https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/experti-rust-cen-elektriny-v-cr-zavinily-burzovni-spekulace-a-slaba-pomoc-statu?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Experti: Růst cen elektřiny v ČR zavinily burzovní spekulace a slabá pomoc státu

1.11.2022 01:16 | PRAHA (ČTK)
Peníze na energii
Peníze na energii
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
V prudkém růstu cen elektřiny v Česku, který byl podle dat evropského statistického úřadu Eurostat v prvním pololetí letošního roku nejvyšší v Evropské unii, se podle analytiků projevily zejména obchodní spekulace na energetické burze a omezené kroky státu. V současnosti je ovšem podle nich již situace jiná a ceny na trhu převážně klesají. Vyplývá to z vyjádření analytiků, které oslovila ČTK.
reklama

 

Podle Eurostatu průměrná cena elektřiny v Evropské unii v první polovině roku meziročně prudce stoupla. V České republice byl růst největší a činil 62 procent. Vyšší ceny energií v EU významně ovlivňuje ruská vojenská agrese na Ukrajině. Evropské domácnosti zaplatily podle Eurostatu v roce 2022 za 100 kilowatthodin (kWh) 25,3 eura (620 Kč), zatímco ve stejném období loni to bylo 22 eur (539 Kč) za 100 kWh. I přes prudký růst však nemá ČR ceny elektřiny nejvyšší podle indexu PX od začátku roku ztratily 17 procentektřiny nejvyšší, v tomto ohledu je na šestém místě. Ceny rostou přitom i přesto, že Česko patří k vývozcům elektřiny a skupina ČEZ patří k největším energetickým uskupením v Evropě, když v loňském roce vyrobila 55,9 terawatthodin elektřiny.

Podle analytika ENA a výkonného ředitele Asociace nezávislých dodavatelů energií (ANDE) Jiřího Gavora se ve statistice za první pololetí projevilo, že Česko se na rozdíl od jiných států EU dlouho vyhýbalo plošným formám pomoci. "Celá řada států EU již v první polovině roku zavedla celou škálu plošných podpůrných opatření. Od přímé regulace maloobchodních cen přes prominutí příspěvku na OZE (obnovitelné zdroje) až po daňové úlevy. ČR se dlouho snažila vyhýbat plošným formám pomoci a omezila se na adresnou pomoc prostřednictvím úřadů práce pro sociálně slabší domácnosti. Situace se ale stala neudržitelnou," řekl Gavor.

Ve druhé polovině letošního roku by se však v Česku měla v cenách energií promítnout už některá opatření státu, o kterých rozhodla vláda. Mezi ně patří například tzv. úsporný tarif, což je příspěvek, který domácnosti letos obdrží na základě své smlouvy na odběr elektřiny, přičemž činí celkově 2000 Kč nebo 3500 korun podle spotřeby. Od nového roku pak začnou platit na energie cenové stropy, a to 6000 Kč za jednu megawatthodinu (MWh) elektřiny včetně DPH a 3000 Kč za jednu MWh plynu. K tomu je potřeba připočíst distribuční poplatky.

Podle analytika společnosti XTB DM Jiřího Tylečka byl vysoký růst cen energií zapříčiněn hlavně napojením na německý energetický mix prostřednictvím burzy v Lipsku. "Výslednou cenu určovaly drahé plynové závěrné elektrárny. V prvním pololetí, za které máme data, zároveň neexistovala významná státní pomoc s drahými energiemi. Výsledkem tak byl prudký růst ceny pro domácnosti i firmy," uvedl Tyleček.

Analytik firmy ENAS Energy Services Vladimír Štěpán zase za hlavní příčiny růstu cen v Česku uvedl nedostatečnou pomoc státu pro průmysl a spekulace na energetické burze. "Máme nejnižší výrobní náklady elektřiny a nejvyšší cenu. ČEZ odvozuje ceny pro odběratele od burzy, kde jsou ceny zvyšovány spekulanty. Plyn nakupuje pouze z burzy, na rozdíl od jiných států, takže také nejvyšší cena," podotkl Štěpán. Zároveň kritizuje nastavení cenových stropů energií, které jsou podle něj ve srovnání s některými jinými státy v Evropě stále vysoko. Celoevropský růst cen energií pak Štěpán přičítá politice EU a následným burzovním spekulacím.

K prudkému růstu cen energií přispěly podle analytika portálu Capitalinked.com Radima Dohnala také vysoké podíly plynu z Ruska. "Do poloviny roku 2021 to zajišťovalo nejnižší ceny plyny a potažmo elektřiny. Od doby škrcení dodávek to vedlo k růstu cen na úrovně vyšší než na západě či jihu Evropy. Takže přesun z nejnižších na nejvyšší ceny vedl k nejvyššímu růstu cen," poznamenal Dohnal.

V současnosti je však podle některých analytiků už situace na energetickém trhu v Evropě odlišná a statistikami může zamávat ohlášená státní pomoc, a to nejen v Česku. "Ceny elektřiny v posledních týdnech převážně klesají, z čehož by měli mít prospěch hlavně spotřebitelé se spotovými tarify," podotkl Tyleček. O dalším vývoji na trhu by podle něj mělo rozhodnout počasí. "Nadprůměrně teplá zima by mohla znamenat, že ceny elektřiny by mohly dále stagnovat či dokonce klesat," dodal Tyleček. Gavor připomněl zejména prominutí platby za obnovitelné zdroje energie a vládní úsporný tarif, což se ovšem ve statistikách projeví až později. Razantní pomoc pak očekává zejména od zavedení cenových stropů pro elektřinu a plyn, které začnou platit o příští roku.

Jakub Hlavenka z 2bminer poukázal, že energetická krize se v současnosti týká zejména Evropy. "Sledujeme vývoj cen energii v ČR i celé Evropě. Růst cen je neudržitelný. Ze zkušeností, které máme z našich hostingových center v USA a Spojených arabských emirátech, můžeme potvrdit, že krize se i nadále týká pouze Evropského kontinentu. Aktuálně se cena za kw/h v takovýchto centrech pohybuje zhruba na desetině cen v EU," podotkl.

Nižší ceny elektřiny měli letos v prvním pololetí podle Eurostatu odběratelé z řad domácností v Nizozemsku (minus 54 procent), Slovinsku (minus 16 procent), Polsku (minus tři procenta) a v Portugalsku a Maďarsku (shodně minus jedno procento). Propady v Nizozemsku, Slovinsku a Polsku souvisely s vládními dotacemi a s povolenkami. V Maďarsku jsou ceny elektřiny regulované.

Zvyšovaly se i ceny plynu v EU. Průměrná cena plynu v EU se v pololetí ve srovnání se stejným obdobím roku 2021 zvýšila z 6,4 eur za 100 kWh na 8,6 eur za 100 kWh. Mezi prvním pololetím roku 2021 a prvním pololetím roku 2022 se ceny zvýšily ve 23 z 24 členských států EU, pro které jsou údaje k dispozici. Nejvíce stouply ceny plynu domácnostem v Estonsku (plus 154 procent), v Litvě (plus 110 procent) a Bulharsku (plus 108 procent). Česká republika je v žebříčku nárůstu cen plynu pro domácnosti až na desátém místě. Pouze v Maďarsku, kde je zavedená regulace, se ceny plynu o půl procenta snížily.


reklama

BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

reklama

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (103)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Katka Pazderů

Katka Pazderů

1.11.2022 05:21
Vláda mohla zastropovat ceny produktů, včetně energií, podle zákona o cenách, už někdy v dubnu, ne-li v únoru (kdy byla inflace už 11 %). Jenže trh prý vyřeší vše (ODS).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2022 07:18 Reaguje na Katka Pazderů
Proč v dubnu? Tehdy se nic nezdražovalo, všichni měli dlouhé smlouvy a nové ceny se začaly připisovat lidem až někdy od září. Ale rozhodně ve výši současného stropu. Mohlo to být dřív - třeba ou října a ne od ledna, ale v to mych zásadní problém neviděl. Současná spotová cena plynu je nižší, než současný stropa a jde to stále dolů, doufejme, že právě od ledna (až se rozjedou nové terminály a Frantíci spustí odstavené jaderné bloky), už ceny půjdou trvale na nějakou rozumnou úroveň.
Tím pádem se nebude muset stropovat nic a stát ušetří 200 miliard.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

1.11.2022 08:21 Reaguje na Pavel Hanzl
klesá jen proto, že se zásobníky naplnily už v létě. Byla velká poptávka a tak cena byla vysoko. Teď jsou nízko a trh je přesycen plynem. Cena elektřiny je pořád nepřiměřeně vysoká i na Evropské poměry, stejně jako proč jsou u nás dražší potraviny?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2022 10:12 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Protože trh s potravinami ovládá loupeživý estébák.
Trh plynem rozhodně přesycen není, spíš naopak. Velmi výrazné úspory ho stabilizují, ale zoufale čekáme na nové terminály.
Elektřiny je taky málo, francouzský výpadek v síle DESETI celých Temelínů je fakt poznat. Takže se musí vyrábět z plynu a tím se to zacykluje.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.11.2022 15:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak zrovna teď by nám byly terminály na dvě věci, protože sv. Petr dal a je prostě teplo a tomu odpovídá spotřeba. A zásobníky jsou fakticky plné, tam už toho moc nenarvete ... a plné jsou bohužel za úplně jiné ceny, než jsou ty na okamžité dodávky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2022 19:30 Reaguje na Svatá Prostoto
Vy to máte prostě vždy zásadně naopak, jak Vinlkler a Studnička. Asi fakt sedíte na školení v jedné lavici, to není jinak možný.
Nové terminály dodají na trh další plyn, tj. sníží se cena. A stoupne spotřeba, i sklárny budou moct makat. Ani 1+1 nedáte??
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

1.11.2022 20:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Hnojomet Hanzl tu zase předvádí svou dojmologii.
Jistě nám tu doloží názory jiných expertů, které vyvrací tento článek.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2022 21:36 Reaguje na Jaroslav Studnička
Co je hnojném na tom, že vy nechápete, že s objemem zboží na burze jde i jeho cena?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

2.11.2022 14:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Čti si šmoulo ...

"Většina zemí včetně nás nebo Německa je má v této chvíli naplněné už z 95 procent. A protože je zároveň rekordně teplý podzim a spotřeba plynu v Evropě výrazně klesla, je aktuální nabídka plynu v blízkosti Evropy vyšší než poptávka. Proto cena prudce klesá."

https://echo24.cz/a/ShiH7/tydenik-komentar-zlamalova-ceny-proc-plyn-pred-zimou-rekordne-zlevnuje

A tady Hanzlům milovaný Síkela ... který tentokrát nekecá ...

"Vedle omezení spotřeby v domácnostech a podnicích připomněl také roli počasí. Letošní říjen totiž byl podle něj s průměrem 10,8 stupně Celsia o 1,8 stupně teplejší, než činil průměr v posledních třech letech."

https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/rijnova-spotreba-plynu-prudce-klesla-pomohlo-teple-pocasi-1394366
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.11.2022 13:52 Reaguje na Svatá Prostoto
Bingo!!! Vy jste to snad pochopil!!! tolik sexu naráz??
Plynu je nedostatek cena vyletí, lidé šetří a je teplo, spotřeba jde dolů, plynu je už dost dost a cela letí dolů. To se jmenuje burza a vy tady pořád bedákáte, že nefunguje.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

3.11.2022 15:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Můžete mi za prvé poslat odkaz na to, kdy jsem napsal, že burza nefunguje?

Bo opět klasicky lžete.

Jinak jste rovněž opět nepochopil, o čem je diskuze ... ta je o příčinách toho, že spotové ceny jsou momentálně na té úrovni, na jaké jsou. A kapacita terminálů tou příčinou prostě není.

Ani kdyby Hanzl na koze jezdil:-).
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

1.11.2022 08:19 Reaguje na Katka Pazderů
zastropování cen je nesmysl, který si vyzkoušeli Maďaři a stáli fronty na pumpách a Poláci, kteří zastropovali cenu aby zjistili, že se to nemůžou dovolit. Jen to posunuli o pár měsíců se stejně drahým výsledkem
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2022 19:37 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Nesmí to dělat hlupy Orbán.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

1.11.2022 06:18
Kdo mohl za vysokou cenu v roce 2021? Taky Putin? Babiš? Levné OZE zdroje? Energetická politika Bruselu?
"Evropské domácnosti zaplatily podle Eurostatu v roce 2022 za 100 kilowatthodin (kWh) 25,3 eura (620 Kč), zatímco ve stejném období loni to bylo 22 eur (539 Kč) za 100 kWh."
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2022 07:20 Reaguje na Richard Vacek
"Hlavní ale je, že se potvrdily podzimní informace, že podstatným důvodem extrémního růstu cen za ruský plyn byla snaha Kremlu dostat Evropu na kolena snížením dodávek a zvyšováním cen. Navíc v podmínkách, kdy si Gazprom zakoupil velké kapacity v zásobnících v Evropě a nechal je záměrně prázdné, a tudíž Evropu bez rezerv. Americká dodávka tuto brutální vyděračskou hru utnula". Leden 2022.
https://ekonomickydenik.cz/evropskou-plynovou-krizi-zavinilo-rusko-dukazem-jsou-nizsi-dodavky-i-prazdne-zasobniky/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context&dop_req_id=RQBzdjZs9uD-202201181926&dop_id=14905427
Odpovědět
va

vaber

1.11.2022 08:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl co to stále meleš o Rusku ,kdo rozprodal celou energetiku u nás ,elektro ,plyn ,uhlí ? politici
kdo povolil každému obchodování na burze a prodej energií,přesto že to jsou strategické suroviny ?
politici, proč to udělali?
z čeho nás vytáhly USA, když jim platíme ty nejvyšší ceny,
kdo nechtěl aby Evropa kupovala plyn z Ruska a tak dlouho o to bojoval až se mu to podařilo?
nic nechápeš ,hlupáku
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2022 10:22 Reaguje na vaber
Elektrárna i ostatní prvky energetiky se chová úplně stejně, ať je státní, nebo soukromá. Řídí to trh.
Energetická burza je základem, bez ní by to nefungovalo vůbec. Prostě by energie někdy a někde nebyly vůbec, nebo děsně předražené. Burza to stále srovnává.
Amíci nás vytáhli z praktického bankrotu, který na nás nachystal Putin. "Evropa mi prodá provaz, na kterém ji oběsím", rád říkával. Tohle proběhlo loni nřed Vánocemi.
Plyn z Ruska kupovali úplně všichni a někteří ho kupují stále, ale Putin jej škrtil, aby mohl vydírat a když se mu to nedařilo, zavřel nám ho úplně.
Máte to celé naopak jak Vinkler, dobrá práce ruských demagogů.
Odpovědět
va

vaber

1.11.2022 12:45 Reaguje na Pavel Hanzl
nic jiného nedokážeš než omílat režimní propagandu , kterou musí hlásat aby zakryli svoji hloupost před plebsem a naprostou poslušnost těm kteří je řídí ,
kdyby jsi dokázal dát do časového pořádku to co se stalo dříve a co potom,
nemluvil by jsi hlouposti ,nic se neděje bez příčiny
a stupidní vysvětlení ,že Putin chce ovládnout svět, je opravdu pro primitivy, na to Rusko nikdy nemělo a nemá ,
takové ambice mají jinde a daří se jim to
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2022 16:37 Reaguje na vaber
Kdbyste sledoval Putinovy řeči a názory, jeho sliby a jeho chování, tak byste nebyl tak blbý.
"Chci vybudovat Eurasii od Lisabonu po Vladivostok". "Evropa mi prodá provaz, na kterém ji oběsím" atd. atd. atd. atd.
To je celá Evropa, jesti ráčíte chápat.
A ten plynový útok bylo co? A napadení Ukrajině bylo co?
Jakou propagandu máte na mysli? Tu putinovu?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.11.2022 07:32 Reaguje na Pavel Hanzl
A znáte tuhle? "Rozpad SSSR byla nejhorší tragédie 20 století a já ji napravím, obnovím ho i se svými evrpskými guberniemi".
To jsme taky my, pokud ráčíte chápat.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.11.2022 15:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl, vy si to v palici taky už srovnejte ... jednou tu píšete, jak je EU nej ekonomika světa a high-tech posel světla v jednom:-))) a jak politika EU je úplně to nej, co nás mohlo kdy potkat ... a pak zase něco o tom, jak jsme byli úplně v prdeli a na lopatě a Amíci nás z toho museli tahat.

Já vím, že schýza je sfině, ale přece jen se trochu ovládejte.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2022 16:33 Reaguje na Svatá Prostoto
Nikdy jsem nepsal o tom, že by politika EU byla nějaká nej, má hromadu chyb, ale je v principu správná a hlavně my nemáme nic lepšího.
A my byli napadeni zcela likvidačním útokem, kdy to nikdo nečekal a nebýt Amíků, jsme v krizi ďa cyp. Tohle by neustála žádná, ani ta nejsilnější ekonomika světa.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.11.2022 16:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale hovno, tohle zkoušejte na někoho jiného, já si ty vaše vejšplechty o tom, jak je EU nejsilnější ekonomika světa pamatuju ... i na ty odkazy, ze kterých bylo jasné, že jste trouba.

Vy v Brně jste byli napadeni? Kua drát, tak se držte a hlavně to neposílejte dál na západ:-))).

Já si s dovolením vypůjčím nebožku Haničku ... https://www.youtube.com/watch?v=Ns30xI6tBR4

:-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2022 19:42 Reaguje na Svatá Prostoto
Podívejte se na graf dodávek plynu a graf průběhu cen. A zkuste si to nějak porovnat v koblize. Fakt to není těžký.

"Ekonomika Evropské unie (EU) je druhá největší ekonomika na světě, a to jak nominálně (po Spojených státech), tak podle parity kupní síly (po Číně). Hrubý domácí produkt (HDP) EU byl v roce 2015 odhadnut na 15 bilionů eur,[1] což představovalo zhruba 22 % celosvětové ekonomiky.[2]"
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

2.11.2022 14:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Cywe ... 2015 ... že ste vopožděnej tu víme všichni, ale že až tolik?

Navíc těch 15 bil EURO mi v 2015 přijde lehce mimo, bo podle ofiko údajů EU to loni bylo 14,5 bil

"Hrubý domácí produkt (HDP) Evropské unie v roce 2021 činil z hlediska celkové hodnoty veškerého vyprodukovaného zboží a služeb 14,5 bilionu eur."

https://european-union.europa.eu/principles-countries-history/key-facts-and-figures/economy_cs

A co se týče postavení ve světě, tak opět dle ofiko údajů na webu EU "V roce 2018 představoval HDP celé EU-27 vyjádřený v běžných cenách 18,6 % světového HDP. Největší světovou ekonomikou byly Spojené státy americké s podílem 24,0 %, na třetím místě se umístila Čína s podílem 15,9 %. "

https://european-union.europa.eu/principles-countries-history/key-facts-and-figures/life-eu_cs

Vy jste prostě fakt blbej jak troky. U vás to není odlišný názor, nebo nějaké neortodoxní myšlení a podobně. U vás je to prostě jen a jen obyčejná tupost ... doplněná o lenost si během chvilky najít relevantní údaje z věrohodných zdrojů.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

1.11.2022 20:47 Reaguje na Svatá Prostoto
Hanzl je ubohý internetový hrdina.
Nedávno jsem ho vyzýval, ať zvedne zadek ze svého zaprděného brněnského bytu a na svém elektrokole a s baťohem s dynamitem vyrazí na Ukrajinu atakovat nějaké ruské "téčko"...
No a Hanzl stále sedí na zadku ve svém zaprděném bytě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2022 21:33 Reaguje na Jaroslav Studnička
A já vás vyzývám, ať nastartujete kinžál a odletíte na Paroubkův Mars, kdy by vám přeprogramovali koblihu na aspoň průměrný výkon.
Udělal jsem ze sebe stejného blba, jako jste vy. Už je vám líp?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

1.11.2022 21:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Jste na omylu Hanzle.
Já tu na rozdíl od vás nepíšu v desítkách příspěvků denně takové bláboly.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2022 22:21 Reaguje na Jaroslav Studnička
Daleko horší.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

2.11.2022 08:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Jako malej fracek se chováte...
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

2.11.2022 14:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Nikdo horší tu není. V tom jste suverénní jednička. S ostatními lze více či méně a více či méně často nesouhlasit, ale diskuze s nimi má vždy nějakou slušnou úroveň.

Vy jste prostě jen hnojomet a nic víc.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.11.2022 15:44 Reaguje na Pavel Hanzl
"Americká dodávka tuto brutální vyděračskou hru utnula". Leden 2022."

Takže od letošního ledna má Putin vlastně utrum, my jsme v poho a proto ten plyn třeba v létě stál míň, než v tom lednu, že jo?

Nebo ne???
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2022 16:43 Reaguje na Svatá Prostoto
Tohle je z odkazu, na který máte link.
Ale zkuste odhadnout, co by se stalo, kdyby Američani na Vánoce ten LNG nedovezli. Evropa bez plynových rezerv a vyděrač Putin s drápy na kohoutech na Jamalu. To by byl bankrot naprosto děsivý, možná válka.
Takhle jsme měli rok na sehnání náhrady, což se podařilo s odřenýma ušma. A tady dobře mákla naše vláda a solidarita Němců.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.11.2022 16:51 Reaguje na Pavel Hanzl
JO, a ten odkaz je z ledna, takže ouplně k hovnu.

A nestalo by se celkem nic ... a pokud nevíte proč, tak si najděte jaké byly tehdy dodávky plynu z Ruska a koukněte na kalendář, kdy začala válka.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2022 19:45 Reaguje na Svatá Prostoto
On je právě z ledna, aby i poslední truba mohl pochopit, že to škrcení plynu nebylo v důsledku sankcí. Byla to příprava na válku proti Evropě, která už běží na Ukrajině.
Proč by to jinak dělali?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

2.11.2022 14:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Co to zase motáte? Že si Rusko s plynem hrálo ví i slepé kotě. Proč taky. O čem je řeč je to, zda těch pár ... ony jich byly fakt jednotky ... tankerů prostě Evropu spasit nemohlo a taky nespasilo a výsledkem byl jen mírný a dočasný pokles ceny. Nic víc.

A já na to už jebu ... stejně to nepochopíte.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

1.11.2022 08:23 Reaguje na Richard Vacek
už na konci minulého roku bylo jasné, že se energie budou zdražovat, každý ať si udělá svoje šetřící opatření sám za sebe....OZE cenu zvyšují a to nejen dotacemi
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2022 10:24 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Němci dotovali za kvičení všech ropáků OZE na závratných 50 (fve) až 150 (bioplyn) za MWD. dnes je to zcela čurinovní cena.
Z toho je jasné, že OZE jsou nejlevnějším zdrojem elektřiny, fve bezkonkurenčně.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.11.2022 15:48 Reaguje na Pavel Hanzl
A jak to souvisí tématem?
A FVE jsou fajn, vo tom žádná ... pokud teda zrovna svítí:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2022 16:46 Reaguje na Svatá Prostoto
Odpovídám na příspěvek, kde se tvrdí, že OZE zvyšuje cenu elektřiny. Tak píšu, že to není pravda, že ji naopak snižují a dokazuji to dotacemi. Fakt ani tohle? Fakt nejste studnička a neprogramovali vás ve stejném kanclu?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.11.2022 16:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Super! Hned se mi ulevilo.

Jenom ... ten poplatek za obnovitelní energie, které jsem do října vždy měl ve vyúčtování ... to byl nějaký vomyl, že jo?

"Příspěvek podporovaným zdrojům energie (POZE) loni v Česku činil 43,2 miliardy korun, meziročně klesl o 2,1 miliardy korun. Vyplývá to z dat, které na webu zveřejnil Operátor trhu s elektřinou (OTE). Od roku 2006 bylo na podporu POZE v Česku vyplaceno přes 470 miliard korun. Stát loni na dotaci poskytl stejně jako v předchozích letech zhruba 27 miliard korun, zbytek zaplatili zákazníci ve fakturách za elektřinu."

https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/ode-dneska-stat-odpousti-placeni-poplatku-za-obnovitelne-zdroje/2264628

A ne, já nejsem pan Studnička ... to jen vy jste pitomec.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2022 17:31 Reaguje na Svatá Prostoto
Bavili jsme se o dotacích v Německu, tam mají systém aukcí, což je supr a u nás s tím taky koketují.
Naše gigadotace se utopily v solárním tunelu a v estébáckých biopalivech, takže za cenu bloku Temelína máme asi 10% el. z OZE, což je dost silná ostuda. Jen osm let vlády totálních diletantů a pořád padají ze skříní kostlivci...
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

2.11.2022 14:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Naučte se číst, mameluku ... pak Řezáč o žádném Německu nic nepsal.

Ale když teda trváte na té vaší milované Říši ... "Dnes, o 22 let později, se však poplatek stal skutečnou zátěží pro cenu elektřiny, jeho financování prostřednictvím spolkového rozpočtu je proto opožděné," uvedla Kerstin Andreaeová, šéfka sdružení energetického průmyslu BDEW."

https://oenergetice.cz/obnovitelne-zdroje/nemecko-ukoncilo-podporu-oze-skrze-ucty-za-elektrinu

Kdybyste půlku času kterou věnujete produkci těch svých výblitků věnoval studiu relevantních zdrojů, tak ... tak byste si musel hodit mašli, bo by se vám zhroutil svět, já vím.

Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

1.11.2022 20:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Asi tak po tisícím vysvětlování Hanzl stále bude lhát a psát své demagogie...
Vzhledem k tomu, že výše zmiňované hodnoty dotací jsou minimální výkupní ceny, nejsou co ceny, které by ovlivňovaly horní hranici ceny el. energie.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2022 21:30 Reaguje na Jaroslav Studnička
No právě. Stát pomáhá jen tehdy, když jde cena pod vysoutěženou cenu a dorovnává na ni. Čili dnes nula. To znamená, že v tomhle systému nikdo dotován není a celý výkon jde na trh a snižuje cenu. Navíc fve se svou strukturou výkonu kryjí z velké části denní špičky, samozřejmě místo plynu. Proto mají země s větší mírou OZE levnější proud.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

1.11.2022 22:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak ty vaše pohádky vyprávějte např. v Dánsku nebo Německu :-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2022 22:23 Reaguje na Jaroslav Studnička
Tam mají v paritě levnější el. než my.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

2.11.2022 08:51 Reaguje na Pavel Hanzl
:-)))). Přepočet na paritu nic nevypovídá o ceně elektřiny závislé na zdrojové základně, hlupáku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.11.2022 11:53 Reaguje na Jaroslav Studnička
Vypovídá. Vyší úroveň cen se promítá i do energií, Dánský energetik v jakékoli profesi má 3x vyšší plat, než náš, chytráku.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

2.11.2022 14:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Kua drát, skoro KAŽDÝ má v Dánsku násobně vyšší plat než u nás! Taky tam všechno stojí prakticky jako v ČR. Akorát v trochu jiných korunách:-).

S paritou kupní síly jděte někam, na tu cokoli přepočítávat je už z principu slušná haluz, a to i když se to umí snaží se to udělat poctivě a objektivně.
U vás zcela mimo realitu:-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.11.2022 20:13 Reaguje na Svatá Prostoto
Kua špagát, já za to nemožu. Právě kvůli tšm vašim prorustým vohnoutům jsme na půl za žebráky. Dokud to nevzali ti vaši bolšáni do ruky, byli jsme bohatší, než Dánové.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

3.11.2022 12:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Za žebráky jsme kvůli vašim milovaným Němcům. Podíl Německa na rozpoutání I. sv. války je nesporný, a že nenechali chudáka Karla to v 1916 nějak uhrát ko autu taky. U II. sv. v. už není vůbec vo čom se bavit. Výsledkem bylo vysídlení Němců a přes 40 vlády bolšánů pod kuratelou Sojuzu.

Za moje bolšány byste v reálu dostal tak přes hubu, doslova, že byste se divil ... sebrali co mohli, dědečka poslali do kriminálu a teď mi rudý kolaborant Hanzl, co byl ochoten s nima za pár rublů na dietách budovat SSSR bude psát takovéhle věci.

Pokud jde o komouše, tak vy jste ten první, co by měl držet hubu.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.11.2022 18:38 Reaguje na Svatá Prostoto
Bod A) ruské demagogie zní: "z vlastních špinavostí obviníš nepřítele".
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

1.11.2022 06:44
"Sledujeme vývoj cen energii v ČR i celé Evropě. Růst cen je neudržitelný. Ze zkušeností, které máme z našich hostingových center v USA a Spojených arabských emirátech, můžeme potvrdit, že krize se i nadále týká pouze Evropského kontinentu. Aktuálně se cena za kw/h v takovýchto centrech pohybuje zhruba na desetině cen v EU," podotkl.
-----------------------------
A to je celá pravda. EU zvorala v energetice díky ekomagorům typu Timmermanse a dalších jelit , na co sáhla. Za energetickou krizi v EVropě může tzv. dekarbonizace /gryndýl prováděná partou zoufalých neumětelů.

Těchto lidí je zapotřebí se zbavit a z lipské burzy do doby než se poměry zklidní, odejít.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2022 07:26 Reaguje na Miroslav Vinkler
Furt dokola a dokola a dokola, zaseklá deska. Jak mohl Timmermans za cenu plynu? On jel na Jamal a zavřel ty kohouty? Nebo grýndýl?

Fakt nemáte pocit, že tohle rozhodnutí padlo v Kremlu?
"Za tuhle krizi může z 90% Putin". Daniel Beneš, generální ředitel ČEZ
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

1.11.2022 08:28 Reaguje na Miroslav Vinkler
samozřejmě to tak je, Evropa se odstřihává od Russka na které byla závislá, to udělá pořádný průvan...problém je, že Brusel svými klima nápady přilévá olej do ohně, ale co, na něco ten Brusel pojít musí. Více než dekarbonizace ta se v podstatě zastavila vidím cenu elektřiny a její nedostatek když se k tomu přičtou čerpadla a elekto šílenství na silnici, zjístíme, že jsme v háji a OZE je doslova trapnost
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2022 10:30 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Plyn Evropě odstřihl Putin, dělalo to dřív 150 miliard kubíků. Tím šla i elektřina nahoru. K tomu se přidal výpadek asi DESETI Temelínů ve Francii, tj. 20 GW stabilního výkonu.
To vyhnalo ceny nahoru. A co dál?
V Německu má do konce roku jet 40 mld. v nových terminálech (my máme spotřebu 9 mld. ročně), Frantíci slibují spuštění celých 20 GW naplno.
Tím bychom mohli být z nejhoršího venku, (nebo i z celé krize?), možná natrvalo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2022 07:36
K prudkému růstu cen energií přispěly podle analytika portálu Capitalinked.com Radima Dohnala také vysoké podíly plynu z Ruska. "Do poloviny roku 2021 to zajišťovalo nejnižší ceny plyny a potažmo elektřiny. Od doby škrcení dodávek to vedlo k růstu cen na úrovně vyšší než na západě či jihu Evropy. Takže přesun z nejnižších na nejvyšší ceny vedl k nejvyššímu růstu cen," poznamenal Dohnal.

To škrcení nepřispělo, ale bylo záhladem a kořenem celého problému. Žádný jiný tam vidět není.

"Česká republika je v žebříčku nárůstu cen plynu pro domácnosti až na desátém místě."
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

1.11.2022 08:32 Reaguje na Pavel Hanzl
cenu elektřiny u nás neurčuje cena plynu na rozdíl od Německa, které se uvidí, jak se k tomu všemu postaví, v každém případě to bude průser
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2022 10:32 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Plyn stanovuje cenu závěrné elektrárny, to by vám vysvětlil pan Novák.
Odpovědět
va

vaber

1.11.2022 08:34
ceny zavinily burzovní operace a politici, to jsem psal už dávno a nejsem analytik,
zcela zřejmé je to videt i na cenách ropy která nemá s Ruskem téměř nic společného,
každý by si měl uvědomit kdo jsou politici,
zcela průměrní nebo podprůměrní lidé ,kterým jede dobře klapačka ,dostanou se do funkce na volební období a většinou vůbec neví co mají dělat,
ovšem veřejnosti se prezentují jako ti nejlepší z nejlepších
mazaným obchodníkům nesahají ani po kotníky a navíc obvykle jdou na ruku těmto obchodníkům zcela dobrovolně
tomuto světu vládnou vlci v rouše beránčím a hloupé ovce jim věří
Odpovědět
ER

Ema Rychlá

1.11.2022 08:45
Domnívám se, že vláda udělala to, co bylo třeba. Možná reagovala později, ale stejně se ještě nikomu ty zálohy nepromítly do cen, tak co. Lidé zbytečně stresují, podle mě to tak velký náraz nebude. A kdo je připraven, není překvapen. My jsme v létě ještě vyměnili za staré ty nové https://www.jis.cz/plastove-dvere/ plastové dveře, které nám ušetří teplo v domácnosti. Ty staré měly už i díry..
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

1.11.2022 08:59
Největší švédský pěstitel rajčat, firma Nordic Greens oznámila, že s pěstováním rajčat ve Švédsku končí. (60% spotřeby domácího trhu) .
Důvodem jsou neúměrně vysoké ceny elektřiny " a když jsme viděli prognózu ceny pro další období, bylo naše rozhodnutí jednoduché - na trhu bychom neobstáli ,pokud bychom do ceny promítli náklady na elektřinu",řekl manažér firmy.
Co k tomu dodat ? Snad parafrázi z Komunistického manifestu " Evropou obchází strašidlo Green Dealu."
Hanzlové kochejte se !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2022 10:35 Reaguje na Miroslav Vinkler
Ve Švédsku pěstovat rajčata tak, aby konkurovaly cenou Jihu, je zcela bizardní nápad.
To samé je sjezdovka v Dubaji.
To je doklad nechutné přežranosti naší civilizace a přímo trestuhodnému plýtvání energií.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2022 10:44 Reaguje na Miroslav Vinkler
Zase naopak, jak dycky.
Pokud by ten manažer jel podle grýndýlu, má dávno energii z fve nebo větřáků, takže by vůbec žádný problém s cenou energie neměl.
Odpovědět
MJ

Marcela Jezberová

1.11.2022 13:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Akorát ta rajčata jaksi potřebují topit, svítit, větrat, zavlažovat, sklízet, chladit při skladování a balit neustále a to i když zrovna nefouká nebo nesvítí slunce. Tyhle firmy jedou tvrdě na zisk. Kdyby investice do větrníků a FVE byla rychle návratná a tak úžasně ekonomicky výhodná, jak neustále všem podsouváte, už by ji Nordic Greens dávno udělala.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.11.2022 15:53 Reaguje na Marcela Jezberová
A nejen ta.
Tohle je Hanzlův problém ... realita ... neschopnost si uvědomit, že pokud je něco fakt bájo a super a kouká z toho vejvar, tak do toho není nikoho potřeba nutit a lidi se za tím ženou sami. A bez dotací.

Pokud Tykač řekne, že například do toho vodíkového elektrolyzéru půjde podle toho, kolik mu EU z Fondu spravedlivé transformace přisype, tak to asi takové terno nebude. Bož by si zrovna Pavlík nechal utíkat peníze ...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2022 17:02 Reaguje na Svatá Prostoto
Taky se do toho lidi ženou sami, letos se spouští asi 9 tisíc instalací a příští rok to bude x násobně více. A dotace se velmi hodí tam, kde je složitá a tím drahá montáž, což se hodí i mě.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

2.11.2022 14:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Dotace se hodí vždy a každému.
Ale dotovat se musí jen to, co by se jinak nevyplatilo.

To je překvapení, co:-)?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.11.2022 20:03 Reaguje na Svatá Prostoto
Ne. To je jen na urychlení a návratnost je tak jako tak.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

3.11.2022 12:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy jste fakt tak blbej, že to nemá obdoby.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2022 16:52 Reaguje na Marcela Jezberová
Za loňské ceny elektřiny jsou OZE návratné, ale ne závratně rychle. Pokud měl dohodnotu dobrou cenu od kšeftaře, tak by ta návratnost byla určitě přes 10 let a to firmy, které jedou tvrdě na zisk, nezajímá.
I kdyby tam byla nějaká státní dotace.
Možná letos by uvažoval jinak.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.11.2022 16:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Mně se líbí jak vy do toho úžasně vidíte ... a v reálu máte tak nějak hovno:-))).

Čím to bude?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2022 16:59 Reaguje na Svatá Prostoto
Tím, že vy víte nějak hovno:-)))
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

2.11.2022 14:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Na férovku ... pokud byste VY o mně napsal cokoli jiného, tak by mne to fest vyděsilo:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.11.2022 20:01 Reaguje na Svatá Prostoto
Vy jste s tím začal.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

3.11.2022 12:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Mně to od vás nevadí ... s ohledem na to, že jste jednak neskutečně hloupej, jednak křivej jak málokdo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.11.2022 14:04 Reaguje na Svatá Prostoto
A ještě jsem hnojomet, na rozdíl od vás.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2022 16:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokud by byl ten rajčatový manager grýndýlák, pořídil by si už dávno pár větřáků a hejno panelů a počítal by je na roční výkon v píku dvojnásobný, co potřebuje.
Takže by akumuloval do baterií a horké vody, přetoky by prodával a dokupoval asi jen minimum.
Jenže problém by měl teď taky. Výkupní ceny el. jsou dnes daleko vyšší, než kolik by trhnul na rajčatech, takže by stejně nezasázel a celý výkon by prodával. A rozjel to by až to půjde zase dolů.
Prostě systém win win.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

2.11.2022 14:36 Reaguje na Pavel Hanzl
Věčná škoda, že si to on neumí spočítat tak hezky, jako to jde vám ... a to na to dokonce nepotřebujete nic vědět:-))).

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.11.2022 20:03 Reaguje na Svatá Prostoto
On si to umí, nebojte se, ale.....
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

3.11.2022 12:53 Reaguje na Pavel Hanzl
To "ale" klidně rozveďte ... ať se trochu pobavíme.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

1.11.2022 10:17
Při nízkých životních nákladech nehrály nízké příjmy až takovou roli, ale
při zvyšujících se nákladech jsou pro mnohé příjmy už nedostatečné. Totéž
platí pro firmy, které budou nejen propouštět, ale ani nikomu nebudou
zvyšovat mzdy. Stát se tak dostal do začarovaného kruhu, který má původ
v minulosti, kdy jsme konkurovali nízkou cenou vstupů včetně energií a
nákladů na práci. Podniky si na to zvykly a místo inovací se utrácelo
jinde. Provozy zastaraly na úkor soukromého majetku majitelů a nyní je
pozdě to chtít dohnat. Energeticky náročnou výrobu nezachrání ani nízké
mzdy, které nepokrývají lidem životní náklady. Ti končí buď předčasně
mimo pracovní trh a nebo odcházejí k těm, co platí více. Stát to bude
muset zvládat při zvýšených nákladech a nižších příjmech z daní pouze
pomocí zadlužení, protože jiný recept neexistuje. Ono už není ani kam
couvat, když tu byl tlak na srovnávání příjmů pouze posledních pár let.
S nízkými příjmy nikdy nebude možné konkurovat kupní síle těm, kteří
mají ty příjmy vyšší a chytračení našich zbohatlíků dolehne i na ně.
Ono totiž nikdo neví, zda nedojde i na dobře placené ouřady a doteď
"žádané" profese. On i výzkum je závislý na výrobě a bez ní nebude
investován a požadován. To už vůbec nehovořím o některých ouřadech,
o které se bude muset stát obejít, aby se zcela nevyčerpal a kterým
to zatím nedochází, protože se mylně domnívají, jak jsou potřební!
Nejsou! Společnost bude fungovat i bez nich stejně, jak fungovala
před zřízením těch jejich funkcí. Příkladem budiž mluvčí, za které
se schovávají šéfové bojící se říci vlastní názor a nebo kvanta
mezičlánků od náměstků přes různé vedoucí, kteří nic nevytvářejí,
ale jsou hromosvodem případných neúspěchů. Je to pouhé přesouvání
odpovědnosti na jiné, aby sami nedošli újmy, ale úspěchy připisují
pouze sobě. Obětní beránci tak půjdou na dlažbu jako první a budou
v šoku, že jejich "potřebná" práce ve skutečnosti potřebná není!
Ekonomika nemůže živit nevýkonné mezičlánky pouze jako alibi šéfů
na případné neúspěchy. Když hloupému králi radí všehoschopní rádci,
tak král nezmoudří, ale bývá jimi okraden a totéž se stane majiteli,
když přesune starost o firmu na jiné a oni se schovají zase za ty,
které obětují. Špatné obchody na burze nejsou vinou burzy, ale toho,
že není možnost burzu opustit a jít cestou přímých nákupů. Burza,
která je povinným mezičlánkem je chybou direktivního řízení EU
a nyní se zcela vymkla svému prvotnímu účelu.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

1.11.2022 10:39 Reaguje na Břetislav Machaček
A jak se říká, sklářskou pec fve nevytopí. S internetizací úřadů pak bude muset být úředník každý a vyznat se v těch cipovinách. Burza je tragédie spotřebitele
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2022 17:03 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Pokud by se z fve nabublalo dost vodíku, proč ne?
Odpovědět
MJ

Marcela Jezberová

1.11.2022 13:08
Takže jako obvykle - nenažranost obchodníků a neochota vlády zasáhnout. Holt jsme si zvolili akademické žvanily, tak si to musíme pořádně užít.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.11.2022 15:56 Reaguje na Marcela Jezberová
Tak nenažranost obchodníků je tak nějak přirozená. Vláda ... tam je to horší. Zejména s ohledem to, co dělaly vlády v řadě jiných států EU.

Ale zase signály byly vysílány usilovně a včas, to se jim nedá upřít:-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2022 17:08 Reaguje na Svatá Prostoto
A co udělaly ty vlády lépe? Maďaři to zdupali naprosto fatálně, Slováci kopírují od nás, v Polsku se topí odpadkama, Rakušáci se modlí ke svatému Putinovi, aby dodal nasmlouvaný plyn. Němčouři mají půlku z levných OZE a na Jihu od zrůdy nebrali skoro nic a jen tam se dodává.
Tak čemu se čemu? My byli na tom nejhůř a dnes jsme asi v půlce. Dobrá práce naší vlády.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

1.11.2022 17:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Dobrá práce naší vlády a pana Hanzla ,známého brněnského klauna.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2022 21:23 Reaguje na Miroslav Vinkler
Co měli udělat líp? Měli se jít plazit před zrůdou jak hlupy Orbán, co prosazoval cha cha Vladimír Štěpán??
Maďarsko je na tom výrazně hůř, než my.
Maximálně by mohli dřív stropovat ceny, což je dost diskutabilní, jestli by to k něčemu vůbec bylo.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

1.11.2022 21:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Třetině lidí v Břeclavi podražilo teplo až pětinásobně. Nespokojeným odběratelům teď chodí zvýšené měsíční zálohy. Chystají petice, zvažují i žalobu na městskou firmu.
„Za teplo nově zaplatím 10 200 korun měsíčně navíc. Já su milionář, vůbec se mě to nedotkne,“ povídá ironicky šedesátník Stanislav.
-----------
Ani tohle vás nevyvede z klidu ?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2022 22:26 Reaguje na Miroslav Vinkler
A já za to možu??
Tohle je přece práce ERÚ!!
Běžte bečet do Kremlu. Na Jamalu pálí miliardy kubíků do luftu, určených pro Evropu, dobytek bratři Slované...
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

2.11.2022 08:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy chcete od Putina plyn?! Vždyť z jeho prodeje financuje válku a nebo, že by ho dodával a my mu za něho "platili" uložením peněz na blokované účty o kterých se uvažuje,
že budou zdrojem pro válečné
reparace. Plyn pálí každý těžař
při jeho přetlaku v ložisku, pokud
nemá pro něho odběratele. Vaši milovaní Američané ten břidličák
takto při těžbě ropy pálili ještě
nedávno, když jsme o něho kvůli
ceně neměli zájem! Myslete hlavou!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.11.2022 11:58 Reaguje na Břetislav Machaček
Dnes všichni chtějí od Putina jen jedno. Aby vypadl z Ukrajiny. Pyn si už může nacpat do špic, zadarmo by byl drahý.
Jo, jo, těžař spálí 130 miliard kubíků plynu ročně? Fakt? A který?
Kam asi poslali ten plyn, který nedodali do Evropy? Když jim jinam trúby nevedou?
Kdyby to volové aspoň zablendovali....to je ale na hlupeho mužika moc.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

2.11.2022 14:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Kdybyste se blbě neptal, a místo toho se trochu snažil, tak to víte ... https://oenergetice.cz/plyn/export-gazpromu-do-zemi-mimo-sns-se-letos-propadl-o-vice-nez-40-celkova-tezba-plynu-o-petinu
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.11.2022 07:00 Reaguje na Svatá Prostoto
Jistě. Co píšu jiného? Pokles exportu o 43%, což na Jamalu dělá asi 80% (jde jen do Evropy) a těžba jde o 19% dolů (nevíme kde), takže pořád malí miliardy kubíků navíc. A z jamalu ho nedodají jinam, tak ho pálí. Prý je to vidět až z Finska.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

3.11.2022 12:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokles exportu o 43% ... MIMO SNS ... ani číst už neumíte.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

2.11.2022 18:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Po vyčerpání plynu z vrtu prostě neotvírají při poklesu odběrů nové vrty a pálí pouze nezbytné přebytky. To pálení jde na vrub odběratelů, kteří
ruský plyn odmítli a nebo
neplatili podle ruských požadavků. Já pouze nechápu jakým plynem topí na Ukrajině?
Jim ten ruský plyn nevadí?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.11.2022 20:17 Reaguje na Břetislav Machaček
Žáné vyčerpání, to plynové pole bylo stavěné na 150 mld. kubíků do Evropy a jde tam kulový. Tak co s tím? Ukroši mají plynovody z Ruska zablokované dávno.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

2.11.2022 14:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Boha jeho, co sem taháte Maďary?

Koukněte se, kde je v Evropě nejnižší inflace a kde jsou nejnižší ceny energií.

Chtít po vás ať se i zamyslíte nad tím proč samozřejmě nemohu, to je mi jasné.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.11.2022 20:14 Reaguje na Svatá Prostoto
Píšo to sem pořád dokala,jenže vohnout má v glocně koblihu, to je celý.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

3.11.2022 12:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Píšete kraviny a pak se divíte, že tu jste zcela právem za největšího hlupáka a jde jen o to, jak moc na férovku vám to kdo napíše.

Už máte nastudovány ty ceny a inflaci v jednotlivých zemích EU?

Nemáte, jako vždy ...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.11.2022 09:17 Reaguje na Svatá Prostoto
A proč bych to měl jako dělat? Abych se mohl prsit s hnidopichy, že Litva měla ve druhém kvartálu 12.4% inflace a ne 12.5, jak tvrdíte vy?
Odpovědět
 
reklama
reklama

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.

Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

TOPlist TOPlist