https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/ek-chce-v-roce-2030-ciste-mestske-autobusy-a-zasadni-omezeni-emisi-z-kamionu?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Evropská komise chce v roce 2030 čisté městské autobusy a zásadní omezení emisí z kamionů

15.2.2023 01:26 | ŠTRASBURK (ČTK)
Všechny nově vyrobené nákladní vozy nad 3,5 tuny a dálkové autobusy by podle představ komise měly od roku 2030 omezit emise CO2 o 45 procent proti roku 2019. O pět let později se má požadavek zvýšit na 65 procent a v roce 2040 na 90 procent.
Všechny nově vyrobené nákladní vozy nad 3,5 tuny a dálkové autobusy by podle představ komise měly od roku 2030 omezit emise CO2 o 45 procent proti roku 2019. O pět let později se má požadavek zvýšit na 65 procent a v roce 2040 na 90 procent.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Nové těžké nákladní vozy vyráběné v Evropské unii by měly od roku 2030 postupně omezovat emise oxidu uhličitého a v roce 2040 je snížit o 90 procent proti roku 2019. Všechny nové městské autobusy by zároveň měly od roku 2030 být zcela bezemisní. Počítá s tím návrh, s nímž v rámci takzvané Zelené dohody pro Evropu (Green Deal) přišla Evropská komise. Aby pravidla začala platit, musí je schválit členské státy a Evropský parlament.
reklama

 

Nákladní a autobusová doprava podle komise produkuje šest procent všech emisí skleníkových plynů v EU a více než čtvrtinu emisí připadajících na silniční dopravu. Brusel proto chce v rámci své zelené strategie vedle osobních aut ekologicky čistší provoz také u těžších vozů.

"K dosažení našich klimatických a bezemisních cílů musí aktivně přispět všechny sektory dopravy. Naše klimatická norma s tím počítá, naše města to chtějí a naši výrobci se na to připravují," prohlásil místopředseda unijní exekutivy Frans Timmermans.

Všechny nově vyrobené nákladní vozy nad 3,5 tuny a dálkové autobusy by podle představ komise měly od roku 2030 omezit emise CO2 o 45 procent proti roku 2019. O pět let později se má požadavek zvýšit na 65 procent a v roce 2040 na 90 procent.


reklama

BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

reklama

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (10)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

15.2.2023 07:44
Bezemisní doprava v zahuštěných aglomeracích je dobrý nápad. Měl ovšem přijít podstatně dříve.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

15.2.2023 10:26 Reaguje na Miroslav Vinkler
Trolejbusy byly kdysi zamítnuty/levná nafta.
Nyní už vyrábí - na 1/2trolejbus/elektrobus, nejsou potřeba další troleje.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.2.2023 09:25 Reaguje na smějící se bestie
To je asi dobrý systém, elbus dobíjený na konečné, kde má vždycky pauzu.
Viděl jsem dobrý projekt, kdy právě na konečné je velké parkoviště, tak ho pokrýt panely. Přes den by se nabíjely auta i bus a baterka, v noci by se jelo z baterky a bus ze sítě, auta za příplatek.
Odpovědět
JV

Jaroslav Vozáb

15.2.2023 11:19
Tykada přežili jak v Hradci Králové tak v Pardubicích .... Nové typy s bateriemi jsou krok správným směrem, Taktéž tramvaje a šaliny ..., motoráčky/ hybridy atd.. Elektrifikaci už začal Franta Křižík...
Další rozvoj elektro-mobility bez elektrifikace dálnic je chiméra.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.2.2023 09:27 Reaguje na Jaroslav Vozáb
Němčouři mají projekty na pokrytí dálnic panely, kamióny by se nabíjely fajfkama jak trolejáky. Asi dost vzdálená budoucnost.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

18.2.2023 13:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Nemají, lzete.
Odpovědět
PB

Petr Blažek

15.2.2023 17:07
A poručíme větru dešti a ono se tak stane.
Odpovědět
VS

Vilda Smakal

15.2.2023 21:59
Bláboly a bláboly. Nikdo na to není připravený....Tohle bude stám miliardy a pak blesk udeří do rozvodny a lidi budou chodit pěšky. Jsou to jen nesmyslné věci na kterých nelze stavět základní páteř dopravy. Beru to jako součást dopravy ale rozhodně né jako základ všeho !
Odpovědět
ZK

Zan K.

16.2.2023 17:01
Pro kamiony je nejrychlejším řešením hybridní technologie...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.2.2023 08:04 Reaguje na Zan K.
Možnávodík, ale spíš syntetika.
Odpovědět
 
reklama
reklama

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.

Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

TOPlist TOPlist