Greenpeace videi zesměšňujícími ČEZ neporušila zákon, rozhodl soud
reklama
Organizace Greenpeace v letech 2018 a 2019 pozměnila některé reklamní spoty energetické společnosti tak, aby bylo jasné, že v nich společnost používá greenwashing (falešné nebo lživé ekologické kampaně) a snaží se vytvářet dojem zodpovědné a ekologické společnosti. "Sama přitom byla v tu dobu čtvrtým největším znečišťovatelem ovzduší v Evropské unii a plánovala i nadále dlouhodobě pokračovat v těžbě a spalování uhlí," uvedla dnes Greenpeace.
ČEZ si počká na písemné vyhotovení rozsudku a poté bude věc blíže komentovat. "Jelikož náš právní názor je jiný – stále jsme názoru, že svévolným užitím našeho díla došlo k porušení našich autorských práv, s největší pravděpodobností podá ČEZ dovolání k Nejvyššímu soudu ČR," řekl dnes ČTK hlavní mluvčí Skupiny ČEZ Ladislav Kříž.
"Peníze, které firma ČEZ nyní podle rozsudku musí organizaci Greenpeace zaplatit za soudní výlohy, z ní rázem dělají jednoho z největších 'dárců' organizace v České republice. My tyto peníze určitě smysluplně využijeme, například v kampani proti zbytečnému prodlužování dolu Bílina za územní ekologické limity či na výdaje v řízení o emisní výjimce pro elektrárnu Prunéřov, z níž chce ČEZ vypouštět více prachu, než dovoluje zákon," uvedl mluvčí Greenpeace Lukáš Hrábek.
ČEZ v únoru 2019 podal žalobu, šlo podle něj o zásah do autorských práv. Současně ČEZ podal návrh na nařízení předběžného opatření. Domáhal se toho, aby spolek odstranil video ze svých facebookových stránek a zdržel se jeho užití.
reklama
Dále čtěte |
reklama