https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/mikulas-peksa-klimaticky-balicek-ma-snizit-oteplovani-ale-take-zbavit-evropu-energeticke-zavislosti?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Mikuláš Peksa: Klimatický balíček má snížit oteplování, ale také zbavit Evropu energetické závislosti

8.6.2022
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Europoslanci dnes hlasují o klíčových opatřeních pro snížení evropských emisí o 55 % do roku 2030 tzv. Fit for 55. Podle europoslance Mikuláše Peksy se tak Green Deal uvádí do praxe a teď máme jedinečnou šanci ovlivnit jeho konkrétní úpravy. Velkou roli v tomto procesu bude hrát české předsednictví Rady EU, které začne za necelý měsíc. Dnešní návrhy se týkají letectví, automobilů, využívání půdy či zřízení nového sociálního fondu.
reklama

 
Balíček Fit for 55 má snížit závislost evropské energetiky na fosilních palivech, včetně plynu a ropy z Ruska. Konečně se posunujeme ke schvalování konkrétních prováděcích postupů, které uvedou Green Deal v život. České předsednictví v Radě tak bude mít za úkol vyjednat dohodu s Evropským parlamentem, díky kterým přejde Evropa postupně na větší podíl obnovitelných zdrojů. Evropa díky balíčku získá dodatečné prostředky na investice a řešení sociálních dopadů energetické krize.

Je důležité si uvědomit, proč tohle všechno děláme. Díky celosvětové Pařížské klimatické dohodě máme jasně určeno, kolik skleníkových plynů můžeme v Česku a v Evropě vypustit do atmosféry. Víc tam prostě pustit nemůžeme, protože si tím nenávratně ničíme planetu. Pokud se tedy někdo vypustí více oxidu uhličitého, někdo jiný zase musí nějaký oxid uhličitý ušetřit.

Nechceme investovat zbytečně prostředky do projektů, skrze které nakonec profituje Putinův Gazprom. Proto jsme podpořili ty varianty změn, které nepočítají s navyšováním prostředků pro tradiční plynařské projekty. To považujeme za plýtvání peněz evropských daňových poplatníků.


reklama

foto - Peksa Mikuláš
Mikuláš Peksa
Autor je europoslanec a předseda Evropské pirátské strany.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

reklama

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (46)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PH

Pavel Hanzl

8.6.2022 13:45
Kde je pan Vinkler, aby nám vystvětlil, že všichni jsou naprosto debilní a nejlepší by bylo čadit z dýzláků a kupovat všechno z Ruska? Protože jinak se Evropa propadne do energetické bídy a zkrachuje!!

Přitom realita je přesně opačná, jak dycky.Země, které mají nejvíce elektřiny z OZE, mají jen malé problémy s rostoucími cenami energií a i když je Rusko odstřihne, jsou v pohodě.
Zatímco my, kteří visíme na ruských surovinách kompletně, máme násobné účty za všechno a to nám ještě Putin nic nezarazil, jen zdražil.
Kdo má teda blíž k energetické chudobě, Německo, Holandsko, Dánsko, Finsko, Polsko, nebo my?
Odpovědět
OV

Oldřich Vašíček

8.6.2022 13:55 Reaguje na Pavel Hanzl
A nejsou tyto země vysmáté spíše proto, že stále nakupují plyn přímo a nám ho až pak přeprodávají?
Že mají kapacity elektráren, které plně pokryjí výpadek OZE a mají do nich i levné palivo?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.6.2022 14:09 Reaguje na Oldřich Vašíček
Které? Holandsko, Polsko, Bulharsko, Finsko se odstřihly úplně, Španělsko, Portugalsko, Británie atd. atd. atd. z Ruska nikdy žádné větší objemy nebraly.
Přes nás jde přece plynovod Transgas z Ruska přes Ukrajinu, kterým vždy šla většina naší spotřeby, tak jaký je problém??
Odpovědět
OV

Oldřich Vašíček

8.6.2022 14:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže tyto státy jsou a byly v pohodě nezávisle na současné situaci. To je OK. A v podstatě to nesouvisí s OZE.
Zůstalo Německo a my. Že by jsme šli Německou cestou a ta vedla špatně?
Já si nemyslím, že by jsme měli být v energetické chudobě. Energie je totiž dostatek. Mě zaráží jen její cena, pro kterou nevidím důvod.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.6.2022 15:44 Reaguje na Oldřich Vašíček
Normální státy vždycky věděly, že Putin je gauner a nemá cenu s ním nějak výrazněji kšeftovat. Blbí byli jen Němci (i když jim Američani jasně říkali:"nestavějte NS2 volové!") a samozřejmě my, nejvíce se podepsali Zeman s Babišem.
A cena? Rusko nás dostalo do závislosti a teď nás vydírá. Jsme pro něho nepřítel a slíbili nám, že nám vyrazí zuby.
Proto je nutno se odstřihnout za prakticky jakoukoliv cenu.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

8.6.2022 16:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale no tak, to co píšete platí o půlce Evropy ... a ten zbytek je jen moc daleko. Celý Balkán, Rakousko, Slovensko, my ...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.6.2022 18:42 Reaguje na Svatá Prostoto
No, nie sme sami chuji.
Ale patříme mezi nejblbší. Největší tutani jsou ovšem Maďaróni, ti lížou Putlerovi řiť a proto je po zásluze osolí asi nejvíc.
Čiň dobře čertu, peklem se ti odmění.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

9.6.2022 12:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Aby se nakonec ještě Maďaři nesmáli nejvíc ...

Nemá cenu tu věštit, ono se ukáže.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.6.2022 13:47 Reaguje na Svatá Prostoto
Neznám zemi, která na kamarádčoft s Rusy krutě nedoplatila. Severní Korea, Venezuela, Kuba, Libye, Sýrie, Jemen, Nigérie.......všechno světové propadáky.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

9.6.2022 14:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale no tak, já nechci nějak ty Uhry přechválit, ale to jste si tedy vybral echt prdele světa.

A když pomineme Koreu, kde jižní sestra samozřejmě šlape, tak se podívejte na ty regiony jako takové ... tam je to průser bez ohledu na to, s kým se kamarádili. A motat do toho Venezuelu je taky blbost, Chavéz samozřejmě byl pošuk a Maduro je skoro to samé, ale tam byl nějaký vliv Ruska zcela marginální.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.6.2022 15:36 Reaguje na Svatá Prostoto
Z KAŽDÉ země ovládnuté sovětskou demagogií se vždycky stala prdel světa.
Nebo je Lybie nebo Sýrie postižena tím, že žije v regionu s Kuvajtem, Bahrajnem, Saudy, Ománem, Emiráty, Izraelem, Marokem, Alžírem, Egyptem atd.?
A co jen Česko? Za ruského bačování spadlo z pozice v první desítce na světě na pozici někde kokem 80 - 90!!
A stalo se tak prdelí Evropy.
Venezuela je přímý důsledek sovětského bačování, Chávez byl ruský řiťolez úplně stejný, jak Husajn, Kaddáfí nebo Asad a Castro.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

10.6.2022 11:50 Reaguje na Pavel Hanzl
vy si pletete Chyvézovo blbnutí s marxismem s nějakým proruským postojem.

U Husajna to navíc bylo komplet jinak, ostatně ... "Režim se v průběhu války dokázal udržet u moci jedině díky propagandě, hrozbám a nasazení bezpečnostních složek. V průběhu války bylo mnoho šíitů, Kurdů a komunistů uvězněno a popraveno." ... a ... "V roce 1987 se na stranu Iráku také postavil SSSR – objem irácko-sovětského obchodu od roku 1986 vzrostl o 46%. V srpnu 1987 podepsaly USA a Irák smlouvu o pětileté hospodářské a technické spolupráci a do Iráku byla z USA dovezena potravinová pomoc za 1 miliardu dolarů. USA a mnohé západoevropské státy prostřednictvím jiných zemí tajně dodávaly Iráku sofistifikované zbraně včetně vybavení pro výrobu chemických a biologických zbraní."

Prostě Irák se kamarádil s každým s kým to bylo výhodné a každý se kamarádil s ním, bo tvořil protiváhu k Iránu, který opět nesnášeli a nesnášejí všichni, bo jsou to islámští cvoci.

Prostě jsou státy/režimy, které se spojí s kýmkoli, s kým to bude výhodné a přestanou se s ním kamarádit v okamžiku, kdy bude výhodného něco jiného.

Z Afgoše Rusové odtáhli, bo dostali na prdel, a ... ? Zlepšilo se to tam? Prdlajz.

A tu Afriku jste taktně pominul celou.

Matláte prostě jedno s druhým a jako pošuk vidíte za vším Rusko. Jenže svět je trochu větší a trochu složitější.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.6.2022 15:55 Reaguje na Svatá Prostoto
Husajn do té plejády skutečně až tak úplně nepatří, byla to krysa obojetná vždcky.
Svět je složitý, ale pokud člověk pochopí některé základní proncipy, dá se v tom aspoň rámcově orientovat. Tak, jak není až tak těžké pochopit Hitlera a jeho rozpoutání války (i když většina lidí opomíjí Stalinovu podporu) tak celkem bezproblémové je pochopit Rusko. Velmi výstižně to popsal pan filosof Epstein jako mentalitu Hordy.
https://denikn.cz/794280/zapad-by-si-mel-vzit-priklad-z-ciny-ktera-hovori-s-rusy-tvrde-jakmile-rusko-vidi-slabinu-zneuzije-ji-rika-filozof-epstein/?ref=list
Odpovědět
kk

karel krasensky

8.6.2022 18:00 Reaguje na Oldřich Vašíček
1+
Odpovědět
OV

Oldřich Vašíček

8.6.2022 13:49
Můžu mít nejapný dotaz, které technologie budou tedy podporovány, které mi zajistí stabilní dodávku světla a tepla nezávisle na fosilních zdrojích? Pokud možno se nebude muset dovážet.
Zatím to totiž vypadá, že se utrácejí peníze a dotace do technologií, které to neumí!
Přitom peníze na ty dotace se berou např. z emisních povolenek, které vysoce zatěžújí výrobu energie z fosilních elektráren. Ale přitom se z těchto elektráren ta "drahá" energie nakupuje. Proč? Když máme spoustu jiných eko technologií, které by je měly nahradit, tak proč podporujeme provoz neekologických. Vždyť ten provozovatel uhelné elektrárny se jen směje. Povolenka pro něj není žádný problém. Její výši plně promítne do ceny energie a tu plně uhradí konečný spotřebitel. Pak se ty peníze vezmou a postaví se za ně např. FVE, která nemá dostatečný provoz, aby nahradila tu uhelnou. tzn., že by si ty peníze vlastně nezasloužila, protože ekologický dopad je nulový.
Takže znovu, které technologie tak budou podporovány, aby kompletně nahradily neekologické zdroje uhelné a plynové, aby se tyto mohly vypnout.
Pokud takové nemáme a neexistují, tak jaký je tedy plán na přežití?
Zatím to totiž vypadá, že všichni se snaží usilovně dotovat a dotovat FVE a VE. Perzekuovat skutečné výrobce energie, ale současně doufají, že tito výrobci budou ve své neekologické výrobě dále pokračovat, aby zachránily tyto dotované zdroje.
A pokud půjde svět do kytek, tak se to na ně svede, ale to už bude všem jedno.
A zatím se na tom dost vydělá a někdo bude mít šťastný život na úkor všech spotřebitelů. Jak rozdělovač dotací (vždy něco zůstane za prsty - firma na vyplnění všech lejster, vytvoření projektu, dozorčí orgány, schvalující orgány, přiklepávači a rozdělovači dotací, ...), tak i ten majitel té uhelné elektrárny.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.6.2022 14:03 Reaguje na Oldřich Vašíček
Podporocat (a už se asi i podporují) technologie bezuhlíkové, podle taxonomie i jaderné. Ty můžou nahradit uhlí kompletně a ve formě SMR i v teplárnách.
Jinak VE a FVE, které už dávají v Evropě minimálně třetinu spotřebované elektřiny, čímž se skutečně šetří bambilióny plynu z Ruska. K tomu vodíkové vyvíječe (největší se už staví v Dánsku) které by měly časem nahradit zemní plyn. Z Ruska za pár let (na datu se ještě nikdo neshodnul), ostatní dodavatelé přežijí určitě i rok 2030.
Odpovědět
OV

Oldřich Vašíček

8.6.2022 14:36 Reaguje na Pavel Hanzl
No to jsem zvědav. Napřed se vybuduje závislost na Rusku tím, že se nepodporuje nebezpečná jaderná energie a nahrazuje se "výhodnou" plynovou. Pak se někdo zamyslí, že asi to není úplně ono řekne si, že ani ta plynová není bezpečná (viz Rusko) a měla by se taky něčím nahradit. (Pěkně vidět např. v kotlíkových dotacích. Napřed plyn je OK, vyměňte si kotle a teď už ani ten plynový není OK. Já být výrobce a vývojář plynových kotlů, tak si to hodím. Máme štěstí, že tu na to nebyla nějaká nadnárodní společnost. To by byla arbitráž. :))
Přitom to Rusko je teď už jen zástupný problém, za který se to dá pěkně schovat. Před válkou bylo všechno OK, jen jsme u nich nesměli poptat JE. V podstatě jsme nesměli poptat žádnou JE. :)
Teď si představte, že bych byl ekologicky uvědomělý miliardář a majitel uhelných elektráren. Ze dne na den je nechám zavřít a zlikvidovat (určitě a to bude taky nějaká dotace:)). Na jejich místě bych postavil FVE ( z dotací, které jsem platil z provozu těch uhelných elektráren :)) a ještě bych získal medaili roku za ekologii. No a regulaci soustavy nechám na jiných. To není můj problém.
Kde se pak vezmou peníze na ty dotace?
Co s vodíkovou technologií, když na "uskladnění" 1kWh do vodíku spotřebuji cca 3x tolik. To je ta energie z OZE opravdu tak levná? Proč je tedy dotována?
Co nám tedy zdražuje energie? Plynu je dost a stále proudí i z Ruska. I když nebude z Ruska, jeho cena není násobně vyšší. Pokud máme dostatek energie z OZE, neměla by jejich "levná" produkce překlenout i násobně dražší provoz na "drahý" plyn?
Nějak tomu nerozumím. Máme drahé energie, tak budeme "dotovat" její spotřebu formou balíčků. Peníze na tyto "dotace" budeme brát z prodeje drahé energie! Nebylo by účelnější zajistit LEVNÉ energie?

Nějak si neumím představit, při současné legislativě, provoz jaderného zařízení na každém větším sídlišti či městě :). A pokud je ta legislativa špatná, bude se muset změnit (umírnit), o kolik by zlevnila stavba klasické JE podle této nové legislativy? :)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.6.2022 15:48 Reaguje na Oldřich Vašíček
Ona "se nevybudovala".
Ona tu byla vždycky, ale rozumné vlády hledaly alternativy (Ingolstad, norský plyn, STORK2), jenže Bába další postup zarazil a dostal nás do dupy.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

8.6.2022 16:37 Reaguje na Oldřich Vašíček
Pane Vašíčku, nevím jak častý jste návštěvník zdejších diskuzí, ale s Hanzlem jste narazil na zdejšího největšího demagoga a lháře.
Mnohokrát zde byl usvědčen z toho, že energetice absolutně nerozumí a v rámci své dojmologie neustále opakuje stejné lži.
Odpovědět
kk

karel krasensky

8.6.2022 18:01 Reaguje na Jaroslav Studnička
1+
Odpovědět
OV

Oldřich Vašíček

8.6.2022 18:30 Reaguje na Jaroslav Studnička
Jsem tu asi po druhé. :)
Od toho je diskuse. Můžeme porovnávat své názory a hledat v nich chyby. Nikdo z nás není vševědoucí a možná z toho vyplyne něco pozitivního. :)
Nezatracuji ani názory p. Rady a podobných na jiných fórech.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.6.2022 18:52 Reaguje na Oldřich Vašíček
Jediný vševědoucí je tu pan Studnička, jehož mantrou je "celosvětová uhlíková daň" a té se drží, jak houno košule. I když všichni ví, že je to blbost, on to má za Pánbíčka Nejvyššího.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

8.6.2022 20:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Co to plácáte?
O celosvětové uhlíkové dani jsem já nikdy nic nepsal. Naopak vy jste tu mnohokrát opěvoval její nutnost a přínos.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.6.2022 21:18 Reaguje na Jaroslav Studnička
Nebo to byl pan Svoboda? Úplně stejný nešťastník, jako vy. Pan Vinkler ani Novák ne, Vaber, Macháček nebo Prostatik taky ne. Potom se omlouvám.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

10.6.2022 19:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Bože Hanzle, takový maglajz v palici!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.6.2022 15:59 Reaguje na Jiří Svoboda
Tak vy jste autor té celosvětově milované uhlíkové daně?
Já si vás pletu, máte všichni ty stejné, prefabrikované názory z Kremlu.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

8.6.2022 19:50 Reaguje na Oldřich Vašíček
Samozřejmě, je to jen a jen na vás.

Taky jsem kdysi očekával věcnou diskuzi o energetice bez demagogie a ideologie. U p. Hanzla jsem hodně rychle prozřel :-).
Odpovědět
kk

karel krasensky

8.6.2022 21:04 Reaguje na Oldřich Vašíček
1+
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.6.2022 18:56 Reaguje na Oldřich Vašíček
Pane Vašíčku, vy tu domotáte do sebe řadu nezávislých témat a to fakt čekáte, že to bude někdo rozmotávat a psát na to sérii odpovědí?
Zkuste to postupně. Tady čas je.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

8.6.2022 14:25
"Evropa díky balíčku získá dodatečné prostředky na investice a řešení sociálních dopadů energetické krize."

Jenom taková malá technická .... kde se ty prostředky jako vezmou?

Zejména s ohledem na ty světlé zítřky, co nás čekají.
https://www.patria.cz/zpravodajstvi/5000593/ekonomika-eu-letos-podle-komise-vyrazne-zpomali-rust-ceska-pod-prumerem.html

Už dnes je EU zadlužená až to hezké není a protiinflační politika ECB v podstatě neexistuje, protože udělat baba Lagardeová aspoň to, udělal Powell, tak to pár států může pomalu zabalit.

Navíc až ten bordel na Ukrajině skončí ... nějakým patem, víc čekat je nereálné ... tak bude potřeba Kyjevu poslat nějaká ta éčka. Hodně éček.

A s ohledem na to, jak se ukazuje, že z hlediska obranyschopnosti je velká část západní Evropy úplně marná, tak pokud se na to soudruzi nejen z Berlína nemíní opět po vzoru Angely moudře vysrat, tak bude potřeba do této oblasti fest nasypat.

Jasně ... zdroje jsou ... to už tu bylo ... a koukám, že se to nevochodí.
Odpovědět
va

vaber

8.6.2022 16:59 Reaguje na Svatá Prostoto
Evropská centrální banka vydá tolik peněz kolik bude třeba, to vykompenzuje inflace a zaplatí občejní lidé
a pokud jde o vojenský potenciál Evropy ta uteče z boje vždy když stýček Sam vycouvá z bojiště ,jak jsme viděli v Avghanistánu a stejně rychle by vycouvala i od Ukrajiny
Odpovědět
kk

karel krasensky

8.6.2022 18:01 Reaguje na vaber
1+
Odpovědět
va

vaber

8.6.2022 16:53
kolik peněz už europoslanec Peksa ušetřil daňovým poplatníkům?
dělá si z nás legraci a opoždění mu to žerou
Odpovědět
VH

Vladimír Hošek

8.6.2022 18:34
No, dnešní jednání konečně ukazuje, že začíná fungovat racionalita, a poslanci typu pana Peksi budou upozaděni.
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/europoslanci-nepodporili-rozsireni-emisniho-trhu-ani-dalsi-klimaticke-navrhy
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.6.2022 18:48 Reaguje na Vladimír Hošek
V demokracii funguje racionalita mezi vyspělými státy prakticky vždycky. Jenom my nejsme tak vyspělí a někdy nám to racionálně nepřipadá.
Vyjímku bych vicěl u Němčourů a jejich odchodu od jádra a závislosti na ruském plynu. Která je ovšem výrazně menší, než u nás.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

13.6.2022 09:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Jako prakticky vždy se mýlíte, jevy ve společnosti se dějí jako na kyvadle od iracionality k racionalitě (dle Zbigniewa Brzezinského) v současné době se svět blíží k maximu iracionality, snad už to bude brzy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.6.2022 13:21 Reaguje na Milan Dostál
Totální iracionalita je doména Ruska, pro jejich politiky je zcela děsivá lež běžnou metodou komunikaci s občany. A od toho se odvíjí iracionality v naší společnosti, jinak Západ je dost racionální a praktický. Taky je to na první pohled vidět, nejbohatší obyčejní lidé na světě jsoi halvně v Evropě. To je pro mě nejdůležitější kritérium úspěšnosti.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

8.6.2022 21:32
"Pokud se tedy někdo vypustí více oxidu uhličitého, někdo jiný zase musí nějaký oxid uhličitý ušetřit."- píše sa v článku. Takže ak Čína s Indiou Afrikou a Južnou Amerikou vypustia viac skleníkových plynov, kto vypustí o toľko menej emisií? Jasné, že sa potrebujeme odstrihnúť od ruských zdrojov, ale gryndýl to proste nezvládne. Skôr sa musíme spoľahnúť na jadrovú energiu a na energiu z uhlia, ktorého je našťastie vo zvyšnom svete dostatok. Emisie sú momentálne dosť vedľajšie, dôležitá je vojenská a technologická prevaha západného sveta. Ak sa ukáže, že hrozby CO2 sú hoax a podvod, tak si môžeme zelené technológie strčiť za klobúk. Nehľadiac na to, že ani lietadlá ani tanky zatiaľ moc na elektriku nefungujú.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

9.6.2022 18:27
Ty diskuse jsou už delší dobu hrozné, neboť stačí jeden politruk a zaplevelí je samými nesmysly. Realita a fakta ho nezajímají a plácá
pořád ty své ideologické žvásty, kterak vše zachráníme sny. Ano sny,
které budou možná realizovatelné za desetiletí a více. Realitou už
bude příští zima a jak se vypořádá s cenou a dostupností energií
hlavně průmysl. Pro domácnosti se to možná nějak uklohní a mnozí se
kvůli ceně radikálně omezí, ale průmysl to zabalí a asi půjde jinam.
Kamarádi z bývalého zaměstnání už dostali od vedení avízo, že se
omezí a nebo i odstaví topení. Na argument o nemožnosti takového
kroku vedení odpovědělo, že dostanou teplé oblečení !To, že se ta
práce nedá dělat v rukavicích a kožichu jim jaksi nedošlo, ale
už mají PLÁN ! I vláda RADÍ domácnostem a úřadům ubrat na topení
tři a více stupňů a nebere v potaz, že už nyní mnozí vyčerpali
rezervy a jsou na hranici tepelné pohody. Tyto rady se tak míjejí
účinkem a dojde k ochromení hospodářství. Rezervy možná někde jsou,
ale při navýšení cen o 100 až 300% by to muselo být snížení teploty
ne o tři stupně, ale o deset a více. A to je ta lepší varianta, že
plyn, byť drahý bude, ale co když ho spálí země na vstupu a k nám
ani nedojde? Chápou to vůbec ti snílci a politruci? Ze všech stran
jsme na konci plynovodů a navíc všech z jediného zdroje. To jsme
opravdu tak naivní, že někdo bude mrznout, abychom nezmrzli my?
Pokud vláda nezačne nakupovat, byť od nepřítele, tak na to doplatí
všichni a svazácké zdravice o nezávislosti si strčte za klobouk.
Realisté a kšeftmani nakupují ostošest a my jen ukazujeme ramena
a svoji naivitu věřit na solidaritu a společné nákupy. Obojí bude
tváří v tvář nedostatku energií pouhým nereálným snem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.6.2022 21:36 Reaguje na Břetislav Machaček
Nevím, co považujete za "sny" ale OZE dělá v Evropě už skoro polovinu spotřebované elektřiny a stále se budují další, Němci srazili dobu povolování turbín VE na pár měsíců, v Dánsku se buduje největší elekrolyzér světa atd. atd. atd.
Pro vás to jsou možná "sny", jenže Rus vám tlačí názory z doby před opicema.
Dostupnost fosilních paliv je poškozena Ruskem, ale producentů je skutečně dost, je jen potřeba přesměrovat toky.
Nějaké zmatečné výkřiky o práci v kožichu jsou pouze komické, problémy nastat můžou, ale spíše lokální.
Strašení o astronomických cenách je taky trochu mimo, pokud se odstřihneme, budeme mít ceny normální, jak všichni ostatní. Vyšší, než před válkou, ale v nějaké normě. To, že jsme na konci roury se má řešit centrálním nákupem, jak vakcíny proti covidu.
Evropa nijak nekolabuje, jede malý růst, ČR má asi +3.8%, takže klídek. I přes tu energetickou mixnu.
Od nepřítele kupujeme pořád, otázkou ale je, kdy on bude prodávat. Tam je problém a ty katastrofické scénáře mají nastat, kdy to zavře všechno a všem. Což nastat může. Ale jen na pár měsíců.
Úplný blábol je o tom, jak všichni nakupují a my jen ramena.
Kam na to chodíte? Sputnik, RT, Parlamentní listy, Klaus???
My máme dnes v zásobnících nejvíce snad v historii a stále se plní!!
Prostě jen žerete tu ruskou propagandu, která má jediný cíl: vystrašit vohnouty a nutit je k plazením před Ruskem...
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

10.6.2022 19:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Plácáte pouze ideologické kydy. I kdyby to bylo 100%,
tak bez záloh je to na prd. Zálohy se musí rentovat a
i tu podle vás "levnou" energii z OZE prodraží zálohy.
Záloha musí být udržována v pohotovosti včetně obsluhy
a zásob paliva. Stačí týden nefoukat a být zataženo a
budou zásobníky prázdné. Bez stabilních dodávek se nelze
spoléhat na zásoby, které nebudou průběžně doplňovány.
Pokud kupuji něco stabilně, tak to kupuji levněji, než
když to nakupuji podle potřeby i tehdy, když to není a
nebo je to drahé. V nouzi toho dodavatel využije a
navýší cenu, protože ví, že mi nic jiného nezbývá.
To, za kolik nakoupila plyn vláda do zásobníků bych se
nechválil a ani to, proč to udělala. Má totiž hrůzu, že
bez nasmlouvaných dodávek nemusí být plyn žádný a že
bude zima nejenom ve Strakovce, ale i ve špitálech a
školách. Já osobně o ten plyn v zásobnících nemám
zájem, protože je nehorázně předražen spekulanty. To
není nákup hospodáře, ale zoufalce, který pochopil, že
se musí spoléhat pouze sám na sebe. Poví vláda národu,
kolik prodělala, když je dnes o mnoho levnější? Že by taktika jak draze koupit, levně prodat a nebo čekat,
že bude ještě dražší? Připomíná mi to prodej měnového
zlata v době jeho nejnižší ceny jako zoufalého pokusu
zalepit dluhy. Dluhy nezalepili a nyní zlato nakupovali
o mnoho dráž jako rezervu. Možná ho zase prodají při
poklesu ceny, protože zpanikaří z poklesu. Je to prostě
neumětelství a zoufalost jak řeší své chyby. Bez jistoty
stálých dodávek nelze mít jistotu, že se nezastaví chod
průmyslu, který plní státní pokladnu a nezastaví se chod
nezbytné infrastruktury státu. Jinak čtu pouze Seznam
a pouze u toho přemýšlím a nežeru kdejakou kravinu. Vy
jste tu ještě nedávno papouškoval, že plyn z Ruska nemáme
a že kupujeme plyn na burze. Pak, že ho máme z Ruska pouze
zlomek a nebýt oficiální statistika, že podíl ruského
plynu máme druhý nejvyšší(téměř 100%), tak to budete
tvrdit i teď. Prostě jsme na konci plynovodů RUSKÉHO
plynu a ten odjinud spálí ti, co jsou blíž k terminálům.
Maďaři to pochopili a pokud nezavřou kohouty Ukrajinci,
tak se nemají čeho obávat. My se budeme spoléhat na
německé dodavatele a platit jimi nadiktovanou cenu.
Dobře nám tak, jsme papežtější než papež a nenakupujeme
od nepřítele přímo, ale přes překupníka, který nás dře
z kůže a nezdráhá se s Rusy obchodovat. Není jak jít
hrdě se vztyčenou hlavou vstříc energetické chudobě
a už dnes 16% inflaci! Jaká bude inflace na konci roku
a nezmrznete i vy ekologu bez ruského plynu?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.6.2022 13:23 Reaguje na Břetislav Machaček
Kdybyste furt jen neplkal a držel se jednoho tématu a zkusil ho napsat stučně a výstižně......pak bych to i přečetl a reagoval....
Odpovědět

Antonín Řezníček

10.6.2022 08:57
Peksa je dle mého názoru "profláknutý" europoslanec, který rozumí všemu a v podstatě ničemu. Podle toho taky jeho "moudra" vypadají - všeho dočasu ...
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

10.6.2022 09:16 Reaguje na Antonín Řezníček
Myslím, že to ani nelze klasifikovat jako "jeho moudra". Je to, myslím, jen recyklace hlavního ideologického proudu EU.

Docela mne překvapilo, že se to prozatím zaseklo. To ale asi za vítězství zdravého rozumu nelze považovat.
Odpovědět
JJ

Jaromír Janouch

13.6.2022 07:13
Smutné je, že o ekologii rozhodují dobře placení funkcionáři a ne ti kdo tomu rozumí. Celý Green Deal je podvod. Studio o oteplování planety vyrobil tým na zakázku politiků. V týmu bylo asi stovka lidí, protože za to bylo hodně peněz, ale jenom jedem klimatolog. Důvod? Takto se dá z problému vytáhnout mraky peněz. Další věc, fosilní paliva. Již je dokázáno, že ropa a zemní plyn nejsou fosilní paliva. Jak jinak by bylo možné že se naleziště neustále doplńují, že se uhlovodíky nacházejí i na kometách. To že dochází je zase jenom kšeft, jak dostat více peněz.
Odpovědět
ZK

Zan K.

17.6.2022 10:51
Ubožáci. Stále se hledá pro zlepšení ekologie to či ono a cesty které nikam nevedou.A pár odborníků kteří dokazují ony nesmysly se umlčuje či bagatelituje. A nakonec i ten poslední občánek ví, ýe vše je dáno morálkou a kvalitou člověka. Na jedné straně těch, co se snaží i o minima a na straně druhých, kteří z toho mají jen kšefyty a zisky a kteých bohužel stále přibývá. A přitom oni jsou těmi pravými vinníky.
Odpovědět
 
reklama
reklama

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.

Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

TOPlist