https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/arktida-se-oteplila-temer-ctyrikrat-rychleji-nez-zbytek-svetla-uvadi-studie?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Arktida se oteplila téměř čtyřikrát rychleji než zbytek světa, uvádí studie

12.8.2022 02:51 | HELSINKY/OSLO (ČTK)
Mezi různými oblastmi polárního kruhu existují rozdíly. Například eurasijský prostor Arktického oceánu - u norských Špicberků a ruské Nové země - se za desetiletí oteplil dokoncce o 1,25 stupně Celsia, což je zhruba sedmkrát rychleji než ve zbytku světa.
Mezi různými oblastmi polárního kruhu existují rozdíly. Například eurasijský prostor Arktického oceánu - u norských Špicberků a ruské Nové země - se za desetiletí oteplil dokoncce o 1,25 stupně Celsia, což je zhruba sedmkrát rychleji než ve zbytku světa.
Arktida se za posledních 40 let oteplila téměř čtyřikrát rychleji než zbytek světa. Vyplývá to z nové studie zveřejněné odborným časopisem Communications Earth & Environment. Rychlejší oteplování za severním polárním kruhem zjistily i předchozí studie, tempo však určily nižší, uvádí vědci. Nové poznatky tedy vyvolávají obavy o závěry klimatických modelů na pólech, jejichž oteplování má zásadní vliv na zvyšování hladiny moří.
reklama

 
V roce 2019 Mezinárodní panel OSN pro změnu klimatu (IPCC) odhadl, že se Arktida otepluje dvakrát rychleji, než je globální průměr. Děje se tak v rámci jevu nazvaného polární, respektive Arktické zesílení - tání sněhové pokrývky a ledu, které odráží sluneční záření, dál urychluje oteplování.

Vědci z Norska a Finska v nové studii analyzovali čtyři soubory dat o teplotách, které shromáždily satelity nad celou Arktidou od roku 1979. Výzkum ukázal, že Arktida se jedno desetiletí oteplí v průměru o 0,75 stupně Celsia, což je téměř čtyřikrát rychleji než zbytek planety.

Celá Země se v důsledku lidské činnosti od předindustriální éry podle odborníků oteplila o téměř 1,2 stupně Celsia.

"Vědecká literatura uvádí, že se Arktida otepluje asi dvakrát rychleji než zbytek planety, takže mě překvapilo, že náš závěr byl mnohem vyšší," uvedl jeden ze spoluautorů studie a člen finského meteorologického ústavu Antti Lipponen.

Studie mimo jiné zjistila, že mezi různými oblastmi polárního kruhu existují rozdíly. Například eurasijský prostor Arktického oceánu - u norských Špicberků a ruské Nové země - se za desetiletí oteplil o 1,25 stupně Celsia, což je zhruba sedmkrát rychleji než ve zbytku světa.

Nejpokročilejší klimatické modely předpověděly, že se Arktida otepluje přibližně o třetinu méně, než ukazují nově shromážděná data, zjistil vědecký tým. Jiné výsledky lze podle nich vysvětlit zastaralostí předchozích modelů.

"Dalším krokem by mohlo být prozkoumání těchto modelů a zjištění, proč neodpovídají tomu, co vidíme při pozorování, a jaký to má dopad na budoucí klimatické prognózy," řekl Lipponen.

Oteplování Arktidy má vážné dopady nejen na tamní obyvatele a volně žijící zvířata, která se při lovu spoléhají na stálou ledovou pokrývku, ale i na celý svět. "Změna klimatu je způsobena člověkem a s oteplováním Arktidy budou její ledovce tát, což bude mít globální dopad na hladinu moří," řekl Lipponen.

Podle IPCC se hladina moří od roku 1900 zvýšila o 20 centimetrů. Od roku 1990 se však tempo růstu téměř ztrojnásobilo a podle různých studií by mohla hladina oceánů do konce století stoupnout o dalších 40 až 85 centimetrů. To ohrožuje nízko položené oblasti po celém světě - podle dřívějších studií je ohrožen mimo jiné Amsterodam, Bangkok, Hamburk nebo Ho Či Minovo město.


reklama

BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

reklama

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (115)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jaroslav Řezáč

12.8.2022 06:25
Všechny oblasti se nejspíš neoteplují stejně, stejně, jako se Evropa neotepluje unblok. Zkratka některé oblasti jsou teplejší než jiné podle cirkulace vzdušných proudů a podmořských proudů méně teplejší. To, co by nás mělo zajímat více, je fatální nedostatek vody v půdě ne trapný sodovkáč
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

12.8.2022 07:45 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Ten trapný sodovkáč (ta Vinklerovic rétorika se tu šíří jako mor) způsobuje globální oteplení. ;)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.8.2022 09:33 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Fatální nedostatek vody je důsledkem toho sodovkáče, to fakt nevíte?
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 22:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Čím víc sodovkace, tím větší déšť, to ví každé malé dítě. Jednoduchý pokus to dokáže. Vezměte láhev, ve které bude čistá voda, ucpete prstem, a zatrepejte. Pak uvolněte prst z hrdla, a zjistěte vlhkost ve vašem okolí. A pak ten pokus zopakujte se sodovkou. Budete zaskočen, a vaše lež vyvracena.
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 22:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Čím víc sodovkace, tím větší déšť, to ví každé malé dítě. Jednoduchý pokus to dokáže. Vezměte láhev, ve které bude čistá voda, ucpete prstem, a zatrepejte. Pak uvolněte prst z hrdla, a zjistěte vlhkost ve vašem okolí. A pak ten pokus zopakujte se sodovkou. Budete zaskočen, a vaše lež vyvracena.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

12.8.2022 06:26
Všechny oblasti se nejspíš neoteplují stejně, stejně, jako se Evropa neotepluje unblok. Zkratka některé oblasti jsou teplejší než jiné podle cirkulace vzdušných proudů a podmořských proudů méně teplejší. To, co by nás mělo zajímat více, je fatální nedostatek vody v půdě ne trapný sodovkáč
Odpovědět
pp

pavel peregrin

12.8.2022 06:34
Prosím opravte si nadpis- světa, ne světla.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

12.8.2022 06:35
Jo, je to bída, co se Zemí dokáže člověk udělat. ;)

1) https://www.youtube.com/watch?v=haBG2IIbwbA
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

12.8.2022 06:55
Připomínám občas, že je to o mísení vzdušných mas, resp. převládajících směrech proudění. Pokud se prostor mezi Špicberky a Novou zemí mnohonásobně rychleji ohřívá, končí tam zřejmě vzdušné masy saharského tepla. Člověk planetu deforestoval do té míry, že ztratila schopnost termoregulace. A tak jako je u kamen tepleji, čím více Sahary (odlesnění), tím více cítíme její vliv na klímu. U nás zase cítíme silné ochlazení po vpádu arktického vzduchu.
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 19:24 Reaguje na Karel Zvářal
Planetární ústřední topení a klimatizace není tvořeno proudění vzdusnym, anybrz oceanskym. Fatální destrukci účinky na toto má klesající salinita díky tání gronskych ledovců, které tvoří sladká voda. Důsledek tohohle spíše Evropu ochladí, než oteplování v důsledku toho, že se zpomalí Golfsky Proud.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

12.8.2022 19:33 Reaguje na Darth Bane
Aha! Takže teplé vzdušné proudění nezpůsobuje tání ledovců, vítr nevysušuje půdu, neláme stromy... Oceány (a déšť) ochlazují, ale na oplátku jsou horkým vzduchem ohřívány, fyzika sedmé třídy. Modrou planetu nejvěšího myslitele po Járovi C. jsem nečetl, ale jako by se před chvílí stalo:-)
Odpovědět
RV

Richard Vacek

12.8.2022 06:55
To je snad známé, že v teplejších obdobích byly teploty vyrovnanější. A když se otepluje hlavně tam, kde to je nejvíc potřeba, tak to je dobrá zpráva.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

12.8.2022 07:46 Reaguje na Richard Vacek
Zase ty bláboly o tom, jak je oteplování cool a super? :D
Odpovědět
RV

Richard Vacek

12.8.2022 09:59 Reaguje na Petr Eliáš
Teplé periody byly snad bez výjimky dobou skvělou pro život. A nemusíme chodit ani do geologicky vzdálené minulosti. I naše historie ukazuje, jak skvělé to bylo, když se oteplovalo a jakou katastrofou bylo ochlazení.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

12.8.2022 10:04 Reaguje na Richard Vacek
A s pokračujícím oteplováním to bude lepší a lepší, že jo? :D
Odpovědět
RV

Richard Vacek

12.8.2022 15:44 Reaguje na Petr Eliáš
Zatím jsme nikdy nedosáhli teploty, kdy by negativa začala převažovat. A to bylo i tepleji, než je dnes. Příjemné teplé periody byly totiž vždy ukončeny ochlazením. Stačí se podívat, jak se za středověkého klimatického optima dařilo lidem tam, kde se oteplilo. A jak špatně se jim dařilo, když bylo oteplení ukončeno.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

12.8.2022 17:43 Reaguje na Richard Vacek
Vedra jsou neprijemna - ale zakaz poradne si v zime zatopit by mohl byt jeste neprijemnejsi. Takze "diky Putinovi" ze muze vztah verejnosti i jejiho vedecko-ideologicko-politickeho predvoje napr. Evropske Komise k otazce globalniho oteplovani ted docela promenit.. :)
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

13.8.2022 12:04 Reaguje na Richard Vacek
Krásný cherry-picking a ignorace. 🤣
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.8.2022 09:45 Reaguje na Richard Vacek
Je to zpráva extrémně špatná, protože polární oblasti fungují jako nějaký giga chladič a ubývání sněhové pokrývky je typický pyramidový jev a zase snižuje schopnost vyzářit energii do vesmíru.
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 22:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Uvědomujete, jaký blábol jste napsal???? Já se vás zeptám.....tání ledu okolní vodu ohřívá, nebo ochlazuje???? A kdy je kapalina ochlazování intenzivněji......když led odtava pomalu, nebo rychle???? Vy jste klasická ukázka toho, jak klimaterorista popírá zákon o zachování energie.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

12.8.2022 07:18
Štúdia akosi nespomína, že v 70 rokoch minulého storočia sa Arktída ochladzovala a to výrazne.
Známe je tiež silné oteplenie Arktídy v rokoch 1880 až 1940. Ak sa momentálne severné šírky otepľujú, neznamená to automaticky že sa budú otepľovať donekonečna ani že je to spôsobili vyšie koncetrácie CO2
https://pubs.giss.nasa.gov/docs/1981/1981_Hansen_ha04600x.pdf Northern latitudes warmed - 0.8UC
between the 1880's and 1940, then
cooled - 0.5C between 1940 and 1970,
m agreement with other analyses (9, 43).
Odpovědět
va

vaber

12.8.2022 09:34 Reaguje na Vladimir Mertan
to jsou jen bezvýznamné výkyvy ,
trend za posledních 10 000let je jasný ,stále se otepluje a ledovce ubývají
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.8.2022 09:39 Reaguje na vaber
Omyl. Oteplovalo se do římského, nebo středověkého optima, pak nastala malá doba ledová a prudké oteplování nastává až dnes. A to rychlostí (v geologických poměrech) nárazu asteroidu.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

12.8.2022 16:49 Reaguje na vaber
No áno, ale rovnako bezvýznamný je aj tento výkyv od roku 1978 doteraz. Samozrejme, väčšina ľadovcov o Doby ľadovej sa roztopila a to veľmi rýchlo. Ľadovec nad Škandináviou mal hrubku 1.5 km a pevnina sa tam po odľahčení ešte stále dvíha. Kanadský ľadovec mal hrúbku až 3km a zostali po ňom Veľké kanadské jazerá.
Odpovědět
va

vaber

13.8.2022 07:51 Reaguje na Vladimir Mertan
není to výkyv, je to jen pokračování trendu který trvá už nejméně 10000let,
jen nikdo neví kdy a jestli vůbec se zastaví
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

13.8.2022 13:49 Reaguje na vaber
Vo štvrtohorách zvykne interglaciál, teda aj súčasné teplé obdobie trvať 20 000 rokov a glaciál studené obdobie 100 000 rokov. Takže doteraz sa oteplovanie vždy zastavilo a otočilo k ochladeniu a nie je žiadny dôvod aby sa tak nestalo aj teraz. Doby ľadové prebiehali aj v dávnych dobách s oveľa vyššími koncetráciami CO2 ako je tomu dnes.
Odpovědět
va

vaber

14.8.2022 08:36 Reaguje na Vladimir Mertan
není žádný důvod?
je a velice pádný, člověk a jeho aktivity, to změnilo zcela tvář planety ,proč ne klima?
nejde jen o CO2 a jeho koncentraci, ale i mnoho dalších faktorů za kterými je člověk ,mizení lesů a pralesů a zelených ploch vůbec, na úkor betonu a asfaltu,
chemikálie a odpady v atmosféře i půdě,
to vše mění planetu a já myslím zásadně
co bylo v minulosti nemusí být v budoucnosti a žřejmě nebude ,třeba jako pralesy ,taky už nebudou jak bývaly
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

14.8.2022 09:43 Reaguje na vaber
Souhlas! Pokr příště:-) Zn. brdy.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

14.8.2022 10:51 Reaguje na vaber
To je sice pravda ale trivialni pravda. Pokud tedy nechcete "resit" zda lidi na Zemi ma byt 5, 15 nebo vice miliard coz je sice tema dulezite nemene jako treba to, zda na nas nespadne nekdy nejaky ohromny asteroid apod. - ale rekl bych, ze zde na ceskem ekolistu tohle "resit" netreba. Ohledne "globalnich zmen klimatu" pak jde o pouceni, ze snazit se rozkazovat Cinanum, Africanum ale i Evropanum kolik CO_2 maji produkovat - to nema zadny rozumny smysl. At jiz pak ty ucinky sklenikovych plynu nesmyslne zvelicujeme nebo napak bagatelizujeme
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.8.2022 09:37 Reaguje na Vladimir Mertan
Globální oteplování není o lokálních, i kdyby víceletých výkyvech.
Způsobuje opticky protichůdné jevy, ale ve finále teplota stoupne všude a v řádu několika desetiletí to nabude katasrofálního rozměru.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

12.8.2022 17:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Bavíme sa o článku v ktorom sa píše o zrýchlenom oteplení Arktídy od roku 1978 doteraz. POukázal som na to, že Arktída sa rovnako rýchlo oteplovala aj v rokoch 1880-1940 a potom sa zase rýchlo schladila od roku 1940 do roku 1980. Takže súčasné oteplenie trvá zase 40 rokov rovnako ako predchádzajúce cykly.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

13.8.2022 12:03 Reaguje na Vladimir Mertan
Nějak vám ty roky lítají a nějak neodpovídají pozorování. 😅
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 19:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Nepravda.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

12.8.2022 07:26
Ano a může za to lidstvo a jeho emise skleníkových plynů. ;)
Odpovědět
va

vaber

12.8.2022 09:24
nás a celou Evropu bude nejvíc trápit sucho a pokud bude pokračovat trend z minulých let, budeme brzy bez vegetace,
možnost adaptovat se na sucho je pro člověka i ostatní přírodu nulová , opatřit si vodu neumíme a jak dlouho stačí podzemní voda nikdo neví,
tak nám odborníci mohou jen vyprávět, jak je na poušti bohatý život ,
nedávno jsem viděl pořad jak archeologové zkoumali,údajně vily postavené v době starého Říma ,které byly 6m pod hladinou moře, pokud byly vily opravdu římské ,znamená to ,že za posledních 2000let hladina oceánu stoupla nejméně o 6m
Odpovědět
va

vaber

12.8.2022 09:29 Reaguje na vaber
já bych chtěl znát klima planety ,v dobách kdy hladina oceánů klesala,
protože v té době se musely se hodně odpařovat oceány a současně muselo mrznout a na polech se tvořily ledovce
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.8.2022 09:41 Reaguje na vaber
To je samozřejmě známé, ale odpařovalo se méně, než dnes, ale ty ledovce rostly.
Odpovědět
va

vaber

12.8.2022 09:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl, logika jim nic neříká ,já vím a jim je vše známo, to vím taky
já se ptal na klima v té době
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.8.2022 10:43 Reaguje na vaber
Tak se podívejte do nějaké klimatologické práce.
U nás bylo sucho, větrno a zima (vznikaly mocné vrstvy spraše) Britské ostrovy byly součástí Evropy, kontinentální ledovec končil na našich severních horách a propojoval Evropu se Severní Amerikou.
Odpovědět
va

vaber

13.8.2022 08:47 Reaguje na Pavel Hanzl
stále mimo mísu,
že něco bylo a nebylo je možné,
já se ptám proč to bylo tak a ne jinak? jaké panovaly podmínky na planetě a proč je to dnes jinak,
odborníci na modely a předpovídání by to měli vědět ,když chtějí předpovídat,
že kdysi klesaly hladiny oceánů a na polech se tvořily ledovce je fakt,
ale dnes je na polech poušť -proč, když by se dnes měly oceány vypařovat mnohem více ,než v době ledové a proč dnes rostou pouště,
změnilo se globální proudění nebo složení celé atmosféry ? a zase proč
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

12.8.2022 09:33 Reaguje na vaber
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/sucho-mokro-klima-pocasi-rekordy.A180524_103830_domaci_bur
Odpovědět
va

vaber

12.8.2022 09:42 Reaguje na Vladimir Mertan
já takové odkazy nečtu, novináři nejsou vědci ,vše podají zcela jinak než byla původní zpráva a s informacemi manipulují jak se jim hodí,
snažím se vybírat z toho množství všelijakých informací jen ty, které se mi zdají neodiskutovatelné

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.8.2022 09:43 Reaguje na vaber
Ty které se vám hodí do krámu.
Odpovědět
va

vaber

12.8.2022 09:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanz neví co je to neodiskutovatelné
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.8.2022 10:44 Reaguje na vaber
Nevím. Dnes se dá vylhat a rozporovat úplně vše.
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 22:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, to jsme viděli o pár příspěvků výše, kdy vy ve jménu klimaalarmismu rozporuplné zákon o zachování energie.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

12.8.2022 16:36 Reaguje na vaber
Ach jaj. Dúfam že potom neptrpíte klimatickou úzkosťou. Ten článok je o vedcoch a ich výskume a nie že si novinári niečo vymysleli.
"Tým vědců z této vysoké školy v Praze zveřejnil studii zaměřenou na hydroklimatický vývoj Evropy v posledním tisíciletí. V článku uveřejněném v prestižním časopise Nature Communications vědci analyzovali data z nedávno publikované rekonstrukce evropského klimatu a zkoumali tak střídání vlhkých a suchých období v Evropě.

Výzkum českých vědců ukázal, že během posledního tisíciletí byla řada období, ve kterých se stávaly rozsáhlé oblasti extrémně suchými, či naopak takzvaně vodnými. „V kontextu probíhajících debat o suchu a jeho současných vlivech je však zarážející, že posledních devadesát let patří v Evropě k nejvlhčím z celého tisíciletí,“ uvedl hlavní autor výzkumu Yannis Markonis."

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/sucho-mokro-klima-pocasi-rekordy.A180524_103830_domaci_bur
Odpovědět
va

vaber

13.8.2022 08:26 Reaguje na Vladimir Mertan
pravda je pro každého to ,čemu věří a podle toho si hledá argumenty,
když renomovaný vědec, který má důvěru ve vědeckých kruzích něco zjistí udělá z toho nějaké závěry,napíše o tom práci a protože má renomé, téměř všichni to začnou opakovat,
to ovšem nic neříká o tom ,jak přesně tato zpráva popisuje minulé události
najdou se i odpůrci ,kteří ze zjištěných údajů udělají jiné závěry ,takové spory jsou velice časté ,ale média , lidé i vědci si vyberou jen ten závěr, který se jim líbí,
důkazy o historii jsou vždy nepřímé,
dnes všichni mluví o vymření dinosaurů před 65miliony let,našel se kráter a hned se udělal závěr,
ovšem dvě třetiny povrchu planety je voda a tak zřejmě většina meteoritů nebo komet spadla do vody a bylo by zrovna velká náhoda, že zrovna kráter který se našel na pevnině byl příčinou vymření, jaký je to důkaz? velice slabý, je to jen hypotéza ,
a toto platí téměř pro celou hystorii -jsou to jen hypotézy, důkazy v pravém smyslu nejsou,
je úplně jedno kolik výzkumů a vědeckých zpráv je napsáno a co je v nich,
důležité pro lidstvo je zdali klima bude pro život příznivé nebo ne,
co se nám zdá samozřejmé dnes, nemusí v budoucnu vůbec samozřejmé být,
ano klimatickou úzkostí trpím ,když vidím počasí při kterém trpí příroda
a při suchu a vysokých teplotách příroda trpí a to může platit i pro člověka
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.8.2022 09:43 Reaguje na vaber
O 6 metrů rozhodně ne, ve středomoří probíhají geologické posuny a tenhle pokles je spíš jejich příčina.
Odpovědět
va

vaber

12.8.2022 09:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl ,jejich znalosti jsou naprostá bída ,
takové nálezy pod mořem se našly na mnoha místech Středozemního moře a ještě hlouběji
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.8.2022 10:54 Reaguje na vaber
Jistě, Středozemí je geologicky aktivní. Ale skutečný zdvih světových oceánů od té doby nějak dramaticý není je to přece jen chvilku a zabrzdila to malá doba ledová. Ale přesné číslo nezná asi nikdo.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

12.8.2022 11:11
Budiž tedy, otepluje se a co s tím? Evropa z toho šílí a zbytek světa to
má u zádele. Co tak se na to přichystat a přizpůsobit? Voda přitahuje vodu
a naopak. Přehrady jsou fuj, kanály jsou fuj, ale parkoviště, dálnice,
sklady, zabetonovaná města a dnes i vesnické dvorky jsou OK? Chápete ten
problém, že se vody zbavujeme a nebo ji zavíráme pod slupku z asfaltu a
betonu? Včera tu chodila temná mračna a v dálce trochu bouřilo. Tu ale
spadlo pár kapek, protože ty mraky rozehnal horký stoupavý vzduch. Udělal
tak mezi mraky otvor bez mraků a bylo po dešti. Být tu ten vzduch chladný
a vlhký, tak naopak leje jako z konve. A to je v malém a když vidím po žních pole bez podsetých pícnin, tak nad ním vidím tetelící se horký vzduch, který to strniště vysušuje tak, že v něm jsou do týdne praskliny.
A to nehovořím o tom, že nejen zrno, ale i tu slámu si polský pachtýř
zase odvezl do Polska a přiveze "hnůj" pytlích (průmyslová hnojiva).
Vidím to bledě, pokud se budeme starat, jak se zbavit fosilních paliv
a nahrazovat je spalováním zemědělských plodin a zbytků. Půdu zničíme
a pak budeme pěstovat potraviny jak? Ve vytápěných budovách s umělým
osvětlením, umělý hnojením a postavených za použití velkého množství
energie? Nezdá se vám to padlé na hlavu zničit to, co nás živí za cenu
toho, že se snažíme "zachránit" svět před globálním oteplováním a on
to má u zádele? Jsme pouze naivní a nebo úplně blbí? Hleďme si v prvé
řadě vlastní krajiny i za cenu dovozu fosilních paliv a nehuntujme
půdu a lesy těžbou štěpky. Vraťme se k praxi předků s krávou a dvěma
prasaty na hektar, aby bylo v půdě dost hnoje a ušetříme na hnojivech
a při přívalových deštích. Půda bude živá, plná humusu a bude jako
houba místo dnešního mlatu. Ten jílovitý mlat má daleko k půdě před
třiceti roky, kdy na tom poli byly miliony žížal. Dnes ANI JEDINÁ !
To je výsledek zemědělské politiky po plyšáku a nikoliv pouze ty výmluvy
na socík. Už je po socíku 32 let a je to jako se vymlouvat v roce 1977
na Hitlera, že nejsou rifle. Pracujme a nevymlouvejme se stále na to,
že to nejde. Ono to jde, jen se musí chtít a nehledat stále ty výmluvy.
Jinak, že tu neprší, tak prší jinde a ti lidé jsou nadšení, že jim po
několika desítkách let taky prší. No že někde nemrzne jak mrzlo? To je
zase o tom, že nebudeme muset tolik topit a tím nespálíme ta paliva!
Vše se vším souvisí a nejde pouze o topení, ale o plýtvání celkově.
Nejlepší jsou kritici, kteří včera přiletěli z Afriky a poučují, že
je třeba netopit uhlím, jako by to letadlo létalo na sluneční pohon.
Kecy, kecy, a místo videokonference se slétnou do hotelu s topením
a klimatizací kecat o záchraně klimatu. Vozí je limuzíny se spotřebou
20 litrů a žerou a chlastají dovezené potraviny z celého světa. Tu jim
to šetření nic neříká a ani těm "vědcům", kteří to létají zkoumat za
polární kruh. Zjistil to jeden, druhý, třetí, tak proč to zkoumá stý
a nebo tisící? Ono je snazší pouze zkoumat a kecat, než něco dělat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.8.2022 11:42 Reaguje na Břetislav Machaček
"Ono je snazší pouze zkoumat a kecat, než něco dělat".
Z vašich lamentací jsem schopen přečíst jen tohle. A doporučil bych vám, abyste se tím řídil. Já vím, na Netu je místa dost a ani papír nepotřebujete.....
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

12.8.2022 12:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak on macháček k tématu nic jiného než lamentace a opakování nesmyslů nemá. :D
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.8.2022 13:49 Reaguje na Petr Eliáš
Dobře, děláme to asi všichni (já určitě) ale nemusí toho být vždycky celá stránka.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

12.8.2022 16:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Vidíte, já dělám co mohu. Nelétám, nemám auto ani motorku
a ani elektrokolo. Šlapu na kalorie z potravy a po topení
plynem budu topit pouze dřívím. I ta spotřeba elektřiny je
u mne tak nízká, že by se montáž solárů ani nevyplatila.
Výměna konstrukce střechy, soláry, jejich montáž, měnič
a servis by mne vyšly na víc, než spotřebuji za 20.let,
které tu už ani nebudu. Na EKO zahradě si pěstuji bez
chemie veškerou zeleninu, ovoce a brambory. Slepice si
vydělají nejenom na sebe a na mne, ale ještě něco navíc.
Včely chovám proto, aby hlavně opylovaly a ne aby byly
továrnou na med(to se mi daří i bez intenzivního chovu).
Vše podle EKO zásad a teď srovnáme mne a vás ekologisto!
Létáte si po světě za zábavou, jezdíte spalovákem, nebo
na elektrokole nabíjeném z uhelných elektráren, chováte
a pěstujete podobný sortiment? I ty soláry, které tu všem
několik let vnucujete ještě nemáte a pořídíte si je pouze
proto, že jsou dotovány a elektřinu zdražili na burze tak,
že už i vám připadá drahá. To jen tolik, co dělám já a už
nechtějte srovnávat co dělám pro přírodu mimo moji zahradu, protože nemám ve zvyku se chválit něčím, co dělá nezištně.
Včil mudrujte oba s Eliášem. Jinak lépe jeden přispěvek
na jednu stránku o něčem, než dvacet jednovětých štěků o
ničem. Sloh asi nebyl vaši silnou stránkou a tak raději
píšete co příspěvek, to jedna věta, protože dát to do
souvislostí nedokážete.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

12.8.2022 19:14 Reaguje na Břetislav Machaček
Pane Machačku, jsem rád, že se nenecháte otrávit. Je to jak s tou pověstnou karavanou... Staré známé firmy, které mají na autě "Napadat a trolit". Mají možnost dlouhé příspěvky nečíst, nebo se k něčemu vyjádřit. Pochválit (za včely, malou C-stopu... nedovedou), a protože by de facto jinak k něčemu negativnímu nebylo co, tak dostanete sprda za délku, neb gramatiku máte v pořádku.

Názory jsou od toho, aby byly různé. Takže pokračujte ve svém stylu, resp. zkuste kádrováky napadat, že nic nenapsali k věci:-) Což v podstatě děláte, bo z jejich štěků se člověk nic nového nedozví.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

13.8.2022 10:49 Reaguje na Karel Zvářal
Nenechám se otrávit, nebojte se. Kritikům jiní
"grafomani" nevadí, protože píšou spřízněné nesmysly, jako oni sami a vadím jim já, který jim oponuje. Budiž blahoslaveni chudí duchem a nemá smysl jim odpovídat na ty jejich narážky. To je vytáčí víc, než jim vyvracet ty bláboly. Hlupák
oponenta nepotřebuje, protože se spokojí se svou
hloupostí a klidně útočí i podpásovými zbraněmi.
Být tu středověk, tak mne asi upálí jako kacíře, protože odmítám věřit nesmyslům, které hlásají.
Jsou to politruci a tu diskusi si představují jako rozkaz věřit tomu, co hlásají. Chtějí nám to dát rozkazem a zakázat dokonce myslet. Je to totalitní
chování, ale pouze s obráceným kabátem. Těmto lidem
demokracie nic neříká a vlastní názor je podrývání
"demokratůry" jediného správného směru. Bohužel
je to už i oficiální politika státu, který sleduje
odlišné názory a už je i postihuje pod rouškou
"ochrany" demokratických principů, které tímto
zcela popírá. Mějme své názory a dokažme je obhájit, ale nikoliv je pouze zakazovat bez
možnosti obhajoby.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

13.8.2022 12:00 Reaguje na Břetislav Machaček
Vy neoponujete. Vy mlzite a rád si vytváříte nesmysly, na které si sam rád odpovídáte.🤣
Odpovědět
DB

Darth Bane

13.8.2022 12:20 Reaguje na Břetislav Machaček
Aha, zajímavá terminologie. Takže Machacku, pokud vám někdo připomene, že platí Zákon o zachování energie, tak je politruk, a kdo se především chová, jako hlupák, který oponenta nepotřebuje, jste tu vy sám.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

12.8.2022 19:43 Reaguje na Břetislav Machaček
Ja Vas velmi rad ctu ale nekdy mi prijdete az moc prisny. Sice uz nesjezduji - ale umele zasnezovane sjezdovky mi neprijdou byt velkym zlem a elektrokola (taky jsem si jedno koupil, nejsem uz zadny teenager a v krajine kde jezdim jsou vylety s prevysenim 1 km docela bezne) mi - na rozdil od elektroaut - prijdou
jako docela rozumna vec. Podobne jako ty vleky a lanovky. Jako dite jsem jeste zazil dobu, kdy bylo ostudou jit na stran s vlekem, nebot sportovec si vsechno samozrejme vyslapne sam Jinak ale naprosty souhlas ze daleko epsi je jeden dlouhy prispevek nez dvacet jednovetych/jedovatych steku
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

12.8.2022 19:53 Reaguje na Miloš Zahradník
Pane Zahradníku, asi Vás překvapím, ale rovněž nepatřím mezi příznivce sjezdovek. Jako třináctiletý jsem při sněžení narazil hlavou do kotvícího lana na kraji sjezdovky, naštěstí jsem jen pomalu plužil a měl čepici, takže jsem to přežil jen lehce otřesen. Národ s pandemií obezity by měl dělat vytrvalostní sporty (běžky), jezdit na kole, důchodci budiž s dopomocí techniky. Ale když vidím dnešní teenagery na elektokoloběžkách, ekolech, tak mám obavu, že to není to pravé, co pro zdraví můžeme dělat.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

12.8.2022 20:04 Reaguje na Karel Zvářal
Ja na bezkach jeste jezdim, a letos v cervnu jsem dokonce byl i chodit s rodinou v Alpach. Prevyseni za den bezne i 1 km, spani pri prechodech na horskych chatach. Stari ucastniku 1, 3, 5, 37, 37, 71 let :)
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

12.8.2022 20:08 Reaguje na Miloš Zahradník
Tak, (aktivní) pohyb je život!-) Né strnulé pozice, polámané kosti, otřesy mozku.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

13.8.2022 11:59 Reaguje na Břetislav Machaček
V poho Machacku. Já se jen směju, co tu vy a Zvaral píšete za blbosti. Třeba to rozhaneni mraků je super blábol, ale že hlavně máte názor. Sasulove. 🤣
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 19:29 Reaguje na Břetislav Machaček
Machacku, o to jak se zbavit fosilních paliv jste se postarali vy bolševici. Z jakého zvrhleho důvodu jste drancovali 130 milionů tun uhlí ročně, když dnes stačí 25 milionů tun????
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

12.8.2022 19:59 Reaguje na Darth Bane
Za bolsevika jeste nebyla Evropska komise, narizujici v budovach v zime 19 stupnu https://www.tagesspiegel.de/politik/habeck-kuendigt-neue-gas-sparmassnahme-an-oeffentliche-gebaeude-sollen-nur-noch-auf-19-grad-geheizt-werden-duerfen/28595710.html byly horsi
izolacni materialy, palilo se mistni mene kvalitni uhli atd. Kolik ceho "staci" dnes - to bude nejspis uzitecne zrekapitulovat az na jare, po skonceni zimy.
Pripominam si i v soucasnosticetne vtipy, ktere mi muj nezapomenutelny ucitel, rusky matematik (vicemene disident, bolsevik ho rozhodne nikdy nikam na Zapad nepoustel takze napr. roku 1984 on poslal misto sebe na NATO Advanced Study summer school pod Mont Blancem mne :) vypravel, kdyz jsem ho poprve roku 1981 navstivil v Moskve. Napriklad: (V tu dobu se uz ani v Moskve nedalo sehnat maso a uzenky)

Napis v kommunisme na uzenarstvi: Segodnja potrebnosti v sosiske ne jest!
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 21:14 Reaguje na Miloš Zahradník
Pane Zahradniku, zkuste akceptovat to, že mám fenomenální paměť, a když mám podezření, že by mohla selhat, tak jsem si prostě dělá holčičku do notysku. Takže pane Zahradniku, já si pamatuji, jak celá 70. A 80. Léta, čtvrt hodiny poté, co skončil večerníček, začaly televizní noviny, a pokud se tam necicmal Breznev s Husakem, tak tam byl důlní velkostroj, a bylo nám vitezoslane sdělování, kolik se vytěžit uhlí, které následně bylo použito k výrobě cmoudu, protože cmoudenim z komínů bolševici dokazování západu, jak ten socialistický průmysl jede naplno. Tedy před 1989 se uhlí netezilo z důvodu energetických, ale ideologických.. .. dokonce z té doby existuje básnička....dnem a noci duní těžké vlaky naložené uhlím, a vozí toto do našich elektráren a továren, kde se vyrábějí nové vagóny a lokomotivy, aby mohly dnem a noci dunet těžké vlaky naložené uhlím.... tu básničku neznáte???? Mně ji naučil táta někdy v roce 1976, a tohle je její zkrácená verze.
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 21:14 Reaguje na Miloš Zahradník
Pane Zahradniku, zkuste akceptovat to, že mám fenomenální paměť, a když mám podezření, že by mohla selhat, tak jsem si prostě dělá holčičku do notysku. Takže pane Zahradniku, já si pamatuji, jak celá 70. A 80. Léta, čtvrt hodiny poté, co skončil večerníček, začaly televizní noviny, a pokud se tam necicmal Breznev s Husakem, tak tam byl důlní velkostroj, a bylo nám vitezoslane sdělování, kolik se vytěžit uhlí, které následně bylo použito k výrobě cmoudu, protože cmoudenim z komínů bolševici dokazování západu, jak ten socialistický průmysl jede naplno. Tedy před 1989 se uhlí netezilo z důvodu energetických, ale ideologických.. .. dokonce z té doby existuje básnička....dnem a noci duní těžké vlaky naložené uhlím, a vozí toto do našich elektráren a továren, kde se vyrábějí nové vagóny a lokomotivy, aby mohly dnem a noci dunet těžké vlaky naložené uhlím.... tu básničku neznáte???? Mně ji naučil táta někdy v roce 1976, a tohle je její zkrácená verze.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

12.8.2022 21:25 Reaguje na Darth Bane
No, a teď si představte, že podobné radovánky si užívali menševici, zajisté znáte slovíčko smog. Až velký Winston řekl "A dost!". Bolševici nedělali v tomto směru nic jiného, než kopírovali ten prohnilý Západ.

https://www.securitymagazin.cz/historie/predvanocni-pohroma-v-londyne-v-roce-1952-zabil-tisice-obyvatel-smog-1404066726.html

Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 22:24 Reaguje na Karel Zvářal
Lzete, smog v Londýně byl z lokálních topeniště s malou tepelnou účinnosti. Tedy uhlí se spalování proto, aby bylo v domácnostech teplo. Vy bolševici jste palici 130 milionů tun uhlí jen proto, abyste západu dokázali, že vás komousky průmysl pojede naplno a lidé v panelových mrzí, a rodinné domy měly uhlí na příděl....palivový list. Zvarale, napište mi, proč zerete malé děti, to nevíte že děti nejsou jateční živočichové??????
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

12.8.2022 22:50 Reaguje na Darth Bane
Ja mam taky fenomenalni pamet :) potiz je v tom, ze
ja se roku zhruba tak 1970 uz uplne prestal na televizi divat. Dokonce pak ani na zapasy hokeje CSSR - SSSR nebot jsem zjistil, ze v tu dobu jsou fantasticky prazdne vsechny silnice a proto je idealni cas vyrazit nekam na kole. A o londynsklem smogu pise docela vystizne wikipedie, jak snaha odstranovat popilek z kominu elektraren situaci naopak zhorsovala. Londynsky smog je pro dnesek ale dulezity a inspirujici ne jiz kvuli kouricim kamnum ale kvuli tehdejsi unikatni meteorologicke situaci. Predstavte si to: 14 dni vsude mraz, inverse, tma, bezvetri nad velikou oblasti temer cele zapadni Evropy. Tohle nastat dnes, tak se z toho spolecnost zamerena na Green Deal opravdu posere
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 23:23 Reaguje na Miloš Zahradník
Já se zkusím pochlubit s jednou přírodou, a tu vám může dosvedcit ten Petr Vlk z vlkovobloguje. Kdysi na outsidermedia , někdy v roce 2009 přispíval jakýsi Hudryper, což byl samozřejmě Nick. No, pak jednou se urazene pochlubil, že v den, kdy byl poprvé zvolen Václav Havel presidentem, tedy 28.12.1989, běžela v pořadu Sondy na druhém programu reportáž o inženýrovi, který představoval aparaturu na výrobu malotonazni chemie, a měl ty demizony řízené přes Commodora 64. Já si po 20 letech na tu reportáž vzpomněl, a Vlkovi tehdy napsal, že vím, jak se ten člověk jmenuje, tedy příjmením, že si na tu reportáž pamatuju, a to prijmeni mu napsal. A Vlk, ten slavný Vlk z vlkovobloguje, mně označil za dabla, protoze on to prijmeni hudrypera znal, byli to kamosi.
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 23:28 Reaguje na Miloš Zahradník
Jezismarjaaa, ale srovnávat nesrovnatelne. Londýnský smog byl důsledkem toho, že uhlí se využívalo na topení, a ten smog byl sekundární efekt. A bylo ho tolik proto, protože se v Londýně topilo uhlím v krbech, a ty měly nízkou účinnost. Bolševici dobře věděli, že je že západu sleduji satelity, a uhlí používali pro výrobu cmoudu, aby západu dali najevo, jak socialistický průmysl prosperuje. Jinými slovy, v Londýně byl smog nechtěný efekt, v CSSR byl cmoud požadovaný produkt.
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 23:40 Reaguje na Miloš Zahradník
Víte, já jsem na severu žil celá 70. A 80. Léta. A v roce 1990 oznacily světové ekologické organizace za místo s nejvíce zdevastovanym životním prostředím lovosice. A ještě něco.... a nyní mne fakt serete.....já si nemusím nic představovat, já si ty inverze, zlutou mlhu, tmu páchnoucí oxidy dusíku pamatuji, a pamatuji, že světlo z kanceláře nebylo téměř vidět z okna domu, u kterého ten kancelář stal....a nyní to nejpodstatnější.....pamatuji si na dvojité peřiny, protože na ply pecky jedoucí radiátor vytopil místnost, ve které jsem spal na 14 stupňů, a abychom se mohli dívat na televizi, museli jsme mít svetry a deky. Takže mi nyní napište, co jste s těmi 130 miliony tun uhlí ročně dělali, když nezbylo na topení v bytech, ale smradu a cmoudu bylo všude plno. A jestli si pamatujete londýnský smog, a byl jste tedy za bolsana na západě, tak tohoto privilegia se dostalo těm, kdož s bolsevickym režimem silné kolaborovali. A pokud tu osobní zkušenost nemáte, tak se zdrzte kdakani, protože tady to nejspíše bylo 1000 X horší. Fakt si pamatuji, když učitelky ve škole dostávaly zákaz otvírání oken, fakt si pamatuji červený semafory který varovaly před koncentraci škodlivin, a pamatuji je dost často v provozu, a fakt si pamatuji na meraky SO2, který byly dimenzovany na 30 násobek dnešních norem, ale který ukazovaly maximální možnou hodnotu za stupnici.
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 23:42 Reaguje na Darth Bane
Ne kancelář, ale kandelabr.
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 23:59 Reaguje na Miloš Zahradník
Jo, a ještě něco si z ty doby pamatuji....pamatuji si, že matematici a hasiči a podobná verbez byli ukolovani tím aby ty informace o koncentraci škodlivin byly pěkně drzeny fest po pokličkou, a pokud se někdo pokoušel varovat okolí, tak jste ty dotyčné praskali estebakum. Fakt se vůbec NEOPOVAZUJTE, na mne něco zkoušet s životním prostředím v civilizovanem světě, protože já fakt mám přímou zkušenost s tím, co jste vy urozena vládnoucí pražská estebacka verbez dělala jen o pár desítek kilometrů vedle.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

13.8.2022 01:10 Reaguje na Darth Bane
Reagujete ne veci, ktere jsem vubec nepsal. Ctete vubec, co druzi pisi? Londynsky smog (tak stary abych ho pamatoval jako primy ucastnik nejsem) jsem popsal jako priklad pozoruhodne - a zlovestne i pro soucasnost - meteo situace. A s tema spinavyma Lovosicema a Mostem atd. - mala mesta v udolich i na horach byla jeste spinavejsi - akorat se tam nemerilo. Nejhorsi vzduch byval na tom Vasem panevnim severu pritom tesne pod inversni poklickou rekneme typicky v 700 m n m. Bolsevik vozil deti z panve autobusy nahoru do Krusnych hor na ozdravne pobyty ale kdyz je vyklopil na tom inversnim rozhrani tak tam byl vzduch jeste daleko horsi nez dole :)
Ona ta relace "velkomesto je cistsi nez malomesto a vesnice" do jiste miry trva dodnes (v slabsi forme, uvidime ovsem co bude v zime) Bydlim na vychodnim okraji Prahy a kdyz fouka vitr z Hornich Pocernic tedy z venkova je vzduch daleko smradlavejsi nez kdyz fouka od zapadu z velkomesta
Odpovědět
DB

Darth Bane

13.8.2022 03:12 Reaguje na Miloš Zahradník
Londýnský smog jste sem nazval docela nezištně a zákeřné, abyste odvedl pozornost od svých prasaren. A co se týče Ústí....to se vám zdá být v malém údolí, jo???? Ten kaňon, ve kterém leží usti a na jehož dne jsou dvě chemicky jsou koser, jo???? Joooo jasneee, města na horách byla špinavá, ale vinou nikoli systému, ale sajrajtoidniho obyvatelstva topiciho jakýmkoli kradenym bordelem, například nakradenymi vydelanymi kuzemi napustenymi vsemoznou chemii. Ano jistě ta vaše poslední věta ovšem ukazuje, že to není systémový problém, protože potenciální velké zdroje emisí má stát a obce po kontrolou, a ten bordel dělají socky , které pálí kdejaké sajrajt. Na to pomůže poměrně účinné to, že se odstraní část nádob na tříděný odpad, tedy myslím ty na sklo, a veřejné se zpomaluje to, že flašku do okna je správný způsob jak označit cunaka trávicího okolí. No a pak stačí dát cunakovi pořádnou pokutu, a výtěžek dát na provoz mixu, kterým se vyleje komín dotyčného betonem. Věřte, že takovéto bohulibe opatření by bylo účinnější, než cokoli jiného.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

13.8.2022 08:42 Reaguje na Darth Bane
Zkuste fakt nejprve cist, co druhy pise - nez zas misto odpovedi vrhnete kupu sracek. Psal jsem o malych mestech v udolich nehodnotil jsem velikost udoli v Usti n L. Pokud byste ale neco vedel o meteorologii tak byste si mimochodem treba taky uvedomil ze male melke udoli je z hlediska chovani inversi a rozptylu necistot casto mnohem horsi nez hluboke udoli. Vyznacne mrazove kotlinky treba na Sumave vypadaji prave takto, vetsinou v nich tedy nebyva moc objektu ktere by to tam znecistovaly. Ohledne toho Londyna, psal jsem ze ta tehdejsi meteorologicka episoda je velmi relevantni v souvislosti s gryndylem, akorat dnes by to misto rekordniho smradu byl rekordne velky blackout. Nijak jsem nehodnotil a neporovnaval kamna v Londyne 50. let a jinde. Lovosice zblizka neznam ale kdysi za bolsevika jsem se sel podivat na prednasku o znecisteni ovzdusi Moldana, pozdejsiho ministra ZP za ODS (a odpurce jaderne energie - bohuzel se z nej pozdeji stal vlivny a mocny siritel zelene ideologie) tu poznamku o malych mestech jsem mu tehda z publika vznesl tez a on souhlalil. Mel tehda kolem roku 1980 i pozdeji jeste docela zajimave nazory napr. jak (nejen) bolsevikem instalovane odlucovace popilku urychlily zkazu lesu atd.
Odpovědět
DB

Darth Bane

13.8.2022 12:26 Reaguje na Miloš Zahradník
Kolik v těch mrazovych kotlinkach na Šumavě žije lidi, co???? Zkuste zaokrouhlit na celé desetitisíce, ať to máme nějak řádově srovnatelné s tím Ustim. A přestaňte laskavě klickovat, takhle akorát prokazujete, že nerozumíte jednoduché otazce
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

13.8.2022 13:14 Reaguje na Darth Bane
Ja neklickuji, Vy nevnimate to pisi. Mrazkove kotlinky na Sumave pouze ilustruji, ze v tomto typu reliefu jsou vm zime (ale i v lete v noci) velmi nepriznive rozptylove podminky. A toto konstatovani se pak tyka uz nejen Rokytske state (kde nezije nikdo) Jizerky (kde par baraku je ale malokdo uz tam topi uhlim nebo i drevem)
ale stovek vesnic a malomest treba i kousek za Prahou. Cili problem znecisteni ovzdusi bude v CR tuto (a dalsi) zimy opet ostry. V zapadni Evrope sice uz moc drevem a uhlim netopi ale o to vic jim tam v dusledku gryndylu hrozi blackout. Pri pocasi jake bylo pri velkem londynskem smogu to bude na 100% rekl bych
A proc je v hlubokych udolich lepsi vzduch nez v tech melkych? V tech melkych se v noci pri zyzarovani udela studena vrstva pri zemi tlusta nejvyse par desitek metru ktera pusobi jako poklicka, V Hlubokem udoli je ten tok tvoriciho se studeneho vzduchu pri zemi rozsahlejsi a mohutnejsi takze se to inversni rozhrani se spinou vytlacuje do vetsi vysky. Zavisi to jisteze take na lesnatosti toho uzemi atd. Pri silnejsim teplem proudeni tomu tak neni, to ma naopak hluboke udoli mensi sanci ze vitr vyfoukne tu studenou spinu dole
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

13.8.2022 13:38 Reaguje na Miloš Zahradník
Narodil jsem se v jednom takovem malomeste v hlubokem udoli a pamatuju, jak jsem jednou
jeste za bolsevika vzal navstevu na lyze nad mesto. Zhruba 100 metru
(vyskovych) nad mestem v miste inversniho rozhrani byli najednou sokovani tim smradem, ktery byl mnohem silnejsi nez dole ve meste. V melkych udolickach je proud studeneho vzduchu dolu po svazich jen mensi intensity cili ta inversni vrstva se vytvori jen par/desitek/metru vysoko
Odpovědět
DB

Darth Bane

13.8.2022 00:10 Reaguje na Miloš Zahradník
A podle jakejch norem jste vy bolševici ty domy vytápěli, když v nich naplno spuštěné radiátor dával 14 stupňů, co??? To je moje osobni zkusenost, tohle proste neokecate. A co jste tedy s temi 130 miliony tun uhli rocne delali, kdyz lide v panelacich mrzli??? Mimochodem jsem s úžasem zjistil, že Svazky STB jsou plný Miloše Zahradniku, takže ty vaše výtažky začínám chápat. Zahradniku, to VY BOLSEVICI a estebaci jste před 45 až 50 lety rozhodli, že v roce 2022 dojde k situaci, že 19 stupňů bude nabízených, protože na víc prostě nejsou zdroje, a ty zdroje jste vy bolševici vypracovali před 35, 40 a více lety jenom proto, abyste se dělnické třídě mohli pochlubit jak plnite plán těžby, a abyste cmoudem z komínů simulovat to, že zde funguje průmysl.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

13.8.2022 01:14 Reaguje na Darth Bane
Ja si taky vsiml, ze ve svazcich STB je hned nekolik osob jmenujicich se Darth Bane pripadne Dartha Baneova... Rocnik napriklad 1914, pokud se nepletu
Odpovědět
DB

Darth Bane

13.8.2022 03:15 Reaguje na Miloš Zahradník
Zkuste copy paste.. pak to zkusím já s těmi zahradniky jo???? Kromě toho Darth Bane působil v době, kdy byla galaxie ještě mladá, a byl to právě Darth Bane , kdo zavedl pravidlo dvou. Mistra, který temnou stranu síly zosobnuje, a ucednika, který touží Mistra nahradit.
Odpovědět
DB

Darth Bane

13.8.2022 00:19 Reaguje na Miloš Zahradník
Zahradniku, vy jste studovat matematiku, jo???? Možná, že jste studoval, jak milovat sovětský svaz, protože jinak byste se nám nesnažil nacpat, že 19 je méně, než 14. Za prvé, smrdute lzete ten údaj o 25 milionech tun je z loňska, a žádné takové nařízení EU v té době nevydala. Tuhle argumentaci jste sem zkopíroval z vaší estebacke příručky, a nějak vám unikl fakt, že vy bolševici jste se 130 miliony tun vytapeli domácnosti na 14 stupňů. Tak co jste s tím uhlím vy komousky špíny dělaly?????
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

13.8.2022 01:19 Reaguje na Darth Bane
Tech 19 stupnu planuji v Nemecku, prectete si ten Vas Tagesspiegel Ze jsem napsal EK? To je prece skoro to same... A neplette si Strougala s Ceauceskem
Odpovědět
DB

Darth Bane

13.8.2022 03:20 Reaguje na Miloš Zahradník
Zase sajrajtujete????? Za prvé, bavíme se o CR, a za druhé, bavíme se o minulosti. Konkrétně o přelomu 70. A 80. Let, a roce 2021. Takže přestaňte rypakovat, a napište, proč jste vy rudy svine spotrebovavaly 130 milionů tun ročně, a v panelacich bývalo velice často méně, než 15 stupňů, a v roce 2021 byla spotřeba 26 milionů tun, a v panelacich bylo výrazně tepleji. O tomhle žádný Tagesspiegel nic nepíše, takže se uklidnit, a přestaňte lhát, a normálně odpovězte.
Odpovědět
DB

Darth Bane

13.8.2022 03:26 Reaguje na Miloš Zahradník
Vy jste nejenom tupé na počty, ale i na český jazyk a nechápete pojem minulý, přítomný, budoucí....to, že se něco plánuje, je co, vy mysliteli .. asi budoucnost, že??? A já jsem prováděl komparace dvou dějů, jednoho v dávné minulosti, a jednoho v blízké minulosti, maximálně přítomnosti. S kým si himmelherrgot myslíte, že si píšete???, s tupanem, který nepozná, které dvouciferne popřípadě trojciferne číslo je vyšší, nebo nerozeznání minulý od budoucího času???? Proč se uchylujete k takhle hloupé a stupidní argumentaci??? Myslíte, že we vám podaří odvést mou pozornost tím, že začnete blabolit o věcné něčem úplně jiném, viz ten Londýn, nebo tady to Německo, a že mne zblbnete změnou minulosti za budoucnost????
Odpovědět
DB

Darth Bane

13.8.2022 03:34 Reaguje na Miloš Zahradník
Vy nejenom, že jste si nafackoval, vy jste si dokázal i rozkopat cenich, a to se hned tak nevidí. Já se s vámi úplně klidně vsadím, že sice bude vytápění na 19, ale ta roční spotřeba pak nebude 25 milionů tun ale odhadem 22 milionů tun. Otevírám notysek, dělám si holčičku a v červenci příštího roku, až vyjde nový Statistical review of world energy Vám to připomenu, a s chutí vám to omlatim o hlavu. Připomínám že tatáž ročenka pro rok 1981 uvádí 130 milionů tun, a já se vás opakovaně ptám, co jste s tím uhlím vy bolševici dělali, když byl všude takovej humus, a přitom byla dost často v bytech docela zima.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

13.8.2022 15:08 Reaguje na Darth Bane
Kolik jste toho vypil? Ja o zadnem "zakonu zachovani energie" nikde nepsal
mnozstvi uhli vytezeneho at jiz bolsevikem nebo kapitalistou nebo mnozstvi nafty vycerpane ze zeme mohamedanem nikde nekomentoval, tak proc to pisete jakoby v replikach na moje prispevky
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

13.8.2022 21:55 Reaguje na Miloš Zahradník
Bingo! S fašounským odpadem Špinavou nohou (Dirty bein) je škoda ztrácet čas. Jeho největší devizou je pozurážet oponenty, kdo má jiný názor, je komouš, prostě typický troll. Doporučuji příště nereagovat (viz. Werichova půlminuta). V Londýně se uhlem mohli trávit lidi, v Česku za to mohli komousi. Ten se vylže ze všeho...
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

13.8.2022 18:03 Reaguje na Darth Bane
Pane Všeználku vám asi ušlo, že mnoho uhlí po plyšáku nahradil Ruský plyn a že mnoho energeticky náročných výrob šlo díky levné asijské konkurenci do kopru. Vy jste za socíku slyšel něco o dovozu železa a kdejakého prdu z Číny? Slyšel jste o dovozu surového železa z Ruska? Já tedy tehdy
nikoliv. I já jsem topil místo plynem černouhelným koksem
a každý barák v okolí černým uhlím. To byla ta spotřeba,
která skončila nahrazena dovozovým plynem a uhlím odjinud. Stali jsme se totálně závislí na dovozech a nyní pláčeme,
že nebude díky sankcím plyn, uhlí, ropa, železo atd. Máme
totiž prd a když něco máme, tak to ekologové odmítají
těžit a vyrábět. Nebudou-li ty komodity domácí a ani z Ruska, tak budou odjinud a nebo taky nikoliv a pak se
budou mosty stavět z čeho a jak? Na ocel potřebujete
stejně jako na cement do betonu obrovské množství
energie a i na ty neustále inovovaná autíčka pro vaše
pohodlíčko při cestách za prací. Neustále tady pouze
chytračíte, jak jste pracovitý, ale nejvíce se věnujete
tady psaní těch svých agitek. Mi je ukradené za co vás
zaměstnavatel platí a tak si pište celých 24 hodin tu
ty příspěvky, ale taky se při tom zamyslete, že pokrok
by nastal i bez změny režimu. Ono v roce 1989 jsme už
taky nejezdili v Aerovkách a neorali koňmi, tak jako dnes
netopíme uhlím, ale plynem, pokud se k němu zas nevrátíme,
když plyn nebude. No a zateplení a jiné úspory? Koukněte
se do Británie na nezateplené baráky z třicátých let a
nebo do USA, kde stále montují gilotinová okna s jedním
sklem. Tam navezou do cisterny ropu a topí i bez trojitých
skel v oknech a bez 20 cm zateplení na 30 cm stěně jako tu.
To jsou ty vzory úspor a toho, že se nemá plýtvat? Na svých
cestách po světě si nevšímáte, že úsporou není přenést
výrobu energeticky náročných výrobků někam, kde mají energie
levnější, ale vyrábět třebas i doma méně energeticky náročně? Je alibismem kupovat energeticky náročnou produkci odjinud a chvástat se nízkou spotřebou energií doma. Je to
pouhé přenesení ekologické zátěže jinam, které se vymstí
celé planetě v tom, že v zemích s levnou energií a levnou
pracovní silou není důvod inovovat a tou energií šetřit!
Šetřete i svojí energií připomínat chyby, které vadily i ostatním, ale nezapomeňte na souvislosti a to, že možnosti byly v té době jiné i jinde. Někdo měl bývalé kolonie s levnými zdroji a jiný se musel uskrovnit doma. Koukněte
na Španělsko po Kolumbovi jak zbohatlo ze zlodějen a mimo
bohatství hrstky bylo donedávna velmi chudou zemí. My nic
nikde neukradli, ale naopak jsme byli a jsme vykrádáni.
To jsou ty důvody, proč jsou rozdíly nejenom na startu,
ale taky v cíli. My nevydělali ani na jediné válce, ale
koukněte, kdo vydělal na každé a pochopíte, proč ty války
vůbec jsou. Asi jste odborník, jak se prezentujete, ale
život a politika není černobílá a zářivě čistá. Já už tak
dnes srovnávám zdánlivě nesrovnatelné a přemýšlím nad tím,
zda i nyní jdeme správným směrem. Mám stále větší obavy, že
nikoliv a vývoj ekonomiky i politiky mi dává za pravdu. To
není směr vpřed, ale spíše vzad a v lepším případě stagnace.
Odpovědět
DB

Darth Bane

13.8.2022 19:59 Reaguje na Břetislav Machaček
Kol to přesně je, to jedno mnoho????? Spotřeba plynu nenávisti ani na dvojnásobek, a bláboly o energetický náročných vyrobach si vetknete mezi parohy, protože kdyby se tu něco užitečného vyrabelo, tak by za to lidi dostávali peníze, a ne 170 DM měsíčně v přepočtu. Cv Německu to v té době bylo minimálně 16 X více. A k tomu zelezu......Machacku, škody 120 pokud vím neměla ani tunu. Mezi lety 1976 a 1989 jste těchto vyrobili necelé dva miliony, za 13 let. Dnešní Octavia, což je průměrné vyráběné ato je skoro o polovinu těžší, a dva miliony aut se tu vyrobí za o něco málo více, než dva roky. A k tomu kdejaké prdu dovezené z Číny. . Tím myslíte notebooky Lenovo, nebo smartphony Huawei???? No, hlavně, že jste tyto uměli vy komousi vyrábět, hahahaha Machacku, slyšel jste, že součástí CSSR bylo i Slovensko, a že největší metalirgicky kombinat byl právě tam??? Tudíž, co byla dříve vlastní produkce, je nyní import. A k těm aerovkam..... samozřejmě, že jste nejezdil v aerovkach , většina lidí na konci 80 let jezdila MHD, protože nejlevnější Škoda 105 S stala v té době 20 měsíčních čistých platu inženýra s deseti lety praxe. A k tomu dalšímu......a pročpak už dnes nemáme uhlí???? No, protože jste jej vy bolševici zbuhdarma vypracovali už v minulosti, to je celé, co se vám snažím napsat. Za to zadní současní politici nemohou, to je věc vás rudé luzy. Ano, vy si placte, že nebude uhlí ropa nebo plyn, a ono to totiž není díky sankcim, ale díky tomu, že jsou to neobnovitelne zdroje, a zásoby těchto jsou konečné. Ano, Machacku, vyrábět energetický méně náročne, to je ono. A proč jste to vy bolševici neaplikovali???? Brejtling nebo Rolex vyrobí z kola oceli dvacatery hodinky každé za 10 000 Euro, tedy z kilogramu obrat 200 000 Euro, zatímco vy chachari uděláte hutní polotovar za 1 Euro, a to jsem možná přehnal. Vy jste byli vykrádání Machacku???? Pokud vím tak vy Rudiš jste ukradli všechno všem, a v 1989 jste tu zemi dovedli do bankrotu, a nasledne jste si ty zbytky rozvalin a srotu, ktery tu po vas bolsevicich zbyl, rozkradli sami, k tomu jste nikoho nepotrebovali. A neprijit zahranicni investice, tak jsou tu orijmy jako v Belorusku, a vy misto matlani grafomanskych zvratku na diskuse chodil jako mlsnej kocour okolo Tuzexu, a vztekal byste se, ze nekdo jiny muze za vasi mizerii.A zeptám se vás......takový Singapur měl jaké kolonie, když sám byl kolonii, kde měla kolonie Jižní Korea, kde Taiwan, kde Japonsko???? A ani jedna z těch zemi není nijak surovinou obdařena, přesto se ekonomický minimálně vyrovná těm bohatší zemím v EU. A to Španělsko???? Vy máte docela smysl pro bzundu, v dobách toho socialistického rozkvětu měl spanelskej sezoni cesac pomerančů trojnásobek toho, co v CSSR inženýr na pozici vedoucího oddělení. Což se nakonec projevilo hned v roce 1990. Machacku, na jaké válce vydelalo poražené Německo, porazena Itálie, sousední Rakousko, Nizozemí, Norsko, Finsko, Belgie, a ty země JV Asie, které jsem zmiňoval jinde??? A panečku, taková Jižní Korea, přes kterou se ta válka přehnala, ta na této musela pěkně vydělat........V 1948 byla CSSR normální vyspělá země, jedná z nejbohatších na světě, téměř nedotčená válkou, a Korea byla zaostalou rozvojovou zemi, přes kterou se navíc následně přehnala válka. A kde byla Jižní Korea v roce 1989, a kde byl CSSR v té době, to je zajímavé porovnat. Machacku, znovu, proč tedy akorát pitomé kvicite, a něco s tou energetickou krizi neuděláte? Já jsem Vám X krát tvrdil, že v roce 2018 došlo ke globálnímu zlomu produkce ropy, a nyní bude následovat sestup, a s tím nejspíše půjde dolů i ekonomika. Že k tomuhle jednou dojde, vám soudruzi učitelky tekly ve vlastivede páté třídy, mohl jste se na to připravit, měl jste na to cca 40 až 50 let. Takže jste mohl sednout k prknu, chopit se tustizny, a nějaký nefosilni energetický zdroj vymyslet. Vysral jste se na to, tak jako ostatní, tak nyní nerypakujte, a nesvadejte své ignorantstvi a lemactvi na polistopadove politické reprezentace. A k tomu dalšímu.....ne všude se topí místo uhlí plynem, tipnul bych že většina sídlištích vytopen jede furt na uhlí. Ano, země s levnou energii a levnou pracovní silou nemají důvod šetřit, to se týká v prvé řadě toho vámi milovaného Ruska, ale také Číny. A co se týče CR, tak pravda je taková, že na to, jak má tato ve srovnání s nejvyspělejší zeměmi nic moc výkonu ekonomiku, tak je docela energetický náročná, i když samozřejmě s Ruskem se to nedá srovnávat. Takže soudruhu Machacku, vymyslete, jak z jednoho kila železa udělat obrat když ne 200 000 Euro, jako Švýcaři, tak alespoň 100 Euro, což je hodnota, na kterou se lze dostat třeba výrobou obráběcích strojů. To, že budete produkci hutních polotovarů dosahovat jednoho Eura z kila, není prostě cesta k prosperitě, prostě protože budete konkurovat zemím, které mají jak suroviny, tak energetické zdroje , tak levnou pracovní sílu, tak možnost svítit s tou výrobou široké daleké okolí. Co vám tam v tom chacharstanu bránilo rozvíjet výroby které jsou energetický méně náročné, a mají velkou přidanou hodnotu?????
Odpovědět
DB

Darth Bane

13.8.2022 20:03 Reaguje na Břetislav Machaček
Slyšel jsem o importu surového železa že sousední Slovenské Socialistické republiky. Apropos, proč jste vy debilní bolševici postavili na zelené louce Vychodoslovenske železárny, když v širokém dalekém okolí není ani uhlí, ani Ruda, a nota Bene tam nebyla ani voda???? To je ukázka toho vašeho bolsevickeho tureckého hospodaření.
Odpovědět
DB

Darth Bane

13.8.2022 20:17 Reaguje na Břetislav Machaček
Jo, ptáte se, z čeho se budou stavět mosty????? A ZE vy komousi jste těch mostu postavili, co???? Já žijí poblíž největší řeky v CR, a mosty který vidím odtud ke hranici s Německem buďto byly postavené před válkou, nebo po 1989. Tak kde jsou ty vaše bolševické mosty machacku???? Já tady vidím TRsuv Most z přelomu 19. A 20. Století, pak most gen chyběly z roku 2009, pak železniční most v Lovosicích postavený před prví světovou, pak železniční v Ústí....meziválečnéj, Benešov v Ústí...mezivalecnej, novější visutej z devadesátých, a jeden jedinej most na dolním Labi, který postavili bolševici, je v Děčíně. Jotaaaaak tak von by pokrok nastal i beze změny režimu.....tak ten pokrok vidíme v případě Kuby, Běloruska, Severní Koreje a dalších.....mimochodem.....kde se ten pokrok schovával za vás, bolseviku, co???? Jo a jestli se ptáte, za co mne platí zaměstnavatel, tak za výstavbu dopravní infrastruktury......akorát že ne v CR....Příští týden odjíždím rekonstruovat jedno malé nádraží....Hamburg Alsterdorf, jako Bauleiter. Mám tam rezervovaný byt, který bude zaměstnavatel komplet proplacet.......1650 Eur měsíčně.
Odpovědět
DB

Darth Bane

13.8.2022 20:40 Reaguje na Břetislav Machaček
Tak když si berete do té své smradlave bolševické tlamy USA, Tak to je s odstupem největší světový producent jak plynu, tak ropy, a na území USA je 30 procet všech světových zásob uhlí, takže proč by se občané USA měli nějak omezovat. A další.....no, ono se tam ale topí podstatně méně, než v CR, což souvisí s tím že jsou v úplně jiném klimatické pásmu. A když jste u toho jednoduchého zasklení, tak to byl na velké části průmyslových objektů v CSSR standard ještě na přelomu 80. A 90. Let, akorát, že jste nepoužívali gilotinova okna, ale dratosklo, a když bylo proletarum vedro, tak jej normálně rozmlatili lopatou, a takhle to vydrželo i několik let. To bylo panečku hospodaření s teplem, že?????
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

12.8.2022 11:55
Kde se otepluje rychleji a kde pomaleji?
Zalezi to samozrejme hlavne na zmenach cetnosti typickych meteosituaci. Kdyz v poslednich desetiletich zesilil pocet situaci, kdy do Evropy proudi vzduch od jihu, casto v zime az ze Sahary neni cemu se divit. (Ze se v Evrope tak otreplilo.) Museli bychom se ale zeptat take napr. v Kanade a v Mongolsku, ci nekde uprostred Pacifiku nebo Atlantiku - zda tohle neni vyrovnano naopak zesilenymi vpady chladu na jejich uzemi

Co se prumernych hodnot tyce, vyznacny klimatolog Lindzen (drive profesor na MTI nyni v penzi cili uz nemusi dbat na politickou korektnost a povinne podrizovat se celosvetove klimaticke hysterii...) pred casem pri sve prazske prednasce (bylo to v institutu VK v Opletalove ulici ale prisli tam se podivat, pamatuji se, i leckteri clenove "oficialni prazske klimatologicke obce" :) to strucne okomentoval takto:

1) Na rovniku jsou teploty porad vicemene stejne, v ledovych i meziledovych dobach

2) Zato kolem polu je situace velmi odlisna. V ledovych dobach je rozdil tamnich prumernych teplot vuci rovniku cca 60 stupnu zatimco uvnitr klimatickeho optima meziledovych dob cinival ten rozdil treba jen 20 stupnu. No as ted jsme zhruba uprostred, rozdil cini cca 40 stupnu

Tyhle hodnothy jsou jisteze jen orientacni a priblizne ale vsimnete si mimo jine, ze z 1) plyne lzivost alarmistickych vykriku o tom, ze tropy se stavaji z duvodu globalniho oteplovani neobyvatelne a z tohoto duvodu se musime pripravit na masivni prisun uprchliku utikajicich udajnem pred klimatickou nouzi v jejich zemich
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

12.8.2022 12:24 Reaguje na Miloš Zahradník
Jojo, Lindzen a institut VK. To je super kombinace. :D

Lindzen je význačný u popíračů. Ruce pryč od něho dala i ta MIT a jeho tvrzení byla už nesčetněkrát vyvrácena. ;) A ,,knihy o klimatu,, od VK jsou slušný bizár. :D

1) https://www.desmog.com/2015/03/06/denial-hire-richard-lindzen-cites-debunked-science-defend-willie-soon-wsj/

2) https://www.youtube.com/watch?v=CsexwBh-1js
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

12.8.2022 13:02 Reaguje na Petr Eliáš
Koukl jsem na ten odkaz. Skutecne "kvalitni"
A podcenujete VK. Krome toho, ze dobre rozumi nejen ekonomii zahranicni politice ma taky kvalitni radce ohledne klimatu
m.j. jednoho celneho ceskeho fyzika ktery rozumi fyzice, rovnicim Navier Stokes a ma schopnost dohlednout dovnitr na kvalitu klimatologickych "vedecky" predikci mnohem lepe nez vetsina "profesionalnich" klimatologu. Ono staci nezaujate porovnat vykony techto lidi treba uz z dob, kdy byli spoluzaky na MFF. A nemylte se, klimatologie je/mela by byt slozita veda kterou by mely delat nejchytrejsi mozky schopne absorbovat nejsirsi fyzikalni a prirodovedne vzdelani a nejen ti. k jejichz vedecke pruprave patri hlavne schopnost pocitat prumery, prikladat pravitko/krivitko k grafu a papouskovat oblibena propagandisticka klise az blaboly

Lindzen’s writing contained multiple errors or omissions. He:

• Ignored the accuracy of climate models over the long term

• Confused the impact of the sun on observed warming, long studied and long ago disregarded

• Dismissed multiple lines of evidence by claiming clouds would offset warming

• Glossed over the egregious breach of ethics in Soon’s lack of disclosure of over $1 million in funding from fossil fuel interests

• Mischaracterized as threatening an attempt to identify improper industry influence on studies and Congressional testimony
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

12.8.2022 13:19 Reaguje na Miloš Zahradník
Jo, odkaz ukazuje jak Lindzen lže. :)

Klaus může být ekonom a prezident (a z toho nejvíc těží), ale plácá kraviny. :D Třeba kniha Modrá, nikoli zelená planeta je pěkná hromada blábolů :D

1) http://www.listy.cz/archiv.php?cislo=075&clanek=050707

No vidíte. A právě to dělá Lindzen v mém druhém odkazu. Vybere si data, která se mu hodí a přiloží k nim pravítko. :D

Klimatologie je složitá. A lidé kteří do ní fušují a vědí o ní prd (Klaus) a nebo o ní lžou (Lindzen) ji akorát poškozují. ;)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.8.2022 13:51 Reaguje na Miloš Zahradník
Václav Klaus se už omluvil: "diskuse na téma oteplování je už zbytečná. Prohráli jsme".
Odpovědět
JO

Jarka O.

12.8.2022 13:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Co je na tom za omluvu, prosím? To je pouze smutné konstatování, že ten byznys se nedá zastavit.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

12.8.2022 14:01 Reaguje na Jarka O.
Prohravame i jinde... Coz take neni omluva, nybrz konstatovani smutne skutecnosti. media jsou mocna a vymyvani mozku ucinne, je li provadeno dusledne, dlouhodobe a s nalezitou podporou (medialni, politickou, "vedeckou") prislusnych mocenskych struktur. Tohle asi chtel VK rici
Odpovědět
JO

Jarka O.

12.8.2022 14:11 Reaguje na Miloš Zahradník
Nic se nedá zvrátit, VK to také pochopil. Dobře to vystihla S. Wagenknechtová z příspěvku p. Vítkoviče, zdejsí trolové smí ale neruseně kecat o zlém Rusovi.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

12.8.2022 15:10 Reaguje na Jarka O.
Netreba ale uplne klesat na mysli. Nekdy na prelomu let 1940 - 41 se taky zdalo, ze prechod k novemu svetovemu poradku se neda zvratit. A bylo tehdy objektivne hur, mnohem hur nez dnes - nemyslim materialne, to je samozrejme - ale z hlediska perspektivy vyvoje blizkych let
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

12.8.2022 14:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Jo. Prohrál - i když je to trapné pojmenování faktu, že ty jeho bláboly narazily na realitu. ;-) A výmluvy, že za jejich ,,porážkou,, stojí média a vymývání mozků je akorát vykrucování ,,věřících,, kteří mají stejné mizerné znalosti jako ten VK. ;)
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

12.8.2022 17:39 Reaguje na Miloš Zahradník
Vždy znovu ma prekvapí, že môže existovať www stránka zo zoznamom skeptických vedcov ohľadom klímy, kde sú títo vedci obvinení z popierania skutočnej vedy a financovania ropnými spoločnosťami. Táto stránka sama seba vyhlasuje za nositeľa absolútnej pravdy. Stránku vytvoril právnik a odborník na styk s verejnosťou. Už táto skutočnosť sama o sebe niečo vysveľuje.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.8.2022 20:51 Reaguje na Vladimir Mertan
Existuje určitě podobná platforma pro zastánce placatosti země, je to pořád to samé.
Odpovědět
DB

Darth Bane

12.8.2022 21:17 Reaguje na Vladimir Mertan
Co to tu zkoušíte????? Ekoteroriste a klimateroriste jsou především placení rovnými společnostmi, viz například Greenpeace financována BP.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

13.8.2022 12:38 Reaguje na Vladimir Mertan
Je to seznam bludaru, kterým tak rád věříte.😅
Odpovědět
DB

Darth Bane

13.8.2022 03:40 Reaguje na Miloš Zahradník
Na příliv uprchlíků jsou ....jak jsem zjistil nejlépe připravený Rusko a Ukrajina. Mají ve svých skladech nádherné muzejní kousky v počtu vysokých tisíců, které jsou právě vhodné do prostředí vysokých teplot. Ano, jde o legendární Maximy vzor 1910, tyto mají vodní chlazení, tudíž i při zvýšených teplotách jsou schopné účinné problém pseudoklimaticke migrace řešit. Je zvláštní, že ti klimaticti migrantů si vybírají pouze určitě země, a i některé země, které jsou ekonomicky vyspělé, a mají příhodné klima pseudoklimatickym uprchlíkům zapachaji, protože se tam musí pracovat. Jmenovitě Japonsko. TO Žádné problémy s migraci nemá.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

15.8.2022 22:22
https://historylab.dennikn.sk/pravek/pohltena-morom-skaza-europskej-atlantidy-doby-kamennej-je-varovanim-pre-buducnost/?fbclid=IwAR04I7MrbsoftMoeNDrDK3LIF7pYC6WUsWgVbupEtncj9VFDPmMzXkHTb-g

"V čase vrcholného zaľadnenia sa hladina oceánov nachádzala bezmála o 150 metrov nižšie ako dnes. V závere poslednej doby ľadovej si však more začalo brať späť to, čoho sa dočasne vzdalo. Z dlhodobého hľadiska možno konštatovať, že do obdobia asi pred 7 000 rokmi, keď sa vzostup morí výrazne spomalil, stúpala hladina morí zrýchľujúcim tempom. Kým pred 14- až 11-tisíc rokmi stúpla celkovo o 20 metrov, počas ďalších troch tisícročí viac ako dvojnásobne, bezmála o 50 metrov."
Odpovědět
KN

Kristýna Novotná

19.3.2023 21:30
Mně přijde, že se všude strašně otepluje, nebo jsem na teplo hodně citlivá. Léto si totiž bez klimatizace už nedokážu představit. Objednali jsme si klimatizaci DAIKIN s montáží z https://www.klimasplit.cz/montaz-klimatizace/ a od té doby, co ji máme, tak ji v létě každý den zapínám. Naštěstí to s její spotřebou elektřiny není tak dhrozné :-) .
Odpovědět
 
reklama
reklama

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.

Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

TOPlist TOPlist