https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/tragickych-narazu-aut-do-stromu-pribylo-nejzavaznejsi-jsou-u-mladych-ridicu?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tragických nárazů aut do stromů přibylo, nejzávažnější jsou u mladých řidičů

6.10.2022 01:20 | PRAHA (ČTK)
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto | Pohled 111 / Wikimedia Commons
Tragických střetů, kdy řidiči aut narazí do stromu, vloni přibylo. V roce 2021 takovou srážku nepřežilo 69 lidí, což je o čtyři více než o rok dříve. Stoupl i počet těžce zraněných, a to o 31 na 166. Nejvíce závažných případů je mladých řidičů do 24 let. Vyplývá to ze statistik Centra dopravního výzkumu (CDV).
reklama

 

Roční četnost nehod způsobených nárazem do stromu se podle statistik dlouhodobě pohybuje na přibližně podobné úrovni. Střety zpravidla mají vysokou závažnost. "Nejvíce závažných následků dopravních nehod vzniklých nárazem do stromu připadalo v roce 2021 na řidiče ve věkové kategorii 18 až 24 let. V této věkové kategorii bylo usmrceno 13 osob a 39 těžce zraněno,“ řekl vedoucí Besipu Tomáš Neřold.

Nárazy do stromů patří podle nehodových statistik k nejtěžším haváriím, což potvrzují i zkušenosti pojišťoven. "Překážka v podobě stromu neuhne a nedeformuje se. Jde o náraz natvrdo, který bývá fatální hlavně u starších vozidel. Často se stane, že se vůz doslova rozpadne. Motoristé nejsou prakticky chráněni, zvláště když někdy chybí i airbagy,“ vysvětlila Eva Svobodová z pojišťovny Uniqa. Podle ní jsou nejtragičtější tzv. diskotékové nehody za účasti mladých vracejících se ze zábav. "Havárie aut, často v žalostném technickém stavu, plných rozjařených chlapců a děvčat, patří pravidelně k těm nejtragičtějším vůbec,“ doplnila Svobodová.

Podle dat CDV se tyto nehody stávají nejvíce na silnicích druhé a třetí třídy a také při nich bývá nejvíce lidí usmrceno. V roce 2021 na nich po nárazu do stromu zemřelo 51 z celkového počtu 69 usmrcených. V loňském roce byla nejhorší bilance v Jihočeském kraji, kde náraz do stromu nepřežilo 13 lidí.

V posledních letech přibývá také pádů stromů na jedoucí auta. Podle Svobodové je za tím často narušení jejich stavu, a to jak vlivem jejich špatného stavu a choroby nebo následkem vichřicí. I tyto nehody bývají fatální. K nejtragičtějším nehodám na tuzemských silnicích letošního roku patří například případ z Krkonoš, kde v červnu na cestě do Malé Úpy po pádu stromu na auto zemřeli tři lidé. O necelý měsíc později se v Krkonoších stala další tragická nehoda, kdy po pádu stromu na auto zemřela řidička. Strom tehdy spadl při kácení.


reklama

BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

reklama

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (5)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

pp

pavel peregrin

6.10.2022 09:36
Doufejme, že se tudíž neobjeví požadavky na odstraňování stromů od silnic- samozřejmě s vyjímkou nemocných a vykotlaných. Za nehody v drtivé většině může arogance a nezkušenost "řidičů".
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

6.10.2022 12:51
Je zajímavé, že kdykoliv nějaký senior nabourá autem, vyvolá to záplavu reakcí, že by geronti měli odevzat řidičáky a nepřekážet na silnicích, přičemž mladiství řidiči vyrobí mnohem více havárek, ale o tomhle se nepíše. A mimochodem, i statistiky pojišťoven thle potvrzují.
Odpovědět
LB

Lukas B.

6.10.2022 14:19
za podiskotékové masakry (polovrak s žalostnou pasivní bezpečností naplněný dvojnásobným počtem omladiny než má sedadel a řízený namachrovaným začátečníkem) stromy opravdu nemůžou. u pádu stromu na auto - ano, takové rizikové stromy by měly být bez zbytečného odkladu a bez nadměrné úřední buzerace sanovány nebo asanovány - a taky by měl být uplatňován zdravý rozum řidiče - průjezd hlubokým lesem za extrémní vichřice není nejlepší nápad.

Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

6.10.2022 15:57
Ony ty stromy jsou hajzlíci. Když vidí auto, tak mu skočí do cesty a za
vichřice se naschvál ulomí na auto. Řidiči samozřejmě za nic nemohou,
protože kdo by čekal u cesty strom a za vichřice to, že se může strom
ulomit. Navrhuji vykácet na každou stranu od cesty 30 metrů a osadit ji
bilboardy s reklamou na alkohol a drogy, které takto vystresovaní řidiči musejí užívat, aby se na silnici nebáli těch stromů a zvěře!
Proboha berte jim ty řidičáky a pokud budou jezdit bez nich, tak zavřít
na deset let, jinak dopadneme jako na Slovensku, kde aby se člověk bál
už i na zastávce, či chodníku, protože jede namachrovaný opilec v autě.
Odpovědět
JB

Jaroslav Bobr

6.10.2022 19:18 Reaguje na Břetislav Machaček
Hlavně jim to chce zabavovat a likvidovat auta jako prostředek k páchání přestupků nebop trestné činnosti
Odpovědět
 
reklama
reklama

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.

Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

TOPlist TOPlist