https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/petr-holub-komentar-k-vysledkum-mimoradne-rady-eu-pro-energetiku?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Petr Holub: Komentář k výsledkům mimořádné rady EU pro energetiku

26.7.2022
Zateplujte!
Zateplujte!
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Ministři energetiky se na mimořádném zasedání Rady pro dopravu, telekomunikace a energetiku v Bruselu dohodli na vzájemné celoevropské solidaritě a snížení spotřeby plynu. To je pro Evropu dobrá zpráva.
reklama

 
Solidarita se členským státům vyplatí, jak ukazuje nedávno zveřejněná analýza Mezinárodního měnového fondu zabývající se tím, jak by si ekonomicky vedly jednotlivé státy EU pokud by došlo k odstřižení zdrojů plynu z Ruska a jak by taková situace dopadla na členské země pokud by postupovaly samostatně.

Analýza jasně ukazuje, že v případně solidárního postupu by došlo ke snížení výkonu české ekonomiky o 2 % HDP, zatímco v případě nesolidárního postupu to může být až 6 %.

Co se týče úspor, soustředit se musíme na snížení spotřeby plynu v průmyslu, který ho v ČR spotřebovává až 60 %, vysoký potenciál má ale i sektor budov a teplárenství.

Změna chování jednotlivců i firem sníží poptávku po plynu ještě letos. Každý stupeň, o který ztlumíme vytápění v budovách, znamená v našich klimatických podmínkách úsporu zhruba 5-6 procent energie. Musíme ale myslet do budoucna a výrazně posílit trvalejší investice do úspor energie a rozvoje obnovitelných zdrojů. To je jediná cesta, jak řešit bezpečnostní i klimatickou krizi zároveň.

Včera zveřejněná studie poradenské společnosti McKinsey, která vznikla za přispění autorů z předních evropských think-tanků, dokonce potvrzuje, že Evropské státy mohou díky střednědobým investicím do obnovitelných zdrojů a úspor energií dosáhnout energetické nezávislosti na Rusku již příští zimu. Podmínkou rozvoje obnovitelných zdrojů je urychlení a zjednodušení povolovacích procesů a dále prohlášení energetické efektivity za politickou prioritu. Kompletní studii naleznete ke stažení na tomto odkaze.

Čerstvá studie poradenské společnosti McKinsey na základě aktuálních dat a analýz jasně ukazuje, že nové investice do úspor energie a obnovitelných zdrojů se v nadcházející zimě ještě neprojeví naplno, ale jsou naprosto klíčové pro zbavení se závislosti na ruském plynu v horizontu 3 až 5 let. Pokud je vláda neposílí nyní, budeme za pár let znovu plakat nad rozlitým mlékem. Zkrátka nejbezpečnější a nejčistší energie je ta, kterou vůbec nespotřebujeme.

V českém kontextu je nejdůležitějším a zároveň poměrně snadno proveditelným opatřením posílení programu Nová zelená úsporám, který podporuje energeticky úsporné renovace a novostavby domů. Tempo renovací však potřebujeme 2-3 zrychlit. Konkrétní opatření, na která by se česká vláda měla v oblasti úspor energie soustředit, naleznete podrobněji rozepsaná v komentáři Proč Česko nesplnilo cíl úspor energie.

Na zateplení domů a obnovitelné zdroje potřebuje dosáhnout co nejvíce domácností, nejen ty s vyššími příjmy. A sem musí vláda napřít svou pozornost. Zajistit zvýhodněné úvěry, v nichž si lidé úsporné renovace rovnou zafinancují a následně doplatí z dotací, řešit dostupnost materiálu, komponent, řemeslníků a dalších specialistů a nepodcenit komunikaci s lidmi. Každý by měl dnes vědět, jak může svůj dům či byt energeticky zefektivnit a jaké dotační programy k tomu využít.


reklama

foto - Holub Petr
Petr Holub
Autor je energetický expert a ředitel poradenské společnosti Budovy21.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

reklama

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (55)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

JS

Jiří Svoboda

26.7.2022 15:43
"Na zateplení domů a obnovitelné zdroje potřebuje dosáhnout co nejvíce domácností, nejen ty s vyššími příjmy. A sem musí vláda napřít svou pozornost. Zajistit zvýhodněné úvěry, v nichž si lidé úsporné renovace rovnou zafinancují a následně doplatí z dotací, řešit dostupnost materiálu, komponent, řemeslníků a dalších specialistů a nepodcenit komunikaci s lidmi. Každý by měl dnes vědět, jak může svůj dům či byt energeticky zefektivnit a jaké dotační programy k tomu využít."

To je pořád úkolování vlády. A že byste poradil, jak to má vláda udělat a kde na to má vzít peníze (jinými slovy koho obrat)?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

26.7.2022 16:33 Reaguje na Jiří Svoboda
Asi tak ... stačí se podívat na stávající rozpočet plus výhled na další 2- roky. Pokud autor nevolá po navyšování deficitu, tak by měl jasně říct, co z výdajů má vláda omezit, aby mohla lidem cálovat výše uvedená opatření.

Jak má vláda řešit dostupnost materiálu a řemeslníků pak netuším už vůbec, bo to ani má poměrně rozvinutá fantazie nedává.

To by jeden neřekl, jak je stále u nás zakořeněná ta bolševická teze o poroučení větru dešti.

Jinak dotaz pro znalé ... fakt je ok prát ten polystyren takhle rovnou natvrdo na fasádu, jako je to na obrázku?
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

26.7.2022 19:48 Reaguje na Svatá Prostoto
Ten polystyren je buď přilepen stavebním lepidlem nebo PUR pěnou. Pak je ještě dodatečně kotven.

Ten obrázek je hodně pitomý hlavně z důvodu zoufale malé tloušťky polystyrénu. Ale autorovi - energetickému expertovi to zjevně nevadí.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

27.7.2022 14:21 Reaguje na Jiří Svoboda
To jo, ale nejsou lepší nějaké ty odvětrávané systémy? Tohle bude na realizaci samozřejmě levnější a rychlejší, ale nevím, zda lepší.

Jen se ptám, protože tomu nerozumím a slyšel jsem na tento způsob i dost kritických vyjádření.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

27.7.2022 14:43 Reaguje na Svatá Prostoto
Pokud dáte dosti tlustý polystyrén, bude celá zeď v teple a nebude v ní voda nikdy kondenzovat, přestože tu zeď polystyrén "udusí". Nejhorší varianta je tenký polystyrén, co zeď udusí a pořádně nezateplí. Tam se pak tvoří krásné plísně. To je zjevně ten případ na obrázku. Výborná reklama pro Budovy21!
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

26.7.2022 20:31 Reaguje na Jiří Svoboda
mě by spíš zajímalo, proč stavíme z beton kamene, který se musí draze zateplit místo toho, aby jsme stavěli ze dřeva, které je samo o sobě izolantem a přibývá každým rokem a naše lomy jsou čím dál bezednější
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

27.7.2022 08:54 Reaguje na Jaroslav Řezáč
To je jistě správný názor, ale i se dřevem je třeba nakládat jako s cenným konstrukčním materiálem a kombinovat ho s lehkou minerální vatou viz www.optimalizmus.cz.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

26.7.2022 15:59
Podívám-li se všude kolem sebe tak vidím, že naprostá většina domů skupinového bydlení se starala-od výměny oken po zateplené fasády. Vyvážení topné soustavy považuji za samozřejmé.
Tady se bůhvíjaké úspory nenajdou.

Firmy ? Nejsem optimista, každá firma hledala možnosti jak snížit spotřebu energie a podle toho se zařídila.

15% skokově je podle mě hodně optimistický plán, ale nereálný.

Zásadní chybu vidím v uspěchaném a nepromyšleném ,doslova násilném prosazování OZE a ultimativním odstavování fosilních i jaderných zdrojů.

Takhle se to dá dělat v údernických agitkách , a ne v reálném životě.
Odpovědět
DB

Darth Bane

26.7.2022 17:52 Reaguje na Miroslav Vinkler
Dobře Vinklere, a jak to udělat jinak? Zkuste vytáhnout zadek z té Vaší hanušovické díry, nebo odkud jste, a jedte se podívat tam, kde se to uhlí těží. Zjistíte, že je ho tam na 12-15 let - optimisticky, za předpokladu, že ta těžba nevzroste.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

26.7.2022 18:31 Reaguje na Darth Bane
Nový blok v ELE je možné provozovat za rok 2040 při těžbě z dolu Bílina.
Lom Vršany má při současných platných limitech potenciál těžby do roku 2052.

Dostupné zásoby uhlí pro mnohé elektrárny bude mít ČR ještě kolem roku 2040 dostatek a není tak nutné bezpodmínečně uzavírat tyto elektrárny na počátku 30tých let nebo ještě dříve, jak potom někteří touží.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.7.2022 13:13 Reaguje na Jaroslav Studnička
Jenom velkolom Bílina pokrytý fv panely by dal roční výkon v elektřině víc, než poloviční, než stávající uhlák.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

27.7.2022 19:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Však až se lom Bílina vytěží, ať si tam ČEZ postaví třeba FVE.
Já tedy dám přednost v zimě elektřině z uhláku než žádné elektřině z FVE.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.7.2022 21:10 Reaguje na Jaroslav Studnička
Než se ten uhlák vytěží, budete se smažit i v zimě.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

27.7.2022 21:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Vám se mozek evidentně usmažil již před nějakou dobou...
Odpovědět
DB

Darth Bane

27.7.2022 15:37 Reaguje na Jaroslav Studnička
Za prvé, neuplatnujte na mne nějaké komoušské rudokurevní zkratky. 660 MW blok v Ledvicích se postavil tuším v roce 2014, tudíž není vhodné jej označovat nějakými komoušskými zkratkami z dob, kdy byl ČEZ národním podnikem.

A tím jste chtěl napsat CO???? Že všechny lokální topeniště, v ČR kde se uplatnuje dnes uhlí, a všechny sídlištní výtopny, všechny teplárny na uhlí, a dále cca 2 GW výkonu, které neprovozuje ČEZ, ale třeba Seven Energy nahradíte jedním 660 MW blokem v Ledvicích?

Tenhle Váš imbecilní scénář platil před pár měsíci, kdy se předpokládalo, že lokální topeniště nahradí plyn, totéž výtopny, teplárny, a dokonce i nové paroplyny, a také Vaše tvrzení, že Tykačova elektřina je neužitečná pro domácnosti a průmysl, ale slouží akorát k naplnění tykačovy peněženky je směšné.

Uhlí tam může být klidně na milion let, pokud budete denně těžit malou lopatičku. Nějak v té vaší smrduté pseudoargumentaci chybí produkce v čase, tedy kolik jse ta Bílina + Vršany schopná dát do toho roku 2040 popřípadě 2052 - jestli lopatičku nebo půl uhláku, tak je to docela k ničemu. A nějak Vám z toho vypadl důl Nástup, kde se právě očekává ten propad produkce.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

27.7.2022 16:50 Reaguje na Darth Bane
Za prvé, nemáte problém se sebekontrolou? To se dá léčit...

Tyto zkratky elektráren a tepláren se v energetice používají i nadále a nikdo s tím nemá sebemenší problém.
Opět jste nepochopil pointu diskuze.
Pan Vinkler psal o ultimativním uzavírání, já vám opravil vaše mylné předpoklady.
Uhlí je stále dost, aby se vybrané uhelné elektrárny daly provozovat i k hranici kolem 2040, nebo i za tuto hranici. Není nutné odstavování v roce 2030 nebo dříve, jak někteří požadují.

Kde jste si navymýšlel, že bych já měl tvrdit, že "Tykačova elektřina je neužitečná pro domácnosti a průmysl, ale slouží akorát k naplnění tykačovy peněženky je směšné."? Jste měl zase nějaké poblouznění mezi řádky?

Proč bych měl uvádět lom Nástup Tušimice? Tušimická a prunéřovská elektrárna budou s ukončením těžby uhlí v tomto lomu odstaveny. Pokud by tedy některá z těchto elektráren nezměnila majitele.
Odpovědět
DB

Darth Bane

27.7.2022 17:13 Reaguje na Jaroslav Studnička
Nepoužívají, nelžete jaká je podle Vás zkratka pro Nuclear Power Station třeba v Beaver Valley, Comanche Peak, nebo Diablo Canyon? Nebo to dostatečně energetičnostní energetika?

Cituji:

Uhlí je stále dost, aby se vybrané uhelné elektrárny daly provozovat i k hranici kolem 2040, nebo i za tuto hranici. Není nutné odstavování v roce 2030 nebo dříve, jak někteří požadují.

Konec citace. No, když to přeložím do češtiny, a řeknu to jinými slovy, pak to znamená jedno.....aby mohlo těch pár elekrárnen bežet přes rok 2040, tak je potřeba od uhlí odříznout komplet české teplárenství, všechny sídlištní výtopny, a domácnosti používající pevná palivy.

Cituji:
Kde jste si navymýšlel, že bych já měl tvrdit, že "Tykačova elektřina je neužitečná pro domácnosti a průmysl, ale slouží akorát k naplnění tykačovy peněženky je směšné."? Jste měl zase nějaké poblouznění mezi řádky?
Konec citace.

Napsal jste to vy, já to pouze přeložil z češtiny do češtiny.

Cituji Vás.....Uhlí je stále dost, aby se VYBRANÉ uhelné elektrárny daly provozovat i k hranici kolem 2040, nebo i za tuto hranici. Čímž tak nějak mezi řádky píšete, že ty nevybrané jnwejsou potřeba.

Poslední odstavec......A máme za toto náhradu? Tedy kromě Hunžkíkových OZE. VY tedy budete tvrdit, že odstavení Prunéřova I+II a tušimické dvojky nezpůsobí výpadek produkce?

Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

27.7.2022 17:55 Reaguje na Darth Bane
Ale používají. Mnohdy jsou tyto zkraty součástí oficiálních dokumentů v rámci výběrových řízení, apod.
Diskuze je o českém uhlí a českých elektrárnách a teplárnách, co do toho motáte zahraniční elektrárny ???

Ad1) Přeloženo do češtiny. To není potřeba, uvažovaný potenciál je pro stávající objemy těžby. Nikdo nepředpokládá, že se radikálně zvedne poptávka po uhlí, zejména v domácnostech, teplárnách oproti původnímu stavu.

Ad2) Pokud jsou některé uhelné elektrárny navázané na příslušné lomy. Viz např. Bílina a ELE, nebo Vršany a EPC, je zcela logické upřednostnit tyto elektrárny. Těžko asi budeme rekonstruovat Dětmarovice na hnědé uhlí, že?

Ad poslední odstavec) Prunéřov I je již odstavený a řeč nebyla o náhradě. Ale oproti p. Hanzlovi jsem zastáncem toho, aby se naše uhelné elektrárny udržely v provozu co nejdéle. Rozhodně je neodstavovat kvůli politické nebo ideologické objednávce. Prognózy, které zpracovává např. ČEPS hovoří jasně, s rychlejším odstavováním se ČR stane více a více závislou na dovozu el. energie.
Odpovědět
DB

Darth Bane

28.7.2022 20:52 Reaguje na Jaroslav Studnička
Pane Studničko, já se obávám, že se mýlíte. To, co popisujete, není úvaha pro stávající objemy těžby, ale stávající dynamiku težby, což není totéž. Problém je, že ta stávající dynamika, která platila ještě loni, je jaksi úplně v luftě, protože loni se jaksi předpokládalo, že české teplárenství a výtopny komplet přejdou na plyn, stejně tak domácnosti. A vono kiliš, spousta dmomácností přechází od plynu zpět k uhlí. Což povede k tomu, že ta dynamika poklesu spotřeby zdaleka nebude tak vysoká, aby ten zbytek uhlí vydržel tak dlouho. Nyní je jasné, žš výtopny, které na uhlí jedou, na něj pojedou i nadále.

Jo, a ještě něco.....Mne opravdu nezajímá nějaký argot lemplácké spodiny, z který používá jakýsi západotatarský praslovanský postbolševický subjekt. Jestli si myslíte, že tím, ze sebew uděláte experta, tak se hluboce mýlíte.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

26.7.2022 16:37
Jinak taková technická ... "jak by si ekonomicky vedly jednotlivé státy EU pokud by došlo k odstřižení zdrojů plynu z Ruska a jak by taková situace dopadla na členské země pokud by postupovaly samostatně."

Tohle by se dalo lehce obrátit. Jaká by byla situace v dodávkách plynu z Ruska, a tím dopady případného omezení dodávek, kdyby si každá země stanovila sama a samostatně a nezávisle, jaké restrikce/sankce bude vůči Rusku uplatňovat:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.7.2022 19:43 Reaguje na Svatá Prostoto
Žádná země EU ani sama EU žádné sankce ani restrikce k plynu neuplatňuje.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

27.7.2022 14:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Kdo něco psal o sankcích NA PLYN???

Kua, dejte si ten slabikář znova, fakt to už potřebujete.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.7.2022 15:02 Reaguje na Svatá Prostoto
si každá země stanovila sama a samostatně a nezávisle, jaké restrikce/sankce bude vůči Rusku uplatňovat:-))).
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

28.7.2022 14:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Fakt jo? Jasně, to bylo na té hysterii ohledně ropy a Orbána vidět:-))).
Odpovědět
DB

Darth Bane

26.7.2022 17:37
Já bych měl jednu připomínku. V letech 1987-1988 jsem pracoval na pozici energetika středně velké firmy, a rozkaz z UV zněl ušetřit 4 procenta energie. No, to víte, že se to zfixlovalo :) A tihle mudrci chtějí uspořit 15 procent.
Odpovědět
DB

Darth Bane

26.7.2022 17:49
Jistěže se spotřeba plynu sníží ještě letos - zkuste sehnat takové běžné komodity, jakými jsou uhelný mour, piliny. PET lahve, vyjetý motorový olej nebo odpadní ojel z frizéz. Jeden zdroj bude nahrazen jiným.
Odpovědět
DB

Darth Bane

26.7.2022 17:54
Autor LŽE ve své vizitce. Píše, že je energetický expert, a pokud se podívám na jeho CV, tak zjišťuji, že je pouze expert přes žvanění o energetice, a většinou byl přisátý na státní cecík.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.7.2022 18:22
pro nás je klíčová ta "energetická solidarita", protože bez ní jsme v dupě. zatím to funguje, Němčouři nám posílají plynu dost, ale v zimě?
Doufám, že si nikdo nevzpomene na rok 2015, kdy Evropa zoufale potřebovala pomoci s imigrační vlnou a hrabiš hulákal "ani jednoho", a národ pištěl nadšením.
Co kdyby to nasadili teď na nás? To bychon nemuseli přežít.....a vohnouti by z toho vinili EU.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

26.7.2022 18:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Pletete si pojmy a dojmy...nebuďte ještě za většího hlupáka než jste.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.7.2022 18:38 Reaguje na Jaroslav Studnička
Zase mimo misku? Argument nula, tak jen plivanec jak dycky!
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

26.7.2022 18:49 Reaguje na Pavel Hanzl
K přijímání migrantů byla nějaká dohoda celé EU předem jako je v případě energetické solidarity?
Pokud vím, tak se následně hasil požár na základě chybných rozhodnutí některých politiků v čele s frau Merkel.
Nebudu reději vzpomínat, jak se přistupovalo k ochraně hranic Schengenu a jak někteří liberální demokraté vřískali.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.7.2022 19:41 Reaguje na Jaroslav Studnička
Vy samozřejmě vůbec nevíte, jak to bylo a asi vůbec nemá cenu to vysvětlovat.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

26.7.2022 20:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Ve zkratce to bylo přesně takto.
Ano, s vaší dojmologií a demagogií tu neztrácejte čas.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.7.2022 21:01 Reaguje na Jaroslav Studnička
Zkusím test výrazně lehčí, než je kachní křivka. Co by se stalo, kdyby Merkelová neřekla koncem srpna 2015 to okřídlené:"Všechny vezmeme, to zvládneme"?
Vsadím poslední gatě, že to dopadne jak dycky...
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

27.7.2022 14:29 Reaguje na Pavel Hanzl
No co by se tak mohlo stát ... šlo by jen o to, na co by ta vaše milovaná EU věrchuška měla koule.

Můžete si zajet do Států, není to tak nějaký ideál a paráda, ale furt to funguje řádově líp, než ten Merkelový pokus na lidech.

A to patřím mezi ty, kteří proti přijímání migrantů v obecné rovině nic nemají, naopak. Jde ale o to koho a za jakých podmínek.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.7.2022 15:12 Reaguje na Svatá Prostoto
No co by se tak mohlo stát ...
Dobře, vysvětlím: Od jara 2015 se Balkán plnil připrchlíky a všichni hulákali Germany!!, Germany!! a premiéři Chorvatska, Slovinska, Maďarska i Rakouska tlačili na Merkelovou, ať s tím něco udělá, když sami nebyli schopni udělat vůbec nic.
Táhlo se to a až koncem srpna to vyřešila a pustila je.

Otázka zněla: co by se stalo, kdyby prohlásila to babišovské "ani jednoho" a nechala totálně zablokovat hranice (Jak třeba Británie)?
Všichni by dotáhli až k jejich hranicím a u nás by vytvořili tábory typu džungle se statisíci zoufalými lidmi. To by se naši rasisti podělali hrůzou přímo do gatí.
Takže se dá říci, že nás zachránila a za to na ni čecháčci plivou. V Idiotstáně zcela normální jednání.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

28.7.2022 14:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže tu vlastně píšete, že politika EU a evropské části NATO byla tak skvělá a úspěšná, že nedokázala zajistit kontrolu a ochranu vnějších hranic EU?

A za to může jako kdo? Putin, že jo.

A za to, že z těch obohatitelů německé kultury a genofondu půlka nedostala azyl, ale reálně se podařilo deportovat tak 10% z nich, za to může taky Putin? Nebo kdo? Rozhodně ne Angela, to je mi jasné.

Prostě Německo to totálně podělalo a kdo byl u vesla víme všichni.

A jak jsem psal, sami Němci uznávají, že to abolutně nezvládají.

https://www.lidovky.cz/domov/zakladni-skoly-v-nemecku-selhavaji-v-integraci-bezencu-nemecke-deti-jsou-sikanovane.A181214_205710_ln_zahranici_ele

https://www.israel.cz/lang_cs/aktualita/3/12529/

... a tři roky poté ...

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/nemecko-islam-muslimove-skoly-berlin.A211221_160655_zahranicni_jhr

To je panečku vývoj!

A koukám, že u toho Švédska jste raději úplně zticha.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.7.2022 17:16 Reaguje na Svatá Prostoto
Kdo tady tvrdí, že byla skvělá? Nefungovala vůbec, především v Řecku, které připrchlíky rovnou lifrovalo dál. Dnes tam mají pár táborů, ze kterých se nedostanete.
Ma Němčoury to padlo jak balvan. Proč to neřešili Řekouni, Makedonci, Srbáci, Chorvati, Slovinci, Rakušáci Maďaři (s cha cha plotem), Slováci a my?
A jak se ta vlna vůbec zastavila?
Merkelová se dohodla s Turky, že za peníze zablokují hranici už doma, to samé s Libyí a pokud vím, existuje to doposud.
Kdo teda všechny tyhle státy (a především nás) zachránil?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.7.2022 12:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Ehm ... nemáte ty státy jednak nějak pomotané, řeč je o EU, tak co tam polovina těch vámi vyjmenovaných dělá?

A že EU nebyla schopna zabezpečit své vnější hranice, za to může kdo? Děda Mráz? A Angela tam v 2015 byla chvíli a byla nová, takže za nic nemohla, že jo:-)?

S Turky a Lybií se nedohodla rozhodně jen Angela a přišlo se s tím klasicky půl hodiny po dvanácté. Vůbec to nepřipomíná současnou situaci s plynem ...
Takže někdo něco podcení, podělá a pak to horko těžko hasí ...a draze samozřejmě k tomu ... a Hanzl mu tleská. Prostě bolševické myšlení, jako když soudruhy slyším.

Jo, a s tou Libyí bych byl zticha, bo by se dalo dlouze diskutovat o tom, kdo to tam rozjebal a díky tomu se přes ní do Evropy dostávají migranti do Evropy.

Nás rozhodně nikdo nezachránil, k nám nikdo moc nechtěl, bo u nás by to nebylo pro velké část z těch uprchlíků ... min všechny "neválečné" ... žádná radost. Oni věděli, proč se cpou do toho Německa a i Švédska. Protože (nejen) tyto státy svojí sociální politikou ty snahy o primárně ekonomickou migraci motivovaly.
Odpovědět
DB

Darth Bane

27.7.2022 15:39 Reaguje na Svatá Prostoto
Ještě lépe to funguje v Japonsku nebo Korei. Tam si nějaký uslimský přičmoudling ani neškrtne.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.7.2022 18:05 Reaguje na Darth Bane
Ani za Hitlera.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

28.7.2022 14:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy zase nevíte co plácáte, co:-)?
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

27.7.2022 12:50 Reaguje na Jaroslav Studnička
Opravdu důsledná kontrola a ochrana hranic Schengenu neexistuje ještě ani dnes.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.7.2022 13:10 Reaguje na Karel Ploranský
To ani nejde. Ty hranice jsou neskutečně dlouhé a členité a k tomu nepřátelské státy tlačí imigranty do EU přímo násilím. Kam vůbec ty tisíce Syřanů z polských hranic zmizely? Neprekabátily se na Ukrajince??
Odpovědět
DB

Darth Bane

27.7.2022 15:40 Reaguje na Pavel Hanzl
S tím si techniáka už dávno poradila, jmenuje se to ostnatý drát, protipěchotní mina, a také Sir Hiram Maxim hodně přispěl k řešení obdobného problému.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.7.2022 12:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Syřanů? Jste nějak zaspal dobu.

"Od podzimu se do vlasti z Běloruska vrátilo několik tisíc migrantů, hlavně Iráčanů. Podle polských zpravodajců Minsk dál hledá lidi ochotné k cestě na západ přes své území. „Teď se jedná o velkou škálu různých národností. Jsou mimo jiné z Pákistánu, Indie nebo Eritrey,“ dodává Bura."

https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/3431568-pres-polsko-beloruskou-hranici-dal-letaji-kameny-a-polena-napor-migrantu-ale-opadl

Trumbero:-)))
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

27.7.2022 19:06 Reaguje na Karel Ploranský
Njn, to je těžké, když ochranu hranic někteří beztrestně záměrně sabotují.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

27.7.2022 14:25 Reaguje na Pavel Hanzl
No že si v Německu ten matroš, který jim tam Angela natahala fakt nemůžou vynachválit.

A co teprve Švédi, jak jsou happy z integrace cizinců:-))).

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/integrace-svedsko-migranti-premiera-selhani-vznik-gangu.A220428_165058_zahranicni_misl

Dejte si pár facek ...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.7.2022 16:02 Reaguje na Svatá Prostoto
A kdo jim tam ty šmejdy natlačil? Paroubkovi Marťani?
"Rusko nedodávalo pouze uprchlíky, ale také jejich vyobrazení jako teroristů a pachatelů znásilnění".
Timothy Snyder: "Cesta k nesvobodě" str. 193.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.7.2022 16:03 Reaguje na Svatá Prostoto
"......Tři týdny nato Rusko nikoli náhodou zahájilo bombardování Sýrie. V proslovu před Valným shromáždění OSN 28. září 2015 Putin navrhl "harmonizaci" Eurasií s EU. Rusko bombardováním Sýrie vyvolá vlnu uprchlíků a následně podnítí paniku mezi Evropany - což pomůže Afd a díky tomu se bude Evropa více podobat Rusku"......tamtéž
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

28.7.2022 14:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Uprchlíků ze Syrie bylo za celý 2015 jen 29% ...

https://cs.wikipedia.org/wiki/Evropsk%C3%A1_migra%C4%8Dn%C3%AD_krize_2015

Odkud byl zbytek, to si v té tabulce zvládne najít i mentálně retardovaný jedinec, jako jste vy.

Na tu pohádku, jak Putin může za těch 24% z Iráku a Afgoše, na tu se ale mooc těším.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.7.2022 17:07 Reaguje na Svatá Prostoto
To je půl miliónu úplně zoufalých lidí, čili nic.
Kdo jim ale nakecal, že zrovna v roce 2015 mají všichni vyrazit do Evropy a chtít do Německa?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.7.2022 12:37 Reaguje na Pavel Hanzl
"Za celý rok 2015 dohromady požádalo v Evropské unii o azyl 1 255 640 imigrantů ... "

29% z 1 a 1/4 mio je půl miliónu ... nechlastejte tolik.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

27.7.2022 09:55
Hezká teorie solidarity dostane reálnou podobu, až potřeba přerozdělování nastane. I ty roušky a respirátory si státy blokovaly a kradly, když nebyly a o plyn se budou dělit, když budou jejich občané mrznout? Tak na tuto solidaritu si počkám. Jinak plyn určitě ušetříme a více než těch 15%, protože až uvidí domácnosti a firmy faktury, tak si ho vypnou samy.
Já ušetřím zhruba 90% sám dobrovolným odpojením a topením dřívím jako
zastara, když plyn nebyl. Vracím se o 30. let zpět s tím rozdílem, že
tehdy jsem topil i koksem jednou denně na celý den a nyní se nebudu
nudit jako p. Hanzl a co dvě hodinky naložím kotel dřívím. Jó pokrok
nezastavíme, že "soudruzi" z EU !!!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.7.2022 16:04 Reaguje na Břetislav Machaček
Ty roušky a respirátory kradli jen hrabišovi vohnouti, nikdo jiný.
Odpovědět
reklama

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.

Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

TOPlist