https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/martin-sedlak-novy-ministr-zivotniho-prostredi-a-skvela-zprava-pro-ceskou-moderni-energetiku?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Martin Sedlák: Nový ministr životního prostředí a skvělá zpráva pro českou moderní energetiku

12.3.2023
První projev nového ministra životního prostředí Petra Hladíka po uvedení do čela resortu předznamenává výraznou vzpruhu pro rozvoj obnovitelných zdrojů energie v Česku, zvýšení energetické bezpečnosti a soběstačnosti a urychlení dekarbonizace české ekonomiky. Hladík označil ministerstvo životního prostředí za klíčový resort pro dekarbonizaci Česka a rozvoj moderní energetiky. Při uvedení Petra Hladíka do funkce podpořil rozvoj solární energetiky také předseda vlády: stát podle premiéra Petra Fialy (ODS) podpoří v průběhu příštích dvou let výstavbu 200 tisíc fotovoltaických elektráren.
reklama

 
Pro srovnání, v loňském roce stát podpořil přes 50 tisíc nových fotovoltaických elektráren a v letošním roce očekává až 100 tisíc nových zájemců o instalace malých fotovoltaik na domech. Vládní koalice upravila také své programové prohlášení do podoby, která slibuje ještě vyšší akceleraci výstavby obnovitelných zdrojů v Česku.

Věřím, že dlouho očekávané jmenování Petra Hladíka ministrem životního prostředí představuje potřebný impuls pro rozvoj české moderní energetiky. Je nepochybně pozitivní, že Hladík rozvine plány Mariana Jurečky na podporu 100 tisíc nových fotovoltaik jen v letošním roce do rovnou dvojnásobného počtu do roku 2025. Solární energie představuje dostupný a osvědčený zdroj levné, čisté elektřiny takřka pro každého a její urychlený rozvoj pomůže Česku naplnit svůj potenciál v moderní energetice.

Svaz moderní energetiky vítá také doplnění programového prohlášení vlády v minulém týdnu, ve kterém se koalice zavázala k úpravě národní energetické legislativy směrem k lepšímu zajištění dostupnosti a bezpečnosti dodávek energií. Vláda chce například pracovat na zjednodušení instalací všech typů obnovitelných zdrojů a nastavení podmínek pro zavedení nových prvků, které pomohou k lepší integraci zelené energetiky (agregace, flexibilita, akumulace). Pozitivní je také rozšíření programového prohlášení o podporu komunitní energetiky, která představuje jeden z klíčových prvků pro zajištění levnějších a stabilnějších energií pro české domácnosti i firmy.

Výslovná podpora komunitní energetiky a urychlení výstavby obnovitelných zdrojů bez ohledu na jejich typ představuje velmi pozitivní signál pro investory do nových zdrojů. Jednoznačné stanovisko vlády je třeba překlopit do konkrétních změn zákonů, nových metodik, které pak reálně povedenou k rychlejší výstavbě obnovitelných zdrojů a pro Česko zajištění stabilní a bezpečné energetiky.


reklama

Další informace |

Svaz moderní energetiky sdružuje nejvýznamnější oborové asociace moderní energetiky i klíčová výzkumná univerzitní centra. Díky průřezovému zastoupení expertů umí Svaz nabídnout ucelený pohled na možnosti rozvíjejícího se oboru nové nízkouhlíkové energetiky. Svaz má za cíl proaktivně vstupovat do české i evropské debaty o možnostech proměny energetiky. Zároveň přináší klíčové impulsy, které zajistí přední pozici ČR v oblasti vývoje a výroby progresivních technologií. Právě k příležitostem, které se v oblasti přechodu na nízkouhlíkovou energetiku otevírají, chce v Česku vést širokou diskuzi zaměřenou na prosazení opatření, které podpoří samovýrobu elektřiny, rozvoj akumulace energie, posílí možnosti společné výroby elektřiny a tepla, implementaci chytrých sítí, elektromobility nebo nových prvků v rámci energetického trhu přicházejících s digitalizací. Více informací na www.modernienergetika.cz.

Aliance pro energetickou soběstačnost již od roku 2012 vytváří příležitosti pro rozvoj moderní ekonomiky v Česku. Jde o nezávislou komunikační platformu pro zástupce obnovitelných zdrojů, elektromobility a chytrých řešení pro optimalizaci spotřeby energie v domácnostech a firmách. Cílem aliance je zajistit vhodné podmínky pro další rozvoj progresivních moderních technologií a služeb. Spolupracuje proto s předními společnostmi a profesionály ze sektoru obnovitelných zdrojů a energeticky úsporných řešení. Více na www.alies.cz.

foto - Sedlák Martin
Martin Sedlák
Autor je Programový ředitel Svazu moderní energetiky.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

reklama

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (80)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RV

Richard Vacek

12.3.2023 07:33
Solární energetika jako levný zdroj elektřiny? Asi se jedná o nepochopení toho, jak energetika funguje. Elektřinu potřebujeme po celý rok a potřebujeme zdroje, které ji po celý rok vyrábějí. Pokud nám soláry v létě přes den nějakou elektřinu vyrobí, tak to vůbec neřeší to, že potřebujeme elektřinu i v noci a i v zimě.
Na noc můžeme solár doplnit baterií - v tom případě se už ale nebude jednat o levný zdroj elektřiny, baterie cenu zvedne na dvojnásobek.
V zimě nám baterie nepomůže - potřebujeme jiný zdroj. Buď fosilní nebo jaderný. A ten bude přes léto zahálet a čekat na zimu. Ta pohotovost něco stojí a to nicnedělání se musí zaplatit. Spotřebitelé pak platí v ceně elektřiny elektrárnám za to, že nevyrábějí elektřinu.
Důsledek známe - EU je na čele v cenách elektřiny. Prostě levná elektřina z FV panelů vede k nejdražšímu energetickému mixu na světě:
https://www.globalpetrolprices.com/electricity_prices/
Odpovědět
LL

Larsen Lakaken

12.3.2023 08:42 Reaguje na Richard Vacek
To zkorumpovaní ekoteroristi nepochopí a není síla jak to změnit... Byznys, dotace, zkorumpvaní úplatní politici... Nějak to všechno směřuje do prdele. Nikdy jsem nebyl Havlista, ale začínám chápat disidenty a spol, jak jim za totáče bylo, když měli jiný názor. Teď je svoboda ještě víc oslabena...
Odpovědět
ss

smějící se bestie

12.3.2023 08:45 Reaguje na Larsen Lakaken
1**
Odpovědět
ss

smějící se bestie

12.3.2023 08:45 Reaguje na Richard Vacek
1*
Odpovědět
KP

Karel Pavelka

12.3.2023 13:30 Reaguje na Richard Vacek
Ta bohatí lidé mají solary, tepelné čerpadla, rekuperaci atd. a jsou soběstační i v zimě...
Odpovědět
RV

Richard Vacek

12.3.2023 15:54 Reaguje na Karel Pavelka
V zimě soběstační nejsou ani bohatí lidé.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

13.3.2023 09:44 Reaguje na Karel Pavelka
Bohatý člověk je někdo, kdo je lépe hodnocen za svoji
práci, ale ti ostatní jsou sice taky potřební, ale hůře
hodnocení. Ty odepíšete jako obtížný hmyz a budete si jako
bohatý produkovat potraviny, opravovat cesty, likvidovat odpadky, dělat na páse v montovně atd.? Ti lidé nemají právo
taky na ty nové technologie za přijatelnou cenu? Máte vůbec
představu za kolik lidé žijí a kolik mohou investovat do
zateplení, solárů a rekuperací? Já vám povím, že někteří
nemají ani na tu spoluúčast při dotačních programech. Navíc
některé domy ani nelze takto "vylepšit" bez generální opravy a nebo zbourání a postavení domu nového. To se to poučuje
nízkopříjmové při vysokých příjmech, ale není marné občas
zajít mezi "lůzu" a zeptat se jich, co je tíží. Pasivní dům
není levná záležitost a při průměrném příjmu, na který v ČR
nedosáhne 2/3 pracujících je utopií, že je to možnost, jak
vyzrát na drahé energie.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

13.3.2023 22:11 Reaguje na Břetislav Machaček
Potřebnost nebo nepotřebnost je daná v tržním prostředí velikostí vejplaty. Chápu, že vy se s tímto nemůžete srovnat, a pteferujete chacharskou urozenost a třídní příslušnost.
Odpovědět
MB

Majkl Borovička

13.3.2023 23:18 Reaguje na Daniel Višňovský
Kdo bere málo, ať chcípne, neni totiž potřebný. Viděl jste někdy společnost, kde všichni brali stejně a všichni byli bohatí? Třeba taky, že je někdo nemocný, něco se mu stane cokoliv vás napadne, že se člověku může v životě přihodit a nestíhá jít s cenovými nároky dané doby. To ale vás asi nenapadne. Vidíte v takových lidech jen neschopnost a lůzu. Nejste trochu magor?
Odpovědět
MB

Majkl Borovička

13.3.2023 23:23 Reaguje na Majkl Borovička
https://twitter.com/ceskoneockuje/status/1635235870927388672 jednoho takového znám...
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

14.3.2023 08:16 Reaguje na Majkl Borovička
Pokud se někdo dožaduje střelby do studentů jménem třídy, tak je prostě ze strany bývalých studentů, aby tito chcípli, legítimní požadavek. Napastujte sem odkaz, kde se nějaký oficiální subjekt, reprezentující dělnickou třídu, za tento svůj požadavek vyslovovaný mezi 20.11.1989 a 22.11.1989 svého požadavku vzdal.
Odpovědět
LL

Larsen Lakaken

12.3.2023 08:38
V článku je zmínka:" podpora představuje velmi pozitivní signál pro investory do nových zdrojů". A kdo investuje? Ten který z toho čeká zisky, za podpory vlády... Takže je to jen byznys pro pár zvýhodněných a vybraných. Svět je zkorumpovaný a místo techniků ho řídí ekoteroristi.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

12.3.2023 08:46 Reaguje na Larsen Lakaken
Tak jest !
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

12.3.2023 10:07 Reaguje na Larsen Lakaken
A proč by měli svět řídit technici, když těmito společnost opovrhuje????
Odpovědět

Pavla Žídková

12.3.2023 08:39
Nezlobte se, ale to, co pan Hladík řekl v prvním rozhovoru, vypadá jako idealistická pohádka čerstvého středoškoláka, navíc vycházející ze zvláštních podkladů. Jak z hlediska ekonomického, tak z hlediska reálného provedení - víme, v jakém stavu je u nás rozvodná síť. A jak fakticky dochází k tomu, že ČR se otepluje 2x více než celý svět? My nejsme součástí minimálně evropského klimatu? Na ploše tak malého státu, jako jsme my, se klima tepluje 2x rychleji? To jsou u Rozvadova nebo u Jablunkova pro klima hranice?
Odpovědět
LL

Larsen Lakaken

12.3.2023 08:43 Reaguje na Pavla Žídková
Zeman byl moudrý, když nechtěl EKOBLBA Hladíka jmenovat...
Odpovědět
ss

smějící se bestie

12.3.2023 08:46 Reaguje na Larsen Lakaken
1***
Odpovědět
RP

Radim Polášek

12.3.2023 11:42 Reaguje na Larsen Lakaken
1***
Odpovědět
KP

Karel Pavelka

12.3.2023 13:18 Reaguje na Larsen Lakaken
Ovar je moudrý? To je tedy nejlepší vtip, jaký jsem za poslední měsíc slyšel...
Odpovědět
JO

Jarka O.

12.3.2023 15:32 Reaguje na Karel Pavelka
Tenhle je možná lepší: Pávek je moudrý.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

15.3.2023 10:03 Reaguje na Karel Pavelka
Slo o hodnoceni konkretniho postoje M. Zemana tykajiciho se dotycneho noveho ministra
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

13.3.2023 07:04 Reaguje na Larsen Lakaken
Vždyť je to vychlastaná troska. :-)
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

15.3.2023 10:00 Reaguje na Larsen Lakaken
1***
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

12.3.2023 09:07 Reaguje na Pavla Žídková
Kolem GO se dosti mlží, mluví se o průměrných teplotách, ale každý ví, že jsou výrazné lokální rozdíly (viz např rychle se oteplující Arktida). Itálie letos opět zažije ničivé sucho (a požáry) my jsme jen kousek dál od odlesňované Afriky, ale stačí srovnat zimy padesát let zpátky s dnešními, a ten rozdíl je jistě více, než často uváděný průměrný nárůst teplot. Jižní polokoule se neohřívá zdaleka tak rychle, takže kromě profláknutého kysličníku tu máme i jiné vlivy, které prohřívají vysušené (odlesněné, odvodněné, urbanizované) kontinenty. Ale v tomto směru nějaké úsilí o nápravu zatím nebadať...
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

12.3.2023 11:49 Reaguje na Pavla Žídková
V čem máte problém, že ČR se otepluje 2x více než celý svět?

Jsme relativně blízko pólu a pevnina se rychleji prohřívá než zbývajících 71% plochy oceánů. Divné by bylo, kdyby se ČR ohřívala pomaleji než zeměkoule.
Odpovědět
KP

Karel Pavelka

12.3.2023 13:29 Reaguje na Jiří Svoboda
Neberte jej vážně, je to absolovent zemědělské školy, Ti ví dle mých zkušenosti o všem něco, ale do hloubky nic..
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

12.3.2023 15:57 Reaguje na Karel Pavelka
A v čem máte vy hlubinné znalosti? V rozlišení pohlaví podle jména rozhodně nikoliv.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

12.3.2023 16:08 Reaguje na Jiří Svoboda
1* Pro hloupého každý hloupý.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

12.3.2023 16:17 Reaguje na Jiří Svoboda
A jinak asi nikdo nenaběhal v pracovní době po beskydských kotárech tolik, jako pán s alergií na zemědělce.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

12.3.2023 19:22 Reaguje na Jiří Svoboda
Ja neviem, stále dokolečka opakujete to isté. Všetko čo sa deje je dôkazom pôsobenia zvýšeného skleníkového efektu CO2. Nemá to predsa žiadnu logiku aby sa Európa otepľovala 2x viac ako celý svet. Predsa CO2 žiari všade rovnako. Pred Malou dobou ľadovou, ktorú tak dôkladne ignorujete a bagatelizujete bolo predsa Stredoveká teplá perióda. Tá sa prejavovala tiež predsa najviac v Európe.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

12.3.2023 19:33 Reaguje na Vladimir Mertan
Nedávno jste sám uváděl rekordně nízkou teplotu na stanici Vostok, někde v Antarktidě. "Logicky" - při zvýšené teplotě ji má člověk všude stejnou, že jó, tak proč by měla Země mít různá místa s odišným stupněm oteplení???... No, já tomu věřím (viz mapka níže), neb arktické oblasti mizí na očích, a i v Česku je rozhodně tepleji (oranžová), oproti žlutým či modrým oblastem světa. Z té červené běhá Mráz... A není za tím, dle mého názoru, jenom kysličník...

https://static.suenee.cz/uploads/2019/02/Rok-2018-...-obr-1.jpg
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

13.3.2023 06:13 Reaguje na Karel Zvářal
Ide o to, že ak sa na Zemi otepľuje vplyvom nadmernej koncetrácie CO2, tak by to oteplenie malo mať nejaké špeciálne charakteristiky ktoré tomu nasvedčujú. Rozhodne by nemala nastať rekordne nízka teplota v Antarktíde. Ak by sa to stalo v Čechách, tak sa to ešte dá pochopiť, pretože zmenou prúdenia ku nám doputuje vzduch vychladený v polárnych oblastiach, ale na stanicu Vostok už nemá odkiaľ prísť ten studený vzdych, tam sa vychladí priamo vyžarovaním tepla.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

13.3.2023 06:50 Reaguje na Vladimir Mertan
V matematice často platí součet A + B + C. Řekněme, že A je CO2 a je rozprostřen poměrně rovnoměrně po celé planetě. B je zemský povrch, který za poslední dekády "se" výrazně odkryl, tedy má tendenci se více prohřívat, zesílilo proudění vzduchu, které teplé vzdušné proudy roznáší po planetě. C je polární vortex, o jehož minulosti a vlivu toho víme velmi málo, neb byl objeven teprve za druhé války. A ten může být příčinou rozdílných poměrů na S a J polokouli (zejména polárních oblastech). Tak jako nám včera vědci servírovali, že mortalita vlaštovek je v důsledku zvýšené produkce spermií, jiní vědci organizují hon na CO2, ale naprosto neberou v potaz vlivy B a C. Přitom vodní pára je větší skleníkáč, nad prohřátými kontinenty dělá svou práci, zejména v oblasti odlesněného rovníku. Takže pro mě je na stole více otázek než odpovědí...
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

13.3.2023 07:37 Reaguje na Karel Zvářal
Asi tak, viac otázok ako odpovedí. Ale teplotné scénáre sa riadia budúcimi koncetráciami CO2. Pre dnešný deň na Morave sú teplotné rekordy +19°C z roku 2007 a -26°C z roku 1925. Dnešok je v trende otepľovania ale nebýva tomu vždy tak. Na ČR Brno počúvam každé ráno aké boli v histórii namerané max. teploty a min teploty na Morave. Často je tomu aj naopak, veľa maximálnych rekordov je aj z napr. z 30 rokov 20 storočia. Je vecou náhody odkiaľ zafúka a či bude +20 lebo -20°C. Náhoda nemá pamäť.Doma s detmi sme hrali ruletu a červená padla 9x po sebe. Ak by sme hrali o peniaze a nie o žetóny, tak by som prehral aj gate. Pritom najskôr mi systém hry vychádzal, ak som prehral tak som zdvojnásobil stávku a opäť som dal čiernu aby sa mi vrátil vklad. Výhry sa hromadili až kým neprišla séria prehier.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

13.3.2023 12:56 Reaguje na Vladimir Mertan
Voda a hlína mají velmi rozdílnou tepelnou kapacitu. Pokud jim budete ponechávat stejně tepla, mnohem rychleji se bude prohřívat hlína. Průměrná teplota Země je dána ze 71% plochou oceánů a ze 29 % plochou pevniny.

Má to proto logiku, která byla asi v tomto případě nad vaše možnosti.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

13.3.2023 13:55 Reaguje na Jiří Svoboda
Ok nebudem sa teraz zapodievať detailami, ale hádam mi nebudete tvrdiť že len Európa je na pevnine a hline :-) a ostatné kontinenty sú na vode. Ak je súčasné oteplenie spôsobené takmer výlučne CO2 tak by sa mali všetky pevniny z hliny :-) zohrievať rovnako rýchlo. Inak podobne asi uvažujú aj európski poiltici pri obmedzení emisií CO2.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

13.3.2023 16:27 Reaguje na Vladimir Mertan
Pak tu máme ještě redistribuci tepla prouděním, které se vlivem změny globálního klimatu může změnit.

Ale obecně platí, že se kontinenty ohřívají více než oceány. Koukněte se na mapku na https://cs.wikipedia.org/wiki/Glob%C3%A1ln%C3%AD_oteplov%C3%A1n%C3%AD a může te si k tomu ještě něco přečíst.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

13.3.2023 21:30 Reaguje na Jiří Svoboda
Dobre, ale to že sa kontinenty zohrievajú viac ako oceány nedokazuje pôsobenie CO2. To je prostý fakt a popisuje vlastnosti oceánu a pevniny. Ten odkaz na globálne oteplenie zhromažďuje všetky klišé podopreté nepravdivými alebo úplne vymyslenými číslami. Samozrejme že súčasné oteplenie nie je v histórii Zeme ničím výnimočné. Tento fakt dokladajú kapacity ako je Vojen Ložek, alebo Petr Pokorný prípadne x ďaľších významných geológov, alebo paleológov. Dokladá to aj rýchlosť stúpania hladiny oceánu po skončení Veľkej doby ľadovej. Takže na úvod hneď prvý nepravdivý údaj. Zaujalo ma tiež ako je rozdelený skleníkový efekt Zeme. Údajne 50% sa podieľa vodná para, 25% oblaky a 20% CO2. Kto to takto spočítal? DOmnievam sa, že väčšinu skleníkového efektu tvorí práve oblačnosť. To je zásadná vec, neviem ako sa môžete odvolávať na takýto nepravdivý odkaz.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

13.3.2023 21:52 Reaguje na Vladimir Mertan
Čistě pocitově, bez počítání, když se zatahne, hned je chladněji, sluníčko "zaleze". Něco na způsob sopečného prachu... O té vodní páře se to píše, že je největší skleníkáč. Byly nedávno roky, kdy bylo nebe bez mráčku, na který každý čekal jako smilování. Nevím, kdo to počítal, je to bez desetinných čárek, což se mi líbí, takže za mě přijatelný odhad/výpočet. A vodní pára nad rozehřátou, antropocénní pevninou je ta správná "sauna".
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

15.3.2023 09:16 Reaguje na Vladimir Mertan
Mne velmi zaráží, ja všechno víte a znáte, aniž byste prokázal schopnost něco věcně diskutovat a analyzovat.

Dal jsem vám ten odkaz na mapu světa, kde jsou naměřené hodnoty oteplení nad oceány a kontinenty. To vás také nepřesvědčilo?

A co ti vaši významní geologové a paleontologové. Jak ti mohou rozumnět fyzice klimatu? Nevaří náhodou z vody a vy se jen hloupě přidáváte?

"Údajne 50% sa podieľa vodná para, 25% oblaky a 20% CO2. Kto to takto spočítal?"

To si najděte, kdo to spočítal! Hlavně že vy víte, že je to špatně. Fakt tu píšete jako blbeček. Bohužel, jinak to hodnotit nemohu.
Odpovědět
KP

Karel Pavelka

12.3.2023 13:20 Reaguje na Pavla Žídková
Nezlobte se Vy, o tématu nic nevíte, ale to, že ve stření Evropě dochází k daleko vyššímu oteplení než jinde..je všeobecně přijato odborníky klimatology..
Odpovědět
RV

Richard Vacek

12.3.2023 15:59 Reaguje na Karel Pavelka
Ve vyšších zeměpisných šířkách se oteplovalo více při každé době meziledové. Překvapivé je to pro některé politiky a tím upozorňují na svou neznalost. Je pozoruhodné, že i takoví se stanou ministem životního prostředí.
Pro nás je to upozorněním, že ministerstvo řídí někdo, komu to možná myslí politicky, ale pravděpodobně se nejedná o někoho, kdo by tomu rozuměl.
Odpovědět
DV

Daniel Vondrouš

15.3.2023 19:18 Reaguje na Richard Vacek
Je dobře, že se ministr životního prostředí řídí zjištěními expertů v příslušné oblasti. Politiku je mnohem lépe stavět na objektivních faktech, než na subjektivních dojmech. Při vší úctě k vašim dojmům.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

15.3.2023 19:34 Reaguje na Daniel Vondrouš
A ten expert je kdo? Vědec nebo lobbyista ze "zelené" firmy natahující ruku pro dotace?
Odpovědět
pp

pavel peregrin

12.3.2023 19:04 Reaguje na Pavla Žídková
1**
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

13.3.2023 07:23 Reaguje na Pavla Žídková
Stačí se podívat třeba sem:

State of the Climate in Europe 2021
https://public.wmo.int/en/our-mandate/climate/wmo-statement-state-of-global-climate/Europe

Nebo třeba sem

https://climate.copernicus.eu/esotc/2021/temperature
Odpovědět
DV

Daniel Vondrouš

15.3.2023 19:07 Reaguje na Pavla Žídková
To že se u nás otepluje dvakrát rychleji je známá věc. A velmi logická. Severní polokoule (více pevniny) a hlavně kontinentální klima (moře daleko).
Odpovědět
va

vaber

12.3.2023 09:03
v článku,, Vizitka p. Hladíka,, jsem marně hledal jediný důvod ,proč to je ten nejvhodnější člověk na funkci ministra,
z hlediska odbornosti je to výsměch na požadovanou kvalifikaci pro ministra,
asi má jiné přednosti ,ale ty ocení jen jeho kumpáni
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

12.3.2023 09:26 Reaguje na vaber
Tak nějak to bude, ruka ruku myje. V článku čovek marně hledá podporu stabilním zdrojům, nalezení úložiště apod. Už teď máme jedny z nejvyšších cen energií, a s takovou to lepší nebude... Ale s úsměvem jde všechno líp, nu ni?-)
Odpovědět
RP

Radim Polášek

12.3.2023 11:44 Reaguje na vaber
Taky mně to tak připadá. Ostatně Hladík už mluví o zločinné zkorumpované policii, která ho svým vyšetřováním chtěla jako politika zlikvidovat.
Asi bude působení Hladíka na tak vysokém postu dost, řekl bych, barvité.
Odpovědět
KP

Karel Pavelka

12.3.2023 13:27 Reaguje na Radim Polášek
NO tak v šetření znečištění Bečvy se Policie CR také moc nevyznamenala...
Odpovědět
JO

Jarka O.

12.3.2023 15:40 Reaguje na Radim Polášek
Podle toho, co ten člověk má za minulost a co zatím řekl do médií, byl hnus ho protlačovat na místo ministra. To o policii opravdu řekl? Takže se cítí být nedotknutelný a asi to bude i snaha o zpochybnění vyšetřování Bečvy. Náznaky jsou varující. Budou chtít to zahrát do ztracena. Jo, mafie ...
Odpovědět
DV

Daniel Vondrouš

15.3.2023 19:14 Reaguje na Radim Polášek
Nemáte pravdu a pozná se to velmi snadno. Pokud by nějaký takový výrok existoval, dal byste na něj odkaz. Je to velmi jednoduché (ctr c a ctrl v).
Odpovědět
RP

Radim Polášek

17.3.2023 17:32 Reaguje na Daniel Vondrouš
https://www.seznam.cz/komentare/19853117-ukazka-jak-znicit-politika-zasah-policie-v-brne-brutalne-poskodil-me-jmeno-rika-hladik
https://cnn.iprima.cz/hladik-zasah-policie-brutalne-poskodil-me-jmeno-byla-to-ukazka-jak-znicit-politika-207120
Odpovědět
KP

Karel Pavelka

12.3.2023 13:24 Reaguje na vaber
Ministři jsou především manažeři a mají na ministerstvu odborníky na jednotlivé oblasti ŽP. Z hlediska jeho působení na Magistrátu města Brna kompetenci má...A že Vám nevadilo, že 8 let byl ministrem ŽP provozní chemik, ředitel jedné z chemiček Agrofretu, který podle toho také jednal - viz prominutí pokuty jedné velké chemičce jako náhodou z koncernu Agrofertu a případ Bečva....
Odpovědět
PJ

Pavel Jeřábek

12.3.2023 21:09 Reaguje na Karel Pavelka
Ten provozní technik mi vadil.
Ale se svým guru vypustil sysle a podpořil motýle.
Tak se jako ministr žp ukázal jako dostatečně kvalifikovaný.
PS: to samé je ten zkrachovalý podnikatel, co si hrál na ministra dopravy a teď moudře jako opozičník rozmlouvá v médiích.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

12.3.2023 11:40
Nový ministr životního prostředí je typický zelený aktivista. Technické a ekonomické znalosti minimální nebo žádné, ale svazácká telecí ochota zavádět do praxe zelené bruselské experimenty vysoká. Pokud bude tomu člověku dopřáno fungovat na tom postu po celé zbývající období Fialové vlády, bude to nás všechny občany České republiky stát navíc až stamiliardy zbytečně z našich kapes peněz vyhozených do zelených žump, bez jakéhokoliv znatelného užitku.
Odpovědět
KP

Karel Pavelka

12.3.2023 13:25 Reaguje na Radim Polášek
Kdyby nebylo aktivistů v oblasti ŽP, ještě nyní netřídíme odpad Vy "odborníku".
Odpovědět
RV

Richard Vacek

12.3.2023 15:34 Reaguje na Karel Pavelka
Tuším, že navzdory aktivistům máme jaderné elektrárny.
Odpovědět
JO

Jarka O.

12.3.2023 15:40 Reaguje na Karel Pavelka
Tak to teda móc kecáte, ale opravdu si nevidíte do úst.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

12.3.2023 15:54 Reaguje na Karel Pavelka
To třídíme, ale jak ty vytříděné odpady končí, to už ty aktivisty nezajímá. Mají splněno!
Odpovědět
JO

Jarka O.

12.3.2023 16:06 Reaguje na Karel Pavelka
Nechápu, že si nepamatujete na sběrny surovin, kde se za odevzdání sběru dokonce platilo. Na rozdíl od dneška, kdy my si platíme třídění! Například moje máma také sesbírala v rodině staré nepoužívané svetry, poslala je do jakéhosi družstva a zpět dostala několik kg barvené vlny, asi směsové, s příměsí těch starých vln. Stálo to jen poštovné. Dejte podobný příklad z dneška. Normálně urážíte.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

12.3.2023 11:55
"Martin Sedlák: Nový ministr životního prostředí a skvělá zpráva pro českou moderní energetiku"

Ano určitě skvělá zpráva pro Martina Sedláka, Programového ředitele Svazu moderní energetiky. Zjevně však velmi špatná zpráva pro ekonomickou a energetickou stabilitu ČR i globální ochranu klimatu.

Inu, zájmy lidí jsou různé.
Odpovědět
KP

Karel Pavelka

12.3.2023 13:26 Reaguje na Jiří Svoboda
A že se staví tolik solárních elektráren a ve firmách často bez dotací..Dívejte se dobře kolem sebe nebo jděte k očnímu...
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

12.3.2023 14:05 Reaguje na Karel Pavelka
Ve firmách často bez dotací? Na to jste přišel jak, dodejte zdroj informací!
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

12.3.2023 14:41 Reaguje na Jaroslav Studnička
Bacha na něj, on celý život dřel v muzeu a nejí maso, proto mu to hrozně rychle pálí!-))
Odpovědět
RV

Richard Vacek

12.3.2023 15:36 Reaguje na Karel Pavelka
Tak proč vláda hodlá něco takového dotovat? Nejedná se o mrhání prostředky, které by se daly využít lépe? Copak nemáme problém s rostoucím dluhem?
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

12.3.2023 15:52 Reaguje na Karel Pavelka
Jak očima poznáte, že firma nečerpá na FVE dotace?

Ty firmy se ale nebudou podílet na nákladech na zajištění stability sítě a energetické bezpečnosti. Stát na to vždy nějak doplatí.

Uznávám že snižování emisí něco bude stát. Není toto ale krátkozraká cesta, naflákat plno FV panelů a pak v potu tváře za jakoukoliv cenu zachraňovat stabilitu sítě a energetickou bezpečnost?

My jsme s tím na úplném začátku. Nelze ale budoucí problémy přehlížet a bagatelizovat. Vy to tak zjevně máte naprogramované a podle toho v této diskusi jedete.
Odpovědět
MB

Majkl Borovička

12.3.2023 15:26
Hladík: "Česko se otepluje dvakrát rychleji než zbytek světa."
To, že klimakterická ideologie stojí nad fyzikou, se samozřejmě dávno ví, ale tenhle soudruh stojí i nad klimakterickou ideologií.
Odpovědět
JO

Jarka O.

12.3.2023 15:41 Reaguje na Majkl Borovička
Jde mi z toho mráz po zádech.
Odpovědět
JO

Jarka O.

12.3.2023 15:43 Reaguje na Jarka O.
..a to se přitom otepluje, tak nevím, proč mi mrzne úsměv
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

12.3.2023 20:40 Reaguje na Jarka O.
Vám to přece může být jedno, jestli 2x rychleji nebo vůbec. Vy už si tu to jídlo za pár let vypěstovat nebudete muset, už to budete mít za sebou.
Nevím , proč to řešíte.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

12.3.2023 19:19 Reaguje na Majkl Borovička
V čem spatřujete to stání nad fyzikou?

Hladík: "Česko se otepluje dvakrát rychleji než zbytek světa.". Copak v tomto nemá pravdu? Jak je to podle vás správně? Husinu mám z Hladíka z jiných důvodů.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

15.3.2023 10:15 Reaguje na Jiří Svoboda
Cesko se otepluje dvakrat rychleji "nez jinde" z duvodu, ze se meni typicka poloha tlakovych utvaru nad Evropou. Samozrejme, tohleto je projev zmeny klimatu - jake ale byly vzdy v historii. Rocni ci treba 30ti leta statistika poloh islandske tlakove nize a azorske tlakove vyse se meni, kolik tisicu takovych zmen ale bylo jen za poslednich par statisicu let?

No a zjednodusene receno, kdyz se takova tlakova nize posune o par set kilometru na vychod tak se kontrast mezi typickymi teplotami na zadni a predni strane (kam je vtahovan arkticky ci naopak saharsky vzduch) te nize posune take. Jak se v soucasnosti otepluje ci ochlazuje takove Mongolsko nebo treba i USA, o tom se nejak nepise
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

15.3.2023 10:21 Reaguje na Miloš Zahradník
Proste se "anglicke" teplotni pomery (a prevladajici smery vetru) posunuly smerem do stredni Evropy. Kdovi ale, jak je tomu naopak treba uz v takovem Irsku - a hlavne na Islande - v letosni zime v porovnani s minulosti
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

18.3.2023 12:16 Reaguje na Jiří Svoboda
Teorie dynamickych systemu (jakym je treba to pocasi) ma pro tohle pojem "atraktoru" (pripadne i "podivneho atraktoru")
Proste ta statistika "oblibenych poloh ve fazovem prostoru" muze vypadat hodne slozite a menit se bez nejake vyraznejsi zmeny paramtru toho systemu (treba teploty) Takze se napriklad muze stehovat typicka poloha tlakovych utvaru (jako jsou islandska nize a azorska vyse) bez nejakych "viditelnych pricin" No a to, zda vetsina zimy bude pod vlivem jiznich ci jihozapadnich vetru, nebo zapadnich a severozapadnich (nemluve o tech severovychodnich) to muze na pocasi u nas mit zatracene velky vliv, aniz se treba globalni teplota v danem casovem useku jakkoliv viditelne zmeni
Odpovědět

Martin Švancar

13.3.2023 23:44
Hladík je pitomec, kterej rozumí energetice jak koza petrželi.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

15.3.2023 10:23 Reaguje na Martin Švancar
Ja nevim nic o jidelnicku kozy, ale rekl bych ze koza zerouci petrzel
aspon tolik neskodi. Dokaze devastovat akorat maly kus te strane, na ktere se pase
Odpovědět
RP

Radim Polášek

17.3.2023 17:35 Reaguje na Miloš Zahradník
Tak hlavně abyste tady probíranému tématu rozuměl lépe než češtině.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

18.3.2023 12:28 Reaguje na Radim Polášek
Nevim, zda Vam vadi absence hacku (jsem proste zvykly na bezhackovou klavesnici, jazyk se ale snazim neprznit a pry se napr. hebrejstina obejde bez zapisu samohlasek a jaky je to vyspely narod a jazyk :) u ministru mi vadi kdyz placaji o vecech, kterym nerozumi. Nemam nic proti konstatovani ze se u nas "v prumeru" otepluje vic nez jinde, vadi mi zcela nevedecky pristup, jak se takova fakta "vysvetluji" a hlavne, jake silenosti "gryndylu" z toho politikove vyvozuji. Kdyby rekl "je dost pravdepodobne ze se diky tehle jiz asi 20 let trvajici anomalii obejdeme bez Putinova plynu i v nejblizsich dalsich letech, pokud nam pocasi mude milostivo" nedalo by se nic namitat. Vyroky typu
"Hladík označil ministerstvo životního prostředí za klíčový resort pro dekarbonizaci Česka a rozvoj moderní energetiky" vsak ilustruji fakt, ze zasadni smeru politiky tehle zeme ovladli zeleni silenci a ideologove
Odpovědět
reklama

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.

Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

TOPlist