https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/praha-necha-za-40-mil.kc-vyrobit-pristroje-k-mereni-emisi-na-silnicich?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Praha nechá vyrobit přístroje k měření emisí na silnicích

21.12.2021 01:07 | PRAHA (ČTK)
Praha patří mezi regiony s největším znečištění ovzduší, většina pochází z dopravy.
Praha patří mezi regiony s největším znečištění ovzduší, většina pochází z dopravy.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
České Radiokomunikace vyrobí pro pražský magistrát za 40,1 milionu korun přístroje, s jejichž pomocí chce magistrát na silnicích identifikovat vozidla s poškozeným nebo chybějícím filtrem pevných částic. Rozhodli o tom radní města. Většinu peněz chce magistrát získat z evropských fondů. Vedení města chce měřením získat data ohledně životního prostředí a poskytnout přístroje policii, aby mohla řidiče s odmontovanými filtry pokutovat.
reklama

 

České radiokomunikace mají vyvinout a vyrobit zařízení v různých podobách. Stacionární varianta má být instalovaná napevno, mobilní v dodávce a přenosný typ má sloužit k přesnějšímu měření a potvrzení vzorků získaných většími zařízeními. "Zařízení by měla být vyvinuta v následujících dvou letech," řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Přístroje mají podle dříve schváleného dokumentu zpočátku sloužit k prevenci a zjištění toho, kolik vozidel bez filtru pevných částic v metropoli jezdí. Výhledově je cílem propojit zařízení se systémy dopravní kontroly využívanými samosprávou a státem. Poté bude možné vozidlo po zjištění závady odstavit a odeslat na STK nebo provést s pomocí přístroje kontrolu přímo na místě. K tomu však budou podle dřívějších vyjádření nutné úpravy legislativy.

Praha patří mezi regiony s největším znečištění ovzduší, většina pochází z dopravy. Dieselové motory s nefunkčním nebo odmontovaným filtrem pevných částic podle odborníků produkují velkou část škodlivin, nezáleží přitom na stáří vozu. Nyní jsou emise vozidel kontrolovány jenom při pravidelných technických kontrolách, což je podle vedení města nedostatečné. Praha již v minulosti měření emisí za provozu testovala ve spolupráci s ČVUT a Ústředním automotoklubem (ÚAMK). Dopravní policie také na popud magistrátu uskutečnila sérii kontrol, které se však prováděly s pomocí diagnostické jednotky u aut vytipovaných pouze na pohled.


reklama

BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

reklama

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama
reklama

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.

Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

TOPlist TOPlist