https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/reditel-spolecnosti-energoaqua-v-pripadu-otravy-becvy-opet-odmitl-vinu?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Ředitel společnosti Energoaqua v případu otravy Bečvy opět odmítl vinu Aktualizováno

30.1.2023 15:45 | VSETÍN (ČTK)
Foto | Radim Holiš / Wikimedia Commons
Ředitel společnosti Energoaqua Oldřich Havelka dnes u vsetínského okresního soudu odmítl, že by on nebo podnik způsobili otravu řeky Bečvy, jak jim klade za vinu obžaloba. Vinu firmy popřel také její zmocněnec Vladimír Kurka. Soud sledovanou kauzu začal projednávat dnes ráno. Firmu z Rožnova pod Radhoštěm na Vsetínsku a jejího ředitele státní zástupce obžaloval z poškození a ohrožení životního prostředí a neoprávněného nakládání s chráněnými volně žijícími živočichy a planě rostoucími rostlinami. Za to sedmašedesátiletému Havelkovi hrozí až pětileté vězení, společnosti zákaz činnosti a peněžitý trest.
reklama

 

Před zahájením hlavního líčení Havelka novinářům řekl, že obžalobu vnímá jako neoprávněnou. "Nesouhlasím v podstatě se všemi body skutkové věty, které jsou popsány. Já nesouhlasím, že jsem to udělal, to je první věc, nemám jak to udělat samozřejmě, i z mé pozice. A zadruhé, že Energoaqua to udělala, s tím nesouhlasím taky," řekl Havelka. "Cítím se naprosto nevinný," řekl následně před soudem.

Energoaqua spravuje tovární areál bývalé rožnovské Tesly. Zajišťuje v něm i čištění odpadních vod. Z areálu odcházejí kanálem, který ve Valašském Meziříčí ústí do Bečvy. Obžaloba, která se opírá i o posudek znalce Jiřího Klicpery, dospěla k závěru, že se kyanidy do řeky dostaly právě tímto kanálem. Podle státního zástupce Jiřího Sachra byla čistírna dlouhodobě provozována v rozporu se zákony, byly v ní prováděny neodborné zásahy a opakovaně vypouštěla nedostatečně vyčištěné odpadní vody. Havelka uvedl, že společnost nenakládala s odpady, jak uvádí obžaloba, ale s odpadními vodami, a to v souladu s rozhodnutím orgánů státní správy.

V září 2020 podle obžaloby firma způsobila znečištění Bečvy jedovatými kyanidy a šestimocným chromem, a to minimálně na 37 kilometrech řeky. Obžaloba uvádí, že to mělo za důsledek masivní úhyn více než 39 tun ryb různých druhů, velikosti a stáří. "Úmyslně poškodili vodu, a to na větším území," viní Havelku a firmu žalobce.

Zástupci obžalované firmy tvrdí, že první ryby začaly hynout zhruba 3,5 kilometru od vyústění firmy Energoaqua, a je podle nich tedy prakticky vyloučeno, aby původcem ekologické havárie byla ona. "Není možné, aby to bylo od nás. Žádná havárie ani provozní událost se neudála v naší společnosti," řekl Havelka. Hypotézu znalce Klicpery považuje za nereálnou. "Jsou zpochybněné jakékoliv chemické a fyzikální zákony," uvedl k ní Havelka.

Také někteří rybáři a vědci míní, že zdroj znečištění musel být blíže k místu nálezu prvních uhynulých ryb. Obhajoba tvrdí, že předložila soudu před několika dny revizní posudek, který vyvrací závěry Klicperova znaleckého posudku. "Jsou i jiné výpusti, ze kterých to mohlo být vypuštěno," řekl Havelka. Proč bylo ve vzorku vody odebraném pod výpustí firmy Energoaqua po havárii prokázáno zvýšené množství kyanidu, si Havelka nedokáže vysvětlit. Kurka dodal, že další odebrané vzorky byly podlimitní.

Do mnohakilometrového kanálu mezi areálem v Rožnově pod Radhoštěm a Valašským Meziříčím se podle Havelky dá vstoupit na 135 místech, na otevření poklopů lze použít krumpáč, uvedl obžalovaný. Policie podle něj nekontrolovala, zdali se do výpusti nemohl kyanid dostat těmito vstupy. Povolený limit pro vypouštění kyanidů podle něj Energoaqua za posledních 20 let překročila jedenkrát, k žádnému úhynu ryb v Bečvě kvůli tomu tehdy nedošlo, poukázal Havelka. Připustil však, že po havárii Energoaqua vypověděla smlouvu s firmou Liss, která dodávala do čističky kyanidové vody. "Udělali jsme to, že jsme přestali brát kyanidy," řekl Havelka, který dnes před soudem vypovídal zhruba čtyři hodiny.

Aby způsobila Energoaqua havárii takového rozsahu, jako se stala v září 2020, musela by podle Kurky shromažďovat koncentrovaný kyanid po celý rok a následně jej najednou vypustit do řeky. Kauzu Bečva považuje za vykonstruovanou, plnou lží a polopravd. Kritizoval i postup orgánů, které se havárií krátce po jejím zjištění zabývaly. "Veliká chyba byla, že nebyly odebrány žádné vzorky proti proudu vody," řekl Kurka. Stejně jako Havelka zasedá v představenstvu firmy.

Rybáři požadují v kauze náhradu škody bezmála pěti milionů korun. Dalších zhruba 666.000 korun žádá Povodí Moravy, přibližně 750.000 korun ministerstvo zemědělství. Ekologická havárie postihla Bečvu v úseku pod Valašským Meziříčím na Vsetínsku až po Přerov. Jedovaté látky podle odborníků poškodily biotop a podmínky pro všechny na vodu vázané organismy asi na 40 kilometrech toku.

Hlavní líčení bude pokračovat ve středu, kdy by se soud měl zabývat listinnými důkazy.


reklama

BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

reklama

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (75)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

30.1.2023 12:09
Žaloba má tak děravé důkazy, že s ní obhajoba vymete schody na dvě doby.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.1.2023 12:31 Reaguje na Miroslav Vinkler
Doufám že se bude taky šetřit, kdo dal k soudu tak nesmyslné paradůkazy a proč.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

31.1.2023 10:40 Reaguje na Miroslav Vinkler
Problém však je,
že viník byl přes média určen dřív, než byly známy jakékoliv výsledky z terénu !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.1.2023 16:36 Reaguje na smějící se bestie
Ty výsledky z terénu nejsou známy doposud a jediný, kdo v těch místech pracuje s kyanidy, je DEZA. Člověk nemusí být ani ajnštajn, aby mu to docvaklo a když Brabčák prohlásil hned, že deza to určitě není a policie ji vyloučila z vyšetřovánání, tak co si o tom má člověk myslet?
Pak vytvořili zcela dokázaně nesmyslný konstrukt mimo přírodní zákony bez jediného důkazu, tak co jako si o tom máme myslet? To by mě fakt zajímalo.
Odpovědět
sv

sv

31.1.2023 18:06 Reaguje na smějící se bestie
I přes působení médií viník zametl stopy a zkorumpoval burešovské úřady na tolik, že našli vhodného obětního beránka, jsi chtěl říct.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

30.1.2023 12:38
Inu. Žaloba se opírá o posudky vypracované a zadané ČIZP. Tuto považuji za zkorumpovanou. Náčelníka tam dělal vysoký funkcionář z ČSOP, Erik Geuss. Pan Ambrozek nám na N.P. Křivoklátsko minulý týden ukázal, co je ČSOP zač. Andrej Babiš zatím prohrává jen volby. Je na čase, aby konečně vyhrála i pravda.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.1.2023 13:16 Reaguje na Michal Ukropec
Ty volby jí snad utvořily cestu.
Odpovědět
DA

DAG

30.1.2023 13:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Pánové. Jedny volby jaro nedělají.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

30.1.2023 13:57 Reaguje na DAG
Bohužel.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.1.2023 15:36 Reaguje na DAG
Já jsem beznadějný optimista a mám pocit, že je to ten zlom, kdy si lidé řekli A DOST!
Ta atmosféra připomínala silně Sametovku a to zlom skutečně byl. Což je dnes jen odvar, ale důležitost může být podobná.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

30.1.2023 20:01 Reaguje na Pavel Hanzl
Blíží se únor. A třeba to bude Vítězný Únor, kdy opět zatočíme s těmi, kteří nám chtějí kazit naši radostnou cestu vpřed.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.1.2023 07:47 Reaguje na Richard Vacek
Vy to máte prostě naopak. Pokud jste si prohodil Západ s Východem, Rusko s Evropou, bohatství s bídou a totalita se svobodou, tak vám to skutečně tak vychází.
Odpovědět
sv

sv

31.1.2023 18:07 Reaguje na Richard Vacek
Tak, tak, korupci a zlodějiny si vzít nenecháme.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

30.1.2023 14:30 Reaguje na Pavel Hanzl
To chcete říci, že se mají soudci opírat o výsledky voleb
a nikoliv o zákony a důkazy? Odsoudit DEZU dostanou soudci stranickým úkolem od Pětikolky? No tě prd demokrate, jak
si představujete nezávislou justici ? Ještě podepsat žádost
o co přísné potrestání a jsme zase v padesátých letech !
Proboha počkejte na rozsudek a neplácejte tu ty kraviny!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.1.2023 15:05 Reaguje na Břetislav Machaček
Jak dycky. Ta cesta znamená, že se korupčníci nebudou moci spolíhat na toho "nahoře", který to vždy zametl a zkorumpoval. Pořád píšu, že stojím o SPRAVEDLIVÉ A POCTIVÉ vyšetření, to je ovšem mimo možnosti vaší koblihy.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

30.1.2023 15:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy obviňujete z korupce vlastně koho? Prosím o ta
konkrétní jména, na která jste už zajisté podal trestní oznámení! Ne? A proč? Vy se bojíte a nebo si to pouze ve svém stihomamu myslíte? SPRAVEDLIVÉ A POCTIVÉ vyřešení bude které? To padni komu padni
a nebo pouze to podle vašeho přání? A na koblihu nemíním reagovat u toho, komu hladoví mozkožrout.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.1.2023 15:38 Reaguje na Břetislav Machaček
Zkuste cha cha odhadnout, co znamená poctivé a spravedlivé.
Vy máte trochu ruský způsob myšlení, kde tyhle pojmy vůbec neznají, jako třeba pravda nebo lež. Oni znají jen s námi, nebo proti nám.
Odpovědět
Jan Kos

Jan Kos

30.1.2023 19:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Podle sebe soudíte ostatní, styďte se
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.1.2023 19:30 Reaguje na Jan Kos
Ne. Ruský způsob myšlení je něco úplně jiného, asi netušíte, o čem píšu.
Odpovědět
Jan Kos

Jan Kos

31.1.2023 08:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Mate pravdu v tom, že různé národy mají různé hodnoty a tedy způsob myšlení. Mě se nelíbí že osocujete jiné z toho aniž by jste je znal, nic víc nic míň
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.1.2023 10:25 Reaguje na Jan Kos
Pojem znát je příliš silný, ale do Ruska jsem jezdíval na stavby i na hory, měl jsem tam dobré kamrády. Zajímala mě vždy historie i politika, způsob myšlení Rusů jsem se snažil pochopit snad celoživotně. Je úplně jiné, než myšlení třeba Američana, (nebo Evropana), je to přímo protiklad. V tom syrovém základu je to myšlení Hordy, dle filosofa Epštajna.
Odpovědět
VH

Vladimír Hošek

31.1.2023 14:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Pane Hanzl, nepodíval a nepřipomněl jste si své texty tak měsíc dva po havárii, tady na ekolistu?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.1.2023 16:38 Reaguje na Vladimír Hošek
Ne. Proč?
Odpovědět
VH

Vladimír Hošek

31.1.2023 17:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Protože Vás pravda nezajímá, vy víte vše předem a oponenti jsou Ti kteří se mají zavřít nebo umlčet. Trocha sebereflexe by Vám prospěla a tady máte krásné srovnání svých omylů v přímém kontaktu.
Odpovědět
sv

sv

31.1.2023 18:15 Reaguje na Břetislav Machaček
Prozatím stranickým úkolem od čtyřkolky bylo najít obětního beránka, machačku.
Odpovědět
JK

Jan Kropáč

30.1.2023 15:13
Jelikož nevím co je a co není tajné, tak bych obhajově navrhl vytvoření veřejné výstavy vyvrácení "důkazů" obžaloby přímo ve Valašském Meziříčí včetně vyjádření přímých svědků a popisu situace včetně fotografií.
Jó a kdyby z toho byl komiks dostupný veřejně, tak ještě lépe. Ono se bohužel musí pravdě pomáhat. Už vidím hlavního padoucha křičet: Kampááááááňň.....
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

30.1.2023 15:25 Reaguje na Jan Kropáč
A taky bych tam dal podpisové archy, jako v padesátých letech za
vynucení toho jediného správného rozsudku z vůle lidu!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.1.2023 15:39 Reaguje na Břetislav Machaček
Bolševická kobliha, normální stav.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

31.1.2023 08:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Já? Vy odsuzujete lidi bez soudu a nikoliv já. Vy
znáte viníka od první minuty a neuznáváte ani rozsudek, když není po vašem! Vy jste se nesmířil
ani s Čapím hnízdem a vzorem je vám soudce Lynč !
"Popravit" soupeře bez soudu máte pod kůží z minula a ne a ne se toho zbavit. Prostě starého psa novým kouskům nenaučíš i když navenek převlékl kabát.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.1.2023 10:27 Reaguje na Břetislav Machaček
Já vaše výplody čtu už dost dlouho, abych pochopil, jaké máte názory, nebojte.
Odpovědět
hi

30.1.2023 18:35
Dle mého názoru je potřeba, aby vláda urychleně začala postupovat v souladu se závěry vyšetřovací komise z 20.září 2021 a vyvodila zodpovědnost všech jedinců a státních institucí, které při vzniku a vyšetřování havárie pochybily. Počínaje ministrem Brabcem, ČIŽP, vodoprávním úřadem Valašského Meziříčí a životním prostředím Zlínského kraje, znalce Klicpery, vyšetřovatele PČR Hovorky a policejního presidenta Jana Švejdara, státních zástupců Jiřího Sachera a Petra Bareše.
Pokud by se to skutečně podařilo a transparentně zveřejnilo, tak by soudní jednáná s Energoaquou rychle skončilo a důvěra ve státní instituce opět obnovila.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

30.1.2023 19:23 Reaguje na
Asi tak.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

30.1.2023 18:37
Ještě před havárií bylo jasné, že pokud by k ní náhodou došlo, tak za ní může Babiš.
Odpovědět
Jan Kos

Jan Kos

30.1.2023 19:20 Reaguje na Richard Vacek
Teď jste trefil hrebicek na hlavičku, otravu řeky měla EA v analýze rizik potom co odpojily laguny z čistírny...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.1.2023 07:51 Reaguje na Jan Kos
Muhehehhe cha cha já mám v "analýze rizik", že přejedu na přechodu babičku!! Takže tu v Liberci mám na svědomí, to musí každý soud tutově uznat, to je důkaz ďa cyp!! Voni sou hlava, pane vachmajstr!!
Odpovědět
Jan Kos

Jan Kos

31.1.2023 09:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokud to máte jako riziko, vraťte řidičák ať nikomu neublížite
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.1.2023 10:29 Reaguje na Jan Kos
To má jako riziko ÚPLNĚ KAŽDÝ! Nikdo neví, co se může stát, možná až ty nejnovější káry dokážou samy zastavit.
Odpovědět
Jan Kos

Jan Kos

1.2.2023 17:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Já teda ne, jezdím defenzivne
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

31.1.2023 08:51 Reaguje na Jan Kos
Bohužel o tom Hanzl nic neví, protože "viníka" zná od
prvé minuty otravy a jiného už nikdy nepřipustí! Odpojení
samotné už byl záměr, aby nezůstávaly v lagunách stopy po
vypouštěných jedech. Prostě rovnou do kanálu a propláchnout, aby ani tam nic nezůstalo. Běžný postup mnoha firem, které
mají máslo na hlavě a vypouštějí škodliviny v NORMĚ !!!
Odpovědět
VH

Vladimír Hošek

31.1.2023 14:59 Reaguje na Břetislav Machaček
Škoda, že nejdou vyhledat články s diskusí těsně po havárii. Hanzlovi by bylo třeba je předložit.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.1.2023 16:40 Reaguje na Vladimír Hošek
Já melu v podstatě pořád to samé....
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.1.2023 16:45 Reaguje na Břetislav Machaček
Co to melete, o jakých lagunách? V EAQ nejsou dávno funkční a i kdyby byly, tak ten jed najdou klidně za půl roku! Navíc se používají na pitnou vodu, nešťatníče.
V 14 km dlouhém kanálu musí být stopy ještě za měsíc, jak je možné, že ŽÁDNÝ rozbor nemají?
Co chtějí dokazovat? 3 dny po havárii byl brán ve vyústění vzorek a kyanidy byly v normě, což je JASNÝ DŮKAZ, že tímhle kanálem to nepřišlo.
Odpovědět
MB

Majkl Borovička

31.1.2023 09:19 Reaguje na Jan Kos
Zdravím,

četl jsem tu vaše příspěvky, kdy jste zaplnil diskusi pod článkem minule. Původně jsem nabyl dojmu, že vaříte z vody. Ale ke konci mi přišlo, že máte co říct a věci mohou být daleko komplikovanější. Nejvíc mne na tom pozastavuje ta osobní tragédie v tom Rožnově. Chápu, že je to citlivé téma, ale, jak jste napsal, co když to bylo poslední zoufalé gesto... A zdá se, že znalosti z oboru narozdíl ode mne máte. Tak snad nejste agent co tu má jen mlžit. Omlouvám se za tuto myšlenku, ale člověk už nevěří nikomu a ničemu..
Odpovědět
MB

Majkl Borovička

31.1.2023 09:29 Reaguje na Majkl Borovička
Jinak nejem pravidelný návštěvník a nevím zda se zde už probírala tato analýza.

https://vodnihospodarstvi.cz/kyanidova-havarie-na-becve/
Odpovědět
Jan Kos

Jan Kos

31.1.2023 09:48 Reaguje na Majkl Borovička
Budu 53ti svedek
Odpovědět
JO

Jarka O.

31.1.2023 12:16 Reaguje na Majkl Borovička
1+.Zde jsou odpovědi znalce na všechno vč. posunutých působení a působení chlóru. Dalo by se jen dodat, že chloridy mobilizují ionty kovů. Tabulka s obsahy kovů ten stav dokresluje.
Odpovědět
Jan Kos

Jan Kos

31.1.2023 10:27 Reaguje na Majkl Borovička
Já jsem ho znal, žil jsem s ním nějakou dobu, nebylo to zoufalé a morálně hluboké a odvážné, bohužel
Odpovědět
Jan Kos

Jan Kos

31.1.2023 10:27 Reaguje na Jan Kos
*ale
Odpovědět
MB

Majkl Borovička

31.1.2023 10:37 Reaguje na Jan Kos
Snad to bude mít nakonec ten smysl, který to mít mělo...
Odpovědět
JO

Jarka O.

31.1.2023 12:13 Reaguje na Jan Kos
P. Kose, znáte tohle: https://www.dzurnal.cz/index.php/2020/10/13/deza-o-stopovych-kyanidech-a-kyanidovych-stopach-cast-ii/

Pánové kolem DR celou dobu věděli, že něco jako komplexní kyanid existuje a postupně ve vodě disociuje, přesto mlčeli nebo mlžili jednoduchými kyanidy. Komplexní kyanidy jsou prý pavěda, tu tvrdil nějaký pán.
K havárii na kaustifikacní jednotce DEZY se dá dočíst, že unikla soda a louh, ne fenol, a pH té směsi bylo nad 11. Pokud je to pravda, toto uniklo do kanalizace a následně do řeky, tak to teoreticky mohlo zpomalit vytěkávání kyanovodíku, a stabilizovat zbytky volných CN-, které připluly po proudu. A měli bychom ty jedy. HCN z nich ten nejhorší a páně Hruškovy jednoduché kyanidy.
Odpovědět
MB

Majkl Borovička

31.1.2023 12:59 Reaguje na Jarka O.
existuje taky podrobný elaborát zpracovaný bez terénního průzkumu, tedy jako hypotéza:
https://zazivoubecvu.cz/utahuje-se-smycka-kolem-arealu-deza-a-s-valasske-mezirici/

Zajímalo by mě, při jaké koncentraci chlóru v říční vodě by uvolňování do ovzduší způsobilo u přihlížejících osob ptíže popisované v článku.
Odpovědět
JO

Jarka O.

31.1.2023 20:37 Reaguje na Majkl Borovička
Když 2% roztok chlornanu funguje jako bělidlo, mohl by dráždit kůzi a sliznice. Reaguje s povrchem rukou na kys. chlorovodíkovou, ve vodě se rychle rozkládá a chlór se z něj stále uvolňuje. Čichem by se měl chlór dát rozeznat a být dráždivý od asi 3,5 ppm ve vzduchu, od 10 ppm je toxický.
Hlavně jsou ty spousty hecovacích článků špatně, protože nevíme, co se opravdu odkud a v jakých množstvích do vody dostalo. Na to slouží údaje z provozních deníků firem. Obvinění z manipulace s údaji, které se také v některých článcích objevily, nedávají smysl. Víc smyslu by měly změny zákonů.
Odpovědět
Jan Kos

Jan Kos

1.2.2023 17:44 Reaguje na Jarka O.
Už víme co se stalo, psal jsem o eluci organokovu z kalové lavice chlornanem a chronickou otravu, zcela logicky odvoditelné i s aplikací centrální limitní věty, změna zákonů je nutná
Odpovědět
Jan Kos

Jan Kos

1.2.2023 17:46 Reaguje na Jan Kos
Plus UV rozklad komplexní CN díky vysoké transmitance vody v důsledku sucha tedy nízké hladiny v rece
Odpovědět
Jan Kos

Jan Kos

1.2.2023 17:46 Reaguje na Jan Kos
Níže po proudu
Odpovědět
Jan Kos

Jan Kos

1.2.2023 17:49 Reaguje na Jan Kos
Čekám na nějakého profesora co mi to vyvrátí... Co třeba pan Holoubek? Hruška? To bude z ostudy kabát
Odpovědět
JO

Jarka O.

1.2.2023 20:55 Reaguje na Jan Kos
Kdepak. Mají jiné plány, jak se dočítáte i v této diskuzi. Dobrého nic ...
Odpovědět
Jan Kos

Jan Kos

3.2.2023 12:39 Reaguje na Jarka O.
Každý plán založen na lži dříve nebo později selže
Odpovědět
JO

Jarka O.

4.2.2023 17:07 Reaguje na Jan Kos
Zbývá naděje. Pokud máte proti sobě investigativce, kteří by byli schopní zaměnit "sodu" s louhem atp., tak by se to mohlo podařit objasnit.
Odpovědět
Jan Kos

Jan Kos

31.1.2023 17:06 Reaguje na Jarka O.
Samozřejmě znám, proto je podle mě DR nic jiného než hnojomet
Odpovědět
RK

Roman Kolář

1.2.2023 09:52 Reaguje na Jarka O.
Já jsem se tedy dočetl, že v uniklé směsi, která byla spláchnuta do dešťové kanalizace, fenoly rozhodně byly. Vzorky byly zajištěny, analyzovány, zdokumentovány. Budete muset přepnout i na organiku.
Odpovědět
JO

Jarka O.

1.2.2023 12:30 Reaguje na Roman Kolář
Ne.Od toho jsou jiní. I kdyby se vymyslelo nakrásně 50 nových článků s tím, co všechno ještě Babiš postupně do Bečvy nalil, aby už to vyšlo. Nicméně zamyslím se nad profesionální radou pana nebo soudruha experta, který ví, že komplexní kyanid je pavěda.
Odpovědět
RK

Roman Kolář

1.2.2023 15:06 Reaguje na Jarka O.
Aha. Já myslel, že se snažíte přijít věci na kloub, proto jsem odkázal na informace a data, protože vaše informace o absenci fenolu ve směsi uniklé v Deze z kaustifikace se nezakládá na pravdě. Žádné vymyšlené články jsem na mysli neměl. Nějak vám dochází trpělivost, když to zase překlápíte do roviny Babiš...
Odpovědět
JO

Jarka O.

1.2.2023 20:50 Reaguje na Roman Kolář
Tak vidíte, kolik neúplných článků se objevuje. Má informace o sodě, louhu a pH 11 se také zakládá na dalším článku od "investigativců". Já si obrázek dělám podle dosavadních zpráv a nezdá se mi, že organika hraje roli. Tak to není antibabiš?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.1.2023 19:32 Reaguje na Richard Vacek
A japato? Kdy jste takovou cypovinu sehnal?
Odpovědět
RV

Richard Vacek

30.1.2023 20:05 Reaguje na Pavel Hanzl
No protože od mnohých subjektů i jedinců byla vysoká poptávka po tom najít na Babiše něco ošklivého. Tak, jak jsme se kdysi dohodli že kapitalisté jsou špatní, velkostatkáři jsou také špatní a nakonec i ti drobní řemeslníci skončili jako špatní.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.1.2023 07:55 Reaguje na Richard Vacek
Od VŠECH těchto jedinců byla poptávka, na NESTRANNÉ a OBJEKTIVNÍ vyšetření celého případu. A protože všechny indicie vedou k DEZE, tak se všichni ptají, jakt je možné, že hned zkraje byla vyjmuta z vyšetřování, kdo jí to tak zařídil?
A na to nemusíte být zrovna Ajnštajn, aby vám to došlo.
Odpovědět
mara polasek

mara polasek

31.1.2023 10:14 Reaguje na Pavel Hanzl
malo kdy s vami souhlasim, ale v tomto pripade jsem zajedno ...

soud nehleda pravdu, ale vydava rozsudek dle predlozenych dukazu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.1.2023 10:32 Reaguje na mara polasek
Omyl. Hledá pravdu a MUSÍ hledat pravdu, spravedlnost MUSÍ být těsně navázána na pravdu, jinak to není spravravedlnost, ale byrokracie,tj. forma totality, rj. nespravedlnosti.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

31.1.2023 12:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Váš nový polobůh Pavel na otázku zda byla jeho kampaň v zákoných mezích, odpověděl, že s dobrými právníky ano. Jde tedy o pravdu, spravedlivost nebo jen o rozsudek podle předložených důkazů? Žádný soud nerozhoduje podle toho co si kdo myslí a přeje, ale podle důkazů(doufám). Chápu, že je vám to proti srsti, už si konečně zvykněte.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.1.2023 16:50 Reaguje na Milan Dostál
Nevím co má Pavel s kampaní, ale důkaz je prostě důkaz pravdy. A soud hledá pravdu právě pomocí důkazů a pokud je nemá, tak pravdu neprokáže a nemůže obviněného odsoudit. Kdo si o tom co myslí je fakt úplně fuk.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.1.2023 16:52 Reaguje na mara polasek
Důkaz musí být toklad o pravdě. Pokud není pravdivý, není to důkaz, ale podvod.
Odpovědět
RK

Roman Kolář

31.1.2023 22:10
Připomeňme si: V den otravy se stala v chemičce DEZA havárie

Krátké shrnující video: https://www.youtube.com/watch?v=lFvZXWHLliI

Rozsáhlý popis včetně analýzy sajrajtu, který byl spláchnut do dešťové kanalizace: https://denikreferendum.cz/clanek/32010-odhaleno-v-den-otravy-becvy-se-v-deze-stala-havarie-proc-zustala-utajena

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.2.2023 08:03 Reaguje na Roman Kolář
Doufejme, že soud nařídí nové vyšetřování a to půjde už normálně.
Odpovědět
Jan Kos

Jan Kos

2.2.2023 09:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Jelikož nadřízený soud v Olomouci nařídil soudu ve Vsetíně soudit, nové vyšetřování nebude, to je ale smůla co?
Odpovědět
reklama

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.

Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

TOPlist TOPlist