https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/ey-podil-firem-vyuzivajicich-elektromobily-letos-v-cr-stoupl-na-14-procent?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

EY: Podíl firem využívajících elektromobily letos v ČR stoupl na 14 procent

20.9.2023 01:03 | PRAHA (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Elektromobily ve svém vozovém parku má v současnosti 14 procent tuzemských firem, loni to byla jen čtyři procenta. Negativní postoj k pořizování elektromobilů do firemních flotil má stále 42 procent společností, pozitivní postoj naopak zaujímá zhruba 18 procent podniků v Česku. Vyplývá to z červnového průzkumu poradenské společnosti EY mezi manažery tuzemských firem, který prezentovala na tiskové konferenci.
reklama

 

Největšími problémy spojenými s elektromobilitou jsou pro podniky dobíjení a správa provozu, výměna stávajících aut za elektrické vozy a akceptace ze strany zaměstnanců. Zhruba dvě pětiny firem přitom tvrdí, že se zajímají o ekologický dopad svého vozového parku a 20 procent je ochotno akceptovat vyšší ceny za elektromobily s nižším dopadem na životní prostředí.

K výstavbě dobíjecích bodů v blízkosti kanceláří již přistoupilo 22 procent firem, pouze šest procent je ale ochotno investovat do dobíjecích stanic přímo v domácím zázemí zaměstnanců. Z řad samotných zaměstnanců o tuto možnost nemá 72 procent lidí zájem.

"Prodeje elektromobilů se meziročně ustálily na mrtvém bodě. Stejně jako loni představovaly deset procent prodejů automobilů. Ve firmách pak můžeme být svědky zajímavé anomálie, kdy zaměstnanci mají k elektromobilitě o dost více pozitivnější vztah než vedení společnosti, navzdory tomu, že 65 procent pracovníků nikdy elektromobil neřídilo," uvedl partner EY zodpovědný za automobilový sektor v ČR Zdeněk Dušek.

Firmy se stále při nákupu aut řídí podle ceny, její význam jako hlavního kritéria ale meziročně klesl o 47 procentních bodů na 36 procent. Následuje výběr podle značky s poklesem z 57 na 30 procent a na třetím místě je praktičnost. Roste důraz na kritéria, jako jsou celkové náklady na vlastnictví, pohon a ekologičnost.

Rozšíření vozového parku do tří let předpokládá šest procent tuzemských firem s tím, že počet vozů zvýší přibližně o 20 procent. Naopak 88 procent žádnou velkou změnu ve složení a velikosti flotil neočekává. Více než pětina firem využívá, nebo chce využívat interní půjčovnu aut.

Možnost získat firemní automobil považuje polovina tuzemských pracovníků za hlavní benefit, podle kterého se rozhodují o novém zaměstnání. Až 63 procent stávajících zaměstnanců pak služební vozy využívá dvakrát až třikrát týdně pro dojíždění ve vzdálenosti do 200 kilometrů, ukázal průzkum.


reklama

BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

reklama

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (7)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

pk

pepa knotek

20.9.2023 08:35
Nejlepší auto je vždy to služební a elektrickou hračku si rád vyzkouší leckdo, ovšem kolik firem si tento benefit bude moci dovolit v dobách poklesu ekonomik, toť otázka. Asi se na to budou firmy dostávat dotace jak je v EU zvykem.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

20.9.2023 11:26 Reaguje na pepa knotek
1*
Odpovědět
va

vaber

20.9.2023 08:56
služební automobil to je benefit, roste počet aut a lidí a všichni se radují,
zatím se předpokládá ,že aut a lidí, může být na planetě nekonečně mnoho,
kdysi se podle množství lidí na jedno auta měřila životní úroveň v tom kterém státě, dnes je to množství aut na člověka,
snad přijde doba kdy tomu bude naopak a prostor zaplavený auty bude považován za hnusný ,
já už to považuji za hnusné nyní
Odpovědět
ss

smějící se bestie

20.9.2023 11:28 Reaguje na vaber
A to se dostáváme k cenám MHD a linkové veřejné dopravy, aby tomu tak nebylo, že.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.9.2023 17:29 Reaguje na smějící se bestie
Ne. MHD zadarmo to nevyřeší, pokusů se už dělalo něurékom.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.9.2023 17:35 Reaguje na vaber
Auto je extrémně dobrý pomocník a je stále víc profesí, kde se bez auta neobejdete. Navíc svět spěje k individualismu, už dávno jsou pryč stovky až tisíce lidí, pracujících v jedné fabrice, dopravující se emhádou a bydící na stejném sídlišti.
Dnešní trend je svoboda, maximální nezávislost, vlastní domek se studnou a fve na střeše, elektroskůtr nebo elauto a práci z domu. A ještě nemít nejlépe ani žádnou ženskou, natož haranty.
Odpovědět
pk

pepa knotek

20.9.2023 18:18 Reaguje na Pavel Hanzl
A jde to ještě dál, roste generace totálních závisláků na virtuální realitě, ti už nechtějí auto, cestovat, sex ani tu studnu, stačí jim třeba tikťok. Nebudou nic vlastnit a budou šťastní.
Odpovědět
reklama

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist