https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/recko-navrhuje-polozit-kabel-pro-dodavky-elektriny-do-rakouska-a-do-nemecka?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Řecko navrhuje položit kabel pro dodávky elektřiny do Rakouska a do Německa

23.10.2022 02:45 (ČTK)
Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Řecko navrhuje položit kabel, který by přenášel elektřinu vyrobenou z obnovitelných zdrojů do Rakouska a do jižní části Německa. Uvedl to řecký ministr energetiky Kostas Skrekas. Evropská unie se nyní pomocí zvyšování výroby elektřiny z obnovitelných zdrojů snaží omezit závislost na dodávkách fosilních paliv z Ruska.
reklama

 

Řecko má příznivé podmínky pro výrobu elektřiny ze sluneční a větrné energie. Řecká vláda nyní podporuje investice do energetiky s cílem do roku 2030 více než zdvojnásobit podíl obnovitelných zdrojů na spotřebě elektřiny na 70 procent, uvedla agentura Reuters.

Skrekas uvedl, že návrh na položení kabelu, který by procházel přes Albánii a další balkánské země, už řecká vláda předložila jeho protějškům v Rakousku a Německu. Dodal, že kabel by měl počáteční kapacitu tři gigawatty, kterou by bylo možné zvýšit na devět gigawattů.

Podle zdroje z řeckého ministerstva energetiky se nyní s Rakouskem a Německem jedná o podmínkách realizace a financování tohoto projektu. Minulý týden Řecko spolu s Kyprem slavnostně zahájilo práce na položení podmořského kabelu, který má propojit elektrické sítě v Izraeli, na Kypru a v Řecku. Kabel s kapacitou 2000 megawattů má měřit 1208 kilometrů a je označován za nejdelší podmořský elektrický kabel na světě.

V loňském roce Řecko podepsalo s Egyptem dohodu, jež připravuje půdu pro položení podmořského kabelu, který by do Evropy dodával elektřinu vyrobenou z obnovitelných zdrojů v Africe.


reklama

BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

reklama

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (60)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PH

Pavel Hanzl

23.10.2022 08:17
Tyhle megalomanské projekty mi připdá zcela zbytečné, protože slunko svítí úplně všude. A přetahováním elktřiny kabelem na tisíc km vzdálenosti bude mít výrazné ztráty a s investiční náročností se rozhodně vyšší účinnost fv panelů v Řecku nevyrentuje.
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.10.2022 08:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Právě že nesvítí všude stejně. Loňský rok -
Německo: výroba FVE v prosinci 10% oproti výrobě v červnu.
Řecko: výroba FVE v prosinci 50% oproti výrobě v červnu.
Ztráty HVDC kabelu na 1000 km jsou kolem 3 %.
A to vaše "rozhodně nevyrentuje" jste vypočítal jak? Podíval jste se z okna?
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

23.10.2022 08:44 Reaguje na Emil Novák
Pan Hanzl má pravdu. Ve srovnání s JE je to vše zoufale drahé a složité.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.10.2022 09:15 Reaguje na Emil Novák
Celkově má Řecko efektivitu fve asi o 50% lepší. Velmi hrubý odhad. To tuhle investici skutečně nezaplatí. Vy vždycky vyzobnete nějakou hnidu a pak s ní šermujete jako s globální informací.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

23.10.2022 10:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Podstatná není lepší efektivita jako jakési nic neříkající průměrné číslo, ale hlavně produkce elektřiny v zimě. A ta je podle údají pana Nováka asi 5 x lepší než dodává fotovoltaika v Německu nebo u nás.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.10.2022 11:20 Reaguje na Radim Polášek
Možná to je ten hlavní důvod, čo ja viem?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

24.10.2022 15:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže vy nejdřív napíšete, že to je blbost. Pan Novák vám jasně vysvětlí, že to blbost není, vy začnete blekotat něco o hnidách, pak vám to dovysvětlí pan Polášek a vy pak napíšete, že vlastně nevíte.

Člověk fakt žasne, co dokázala příroda stvořit.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

23.10.2022 10:09 Reaguje na Emil Novák
Tak asi už je čas na podobné projekty. Otázkou je jen, jak velkou ekologickou stopu takové projekty budou mít, protože pokud má mít ten kabel skutečně rozumný výkon, spotřebuje značné množství surovin i stavba takového projektu i jeho údržba a pravidelné opravy.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

23.10.2022 10:52 Reaguje na Radim Polášek
Jistě, je otázka, zda by za to nebyly jaderné elektrárny podobného výkonu. Když se nezná cena, jsou diskuse pouhými plky.

Možná není politicky žádoucí o ceně něco napsat.
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.10.2022 12:55 Reaguje na Radim Polášek
Vyrovnaná bilance výroby a spotřeby elektřiny 8760 hodin v roce (ne v roční statistice) se dá zajistit i jednodušeji a ve výsledku i levněji, ale když to nutně musí být tzv. "obnovitelně", tak pak nezbývá než to řešit podobnými opičárnami.
Jak chtějí prosadit takovouto liniovou stavbu přes celou Evropu je mi záhadou, zvlášť když nejsou to samé schopni realizovat ani v rámci Německa.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.10.2022 15:58 Reaguje na Emil Novák
Němci na tom makají fest, dělají šílený kábel ze severu do Bavor, už žádné dráty. Místo nich vrtule, vsjo róvno.
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.10.2022 18:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Makají na tom fest už deset let a kde nic tu nic. A letos se začalo v Německu mluvit o rozdělení Německa na více obchodních zón, což je v podstatě přiznání toho, že je to marný boj.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.10.2022 18:27 Reaguje na Emil Novák
Celých 10 let jim to bezproblémů funguje (strašílci pořád vyhrožovali blackdownem) a Němčouři prostě předělávají celou energetiku.
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.10.2022 18:37 Reaguje na Pavel Hanzl
1) Funguje jim to na uhlí a plyn, kterými v místě spotřeby nahrazují neschopnost přenést potřebný výkon z místa výroby, úplně kvůli tomu zastavili výstavbu offshore VtE na severu Německa, stojí je to ohromné peníze na kompenzacích větrníkům. Takhle si představujete "bezproblémů funguje"?
2) Citujte jediného "strašílka" co vyhrožoval "blackdownem" nebo si přestaňte vymýšlet.
3) Jak tento příspěvek souvisí s faktem že to vedení nejsou schopní vybudovat?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.10.2022 18:06 Reaguje na Emil Novák
Němčouři makají a mají s tím problémy. My děláme kulový a máme je taky.
Odpovědět
EN

Emil Novák

24.10.2022 19:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Než dělat to co Němci, to už je lepší nedělat nic.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.10.2022 10:24 Reaguje na Emil Novák
Dobře. Němci makají na OZE a výkon těchto zdrojů stále roste. Takže mají té energie stále víc. Lepší je nedělat nic a bečet, že je drahý plyn. Voni sou hlava....
Odpovědět
EN

Emil Novák

29.10.2022 12:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Lepší než dělat to co dělají Němci je opravdu nedělat nic, vy hlavo. Stylem jakým to dělají Němci to jsou opravdu vyhozené peníze. To samé jako u nás solární tunel. Taky se snad všichni shodnou na tom, že lepší bylo nedělat nic než tenhle nesmysl za stovky miliard. A právě to co dělají Němci a řada zemí se je snažila napodobit je jednou z hlavních příčin, proč je ten plyn tak drahý.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.10.2022 09:24
Krásná ukázka jak OZE v megalomanském rozsahu spolehlivě ničí životní prostředí. Jen tak dál zelení soudruzi !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.10.2022 09:41 Reaguje na Miroslav Vinkler
To není o OZE, to je o kšeftu. Tím kabelem může jít elektřina i ropná nebo uhelná.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.10.2022 10:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Už vám to napsal pan Svoboda, lékem na nedostatek energie je jádro .
To by ovšem u moci nesměli být zelení blbečci.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.10.2022 10:27 Reaguje na Miroslav Vinkler
A na rakovinu aspirín.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.10.2022 11:23 Reaguje na Miroslav Vinkler
Tím kabelem může jít elektřina z jádra, ani tohle nechápete? Nic zeleného, protijaderného a tím debilního v tom přece není. Vaše chiméry se zhoršují.
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.10.2022 12:59 Reaguje na Pavel Hanzl
A proč by tím kabelem měla chodit elektřina z jádra? Jaderná elektrárna se dá postavit a taky se staví poblíž místa spotřeby a nemusí se tahat tisíc kilometrů daleko.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.10.2022 15:42 Reaguje na Emil Novák
Třeba tím budou dopravovat retsinu malamantinu a pětihvězdičkou metachu.
Píšu o tom, že to nemá nic společného se zeleňáky.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

28.10.2022 07:03 Reaguje na Emil Novák
Jaderná elektrárna postavená v Řecku, jejíž energie se bude kabelem procpávat na sever do střední a severní Evropy je totální blbost. V Řecku je horko a nedostatek vody, takže jaderka tam bude mít znatelně horší účinnost až odstávky nebo bude ještě víc nežádoucím způsobem ohřívat okolí, kabel elektřinu prodraží a přidá k tomu ještě nějakou desítku procent dodatečných ztrát. Jaderka se může postavit téměř kdekoliv, můžeme si tak vybrat, kde je to nejvhodnější. Ovšem mimo zemí, kde kvete zelená hloupost.
Odpovědět
EN

Emil Novák

28.10.2022 10:40 Reaguje na Radim Polášek
Kdyby Řecko stavělo jadernou elektrárnu, jako že se k tomu nechystá, tak by ji postavilo někde na břehu moře, kde nedostatek vody nehrozí a účinnost znatelně horší nebude. Jinak souhlasím.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

23.10.2022 10:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Důležité je, že na ten kšeft vydatně přispěje EU - chce to, musí na to výrazně přispět, jako na všechno barvy zelené.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.10.2022 11:20 Reaguje na Jiří Svoboda
Nevím, jestli je ten drot přímo zelený, ale asi to vyhodnotili jako příspěvek k energetické bežpečnosti Evropy. čort znajet.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.10.2022 11:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Dobrých zpráv píšeme málo. Mně se to tento týden povedlo při rozhovoru s jaderným expertem Markem Ruščákem. Evropu podle něj čeká jaderná renesance. V ČR se momentálně vyvíjí hned pět typů malých modulárních reaktorů.
- firma Witkowitz Group,Ostrava
- Výzkumný ústav ÚJV Řež ze skupiny ČEZ
- Západočeská univerzita a ČVUT
- Centrum výzkumu Řež, Energy Well a heFASTo
-------------------
Hanzl ať si postaví na zahradě bioplynku, vrtuli a FVE .
My rozumnější sázíme na jádro !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.10.2022 15:53 Reaguje na Miroslav Vinkler
Před chvílí byl u Moravce Beneš i Drábová.
On říkal:
1) energetická krize je způsobena z 90% Putinovou geopolitikou - energetickým útokem.
2) ČEZ má s Gazpromem smlouvy do konce roku, on však nedodává, tak jdeme do arbitráže, škoda asi miliarda.
3) Měmčouři staví LNG terminály s kapacitou 40 mld. kubíků, dva pojedou už do konce roku.
4) Cena plynu i el. půjde dolů, až se Evropa zbaví ruských energií úplně.
5) Francie nedodává 19 GW, to je celé Česko.
K tomu paní Drábová řekla, že nastala velmi vzácná situace, kdy v Německu asi 14 dní nefučelo. A podělali jsme se??

Tohle jsou přesně moje názory, nechápu, proč nejsem ředietelem ČEZu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.10.2022 15:55 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pokud Amíci vyvíjí SMR už nějaký rok, mnají i obecnou licenci a čeká se sériovka do roku 27 - 29, tak my to stihneme tuty do roku 50 a sériovka do 2070.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.10.2022 16:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Vidím, že perlíte ,kde se dá:


Pavel Hanzl
Před 8 minutami

Tohle píšu všude už od loňska, konečně to řekl ten nejpovolanější.

Já bych to napsal na prkno a mlátil s ním po hlavě Okamuru a jeho vohnouty a všechny ostatní ruské doblblíky."
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.10.2022 16:46 Reaguje na Miroslav Vinkler
A co? Pořád máte pocit, že za to může grýndýl a hlupáci z EU?
Pustěte si ten rozhovor ze záznamu, máte to tam celé.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.10.2022 16:49 Reaguje na Miroslav Vinkler
Ano, internetový hrdina to rozjíždí na všech frontách :-)
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.10.2022 18:14 Reaguje na Jaroslav Studnička
Mně spíše vadí, že pan Hanzl jako brňák kazí pověst vynikajících místních novinářů-sloupkařů. Takový Rudolf Těsnohlídek (Liška Bystrouška) by ho umlátil pohrabáčem za kvalitu příspěvků.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.10.2022 18:30 Reaguje na Miroslav Vinkler
Zato vaše kvalita zvratků na celou EU a úplně blbé papouškování ruských demagogií je skutečně superkvalita.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

24.10.2022 07:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Nenechte cloumat prchlivost vaším majestátem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.10.2022 08:46 Reaguje na Miroslav Vinkler
Já vám tu dělám pouze zpětnou vazbu, Studnička a Prostatik vás jen plácají po vaťáku, takže nikdy nezjistíte, co melete za nesmysly.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

24.10.2022 11:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Největší hlupák, lhář a demagog tu bude něco mluvit o nesmyslech a zpětné vazbě :-)))
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

24.10.2022 15:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Víte, já nemusím někoho plácat po vaťáku, ostatně je řada oblastí, které s panem Vinklerem vidíme asi podobně, a řada kdy je tomu naopak. To je v pohodě a tak to má být.

U vás jde ale o to, že vy jste jednak neskutečný lhář a jednak jste fakt blbej ... to je prostě smutný fakt ... a jak s vámi nemá nějaká skutečná diskuze smysl, tak je potřeba vám ty vaše lži a pitomosti dávat sežrat.
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.10.2022 18:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Žádná "sériovka" se do roku 27-29 nečeká, v roce 2028, když všechno půjde podle plánu, bude dokončený první prototyp SMR.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.10.2022 08:48 Reaguje na Emil Novák
Amíci nejsou až tak zaprdění, jak Evropa a dokážou hrábnout. Je to přímo další a velmi žádaný segment JE, se kterým se už dnes počítá i u nás, takže to bude gigantický byznys. A na to jsou Američani fakt kadeti.
Odpovědět
va

vaber

24.10.2022 08:56 Reaguje na Emil Novák
proč si všíchni myslí ,že SMR bude záchrana vždyť je to starý známý princip, co tam bude revolučního, kromě, prý, ceny a prostoru,
o ceně pochybuji a prostor na atomky musí být vždy velký,
nebo se zruší ochranné pásmo,nebudou nízkoaktivní odpady nebo se budou se pouštět do kanalizace,
co sekudární část a chlazení a dochlazování ,to bude taky modul

myslím že je již čas na anihilaci,
potřebovali by jsme ji, tak do roku 2030,ale dáme si 5let rezervu do 2035, stačí to dát do plánu a pustit do médií,
Hanzl to začne hned opakovat a vyhlašovat ,že problém s energií je vyřešen
Odpovědět
EN

Emil Novák

24.10.2022 09:05 Reaguje na vaber
Já bych SMR nezatracoval, ale ti kdo do toho trochu vidí uznávají, že velké bloky nenahradí ale spíš doplní. Výhody tam nepochybně jsou (i nevýhody samozřejmě), např. zmíněná zóna havarijního plánování se u některých omezuje pouze na areál elektrárny, zrovna nedávno tento přístup potvrdila NRC u NuScale. Princip je pořád stejný, ale může se obejít bez cirkulačních čerapdel a bez značného množství svarů primárního okruhu, což může tu stavbu zjednodušit.
Odpovědět
va

vaber

24.10.2022 09:18 Reaguje na Emil Novák
já je nezatracuji, jen hledám zásadní pokrok ve výrobě energie,
celý kolotoč kolem SMR mi připadá jako velká reklama a příprava na velký kšeft ,
a jak vidím musí se b jaderné bezpečnosto ustupovat a nikomu to nevadí, podivné,
byla doba kdy Temelín vadil a vadí vzdálenému Rakousku a najednou SMR budou moci i do města,
divný přístup když se JE odmítaly a divný přístul pro SMR,
nebo u SMR není žádná projektovaná havárie
Odpovědět
EN

Emil Novák

24.10.2022 09:35 Reaguje na vaber
Ono se neustupuje jaderné bezpečnosti, jen tam prostě nemůže dojít k určitým haváriím jako u velkého bloku, např. k výpadku hlavních cirkulačních čerpadel když tam žádná nejsou, nebo k prasknutí potrubí primárního okruhu, když tam potrubí primárního okruhu není. Menší zóna havarijního plánování pak vyplývá z těchto faktů, ne z nižších nároků na bezpečnost.
Reálně si nejspíš ani NuScale nikdo přímo do města nepostaví, stejně bude asi někde mimo město.
Odpovědět
va

vaber

25.10.2022 09:08 Reaguje na Emil Novák
když tam nebudou HCČ neznamená to ,že se teplo nemusí odvádět a reaktor chladit ,jen se to posune mimo PO ,
samozřejmě když řeknu ,že ke ztrátě chlazení a následnému přehřátí reaktoru nemůže dojít,nemusím dělat žádná opatření na takovou havárii,
Odpovědět
EN

Emil Novák

25.10.2022 09:16 Reaguje na vaber
Teplo se musí odvádět a reaktor chladit stejně jako u jiných lehkovodních reaktorů, jen k tomu nejsou nutně potřeba čerpadla, protože odvod tepla je navržený pasivní, takže skutečně není potřeba dělat stejná opatření na situaci, kdy elektrárna přijde o zdroj elektřiny, jako u aktivně chlazených reaktorů.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.10.2022 11:12 Reaguje na vaber
To je vývojem bezpečnější technologií, nebojte se ničeho.
Odpovědět
va

vaber

25.10.2022 09:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl kdy přestanou kdákat kraviny,oni tady celou historii Ekolistu strašili JE a nejednou jsou největší obhájce SMR i když o tom nic neví
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.10.2022 10:15 Reaguje na vaber
Nikdy jsem JE nestrašil, jen mě připadal mastodont už zbytečný, pokud by jely ve velkém SMR. Ale asi bude nutný on i SMR, čort znajet.
Jen vy a Vinkler víte přesně, co bude za 10 let.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.10.2022 11:11 Reaguje na vaber
SMR firmy NuScale jede v bazénu pod vodou, žádné odpady z něho nejdou, dokud se nemění palivo, ochranná a jiná pásma jsou pouze otázkou legislativy.
A cena? Má se to vyrábět na lince jak normální auta, což by cenu mělo násobně snížit.
Hlavně proto se to vyvíjí. Vhodné je to do měst místo tepláren, využije se i odpadní teplo, které jde normálně do věží.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

24.10.2022 15:18 Reaguje na Emil Novák
Je úplně jedno kolikrát a jak ... včetně info od samotné NuScale ... se to Hanzlovi vyvrátí, on ty nesmysly bude stejně hlásat já.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.10.2022 18:03 Reaguje na Svatá Prostoto
Už jste vyvrátil ten fíkus podruhé?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

25.10.2022 13:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Hlavně vy to nezapomeňte říct panu doktorovi při vizitě.

Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

24.10.2022 09:14
Velké vymírání. Země přišla za 50 let o dvě třetiny volně žijících živočichů.
Devastace přírody dál pokračuje a bez podstatných změn dojde k tragédii. I tak by se daly shrnout výsledky letošní zprávy Světového fondu na ochranu přírody (WWF).

A přesně tyhle idiotské mega - OZE - projekty se na tom podílejí čím dál tím více.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.10.2022 11:14 Reaguje na Miroslav Vinkler
Fve a větřáky panely hubí živočichy jak na běžícím pásu, zatímco uhelné a dýzlové čoudy jsou pro ně přímo požehnání, že?
A bygr vekorypadla je přímo hmyzí hotel.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

25.10.2022 11:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Právě díky ekopomatencům jako vy se, zrovna to progresivní ekologické Německo vrací právě k těm velkorypadlům. Přitom by zřejmě stačilo postupovat pomaleji, plynuleji na základě vědeckých poznatků a technických možností. Neprotlačovat nic podle ekofanatiků.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.10.2022 10:12 Reaguje na Milan Dostál
Nebojte, od ruského plynu se odstřihli totálně a ceny jdou dolů, vše jede zase normálně, OZE se ale budují zvýšenou rychlostí. I u nás.
Odpovědět
 
reklama
reklama

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.

Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

TOPlist TOPlist