https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/martin-sedlak-v-evrope-se-rodi-shoda-jaky-ma-byt-podil-obnovitelnych-zdroju-do-roku-2030.cesko-bude-muset-zabrat?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Martin Sedlák: V Evropě se rodí shoda, jaký má být podíl obnovitelných zdrojů do roku 2030. Česko bude muset zabrat

1.4.2023
Státy Evropské unie se dohodly s Evropským parlamentem na navýšení cílů pro podíl obnovitelných zdrojů v evropské energetice do roku 2030. Původní cíl, aby čistá energetika pokryla na konci desetiletí alespoň 32 procent evropské spotřeby energií, se zvýší na 42,5 procent s potenciálním navýšením až na 45 procent v roce 2030. Podle dat z roku 2021 pokrývaly obnovitelné zdroje 22 procent evropské spotřeby energie. Svaz moderní energetiky výsledek debaty vítá: jde o jasné přihlášení se k posilování obnovitelných zdrojů, a tedy i energetické bezpečnosti.
reklama

 
Shoda členských zemí Evropské unie na výrazném navýšení cíle podílu dává jasný signál pro využití domácích zelených zdrojů energie. Bezemisní energetika nabízí řešení pro dva palčivé problémy Evropy současně: posiluje energetickou bezpečnost a řeší ochranu klimatu. Pro Česko, které má jeden z nejnižších podílů obnovitelných zdrojů, jde o velkou příležitost k dalšímu růstu. Vyšší podíl zelených zdrojů zajistí spotřebitelům energii za dostupné ceny.

Mezi evropskými zeměmi jsou v podílu čistých zdrojů na celkové spotřebě velké rozdíly. Zatímco Švédsko dokáže bezemisní energetikou pokrýt 63 procent své spotřeby, Lucembursko, Malta nebo Nizozemsko pokrývají jen kolem 13 procent své spotřeby. Česko v roce 2021 pokrývalo z obnovitelných zdrojů necelých 18 procent energie. Ruská invaze na Ukrajinu a s tím související nestabilita na energetických trzích ale způsobily, že do čistých zdrojů energie začaly výrazně investovat i ty evropské země, které doposud byly spíše laxní.

Důkazem je třeba restartování české solární vlny, kdy po letech útlumu domácnosti i firmy v loňském roce podaly přes 50 tisíc žádostí o podporu na výstavbu fotovoltaiky. Letos může být počet žádostí až dvojnásobný. A po letech stagnace se v Česku také začínají opět rodit plány na výstavbu větrných elektráren.

Česko může svůj podíl na evropském závazku naplnit rozvojem obnovitelných zdrojů v elektroenergetice. Do roku 2030 můžeme zvýšit výkon solárních elektráren až pětkrát a využít pro to prostředky, které získává Česká republika za prodej emisních povolenek do Modernizačního fondu.

Jak upozorňuje studie Centra životního prostředí při Univerzitě Karlově (2021), do konce desetiletí lze výkon solárních elektráren zvýšit o 9617 megawattů. Pro naplnění evropského závazku potřebuje stát udělat několik kroků. Mezi hlavní patří vytvoření tzv. go to zón, tedy přijetí takové legislativy, která umožní vyčlenit území vhodná pro vznik velkých instalací. Na takových místech bude možné povolovat stavbu ve zrychleném řízení. Nový energetický zákon pak musí posílit ochranu zákazníků, ale také umožnit sdílení energie a ukládání energie Spolu s tím je třeba změnit stavební zákon a odblokovat povolování nových staveb.


reklama

Další informace |
Svaz moderní energetiky sdružuje nejvýznamnější oborové asociace moderní energetiky i klíčová výzkumná univerzitní centra. Díky průřezovému zastoupení expertů umí Svaz nabídnout ucelený pohled na možnosti rozvíjejícího se oboru nové nízkouhlíkové energetiky. Svaz má za cíl proaktivně vstupovat do české i evropské debaty o možnostech proměny energetiky. Zároveň přináší klíčové impulsy, které zajistí přední pozici ČR v oblasti vývoje a výroby progresivních technologií. Právě k příležitostem, které se v oblasti přechodu na nízkouhlíkovou energetiku otevírají, chce v Česku vést širokou diskuzi zaměřenou na prosazení opatření, které podpoří samovýrobu elektřiny, rozvoj akumulace energie, posílí možnosti společné výroby elektřiny a tepla, implementaci chytrých sítí, elektromobility nebo nových prvků v rámci energetického trhu přicházejících s digitalizací. Více informací na www.modernienergetika.cz.
foto - Sedlák Martin
Martin Sedlák
Autor je Programový ředitel Svazu moderní energetiky.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

reklama

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (60)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RV

Richard Vacek

1.4.2023 07:05
To přijali politici, kteří ukazují, že jsou nekompetentní. Jejich předchozí rozhodnutí nás už zavedla do současné šlamastiky, kdy máme násobně vyšší cenu elektřiny než zbytek světa. Jejich chyby snad nic neukazuje lépe, než to, že se stává ekonomicky výhodné mít vlastní elektrárnu. Pokud je necháme déle rozhodovat, stane se ekonomicky výhodné šít si vlastní boty, chovat vlastní slepičky, pěstovat si vlastní brambory (tedy sešup zpět o takových 200 let).
V energetice je potřeba budovat velké jaderné zdroje, protože poskytují stabilní a levné dodávky elektřiny + tepla, nezabírají moc místa a nepotřebují tolik záložních zdrojů. Na příkladu Francie jsme viděli, že pokud se na to stát soustředil, měl levné elektřiny dostatek a dokonce i toho CO2 emitoval málo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.4.2023 11:04 Reaguje na Richard Vacek
Zvláště loni bylo velmi vidět, jak bohousky se propadly francouzské jaderky a jak frantíci kupovali elektřinu zoufale, kde to šlo. To byla taky druhá nejsilnější příčina té energetické krize.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

1.4.2023 13:15 Reaguje na Pavel Hanzl
a vy si myslíte, že ty jaderky opravili za 4 měsíce?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.4.2023 08:27 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Všude se tím prsili.
Odpovědět
EN

Emil Novák

1.4.2023 15:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Od kdy je dovoz 3,6 % spotřeby "zoufale, kde to šlo"? Jak potom nakupovali Rakušáci, kde to bylo 15 % spotřeby?
Zoufalé jsou hlavně tyhle vaše nekonečné nesmysly, Hanzle.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.4.2023 17:30 Reaguje na Emil Novák
Já tušil, že dostnu zase po šlapkách, jak dycky. Já viděl graf, kde byly šipky a kolečka z půlky Evropy, kolik Frantíci kupují a rozhodně to nebylo 3,5%.
"Výpadek francouzského jádra během minulého roku byl způsobem dlouhodobými odstávkami na údržbu. Kvůli těm byla k dispozici pouze přibližně polovina francouzské jaderné kapacity." Fak kupovali 3,5%??
Odpovědět
EN

Emil Novák

1.4.2023 17:56 Reaguje na Pavel Hanzl
1) Tak nemelte nesmysly. Můžete si za to jen vy sám.
2) Aha, vy jste viděl šipky a kolečka...
Co kdybyste se místo šipek a koleček zajímal o čísla? To je na vás moc složité, co?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

1.4.2023 18:01 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, od toho jsou veřejně dostupné weby, kde se veškeré tyto informace dají zjistit místo vaší dojmologie nebo vašich dezolátních zdrojů informací.

Dle Energy-Charts bylo za rok 2022 saldo 16,2 TWh.
Roční čistá výroba el. energie byla 428,2 TWh.

Procenta si snad dokážete spočítat sám.


Odpovědět

Jaroslav Řezáč

1.4.2023 13:14 Reaguje na Richard Vacek
no mě by zajímalo, jaká shoda může vzniknout s našima 22 hlasy proti 728...to asi myslel ze vtipu? relevantnost může vzniknout pouze z hlasování jeden stát jeden hlas...jinak je to šaškárna
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.4.2023 17:31 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Jistě. Lucembursko 1 hlas, Německo 1 hlas a nazdar.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

1.4.2023 07:52
EU zase ukazuje svoji totalitní tvář. Politici rozhodnou a národy budou plnit , aby se dočkaly světlých zítřků. V ČR s tím máme na rozdíl od Západu více než 40leté praktické zkušenosti, kdy se nakonec stály fronty na řadu nedostatkových produktů, od toaletního papíru po pořadníky na auto.

Profesor Jan Macek a Ing. Josef Morkus z ČVUT, kteří jsou členy spolku Realistická energetika a ekologie, ve své nejnovější analýze demaskují polopravdy a mýty, které jsou spojovány s násilně prosazovanou elektromobilitou, která je součástí politiky dekarbonizace.

EU: zelený zemský ráj – ovšem jen pro vyvolené , v úterý 14. 3. k nám z Evropského parlamentu dorazila další Jobova zvěst: poslanci EP schválili, že v zemích EU musí být domy včetně rodinných zatepleny do 10 let tak, že to vyhoví zeleným dekarbonizačním cílům Unie.
Nové domy musí mít dokonce od roku 2028 nulové emise, nesmí se vytápět fosilními palivy a musí mít povinně solární panely.

Více informací o ekomagorech a jejich horečnatých snech rozebírá web Realistická energetika a ekologie , zde: https://realisticka.cz/


Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.4.2023 10:59 Reaguje na Miroslav Vinkler
Státy Evropské unie se dohodly s Evropským parlamentem na navýšení cílů pro podíl obnovitelných zdrojů v evropské energetice do roku 2030.
Tohle nepůsobí nijak zvláště totalitně, o všem se hlasuje a každý stát má svůj hlas. A pokud to většina schválí, ktak kdo je u toho zase za lojzu?
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

1.4.2023 17:27 Reaguje na Pavel Hanzl
V zásadě máte p. Hanzle pravdu.
Lidé byli vystrašeni klimatickou katastrofou. Zvolili si politiky, co slíbili, že odstraní CO2, fosil. A to plní. Vždyť jste to chtěli. Zvolili jste si nás a my to tedy zařizujeme. Že to bude znamenat 10x dražší energie a 10x nižší životní úroveň?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.4.2023 17:34 Reaguje na Slavomil Vinkler
Tady bude závod ve věštění tragické budoucnosti. Ale na ten odkaz se podívejte, Miroslav Štěpán, skutečná kapacita.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

1.4.2023 19:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Píše jak splnit zadání, nikoli za kolik. A má pravdu že to jde. Podmínkou je ovšem, budeme-li mít peníze, kapacity. Ale to on neřeší, zadání je zadání.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.4.2023 20:14 Reaguje na Slavomil Vinkler
Jak je možné, že za 30 let prakticky ideálních podmínek pro budování státu jsme zase někde na chvostu? Přitom v devadesátkách jsme byli první z nových zemí a jako jasný premiant jsme vstupovali do EU a prorokovali nám "ekonomický zázrak"??
A proč se tak obrovská masa lidí chová jako úplní debilové??
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.4.2023 10:56
Myslím, že se tu neobjevuje to nejdůležitější.
Proč jsme zase skoro poslední?
V devadesátkách jsme se rozvíjeli daleko rychleji, než západ Evropy, na přelomu století to zabrzdily Zemanovy vlády, následné tvrdě šikanovné polovlády ODS s tím moc nepohly a dorazilo nás 8 let babišistánu.
V rámci hybridní války nám byl vnucen ropácký pohled na svět, hyenizací fve pod heslem solárního tunelu se na 10 let zablokovala její tozvoj, vítr byl ostrakizován vždycky.
Přitom se dávaly do rozvoje OZE desítky miliard ročně a kde jsou? Solární tunel bába sliboval vyřešit už v roce 13, nestalo se nic, navíc se mohutně rozjel tunel biopalivový.
Současnou ztrátu budeme honit velmi těžko, především proto, že naše vláda moc akční není a dezolátní opozice ještě vše pozitivní zablokuje.
Bohužel, jsme sami iba chuji.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

1.4.2023 11:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy jste toho zase nakydal...

Z těch každoročních desítek miliard na podporu OZE byla drtivá většina na podporu FVE z doby solárního tunelu. Statistiky jste tu několikrát dostal.
Stejně tak například snaha o snížení IRR, což neprošlo přes senát za hlasitého povyku také Svazu moderní energetiky.
Tyto informace jste tu taky mnohokrát dostal.

Jste demagog Hanzle!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.4.2023 20:07 Reaguje na Jaroslav Studnička
To čtení. Zlý Kalousek řešil ten tunel solární daní, za což byl samozřejmě dupán, využíval možnost snížit výkup o -5% ročně. Soudruh slíbil vyřešení kompletní - zrušení dotací a udělal velký kulový, jak ve všem ostatním, snad ani těch -5% nepoužil.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

1.4.2023 20:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak čtu "snad", tak je mi vše jasné vy dojmologu :-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.4.2023 08:14 Reaguje na Jaroslav Studnička
Muheheheh vám je vše tak jasný, že netušíte, kde je nahoře a dole, kde vpravo a kde vlevo.

Ale dobře, snížil bába ty výkupy každý rok o povolených -5%, nebo ne? To by jen za jeho vlády šly ceny o skoro 40% dolů.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

2.4.2023 09:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, vy tvrdíte, vy dokazujete.
Tak tu nepředvádějte argumentační fauly a doložte své tvrzení výše.

Já jsem vám fakta včetně zdrojů zde uváděl několikrát.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

1.4.2023 12:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Pravděpodobně nejste schopen pochopit, že u nás nejsou dobré podmínky ani pro solár, ani pro off/on shore větrníky, ani pro ty přílivové. Jakž takž se daří biopalivu (hlavně na export), ale to se současná vláda snaží zaříznout jak může, protože nemá ráda velkokapitalisty kteří na to mají technologie a namísto toho preferuje malorolníky, kteří žijí z dotací na zatravňování.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.4.2023 20:09 Reaguje na Richard Vacek
Podmínky máme úplně stejné jako všechny ostatní státy, kromě větrných pobřeží. Ale nadsatardní máme schopnost zdůvodňovánt, proč to nejde.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

1.4.2023 20:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Když si nasimulujete co vyrábí fotovoltaika u nás a ve Španělsku, tak zjistíte, že tam je o 60% vyšší výroba a hlavně je mnohem lépe rozložena během roku. U nás v zimě téměř nic a tam celkem pohoda. Proto u nás fotovoltaika nic nevyřeší, protože v zimě potřebujeme elektřinu i na topení a EU nás nutí, že ji budeme potřebovat i na pohon aut.
https://re.jrc.ec.europa.eu/pvg_tools/en/
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.4.2023 08:10 Reaguje na Richard Vacek
Nic není přece odzdi kezdi. FVE má v zimě houby výkon, je to teda nanic, harapak, vyhodit.
Trochu vám ale uniká, že půl roku to má výkon velmi dobrý a skutečný problém je asi 3 měsíce v roce. A to je už problém akumulací a hlavně záloh, to je třeba řešit.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

2.4.2023 08:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Jakého půl roku? Běží to jen ve dne, když na to svítí slunce a když to slunce svítí kolmo. Proto je koef. využití cca 20%. Tedy někdy to dává 100%, za tmy nulu a v průměru těch 20%.
No a když se "energie zdarma" doplní akumulací, tak je hned několikrát dražší, než mají elektřinu jinde ve světě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.4.2023 12:02 Reaguje na Richard Vacek
Fve má využití asi 13% z instalovaných píků. Ale 1kW v píku dává asi 5m2 panelů. tj. dva velké. Takže průměr za 24 hodin je 3kWh, za rok to hodí 1MWh.
To jsou odhadované hodnoty jaksi univerzální.
Při normální střešní fve není problém noc nebo mraky, to pokryje baterie, ale 3 měsíce v roce musíte dokupovat (listopad prosinec leden). není to složitý.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

2.4.2023 12:37 Reaguje na Pavel Hanzl
To číslo tu je během roku uváděno mnohokrát. Na koeficient využití 13% si budeme muset ještě počkat.

Ty vaše odhadované jaksi univerzální hodnoty jsou dobré tak na hospodské plkání.
Dokupovat el. energii musíte kdykoliv během roku, kdy výroba není dostatečná. Rozhodně to neplatí pouze na období měsíců 11 - 01.


Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.4.2023 20:07 Reaguje na Jaroslav Studnička
Na to máte takové to oné, baterii.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

2.4.2023 20:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Když nemáte výrobu, tak je vám baterie k ničemu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.4.2023 09:30 Reaguje na Jaroslav Studnička
Slunko vám vyjde každý den ráno s takovou pravděpodobností, jako že mě Novák se Studničkou zdupou za každý příspěvek, tj. stoprocentní.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

3.4.2023 09:38 Reaguje na Pavel Hanzl
To, že slunce každé ráno vyjde ovšem neznamená, že by výroba FVE dokázala pokrýt veškerou spotřebu + dobít baterie, abyste 9 měsíců v roce nepotřeboval dokupovat el. energii.

Pokud budou vaše příspěvky i nadále tak hloupé, demagogické a lživé, tak vás stoprocentně budeme dupat, to máte pravdu.
Odpovědět
EN

Emil Novák

3.4.2023 09:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Akorát pravděpodobnost toho že vy napíšete pitomost je podstatně větší než pravděpodobnost, že ráno nebude oblačnost, která tu výrobu prakticky znemožní.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.4.2023 09:35 Reaguje na Jaroslav Studnička
Pokud máte fve dobře nadimenzovanou, tak ne. To řeší projektant s možnostmi vaší střechy. Ale máre fakz, pokud si někdo v baráku dotáhne tridynu nebo malou keramickou pec, tak vám to vycházet nebude. Možná i větší pěstírna kononopí a těžební firma na bitcoiny to taky rozhodí.
Odpovědět
EN

Emil Novák

3.4.2023 09:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Další pitomost. "fve dobře nadimenzovanou" by ve skutečnosti znamenalo značně předimenzovanou, abyste se vyhnul tomu že třeba v říjnu nebo únoru nebudete muset dokupovat když je zrovna pár dní zataženo. Pak budete mít na jaře a v létě zákonitě brutální přebytky s mizivou hodnotou.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

2.4.2023 18:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Samozřejmě že nic není problém. Akorát když se ty drobné problémky vyřeší, tak máte hned 3x dražší elektřinu než v USA.
A pak je otázkou, jestli je rozumné se do takových problémků dostávat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.4.2023 20:08 Reaguje na Richard Vacek
Potom si natáhněte drot do Ameriky. Nic jiného vám nezbývá.
Odpovědět
EN

Emil Novák

1.4.2023 15:51 Reaguje na Pavel Hanzl
"Skoro poslední" jste si vycucal ze kterého prstu, Hanzle? Je za námi dalších 10 zemí a to úžasně progresivní Německo je jen o tři místa a dva procentní body před námi.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

1.4.2023 17:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Ten solární tunel máme teď ve formě Nová zelená úsporám a pan Sedlák si evidentně lebedí i za této vlády. Dlouhé prsty lobistů a korupčníků zmáknou všechny vlády.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.4.2023 08:35 Reaguje na Jiří Svoboda
Je tu dost podstatný rozdíl. Dnes se dotuje investice, v tunelu se dotoval výkup. A ten byl nastaven dost nesmyslně na nějakých 13 kč/kWh, proto se to rozjelo skutečně ve velkým. Takže za vysokých cen komponentům jsme investovali, jak ceny šly až dramaticky dolů, nastala hyenizace celého a zablokování celého vývoje fve.
"Chtěli jsme to udělat co nejlépe, ale dopadlo to jak dycky". Černomyrdin? Brežněv? Každopádně je babišistán zcela kouzelný systém.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

2.4.2023 17:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Podle zákona mělo být nastaveno v roce 2006 pod 10 kč/kWh, jenže ERÚ to podle zákona neudělal. Pak by se vše vyvíjelo úplně jinak!

A když se dotuje investice, tak to žádný tunel není?

Hlavně že tam zatáhnete Babiše.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.4.2023 20:11 Reaguje na Jiří Svoboda
V roce 10 to někdo měl udělat a neudělal, bába od roku 13 žvanil, že to vyřeší. Byl ve vládě 8 let a co?
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

2.4.2023 20:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Cernomyrdin byl přesný opak Brezneva.....snažil se Rusko dostat do civilizovaneho sveta.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

1.4.2023 17:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Ta totalita je v poklesu životní úrovně minimálně 10x. To totiž lidem nikdo neřekl a ani dosud nepřiznal. To je ta totalita v GD.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.4.2023 20:03 Reaguje na Slavomil Vinkler
Jistě. Já beru důchod minus 50 tisíc stejně, jak všichni ostatní. Voni sou hlava...
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

2.4.2023 11:40 Reaguje na Pavel Hanzl
No a bude hůř. Cena nefosilní energie musí stoupnout kvůli nákladům na realizaci. Ale jde to zrealizovat. Když bude bude se svítit a potmě když nebude. No co, lidé to chtějí, zvolili politiky a tak to bude.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.4.2023 11:56 Reaguje na Slavomil Vinkler
Bude tak za 60 let možné řešení, jak tvrdí Novák se Studničkou, že budete mít dome ve sklepě těžký supermoderní vynález, li-fe baterii. Dřív ale ne, teda tvrdí.
Odpovědět
EN

Emil Novák

2.4.2023 12:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Lháři, nic takové jsem netvrdil.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.4.2023 20:12 Reaguje na Emil Novák
Nebo to byl jiný rumplovák? čort znajet, vždy ze zásady poplivete všecko.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

2.4.2023 17:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Udělat ze sebe blázna umíte skvěle.
Ostatní je tragédie.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.4.2023 11:49 Reaguje na Jaroslav Studnička
Mě fakt nebaví se s váma casnovat o každou hnidu, to fakt nemůžete dát nějaký příspěvek, kde je něco zajímavého a významově aspoň normálního?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

3.4.2023 12:14 Reaguje na Pavel Hanzl
1) Když vás to nebaví, tak tu nepište bláboly, lži apod.

2) Přečtěte si svůj příspěvek hlupáku a pak tu něco pište o zajímavosti příspěvků.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.4.2023 17:37
Tady je všemožných věštců, ale já sem dám velmi hezké video o plynu z loňského července, navíc ten komentář je super!! Zvláště pány Vinklera a Studničku potěší. Doporučuje vydržet do konce.
https://www.youtube.com/watch?v=f3dLfiDx0aY
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

1.4.2023 19:59 Reaguje na Pavel Hanzl
No co, velmi mírná zima, tak inflace jen 30% .
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.4.2023 20:01 Reaguje na Slavomil Vinkler
Podívejte se na to video, není to dlouhé.
Odpovědět
Katka Pazderů

Katka Pazderů

1.4.2023 23:34
Tohle je také dobrý Apríl.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

2.4.2023 11:11 Reaguje na Katka Pazderů
A největší průser je, když se sranda stane realitou.
Odpovědět

Viktor Šedivý

2.4.2023 08:51
Musím říct, že když vidím vysmátý ksicht tohohle profesionálního škůdce, dělá se mi zle.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

2.4.2023 11:14 Reaguje na Viktor Šedivý
To je jen primitivní montáž. To už i AI umí daleko lépe.
Odpovědět
reklama

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.

Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

TOPlist