https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/schwarzenegger-vyzval-ochrance-klimatu-aby-nesirili-katastroficke-scenare?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Schwarzenegger vyzval ochránce klimatu, aby nešířili katastrofické scénáře

1.7.2021 18:05 | VÍDEŇ (ČTK)
Arnold Schwarzenegger se v rodném Rakousku vyslovil pro to, aby se téma ochrany Země a klimatu prezentovalo pomocí pozitivnějších poselství. Také filmy o Terminátorovi, v nichž hrál hlavní roli, neukazovaly jen vizi apokalyptického světa, ale i sílu konání, zdůraznil.
Arnold Schwarzenegger se v rodném Rakousku vyslovil pro to, aby se téma ochrany Země a klimatu prezentovalo pomocí pozitivnějších poselství. Také filmy o Terminátorovi, v nichž hrál hlavní roli, neukazovaly jen vizi apokalyptického světa, ale i sílu konání, zdůraznil.
Hollywoodský herec, bývalý politik a klimatický aktivista Arnold Schwarzenegger se dnes v rodném Rakousku vyslovil pro to, aby se téma ochrany Země a klimatu prezentovalo s pomocí jednodušších a pozitivnějších poselství, a nebylo spojováno se scénáři zániku světa. Také filmy o Terminátorovi, v nichž hrál hlavní roli, neukazovaly jen vizi apokalyptického světa, ale i sílu konání, zdůraznil 73letý účastník klimatické konference ve Vídni.
reklama

 

Při debatě o klimatu jsou předestírány jen temné scénáře, postěžoval si Schwarzenegger. "Tento film nemá žádný děj. Je to trvalý poplach, který nemůže nikdo vydržet," řekl Schwarzenegger. Mladá švédská klimatická aktivistka Greta Thunbergová naopak podle něj trvá na tom, že klimatickou krizi je třeba vidět právě jako krizi.

Lidé jsou vystaveni neustálým varováním před nezadržitelnými následky oteplování Země, od povodní až po hlad, migraci a válku, řekl bývalý guvernér Kalifornie. "Veřejnost je zoufalá, zmatená a ochromená," domnívá se slavný Američan s rakouskými kořeny. Aktivisté by podle něj měli spíše sázet na viditelné a snadno pochopitelné téma znečištění životního prostředí.

Boj proti znečištění fosilními palivy by mohl zároveň řešit i mnoho dalších problémů, domnívá se Schwarzenegger. Mimoto by prý lidé měli pocit, že konkrétní řešení jsou možná.

Schwarzenegger hovořil na každoroční vídeňské klimatické konferenci Austrian World Summit, kterou spolupořádá jeho platforma Schwarzenegger Climate Initiative. Na dálku se připojila Thunbergová. "Nemůžeme vyřešit žádnou krizi, pokud k ní nebudeme přistupovat jako ke krizi," řekla iniciátorka celosvětových klimatických protestů. I dnes politikům vyčetla, že opatření na ochranu životního prostředí jen předstírají.


reklama

BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

reklama

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (43)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

va

vaber

1.7.2021 19:10
strašit lidi je blbost jen je třeba jim vysvětlit proč je na západě Kanady nyní48°C
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.7.2021 21:20 Reaguje na vaber
Já to četl taky, ale to snad není možný!!! Nepřepočítali to nějak špatně z Farenheita?? Už jen 28 - 35 by mi přišlo dost děsný.
Odpovědět
Katka Pazderů

Katka Pazderů

2.7.2021 06:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Za prvé La Niňa.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.7.2021 07:32 Reaguje na Katka Pazderů
Fakt si myslíte, že v Kanadě mohou teploty ve stínu stoupnout těsně pod +50°C??? Není to nějaký omyl? To je přece extrém i pro Afriku nebo Austrálii!!
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

2.7.2021 11:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Kdyz +35 v Ojmjakonu je docela beznych i v cervnu proc by nekde za Skalistymi horami (u oceanu ve Vancouveru jiste takove teplo nebylo) i ucinkem foehnoveho efektu od jihu nemohlo byt tech 45.
Jisteze je to velky extrem ale pouze vypoved o vpadu vskutku mimoradne tepleho vzduchu nekde z jiznich stepi a pousti USA
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.7.2021 10:48 Reaguje na Miloš Zahradník
Asi jo, když to píšou a nikdo to nezpochybnil.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.7.2021 21:22
Strašit lidi je špatný, jenže ta situace je ještě horší. Hlavně nemá řešení a je absolutní, nemá konce, to je na tom nejhorší. Vidím silné problémy už v tomhle desetiletí.
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

1.7.2021 21:32
Temné klimatické scénáře a klimatické fobie mohou napáchat větší škody než vlastní klimatická změna.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.7.2021 21:52 Reaguje na Karel Tejkal
A jakpak? To by mě zajímalo.
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

2.7.2021 09:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Představte si, že se strachy poděláme a zítra zakážeme uhlí. Umíte si představit, co by to způsobilo?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.7.2021 09:59 Reaguje na Karel Tejkal
Rázové ukončení uhlí v celé ČR by určitě způsobilo řadu výpadků a zmatků a především brutální zdražení elektřiny, ale rychle by se vše stabilizovalo a za tu vysokou cenu bychom vše kupovali ze zahraničí.
Naše uhláky dělají v Evropě zcela mizivé procento výkonu a obchodníci (EON, RWE) by to nakoupili nez problémů, v Evropě je elektřiny přebytek.

Stejně nás to do budoucna čeká, jen pomalejším tempem.

Když se poděláme, musíme si vyprat především kalhoty.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

2.7.2021 10:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Začal jste hezky ... brutální zdražení elektřiny ... ale nějak jste zapomněl dodat, jak by to tisíce domácností, které už dnes jsou tak nějak rady že jsou rády, měly řešit?

A jedná se o statisíce, přinejmenším, našich spoluobčanů. Ten přechod musí být plynulý a relativně dlouhodobý, jinak spousta lidí nemá šanci to zvládnout.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

2.7.2021 10:53 Reaguje na Svatá Prostoto
Jo, ne vás zase chytne fantas ... to není nějaká uhelná nostalgie, na uhlí kašlu. To je prostě ekonomická realita značné části našich spoluobčanů.

Že by to mělo dopady například i na průmysl je věc další. Jistě, ten by si měl začít zvykat, a to fofrem, ale nelze chtít, aby to bylo z roku na rok.
Odpovědět

Jirka Černý

2.7.2021 18:05 Reaguje na Svatá Prostoto
Nakonec systém který si vytvořil kamarád před lety z naftového agregátu, baterií a promyšleného nicméně jednoduchého systému využívání elektrické energie bude dávat v nové době docela smysl.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.7.2021 10:53 Reaguje na Jirka Černý
A kdyby místo dýzlu hodil na střechu pán fv panelů, je v pohodě úplně.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.7.2021 10:52 Reaguje na Svatá Prostoto
Budou muset brutálně snížit spotřebu.
A je fuk, jestli rychle nebo pomalu. Skoro milión lidí v exekuci je výsledek toho úžasného babišistánu a dá se čekat, že se to bude stále zhoršovat. Svět není stavěn pro blbý.
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

2.7.2021 11:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Především je třeba se z nějakých křiklounů nepodělat a uhlí vypnout až za ně bude náhrada.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.7.2021 10:53 Reaguje na Karel Tejkal
A co když do té doby dojde, nebo bude vypnuto z "vyšší vůle"??
Odpovědět
JO

Jarka O.

1.7.2021 21:40
Terminator navždy! Stejně věci začíná konečně vyslovovat vic veřejné známých osob na západě. Konečně! Už bylo na čase začít zas mluvit o znečištění prostředí a ne o nejedovatem plynu. I G. Schroder v Německu řekl něco podobného. Že důležité jsou investice do ekonomiky a infrastruktury a ne zelené sny. Zelení se ztrapnili, kdoví, jestli nakonec volby v Německu vyhrajou. Lidi na západě jsou taky unavení a ne vsichni podporuju OZE, protože vidí to množství krajiny, které pod solary mizi. OZE nema tak moc vyhráno, energetika bude smíšená. Proti JE je většinou generace 68. roku. Rusové mají např. plovoucí JE, kterou dopravují kolem skand. poloostrova do Archangelsku, a Skandinávci na to koukají s otevřenou pusou a říkají,proč ji nemají taky. Veřejná diskuze na soc. sítích je podobná jak ta česká, takže není nutné, aby tu někdo vykládal, že češi jsou zaostali blbci. Takže asta la vista, p. Hanzle.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.7.2021 21:59 Reaguje na Jarka O.
Investice do ekonomiky přináší zase růst výroby, tj. emisí všech jedů a hlavně odpadů.
Lidstvo se chová jak blbé kvasinky, které produkují odpadní alkohol, který je na závěr pozabíjí.

Jenže lidstvo to (na rozdíl od kvasinek) ví a chová se stále blběji, investuje do výrobu jedu proti sobě samému.

Podle logiky pak vychází, že lidstvo je blbší než anerobní kvasinky.
Odpovědět
JO

Jarka O.

1.7.2021 22:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale špinavé výroby už nikdo nechce. Je potřeba investovat v místech prumyslu, tam, jak jistě víte, žádné ekologické zákony neexistují. O důvodech jste asi slyšel. Investice do nových druhů energie taky přináší růst výrob a nutnost recyklace, která není jednoducha. Atd, vždyť se to tu opakuje furt dokola, že se ma šetřit apod. Kvasinky jsou šikulka, mají dobře vyrobky, až na tu produkci CO2.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.7.2021 07:58 Reaguje na Jarka O.
Nerozumím řeči vašeho kmene. Nemůžete nějak jednodušeji sdělit, co chcete říci?
Odpovědět
JO

Jarka O.

2.7.2021 10:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Neumim psat spanelsky, no. Ale ze mame problem s kvalitou ZP z nadvyroby a prehnaneho konzumu a ze by pomohlo oboje snizit (v nasi casti sveta)a dal investovat do cisteni spiny z prumyslu a cistejsich vyrob, uznate?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.7.2021 10:56 Reaguje na Jarka O.
Jistě, tomu už rozumím a souhlasím s tím. Jen nevím,jak to udělat. Napadá mě jen náboženství Gaia.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

1.7.2021 23:08
Jen at je nechaji sirit ty katastroficke scenare... casto zretelne odporujici zakonum fyziky ale i aritmetiky. Aspon vsichni, co maji elementarni prirodopisne vzdelani dobre uvidi, co to je za blbce a demagogy
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.7.2021 08:07 Reaguje na Miloš Zahradník
Myslíte, že emise 40 miliard tun CO2 do atmosféry ročně odporuje fyzice? Že tím nestoupá koncentrace o 2.59 ppm, že to odporuje aritmetice??
Že s tímhle raketovým nárůstem nestoupá teplota, že tání ledovců je jen mediální bublina a tornádo na Moravě je jen novinářská kachna v době okurkové sezóny??
Vy žijete trvale na Paroubkově Marsu?
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

2.7.2021 09:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Netvrdim, ze vsechno co ekologiste tvrdi odporuje aritmetice. Leccos ale ano ;) zkuste si jako domaci cviceni napriklad spocitat, o kolik zdvihne hladinu oceanu zmizeni ledovcu na Kilimandzaru :) no dobre tak treba v Alpach ale i ve stredni Asii ci na Alasce. Kolik ledu roztaje v Gronsku je jiz zavaznejsi problem - ale tam zadna primocara aritmetika neni k dispozici. U tornada na Morave vidite nejake aritmeticke zakonotosti? Ja ne, jen si vzpominam na jeden ze zakladnich klimatologickych faktu (slysel jsem to na prednasce prof. Lindsena z MTI) ze zatimco v ledovych dobach je rozdil prumernych teplot rovniku a polu cca 60 stupnu a v "klimatickem optimu" tretihor byl jen 20 stupnu tak ted je to kolem 40 stupnu. Na rovniku je furt zhruba stejne - ted, za ledovych dob i uprostred tretihor. Zmensovani teplotniho kontrastu mezi rovnikem a poly pri "globalnim oteplovani" spis tak zmensuje pocet udalosti kde ten silny kontrast teplot muze hrat roli - tedy i celkovou frekvenci tech tornad nejspis

Jeste k tomu stoupani okeanu pokud vim zatim za nej nejvice muze tepelna roztaznost vody. Presne udaje nemam ale vubec nevypadaji katastroficky
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

2.7.2021 09:15 Reaguje na Miloš Zahradník
Jeste k te aritmetice. Bavi mne, jak se ekologiste casto tu aritmetiku snazi ruzne zamlzovat. Napriklad vykony spinavych energetickych zdroju (uhelne a jaderne elektrarny apod.) se meri v staromodnich jednotkach jako jsou kilowatty. Zatimco energeticke prinosy modernich, "zelenych" zdroju se v mediich zasadne meri v pokrokovejsich jednotkach zvanych "rodina". Ta a ta elektrarna, vetrnik apod. doda energetickou spotrebu N desitek/stovek/tisicu rodin... Zkuste to pak jednoduse aritmeticky porovnat - Temelin s vetrniky, malymi vodnimi elektrarnami (nicicimi nase reky) a spalovnami biomasy kdyz jeden udaj mate v megawattech a druhy v rodinach :)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.7.2021 10:03 Reaguje na Miloš Zahradník
Všechny údaje se uvádí ve wattech, někdy se přidává e jako elektrický výkon, t jako tepelný, p jako peak.
Pro hlupší část obyvatelstva, které to nic neříká, je tam město nebo rodina, jen pro dokreslení.
Odpovědět
va

vaber

2.7.2021 09:23 Reaguje na Miloš Zahradník
jasně ,je třeba těm hloupým lide vtloukat do kebulí jak je krásné počasí když je 50°C a jak v něm život prosperuje a všichi se radujeme že je teplo
a na Venuši taky není rozdíl mezi teplotami na polu a rovníku ,jen je tam 300°C,
s tou roztažností vody jste tomu nasadil korunu
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

2.7.2021 09:51 Reaguje na vaber
To tvrzeni o zvihani hladiny oceanu kvuli roztaznosti vody mam od klimatologu, neprepocitaval jsem. Nebude to ale asi zcela zanedbatelny efekt pokud se napr. 100 m vil;na vrstva vody na hladine oteplila o cca 1 stupen. Mimochodem, hlubiny oceanu i kolem rovniku maji teplotu jen kolem 5 stupnu. Stacilo by par poradnych atomovek, zvirit trochu ten ohromny rezervoar chladu, kterym svetovy hlubinny ocean je - a bylo by po globalnim oteplovani :))))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.7.2021 10:10 Reaguje na Miloš Zahradník
To je pitomost přímo galaktického rozměru, právě tenhle rezervoár tlumí gradaci teplot na celé Zeměkouli. To by zničilo celý světový ekosystém.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

2.7.2021 10:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Rozlisite, kdy jde o zert? Prave ze tu chladne hlubiny oceanu na deni na povrchu maji asi jen maly vliv, to zvireni by skutecne muselo byt galaktickeho rozmeru.Treba se ale casem najde setrnejsi zpusob, jak toho chladu hlubin okeanu vyuzit :)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.7.2021 10:58 Reaguje na Miloš Zahradník
Nerozliším. Tady se objevují natolik bizarní názory, že je to fakt problém.
Problém je nutno řešit tak, že ze zablokuje to oteplování, jinak to nepůjde.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.7.2021 10:06 Reaguje na Miloš Zahradník
Zvyšování hladin moří taky není ten nejhorší důsledek klimatické změny, těžko se měří a ještě hůř předpovídá.
Ale jsem přesvědčený, že vědci to mají dobře, není důvod si myslet, že ne.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

2.7.2021 10:36 Reaguje na Miloš Zahradník
Já bych tomu Lindzenovi zas tak moc nevěřil. On sám přiznává, že ho financují ropné a uhelné společnosti jako např. Koch Industries (CATO), Peabody Coal, atd...

Také měl několik zajímavých prohlášení, třeba že oteplování skončilo před dvaceti lety, atd.

Nebo jak napsal dopis Trumpetě a MIT se od něho distancoval..

No každopádně v třetihorách to nebyla zase taková pohodička. Bylo to období velkých změn a událostí. Například Paleocensko-eocénské teplotní maximum na začátku třetihor nebylo moc fajn. A i to MECO (Middle eocene climatic optimum) netrvalo dlouho a byla to jen pauza v trendu globálního ochlazování po PE teplotním maximu.

https://www.researchgate.net/publication/267875629_The_Middle_Eocene_Climatic_Optimum_MECO_A_multi-proxy_record_of_paleoceanographic_changes_in_the_South-East_Atlantic_ODP_Site_1263_Walvis_Ridge

https://cs.wikipedia.org/wiki/Paleocenn%C3%AD-eocenn%C3%AD_teplotn%C3%AD_maximum
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

2.7.2021 11:04 Reaguje na Petr Eliáš
Pokud se MIT od nej distancoval kvuli Trumpovi asi
v tom bude spis soucasna americka politika, nez nezavisla klimatologie... No a na oteplovacske penize Lindzen jiste nedosahne
Ten fakt, ze v tropech je vicemene porad stejne
- v ledovych dobach i dnes - je ale vysoce zajimavy a dulezity i z ekologickeho hlediska tamni "biodiversity" atd. Je to fakt velmi nepohodlny pro klima-strasice nebot ukazuje, ze zadne utikani cernochu kvuli teplu z horke Afriky neni zapotrebi
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

2.7.2021 11:53 Reaguje na Miloš Zahradník
Pletete se. Oni se distancovali od jeho nepodložených závěrů. :-)

Nedosáhne, to by musel provádět nějaký výzkum, což nedělá. On dostává peníze od naftařských a uhelných firem za šíření již vyvrácených mýtů. :-)

No to vaše tvrzení o tropech zaprvé nedává smysl a za druhé to není pravda. Ať už to tvrdíte z neznalosti, nebo záměrně lžete, tak se stačí podívat na vývoj teplot v regionech, i když pro vás jako pro klima-nestrašiče to bude bolestivé. :-)
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

2.7.2021 17:43 Reaguje na Petr Eliáš
Na americkych universitach se ted distancuji od lecceho a bouraji lecktere sochy. Lindzen byl profesorem klimatologie na prestizni universite, nyni je v penzi. Kde mate prehledy, jak se menily teploty v tropech od posledni ledove doby? Kdo z autorit zpochybnuje to heslo "60 - 40 - 20" ohledne rozdilu teplot na rovniku a polech v ruznych klimatickych obdobich a kde jsou k nalezeni udaje, ktere s tim polemizuji?
Odpovědět
ig

2.7.2021 11:23
Naopak, strašit lidi je třeba, aby byli naučení, že na ně ze všech stran útočí věrozvěstové nové doby a tlučou jim klíny do hlavy, ať už na téma klimatu nebo třeba společenských změn jako je progresivismus nebo hnutí BLM a nenechali se jimi mást.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

2.7.2021 13:20 Reaguje na
Nám starším si stačí vzpomenout.

A že ta "pauza" utekla jako voda:-/.
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

2.7.2021 14:10
Elektřina na příděl - naše zelená budoucnost.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/vyroba-v-cine-stoji-neni-dost-elektriny-ohrozuje-to-svetovou-ekonomiku-168877
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

2.7.2021 14:28 Reaguje na Karel Tejkal
No jo no, kdepak udělali čínští soudruzi chybu, že? :-)
Odpovědět
reklama

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.

Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

TOPlist TOPlist