a sociálních parazitů, kteří nemají rodiny (či alespoň potomky) a o nic se nestarají, jen jak ostatním občanům komplikovat životy.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

25.9.2020 08:25 Reaguje na Jan Šimůnek
Vy rád přestřelujete, jakož i v tomto případě. To elektrokolo je něco mezi kolem a autem. Není to povinné (to jste si dosadil sám), ale pro starší a hendikepované (menší fyzičkou) určitě dobré řešení.
Odpovědět
Eva Tylová

Eva Tylová

25.9.2020 12:30 Reaguje na Jan Šimůnek
Můj příspěvek není vůbec o tom, že se všechna auta mají nahradit elektrokoly, ale o tom, že když dva dělají totéž (on a ona) sportují, tak to není stejné. Každý má jinou výkonnost a elektrokolo to vyrovná. Za mě mám 2 syny a 4 vnoučata a 1 přítele a máme kocoura a kočku, takže jsem se celý život starala a starám. Na velký nákup také jezdíme autem, na malý na kole.

Odpovědět

Jan Šimůnek

25.9.2020 13:33 Reaguje na Eva Tylová
Do jisté míry jsem reagoval na ig, byť ne pod jeho příspěvkem. Vidím riziko v tom, že jakmile bude těch elektrokol víc než málo, bude to pro radikální ekologisty argument pro další tažení proti plnohodnotným motorovým vozidlům.
Odpovědět
ig

26.9.2020 02:35 Reaguje na Jan Šimůnek
Ta Hanoj nás beztak čeká. V ten okamžik vytáhnu svoji starou Yamahu XT a kola nemají šanci, ani elektrická :D
Odpovědět
TP

Tomas Peltan

25.9.2020 14:30 Reaguje na Jan Šimůnek
Zkuste si ten článek nejdřív přečíst, než začnete psát. Pak to nebude vypadat, že jste do školy chodil jen na psaní a na čtení jste si už napsal omluvenku od rodičů.

V Článku se mluvilo jasně o rekreační cyklistice. A navíc to, že nejde realizovat VŠECHNY cesty na kole neznamená, že u některých cest to není docela šikovný dopravní prostředek.
Odpovědět

Jan Šimůnek

26.9.2020 07:22 Reaguje na Tomas Peltan
Na bicyklech (zcela obecně) mi vadí to, že valná část jejich řidičů nezná dopravní předpisy, tj. netuší, co bude dělat jiný dopravní prostředek, řízený někým, kdo ty předpisy zná, případně se sami v důsledku této neznalosti chovají krajně nepředvídatelně. A to se týká rekreačních cyklistů víc než těch, co třeba na kole jezdí do práce.
IMHO by to chtělo, aby měli povinnost absolvovat alespoň řidičský průkaz pro malé motocykly, než by směli vyjet jinam než na cyklostezku.
Odpovědět
LB

Lukas B.

25.9.2020 09:04
ono to užití elektrokola jako sportovního nářadí funguje trochu jinak. dokud si to kupuje bába, aby mohla s dědkem na výlet a ujeli svých 20-30 kilometrů v polabí, tak je to v pořádku. ale když to mají dědek i bába, a pak se vytahují, jak "včera ujeli 70 kilometrů po Sudetech", notabene když si to koupí nebo půjčí zdraví třicátníci, aby si bezpracně užili sjezd od kapličky mezi Výrovkou a Luční, tak je to v nepořádku.

automobilistům a motorklářům se vyčítá, že si pletou dopravní prostředek na veřejných pozemních komunikacích se sportovním náčiním. tady to platí nemlich stejně.
Odpovědět
Eva Tylová

Eva Tylová

25.9.2020 12:46 Reaguje na Lukas B.
Já zřejmě patřím mezi ty baby. Nevím proč bych si nemohla ujet 70 km v kopečcích třeba proto že tyto kopečky jsou v okolí mého domu, bytu, či chaty. U Labe si klidně těch 70 uděláme i bez elektrokola (např. Nymburk - Kolín a zpět), ale vtip spočívá v tom, že tam musíte to kolo dopravit (autem, vlakem) a to už je zátěž. Navíc ono těch rovin u nás zase tolik není, když chcete jet po cyklostezce nebo po klidnějších silnicích.
Odpovědět
LB

Lukas B.

25.9.2020 13:12 Reaguje na Eva Tylová
bába ještě zdaleka nejste. to budete nejdřív za deset let.
jestli si uděláte výlet 70 km po rovině "by fair means", nevidím důvod, proč byste neujela "by fair means" 30 km v přiměřených kopečcích.

víte Vy co, já vám to přeji a chápu Vás. z Vašeho osobního a krátkodobého hlediska je elektrokolo asi plus. zkusím Vám uvést argumenty proti:
1. na elektrokole máte jinou dynamiku (s elektrokolem strašně rychle vymizí návyky používání setrvačnosti), a elektrokolista, jakkoli má podobnou průměrnou cestovní rychlost, funguje jako špunt a snižuje kapacitu cyklokomunikací, v případě singletracku velice dramaticky.
2. elektrokola přivádějí davy tam, kde dříve vyjelo v potu tváře pár sportsmanů, a problém nebyl. dnes je tam kromě těch deseti sportsmanů navíc 400 elektrokolistů, a problém je, a je jen otázkou času, kdy někde vyústí v sezonní či absolutní zákazy vjezdu kol (typicky tam, kde je společný pohyb pěších a cyklistů nebo kde je ničen nezpevněný povrch stezky).
Odpovědět
Eva Tylová

Eva Tylová

25.9.2020 13:41 Reaguje na Lukas B.
Za nebabu díky. Tím že jsme dost jezdili delší výlety na kole (tak 100 km), tak stále toužím, pokud mám volný den udělat více než těch 30 km. Od cca 55 let Vám začnou zlobit různé části těla, u mě astma, takže do kopečků nemám problém s nohama, ale s dechem. 1. Co bylo pro mě zajímavé, tak to že elektrokolo by´t v klidu těžké, tak jak ho rozjedete, tak se na něm jede i bez podpory (po rovině či malého kopce) stejně snadno jako na kole. Ale máte určitě pravdu, že se člověk musí hlídat a podporu zapínat minimálně. 2. Nerozumím tomu špuntu. Já díky elektrokolu jedu rychleji, někdy si ho rozjedu na těch 25 km/h a pak jen udržuji rychlost. Na kole jezdím i po rovině kolem 20 km. 3.Co se týče výletů, tak myslím, že řada lidí vyjede na elektrokole namísto auta. Takto jsem letos viděla u těch ještě starších lidí kolem Labe. To jim prrospěje ku zdraví. Kolo je doporučená rehabilitace kolen. Máte pravdu, že hrozí, že budou na elektrokolech jezdit do míst, kde budou ničit přírodu. 4. Naopak ve městě částečně nahradí auta, takže tam bude ve výsledku více místa pro cyklisty. Díky za zajímavé postřehy. Elektrokolo te´d poznávám, a ledacos mě na něm překvapilo, např. to že při té jeeho váze v pohybu není vůbec těžké.
Odpovědět
TP

Tomas Peltan

25.9.2020 14:36 Reaguje na Lukas B.
I na elektrokole člověk musí šlapat. A z hlediska zdraví je lepší, když někdo odšlape 70 kiláků s pomocí elektromotoru, než když to odsedí na sedačce auta.

Koukat přes prsty na lidi, kteří se pořád hýbají převážně vlastní silou, protože to není podle vás úplně puritánsky dokonalé (možná by se mělo jezdit na vysokých kolech nebo festkách?), je trochu trapné a kontraproduktivní.

A srovnávat "závodění" v autech po silnicích s vyšlapáním kopce s pomocí elektromotůrku je naprosto absurdní. To druhé vytváří pro okolí o mnoho řádů menší bezpečnostní rizika.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

25.9.2020 22:58 Reaguje na Tomas Peltan
"A z hlediska zdraví je lepší, když někdo odšlape 70 kiláků s pomocí elektromotoru, než když to odsedí na sedačce auta."

To bezesporu, ale o co je to lepší, než ujet třeba 35 km bez toho elektromotoru? O nic. Mně ta potřeba ujet těch 70, bo 35 mi není dost dobrých, prostě přijde na hlavu.

Odpovědět
Eva Tylová

Eva Tylová

27.9.2020 17:05 Reaguje na Svatá Prostoto
Je to i o tom, že když jezdíte kolem stejného místa kde bydlíte, máte chatu atd. tak za chvíli ty výlety 35 km za chvíli vyčerpáte. Když zvýtšíte dojezd na 70 km tak Vám těch nových výletů hodně přibude.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.9.2020 14:41 Reaguje na Eva Tylová
A až dojdou ty?
Jinak já raději pojedu 35 za své, než 70 s motorem ... teď neřeším dopravní cyklistiku. Ale beru, že někdo to má jinak.

Co mne ale fascinuje je jaké argumenty jsou e-kolaři schopni vyplodit, viz. to s tím vztahem. To je jako kdybych tvrdil, že návštěva veřejného domu prospívá vztahu, bo manžel na jedné straně neotravuje manželku s různými požadavky:-), a na straně druhé šance, že by za některou s tamních pracovnic od manželky utekl je vskutku mizivá:-))).

Odpovědět
Eva Tylová

Eva Tylová

30.9.2020 22:28 Reaguje na Svatá Prostoto
Asi byste se divil, kolik žen mi dalo za pravdu i třeba osobní Fb zprávou, aby se vyhnuly té slovní šikaně zde za to, že mají nějaký názor. Co se týče výletů, tak ty delší jen tak nedojdou a navíc jet někam na jaře, v létě a na podzim je pokaždé jiné, takže je rovnou můžete vynásobit třemi. Další rok je to zase jiné. Mě spíše fascinuje, proč vás to tak točí, když se Vás to zjevně netýká. Na manželku počkáte, nevadí vám, že přitom vypadnete s tempa, tak o co vám jde? Pro vás ani o vás ten článek není....
Odpovědět
DJ

David Jaša

26.9.2020 11:58 Reaguje na Lukas B.
Na tom, když si člověk na nohy dá sjezdovky místo skialpů a na kopečky se vyveze lanovkou místo vystoupání po tuleních pásech, je taky něco v nepořádku? :)
Odpovědět
LB

Lukas B.

30.9.2020 08:43 Reaguje na David Jaša
trošku to kulhá. skialpinista stoupající po kraji sjezdovky se podobá zoufalému silničnímu cyklistovi na krajnici frekventované silnice první třídy. elektrokolista v Krkonoších je lyřařským podobenstvím skialpinista, který dojede na Výrovku skutrtaxíkem nebo (po italsku) heliskiják.
Odpovědět

Jirka Černý

25.9.2020 09:52
Kdybych s tím mohl jezdit do práce tak si to koupím, bohužel žádná vhodná cesta plus funguju jako svoz dětí ze školek. Svezl jsem se na jednom opravdu kvalitním a moc fajn zážitek. Že to někdo nebere jako sport je mi putna, jel bych se projet do krajiny a nějak netrvám na tom že u toho musím být zpocenej jako prase.
Odpovědět
Eva Tylová

Eva Tylová

25.9.2020 12:40 Reaguje na Jirka Černý
Zdravím, vřele doporučuji. Navíc ono to není tak, že se jen vezete. Já na rovinu a mírný kopeček jedu bez podpory. Tu zapínám až při nakloněnějším kopečku. Překvapivě elektrokolo když je v klidovém stavu těžké, tak jakmile ho rozjedete, tak má větší setvačnost a nejede se vůbec těžce i když jedete bez podpory (s nezapnutým motorem). Proto také zvýším rychlost např. na těch 25 km/h a pak již šlapu sama. Ono to asi díky menšímu tření jede překvapivě snadno. S elektrokolem si uděláte pěkný výlet 50 km a je to pohoda..
Odpovědět
TP

Tomas Peltan

25.9.2020 14:37
Pěkný článek, nenechte se otrávit některými komentáři.
Odpovědět
Eva Tylová

Eva Tylová

25.9.2020 18:00 Reaguje na Tomas Peltan
Díky beru to sportovně.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

25.9.2020 14:42
Já ten článek moc nepochopil. Prostě když jsem s někým rád a on jede pomaleji, tak na něj počkám. Když mám na to ujet 30 km, tak holt ujedu 30 a nebudu si kupovat e-krám, abych ujel mermo mocí 70.

Prostě buď beru cyklo jako sport, a pak není důvod si pomáhat motorem.

Nebo jej beru jako způsob společně stráveného času a pak jsou nějaká popisovaná soutěživost nebo nutnost se někomu přizpůsobit na hlavu. Resp. pro mne spíš známkou toho, že někdo preferuje svoje ego před ostatním. Když není problém jít společně běhat, do fitka, nebo plavat ... a taky dáma nemá e-plavky ... tak proč by měl být problém v případě jízdy na kole?

E-kolo mi dává smysl jako ryze dopravní prostředek. Zejména pro ty, co jim sebrali papíry na motorku:-DDD.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

25.9.2020 14:43 Reaguje na Svatá Prostoto
Jinak abych doplnil, každý ať si jezdí na čem chce a nic proti e-kolu, ale popisovat to jako skvělý nástroj pro udržení či vylepšení partnerské pohody ... sorry jako:-).
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

25.9.2020 17:13 Reaguje na Svatá Prostoto
Ve vztazích vzniká nesoulad kvůli větším blbostem, než je e-kolo a "nestíhačka". Že to paní stačí ke štěstí, mohu jen obdivovat!-)
Odpovědět
Eva Tylová

Eva Tylová

25.9.2020 18:03 Reaguje na Karel Zvářal
Doufám, že jste to vzal tak, že článek je psaný trochu v nadsázce a snad i s humorem. na druhou stranu poté, co jsem se s kolem chlubila známým ženám, tak jsem s překvapením zjistila, kolik z nich kolo z těchto důvodů již má. Proto jsem o tom napsala.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

25.9.2020 18:38 Reaguje na Eva Tylová
Myslím, že podstata je v tom popisu pod prvním fotem. Je to vlastně citát z Mrazíka: Ty máš svali, já mám čáry (vědu)...
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

25.9.2020 22:51 Reaguje na Karel Zvářal
Já se zcela upřímně přiznám, že mne tedy větší ptákovina jako příčina nesouladu ve vztahu nenapadá.

Fakt ne.
Odpovědět
Eva Tylová

Eva Tylová

25.9.2020 18:05 Reaguje na Svatá Prostoto
Právě čistě mužský pohled. Poté, co jsem se s kolem chlubila známým ženám, tak jsem s překvapením zjistila, kolik z nich kolo z těchto důvodů již má. Proto jsem o tom napsala. O kolech se píše o těch technikáliích a o tomhle ne. I zde nediskutují žádné ženy.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

25.9.2020 22:39 Reaguje na Eva Tylová
Pokud je čistě mužské to, že nemám problém jet s partnerkou jejím tempem ... stejně jako běžet, plavat, lézt po kopcích a podobně ... tak fajn. Mně je jedno jak tomu říkáte. Mně stačí že jsem s ní, protože jsem rád, a jestli za den ujedu nebo ujdu x km nebo x/2 km je mi srdečně šumák.

Pokud si mocí mermo bude chtít pořídut e-kolo, ať si jej samozřejmě koupí. Ale fakt netuším, jaký by to mělo mít vliv na náš vztah.
Odpovědět

Jirka Černý

25.9.2020 18:09 Reaguje na Svatá Prostoto
Viděl jste někdy realitu na cyklostezce? Občas tam pracuji takže vidím že nejčastěji gentleman na svoji milou nečeká ale ta na pokraji zhroucení funí za svým idolem který má obvykle o dvě třídy lepší kolo. Říkám si co s ní po takové projížďce může večer být.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

25.9.2020 22:34 Reaguje na Jirka Černý
To ale není můj problém. Když jedu s partnerkou, tak proto, že si chci primárně užít pocit té vzájemnosti. Jak pojedu rychle mi je jedno.
Odpovědět
ml

27.9.2020 20:19 Reaguje na Svatá Prostoto
Znovu díky Vám: o tom, co jste uvedl, je opravdový partnerský vztah! Není ale ideálem, resp. mnozí ho tak nevnímají...
Odpovědět
Eva Tylová

Eva Tylová

30.9.2020 22:33 Reaguje na
Navíc jet v tempu je prostě zážitek, to chápu i já ne tak sportovně zdatná. Je to jiný zážitek než se kochat a jet. Takže někteří na kole jezdí nejen, aby jeli s partnerem, ale aby si zajezdili.Pokud spojí obé dohromady, je to zážitel dvojnásobný.
Odpovědět
Eva Tylová

Eva Tylová

27.9.2020 17:10 Reaguje na Svatá Prostoto
Na ekole si také zasportujete, můžete jezdit s podporou pouze do kopce. takže většinou jedete bez podpory. Co se týče toho, jak to lidé vnímají, tak jsem to samozřejmě napsala provokativněji, aby to zaujalo. U nás se kvůli tomu také vztah nehroutí. Na druhou stranu hodně méně sportujích kamarádek mi řekol, že poté co si ekolo koupily, tak začaly s partnerem jezdit častěji. A to je dobře.
Odpovědět
ml

27.9.2020 20:16 Reaguje na Svatá Prostoto
Dobrý den, 100% s Vámi souhlasím - i s textem, který jste poté doplnil dál. Díky!
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

25.9.2020 19:29
Nejde jen o pohodu v rodině nebo mezi partnery. Vzpomínám na cyklistické výlety se skupinou mně milých přátel. Všichni kromě mne byli vytrénovaní a celou trasu si vychutnávali okolní krajinu, památky a přírodu, zatímco já se upocená s vyplazeným jazykem hrbila nad řidítky a šlapala do pedálů ze všech sil. Na víc jsem energii neměla a o nějakém velkém rozhlížení se a vychutnávání krajiny jsem si mohla nechat jen zdát. Styděla jsem se přiznat, jaká jsem bábovka, a v hospodě jsem pak s lítostí pochytávala, co všechno mi cestou uteklo.

Rostoucí počet elektrokol ve mně vzbuzuje naději, že mé obyčejné kolo se stává méně atraktivní pro zloděje a zvyšuje se tak pravděpodobnost, že mi nebude ukradeno.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

25.9.2020 22:43 Reaguje na Majka Kletečková
"Styděla jsem se přiznat, jaká jsem bábovka, ..."

Hmmm, sice mi to přijde jako mega pitomost, ale každému co jeho jest. A jinak ... zkoušela jste se jich zeptat, zda jim opravdu jako bábovka přijdete?

Já jsem asi nějakej divnej, ale v mé sociální bublině se prostě jde podle nejpomalejšího a nikomu to nepřijde ani divné, ani nepřístojné.
Odpovědět
Eva Tylová

Eva Tylová

27.9.2020 17:13 Reaguje na Majka Kletečková
Podobně mi to líčila řada kamarádek. Proto jsem článek napsala, aby si ho ženy koupily a na výletech byly spokojenější.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

25.9.2020 19:38
Elektrokolo má s elektromobilem společnou jednu věc - výfuk od pohonu je někde jinde, takže se tváří ekologicky.
Odpovědět
Eva Tylová

Eva Tylová

27.9.2020 17:14 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Elektrokoo má alespoň ten výfuk menší. Takže lepší varianta namísto kola.
Odpovědět
TK

Tomáš Kvítek

25.9.2020 22:10
Elektrokolo je nemravná věc pro mladé a vychovává z nich lenochy a lidi co si myslí, že i kopec "je zadarmo". Nemají pak návyky, kde vůle něco dosáhnout je důležitá. Je to kolo pro líné, staré a nemocné lidi. Čím linější, tím vice tlustší a nezdravějši. Hurá na elektrokolo, ať má zdravotnictví co dělat.
Odpovědět

Jirka Černý

26.9.2020 07:15 Reaguje na Tomáš Kvítek
Když jsem jezdil do práce 15 km kolmo na šachtu klidně bych jel na tom ďábelském nemravném peklostroji.
Obecně vidím problém v tom že tam kde jedna skupina vidí prioritně dopravní prostředek, druhá v tom samém má sportovní nářadí a mnozí nebál bych se napsat modlu. Dá se pochopit že je pro sportovního nadšence na sportovním speciálu dost traumatizující zážitek když ho predjíždí senior na nejlevnější elektrošitce, ale to si tak nesmí brát.
Je jasné že jako sportovní nářadí je klasické kolo správně, ale pokud se někdo rozhodne zkusit alespoň elektrokolo může to být dobrý začátek.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

26.9.2020 11:06
O elektrokole je to jako u všech dopravních prostředků hnaných"cizí"silou.
Beru ho jako dopravní prostředek pro starší a nemocné lidi, kteří si tak
mohou prodloužit tělesnou aktivitu. U mladých a zdravých jim vytýkám tu
línost a i exibicionismus, když dokazují svému okolí, že s kolem v ceně auta dokážou to, co nedokážou vlastní silou. Je jejich volba klamat sami sebe v tom, co jsou schopni zvládnout a ještě se tím chválit. To už nemá
daleko k mototuristice, pokud zvolí výkonný model a trasu k danému výkonu.
Bohužel i tyto trendy tu jsou a souhlasím i s autorkou článku, protože
se mohou relativně ti slabší vyrovnat těm silnějším, ale i tu musí jít
o srovnání a ne nakonec i to, že si pořídí to elektrokolo i ten silnější
a pojede opět jako chrt v čele. Soutěživí lidé si to neodpustí nikdy
a je jim jedno jestli mají kolo obyčejné a nebo to elektrokolo. Lidé
tolerantní se přizpůsobí i tomu nejslabšímu v kolektivu, pokud není
úplná brzda celé party. To pak záleží i na té "brzdě", zda musí být
v daném kolektivu nadále účasten. Každý jednou bude muset polevit a
změnit koníček a kolektiv, ale musí vědět kdy. Pak může partu doprovázet
jako motospojka chystající zázemí, dopravu bagáže a být tak zase jinak
pro kolektiv užitečným a váženým, nebo je přivítat doma a nechat si
vyprávět ty jejich zážitky. Věčně se nelze vyrovnat všem a ve všem a to
ani díky elektrokolům. Jinak stále lépe to elektrokolo, než sedět zcela
na zadku nebo v autě. S autorkou tak sympatizuji a přeji ji ještě mnoho
hezkých zážitků z cest.
Odpovědět
Eva Tylová

Eva Tylová

27.9.2020 17:17 Reaguje na Břetislav Machaček
Děkuji za podporu, vyjádřil jste řadu názorů, se kterými souhlasím, ale v článku na ně už nezbyl prostor. Přeji také hezké zážitky.
Odpovědět
Eva Tylová

Eva Tylová

30.9.2020 22:38 Reaguje na Břetislav Machaček
Zdravím, ještě jeden důvod pro jízdu tzv. v tempu. To je opravdu zážitek, tělo pracuje jako když jede motor, pravidelně, úsporně, efektivně. Jakmile se zastavíte, tak je to jako když zastavíte motor a znovu ho rozjíždíte. Tohle nemám ze sebe, ale od svého přítele, který dělá ve volném čase trenéra.
Odpovědět
MV

Martin Vaněk

27.9.2020 12:45
Božínku, takový blábol aby jeden pohledal; to se nedivým, že se Zeleným silně propadají preference... Nebo jde o reklamní článek ne neekologická kola, ale pak by měl být zřetelně označen. První věta je zcela evidentní fake, ale to neva - kdo by se zabýval podstatou neekologické výroby a likvidace baterií? Stačí, když to hezky podají, a vždy se najde pár "nadšenců", kteří rádi a a ochotně zatleskají... :-(
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

27.9.2020 18:25 Reaguje na Martin Vaněk
Tentox (pro nematematiky x=krát) je blábolem spíše Váš comment. Co mají elektrokola společného se Zelenými?
Odpovědět
MV

Martin Vaněk

28.9.2020 02:03 Reaguje na Majka Kletečková
"Zelení" (ať už to znamená cokoli) se chvástají podporou všeho, co je "EKO", článek píše pí. Tylová, tč. místostarostka MČ Prahy 12 za Námořní Lupiče (m.j vítače a smažky) s podporou Zelených (uvedeno pod článkem), o "příznivém" vlivu elektrokol je v článku také několik vět, včetně posledních tří, ze kterých ta třetí jasně lže - koupí elektrokola nepodpoříme žádné podnikání příznivé k životnímu prostředí, ale jen naplníme kapsy překupníkům s tímto předraženým a neekologickým zdrojem dopravy. Stačí pečlivě číst a hlavně přemýšlet... :-D
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

28.9.2020 14:02 Reaguje na Martin Vaněk
Ach tak. Děkuji za vysvětlení, teď už aspoň chápu, co Vás k tomu Vašemu blábolu vedlo.
Odpovědět
ml

27.9.2020 20:23 Reaguje na Martin Vaněk
Asi tak...
Odpovědět
HM

Hana Müllerová

28.9.2020 15:26
Pod tento článek bych se podepsala, protože přesně toto letos zažívám s tím, že jde šířeji o pohodu v rodině (dospívající a na kole velmi zdatní synové). Nikdy jsem si výlety na kole neužívala tak jako letos na elektrokole, mám najeto přes 1000 km a poznávat krajinu z kola a zároveň nebýt úplně zmordovaná je prostě báječné. Děkuji za článek a zdravím!
Odpovědět
Eva Tylová

Eva Tylová

29.9.2020 21:24 Reaguje na Hana Müllerová
Díky za podporu, přesně takto jsem to myslela. Přeji plno krásných zážitků z cest.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist