https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/daniel-pitek-polak-velky-je-ptakem-roku.a-je-ostudou-ceske-republiky-ze-je-mozne-ho-lovit?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Daniel Pitek: Polák velký je ptákem roku. A je ostudou České republiky, že je možné ho lovit

23.2.2023
Polák velký. Možno lovit.
Polák velký. Možno lovit.
Dnešní den pod Milešovkou vypadal jako bychom už nikdy neměli zažít jaro, léto, podzim, zimu, čtyři roční období našeho mírného podnebného pásu, ale jen období sucha a dešťů. Současné zimy se pomalu, ale jistě mění na období dešťů.
reklama

 
Klima není jediné, co se kolem nás mění k horšímu. Mění se také stav životního prostředí celkově a k tomu patří i neustále se snižující počet a množství druhů kolem nás žijících. Vliv člověka na snižování biodiverzity je zásadní.

Proto jsem velmi rád, že v anketě České společnosti ornitologické se ptákem roku 2023 stal polák velký, menší zavalitá potápivá kachna, jejíž početnost se vlivem činností člověka neustále snižuje, stala se vzácnou a přesto je možno ji podle stávajícího zákona o myslivosti č. 449/2001 Sb. lovit.

Je ostudou České republiky, že tato nádherná a silně ubývající kachna je na seznamu zvěře, která má určenou dobu lovu a není celoročně hájená.

Jeden z důležitých požadavků platformy osmi organizací vlastníků, zemědělských, lesních hospodářů a ekologů je v připravované novele zákona o myslivosti vypustit ze seznamu druhů lovné zvěře poláka velkého a další vzácné druhy vedené v seznamu zvěře a to i ty, které se nesmí lovit. Současná právní úprava, kdy v seznamu zvěře jsou druhy, které se neloví a lovit už ani nikdy nebudou jako například poštolka obecná, racek chechtavý nebo káně lesní velice ztěžují práci záchranných stanic a kdokoliv, kdo do záchranné stanice doveze poraněného jedince těchto a mnoha dalších druhů v seznamu zvěře porušuje zákon o myslivosti.

ASZ ČR, SVOL, Pro Silva Bohemica, Svaz vlastníků honebních pozemků, ČSOP, ČSO, hnutí Duha kladou důraz na ochranu přírody, krajiny, půdy a proto je tento požadavek na změnu zákona o myslivosti jeden z těch velice důležitých na nichž trváme.

"Polsko". Radovesická výsypka bývá poláků plná.
"Polsko". Radovesická výsypka bývá poláků plná.
Foto | Daniel Pitek

Bohužel stejně jako při posílení práv vlastníků honebních pozemků, lesních, zemědělských hospodářů, tak i v tomto případě narážíme na tvrdý odpor Českomoravské myslivecké jednoty, organizace zaštiťující se péčí o přírodní hodnoty a tradice a také neochotu ministerstva zemědělství ČR cokoliv změnit. Zatím všechny změny k lepšímu, které se v zákoně objeví jsou po enormním tlaku naší společné platformy.

K polákovi velkému mám i silný osobní vztah, protože v našem suchém Středohoří je lokalita, kde je možno potkat tento krásný druh a spoustu dalších vodních ptáků jako je například polák chocholačka, čírka obecná, husa velká, husa polní, kachna divoká březňačka, potápka malá, lyska obecná, slípka zelenonohá, potápka roháč a mnoho dalších.

Tou lokalitou je Radovesická výsypka vzniklá zasypáním Radovesického údolí hlušinou z povrchové těžby hnědého uhlí. Na výsypce byly ponechány některé části bez rekultivace přirozenému vývoji a vznikly tak zcela bez nákladů přírodně velice zajímavé plochy, kde je i množství tůní, mokřadů a rákosin vhodných pro život poláka velkého a mnoha dalších druhů.

Výsypka je ze západu opřená o kopce Českého středohoří a velice rád tam jezdím, zvláště na jaře v období ptačího toku. Protože poláků velkých a poláků chocholaček tam žije několik pěkných hejnek, tak celému tomu sukcesnímu prostředí mokřadů a tůní říkám "Polsko".


reklama

foto - Pitek Daniel
Daniel Pitek
Autor je lesník a zemědělec.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

reklama

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (55)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

MU

Michal Ukropec

23.2.2023 08:15
Dobrý den přeji pane Pitek. Nejsem sice v žádném mysliveckém sdružení, ale občas chodím k přátelům na hony a naháňky cca 20 let. Vždy a všude se střílí pouze Kachna divoká. Z Vašeho příspěvku je zcela zjevně patrné, že jste ekologista. Lžete.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

23.2.2023 08:16 Reaguje na Michal Ukropec
Možná u Vás jsou jiné mravy. Nevím.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

23.2.2023 09:37 Reaguje na Michal Ukropec
Umíte číst? Pán nepíše, že poláky loví nebo ví o někom, že se loví, ale že je polák na seznamu lovné zvěře.
A hned urážky a napadání.

Takže když vaši kamarádi střílí jen kachny divoké, tak všichni myslivci jsou jako oni? I ti traviči dravých ptáků, co nedávno odsoudili?
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

23.2.2023 10:08 Reaguje na Michal Uhrovič
Umíte číst? Vždyť tam mimo jiné píše: ČSOP, ČSO, hnutí Duha kladou důraz na ochranu přírody, krajiny, půdy .... Lobbingové agentury které žijí z propagace devastace půdy a krajiny!
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

23.2.2023 10:25 Reaguje na Michal Ukropec
A jakou to má spojitost se střílením poláku, kvůli kterému autora napadáte?
Mimochodem, ti vaši kamarádi taky tráví zvířata zakázanými jedy?
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

23.2.2023 10:44 Reaguje na Michal Uhrovič
Myslivci střílí. Zemědělci vládnou karbofuranu.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

23.2.2023 11:14 Reaguje na Michal Ukropec
ano, s tím souhlasím. A měly by střílet ještě víc hlavně ty přemnožené kance.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

23.2.2023 11:47 Reaguje na Michal Uhrovič
Už jsem psal že nikde nejsem. Osobně jsem vloni střelil 2 selata a dvě minul.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

24.2.2023 19:35 Reaguje na Michal Uhrovič
A co přemnožené bachyně a přemnožená selata ? Kde jste vzal , že myslivci tráví zvířata ? Myslíte ten případ , kdy travičem byl člen ochranářské organizace ?
Odpovědět
SM

Stanislav Mudra

26.2.2023 10:30 Reaguje na Michal Ukropec
Ráb bych toto tvrzení opravil - žijí z dotací a grantú, případně z vydírání investorů.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

23.2.2023 10:41 Reaguje na Michal Uhrovič
Umíte číst? Travič ptáků byl zemědělec a chovatel holubů jako Pitek. A jenom ekologisti tvrdí že draví ptáci loví srnce, jeleny a divočáky. zejména poštolky. Ne myslivci. I když ornitologům vadí i jeleni v korunách stromů, jelikož tam škodí ptactvu.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

23.2.2023 10:56 Reaguje na Michal Ukropec
Pane, ten odsouzený travič byl z vedlejší obce, kde bydlím a v mysliveckém spolku je mnoho let. Ano, byl i chovatel drůbeže, ale to na vesnici je každý pátý.
Mě zabíjí drůbež jenom lišky a myslivci z místního spolku mě na to řekli, že s tím nic nezmůžou, lišky jsou tu přemnožené a oni je lovit neumí. Jsou rádi, když si zastřílí na daňky v oboře.
Takže nevím kde co čtete, ale čtěte pozorně.
Odpovědět
Je

Jenda

23.2.2023 11:32 Reaguje na Michal Uhrovič
Panu Uhrovič.
Určitě Vám neřekli že lišky střílet neumí. Lovit lišty je obtížné a jsou díky eliminaci vztekliny přemnožené. Nedělejte z myslivců někoho, kdo si max zastřílí v oboře. Vy jste si někdy vyzkoušel obtížnost lovu?
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

23.2.2023 11:40 Reaguje na Jenda
Řekli mi, že lišku tu umí lovit pouze jeden myslivec, který už je dost starý a moc se mu nechce. Ostatní to neumí, protože nemají na to psi a je to obtížné, jak píšete.
Řekli mi prostě, že ty lišky lovit nebudou, ať s tím počítám.
Lišky mi už zabili asi 15 slepic. Myslíte, že můžu u myslivců žádat nějaké kompenzace?

Lov jsem si vyzkoušel pouze ryb, u ostatní zvěře nemám potřebu lovit. Nějak mě to neláká
Odpovědět
Je

Jenda

23.2.2023 11:45 Reaguje na Michal Uhrovič
Kompenzace vydím černě, zvěř je majetkem státu (do ulovení). Zkusil bych se zeptat na možnost odchytu do živolovné pasti.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

23.2.2023 11:57 Reaguje na Jenda
Kamarád zkoušel odchytit kunu v oblasti Podýjí a dalo to docela hodně práce. Liška je mnohem chytřejší zvíře. Pro mě bylo jednodušší zlepšit ochranu slepic. Zatím to funguje, nynější slepice už žijí 2x delé než jejich předchůdkyně.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

23.2.2023 13:54 Reaguje na Michal Uhrovič
To myslíte tak, že jste jim prodloužil život z jednoho měsíce na dva?
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

23.2.2023 15:05 Reaguje na Jarek Schindler
Už přežili jedno jaro a nynější jaro (liška už myslím mláďata nyní má) to vypadá, že přežijí taky.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

23.2.2023 21:02 Reaguje na Michal Uhrovič
Člověče neblbněte vždyť je teprve únor. Kaňkování probíhá v lednu a únoru a doba březosti je nějakých 51-53 dní. Takže první liščaťa čekejte na konci( v druhé polovině) března a v dubnu.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

23.2.2023 11:51 Reaguje na Michal Uhrovič
A co vám brání udělat si zkoušky , získat lovecký lístek a sám si bránit vlastní slepice? Tedy stejně tak jak si chtějí jiní zemědělci bránit například svá pole.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

23.2.2023 11:54 Reaguje na Jarek Schindler
Já si svoje slepice chráním. Rozšířil jsem ochranu tak, aby neumírali zbytečně slepice ani lišky. Voliéry a ploty stačí. A nemusím nikoho střílet a vstupovat do nějakých spolků.
Ale i tak děkuji za radu.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

23.2.2023 12:36 Reaguje na Michal Uhrovič
No není zač. Já jen, že : vy nemusíte do nikoho střílet a přitom jste to chtěl po místních myslivcích. Zdá se mi to trochu divné. Ale nakonec, řešení jste našel, takže všechno dobře.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

23.2.2023 14:52 Reaguje na Jarek Schindler
Já jsem žil s představou, že jeden z úkolu myslivců v našem státě je střílet přemnožené živočichy a to lišky jsou. A nevidím důvod, proč bych je měl střílet já.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

23.2.2023 16:03 Reaguje na Michal Uhrovič
Podle ochranářů se přece
ale v přírodě přemnožení nekoná a lišky vymřou hlady, až všechno včetně slepic sežerou. Pak ta
vyhubená kořist spadne z nebe a koupíte si slepice do ráje bez lišek. To je
kravina, co ? Buďme rádi
za myslivce, co ještě
škodnou loví, protože
až tu budou jen bouchali
vybíjející spárkatou a
něco k snědku v malých
honitbách, tak tu bude
pohroma bez kořisti a
i těch slepic. Známým
likviduje slepice orel
mořský-specialista na
slepice a u něho lov
nemůžete požadovat po
nikom a pouze ho krmit,
aby nehladověl!
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

23.2.2023 21:08 Reaguje na Michal Uhrovič
Ale také jsem měl různé představy. Tady ale diskutujete pod článkem člověka co v myslivosti prosazuje domobranu. No a pokud se zajímáte o ochranu přírody tak vám musí být jasné, tedy všem ekologúm to jasné je, že liška jako šelma se přece nemůže přemnožit. Jsou dokonce takoví ochranáři co by lov lišek nejraději zakázali. Tož tak.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

24.2.2023 19:36 Reaguje na Michal Uhrovič
Takže o lovu víte prd a zbytečně kydáte hnůj na myslivce.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

23.2.2023 18:07 Reaguje na Michal Uhrovič
Pane Uhrovič. Byli to ekologisti jako pan Pitek kteří vyekologizovali veškeré polní ptactvo včetně koroptví, křepelek nebo bažantů. Nyní jen odvádí pozornost jinam.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

26.2.2023 23:22 Reaguje na Michal Ukropec
Michal Ukropec = ekologistů král.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

23.2.2023 11:03 Reaguje na Michal Ukropec
1*
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

26.2.2023 23:20 Reaguje na Michal Ukropec
5-
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

23.2.2023 09:19
V jediném s Vámi souhlasím. Výsypky, důlní propadliny nebo vojenské újezdy, to jest místa která nejsou dotčena ekologismem, jsou mnohem pestřejší a zdravější, než lokality ekologizované.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

23.2.2023 11:08
Polák velký je vlastně kachna, že.
A ty se množí celkem dobře, takže je ostudou zelených, že nejsou schopni jim připravit podmínky pro hnízdění, místo těch jejich řečiček !
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

26.2.2023 23:25 Reaguje na smějící se bestie
Keci v kleci.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

23.2.2023 11:45
Aha, pan Pitek zase opisoval. Tentokrát od pana Vermouzka. No jo, slavná ochranářsko zemědělská platforma. Je ostudou, že podobné manipulatívní až lživé články články vůbec někdo otiskuje a šíří. Je ostudou, že člověk který chce tvořit myslivecké zákony nezná zásadní věci. Je ostudou, že o snižující se biodiverzitě mluví zrovna zemědělec. Tedy člověk patřící mezi skupinku lidí, cituji: Co považují přírodu za zdroj své obživy, nechtějí se dělit. Největší problém pro přírodu představuje zemědělství. Je příliš intenzivní, zaměřené na příliš vysoké výnosy a na polích nezbývá místo pro kohokoli dalšího. Skupina ptáků zemědělské krajiny ubývá nejvíc, tam bychom se měli snažit něco změnit. Podobu zemědělství v celé Evropě určuje společná zemědělská politika, kam směřuje spousta dotací. Máme nástroj k tomu, abychom řekli: pracujete do určité míry za veřejné peníze, takže je třeba přinést veřejné hodnoty: ochrana krajiny, ptáků a krajiny by se z veřejných peněz měly podporovat. Jako společnost si můžeme koupit zdravou krajinu, ale neděláme to. Místo toho si objednáváme ničení krajiny za veřejné peníze. Možnost ke změně tu je".
Takže kdo nám vlastně níčí krajinu a její biodiverzitu pane Pitku? Co na toto "slovo boží" říkáte?
Zpět k polákovi.Druhá nejpočetnější kachna u nás, čítající v době hnízdění 7 až 14 tisíc párů a v zimním období u nás zimujících 3 tisíce jedinců ze severských populací, se stala vzácnou? No a největší přehmat těchto takyochranářů. Máme nějakou směrnici Evropského parlamentu a Rady 2009/147/ES o ochraně volně žijících ptáků. No a ta má přílohu číslo II. která říká, že druhy uvedené v této příloze, mohou být loveny podle vnitrostátních právních předpisů daného státu. Není to zajímavé? Zajímavější asi je sledovat tyto lháře jak se snaží manipulovat veřejným míněním.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

23.2.2023 11:58 Reaguje na Jarek Schindler
Zloděj křičí chyťte zloděje! Klasické České přísloví. Proto se mi tak líbí, jak se ornitologové vehementně navážejí do přemnožené zvěře. Proč se také nepokusí přemnožit ptactvo? nebo alespoň obnovit stavy? Je to tím, že jejich činnost devastuje přírodu a vše v ní. Pouze myslivci, rybáři a včelaři mají něco. Oni vše zlikvidovali, a chtějí aby bylo zákonem nařízená likvidace všeho co zbylo. Podroužku ty chceš taky kozu? Ne Pane Bože! Já chci aby sousedovi chcípla! Když už jsem u těch přísloví.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

23.2.2023 13:45 Reaguje na Michal Ukropec
Mě se strašně líbí jak nevraživost k myslivosti a myslivcům dokáže sjednotit různé "ochranáře" z Duhy, ČSOP, ČSO s jistým typem zemědělce. Jak si ti eko... , co na zemědělství normálně nenechají niť suchou s těmi určitými zemědělci nakonec krásně notují. Taková platforma .Není to paráda? Zemědělec bude tvrdit, že za úbytek biodiverzity u nás může zákon o myslivosti, atd.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

23.2.2023 14:13 Reaguje na Jarek Schindler
Ale něco tomu chybí: Všetkému je na vine Klaus, Kalousek a Americký imperialismus.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

23.2.2023 21:13 Reaguje na Michal Ukropec
Zapomněl jste na toho maďarského žida.Ten má, tedy alespoń podle stezků na sociálních sítích prsty ve všem.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

23.2.2023 12:34
V r. 2002 proběhly v Paříži bouřlivé protesty proti omezení lovu, sjelo se tam velké množství autobusů, k nelibosti Jospina a Chiraca. Pozornost a celoevropskou ochranu zaslouží jiné druhy, mnohem vzácnější v porovnání s minulostí, např. koliha velká nebo čejka. I polák velký jako tažný druh má časté "nálezy" v západní E., ale i na jiných, relativně vzdálených místech Evropy a severní Afriky. Přestože se u nás sluka neloví, v zahraničí je to stále oblíbená lovná zvěř. Zejména u ohrožených druhů je třeba sjednotit legislativu, jinak veškeré lokální ochranářské úsilí vyznívá u tažných druhů naprázdno.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

23.2.2023 12:40 Reaguje na Karel Zvářal
V jižní Evropě a kolem středozemního moře se postřílí a zejména uloví do sítí tolik ptáků, že je to strašné.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

23.2.2023 12:46 Reaguje na Slavomil Vinkler
Proto jsem se musel smát, když nám v předvstupních jednáních kladli na srdce, že se u nás ještě musí hodně změnit v ochraně přírody. Tam je lovecká lobby tak silná a chytání do sítí tradiční, že vždycky raději od zpráv uteču, abych na tu hrůzu nemusel koukat.

Dělají si v přírodě piknik, "strýček" se na chvíli ztratí a vrátí se se dvěma tucty drozdů, červenek, pěnic a další drobotiny. To pak společně opékají na ohni...
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

23.2.2023 12:56 Reaguje na Karel Zvářal
A když místní ochranáři vyrazí do terénu posbírat natažené sítě a vějičky, je vidět z dáli kouř, seběhnou dolů a hoří jim auta... Co potom chcete dělat?
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

23.2.2023 13:24 Reaguje na Karel Zvářal
Co byste chtěl dělat? Jedni i druzí si navzájem likvidují majetek. U nás zatím majetek druhých ničí pouze eko..logové.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

24.2.2023 19:41 Reaguje na Karel Zvářal
Nezbývá , než sem tam něco závidět. Hlavně ten úbytek aut. Doufám , že hoří pouze ta benzínová a ne ta pseudoeko
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

23.2.2023 13:19 Reaguje na Karel Zvářal
U toho poláka velkého je zajímavé že jeho stavy v Evropě začaly údajně růst někdy v polovině devatenáctého století a nejvyšší byly někdy kolem roku 1950 až 1970. Statistiky u nás uvádějí roční lov kolem pěti set kusů. Je udáváno, že v celé Evropě se ročně loví asi 5 % z četnosti hnízdící populace. Jen u nás má hnízdit podle ornitologů 7 až 14 tisíc párů. Opravdu druh na vyhynutí. Sluk se v roce 1966 ulovilo 3273, v roce 1976 1588 a v roce 1990 189. Sluka se lovila na jarním tahu. Takový začátek lovecké sezóny a ten slučí tah byl spíš o tom mít důvod jit do toho lesa. Každý rok se stejně zajdu podívat a nezdá se mi, že by jich táhlo víc než v těch osmdesátých letech. Hlavně, že zákaz lovu sluky byl obrovským ekovítězstvím. Nyní se lov poláka vykládá v ekokroužku Pitek, Bláha, Vermouzek jako ostuda ČR. Nějak jim přitom absolutně nevadí, že se loví pravděpodobně pomalu v celé Evropě.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

23.2.2023 13:22 Reaguje na Jarek Schindler
Jestli Česko má mít z "ostudy kabát", tak E. celý šatník.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

23.2.2023 14:52 Reaguje na Jarek Schindler
Stát svojí neschopností dovolil průmyslovým firmám a zemědělcům, aby zničili podstatnou část životního prostředí a teď jeho organizace buzerují myslivce, aby nelovili.
Názorným příkladem je koroptev polní. Za první republiky v tehdejším Československu ročně slovili 1 - 1,5 miliónu koroptví, přičemž tehdy myslivci tvrdili, že čím více se na podzim koropte posypou olovem, tím větší bude příští rok úroda. Dneska jsou koroptve přísně chráněné v celé České republice jich je 10 - 25 tisíc párů.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

23.2.2023 21:37 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
No a divíte se? Podívejte se na leteckou mapu hranic jižní Moravy s Rakouskem. I kdyby na ni ta hranice vyznačena nebyla tak krásně a jasně poznáte kudy vede. Pokud se někdo odvolává na minimální výměry honiteb v Rakousku tak by měl nejdříve vysvětlit na jakém základě by u nás ta minimální výměra měla být stejná. Co má společného 150 ha v Rakousku se 150 ha u nás. Ta tolik vzývaná biodiverzita se u nás prostě a jasně nekoná.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

23.2.2023 22:15 Reaguje na Jarek Schindler
Já se nedivím. V obrovském lánu řepky nebo kukuřice, který je nabušený chemií a nejsou tam plevele a žádný hmyz, ti ptáci nemají co žrát a nemají kde bydlet.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

24.2.2023 12:56 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Pitek je ekologista. Polní ptactvo s koroptvema a křepelkama už vyekologizoval, tak chce zákonem zlikvidovat i zbytek a kydá špínu.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

24.2.2023 19:42 Reaguje na Michal Ukropec
Musí , chudák , rozumět všemu a o všem vás všechny pravidelně informovat
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

25.2.2023 05:15 Reaguje na Petr Pekařík
Tak samozřejmě vědět a rozumnět všemu nemusí. Kdo taky ví vše, že? Na druhou stranu by měl rozumnět tomu o čem píše. A o pravidelné polopravdy v jeho podání fůra lidí opravdu nestojí.
Odpovědět
VN

Vladimír Nechutný

23.2.2023 17:08
Vážení při čtení uveřejňovaných příspěvků mi to začíná připadat tak, že snad jde o to aby článek vyvolal hlavně sledovanost. Jakoby obsah článků měl zejména provokovat a vyvolávat emoce.A podle reakcí na články se to docela daří. Když je sledovanost lépe se prodává i reklama na těchto stránkách. Koupíte si KIU?
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

24.2.2023 09:38 Reaguje na Vladimír Nechutný
Ne. Budou jen na baterky.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

24.2.2023 09:44 Reaguje na Michal Ukropec
1* (P.S. můžete si vozit rezervní-)
Odpovědět
 
reklama
reklama

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.

Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

TOPlist