https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/u-prahy-pokracuje-patrani-po-medvedovi-svedek-jej-udajne-videl-u-brandysa-n.l
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

U Prahy pokračuje pátrání po medvědovi, svědek jej údajně viděl u Brandýsa nad Labem

17.1.2022 01:49 | BRANDÝS NAD LABEM (ČTK)
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
U Prahy pokračuje pátrání po medvědovi, svědek jej údajně viděl v neděli v části Brandýsa nad Labem-Staré Boleslavi. V okolí města létá vrtulník s termovizí. Zapojili se také myslivci, řekl ČTK policejní mluvčí Pavel Truxa.
 

Medvěda podle něj svědek, rybář, viděl v místní části Houštka v neděli dopoledne. Údajně se podle něj jednalo o mládě. Vedení města obyvatele vyzvalo, aby omezili pohyb lokalitě a přilehlých lesních porostech. Policisté a myslivci nyní prohledávají okolí. "Žádná stopa zatím nalezena nebyla," uvedl Truxa.

Už v pátek varovalo své obyvatele několik obcí, které jsou nedaleko Brandýsa, aby dva dny nechodili do volné přírody kvůli možnému pohybu medvěda. Vidět jej měl myslivec za Čečelicemi, které jsou od Brandýsa zhruba 16 kilometrů.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (47)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

JS

Jarek Schindler

17.1.2022 03:04
Jeden Méďa ve Středních Čechách a budou manévry. Do Prahy ho nepustíme.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

17.1.2022 16:05 Reaguje na Jarek Schindler
No, pokud tam někde, tak rozhodně není takovej/velkej, jak je na tom ilustrašním foto. A ten pán, jak ho ukazovali na tv PRIMA, si užil 5minut slávy. Víc bych věřil tomu řidiči autobusu.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

17.1.2022 16:05 Reaguje na smějící se bestie
ilustračním
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.1.2022 07:59
To bude asi pan Macháček.
"Kdybys nebyl hlupákem, nestal by ses medvědem" se říkalo v Mrazíkovi.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

17.1.2022 09:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Máte fobii z Machačka, tak to vám nezávidím. I já s ním zápasím
celý život, protože mě neustále opravuje a nastavuje mi zrcadlo.
To je hrozné co? Jinak si opravte Macháček na Machaček, já jsem totiž "kratky zobak". Přeji hezké sny o mně a mých příspěvcích.
Jó a taky nejsem pan Šimůnek, jak si myslíte, protože se nikdy neschovávám za cizí jméno jako jiní "hrdinové".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.1.2022 09:27 Reaguje na Břetislav Machaček
Fóbii nemám a napadlo mě vaše jméno jako první, skutečné hlupáky si ani nepamatuji, jejich příspěvky nečtu. Ale grafoman jste zcela evidentní, ovšem v rozumné variantě.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

17.1.2022 10:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokud jsem grafoman, tak jak nazýváte sám sebe?
V počtu příspěvků s opakováním lží a nesmyslných
blábolů se vám tady nikdo nevyrovná. Pane víte, že někdy méně, pravdivě a výstižně je více, než ty
opakované lži a štěky, kterými zamořujete diskusi?
Zkuste se před odkliknutím zamyslet, co odesíláte
a přemýšlejte, zda se neopakujete, zda neopisujete nepravdy a zda to vůbec někoho zajímá. Jste už
starší pán a měl byste jako geometr víc měřit a až pak řezat(psát).Píšete tak často jako klučina bez zkušeností podléhající propagandě a tak vás nikdo
nebere jako diskutéra, ale jako maskota Ekolistu.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

17.1.2022 10:29 Reaguje na Břetislav Machaček
Neřekl bych, že je maskot. Králové měli pro pobavení na dvoře šaška, my máme Hanzla. Rozdíl je v tom, že ti šašci často říkali moudra,........ :)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.1.2022 10:32 Reaguje na Břetislav Machaček
Na plochu pokrytou nesmyslnými bláboly tu vedete zcela přesvědčivě, půlstrákové příspěvky plodíte prakticky pořád.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

17.1.2022 10:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Přispěvatel by neměl lhát. U posledních článků celkem často reagujete na příspěvky pana Macháčka, čili automaticky předpokládám ,že je čtete. Nebo mám snad věřit tomu, že reagujete na příspěvky, aniž byste znal jejich obsah?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.1.2022 10:34 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Pana Machačka většinou čtu (pokud příspěvek nemá půl stránky a hned v prvních větách nejsou úplné nesmysly), píše ptákoviny a blbosti, ale není sprostý a agresivní.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

17.1.2022 11:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Děláte chybu. Příspěvek bývá celek, kde vše
souvisí se vším a vytrhnout si pouze část
a na ni reagovat, je vždy chybou i u jiných
diskutérů. Buď číst celý a reagovat a nebo
nic a mlčet. Je to jako s detektivkou, když
čtete začátek a konec a povíte o ní, že je
to klišé o činu a pachateli. Co je motivem
vás nezajímá a ani souvislosti činu. Ty
dlouhé příspěvky píši pro ty, kteří chtějí
znát motiv a souvislosti. Se štěky si vystačí ti, kteří nechtějí diskutovat, ale chtějí
pouze diskusi vyostřit do konfrontační
roviny. Na vás konkrétně jsem se zaměřil,
protože ač slušně, tak umíte provokovat
opakováním mnohokrát vyvrácených nesmyslů.
Mi stačí pouze sledovat ty vaše přešlapy a neustále vám je připomínat. A to je to, co
vás na mně vytáčí, že vám ty přešlapy stále
připomínám, když sám postrádáte sebereflexi.
Ale nejste tu sám. Těch mudralů nachytaných
"na hruškách" tu je víc, kteří odpověď mají
pouze vyčtenou z příruček a mozek používají
pouze k opakování cizích mouder. Dočetl jste
to celé?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.1.2022 11:46 Reaguje na Břetislav Machaček
Kdybyste vždycky nenaplácal půl stránky, fakt to nemůžete nějak koncentrovat a zahustit? I nesmysly a trvalá kritika nemusí být tak ukecané.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

17.1.2022 13:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Trochu mi připomínáte jednoho nakladatele v Americe. Překladatel mu přinesl přeložený román. Nakladatel jej přečetl a říkal:" Děj super, akorát by to chtělo zestručnit."
Překladatel to zestručnil a nakladatel říká:" Pořád je to dlouhé. Dnešní člověk na to nemá dost času."
Když se to i po třetí zdálo nakladateli moc dlouhé, překladatel udělal hodně stručnou verzi.
Nakladatel říká:" Teď to má optimální rozsah, akorát mi vysvětlete, proč se tam v každé větě opakuje Anna Karenina?"
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

17.1.2022 13:22 Reaguje na Břetislav Machaček
Pane Machačku, nechtěl byste napsat článek na téma Nejekologičtější jazyk, tj. s nejmenší uhlíkovou stopou?-) Já bych řekl, že Slezané jsou málo hrdí na své nářečí. Těch zbytečných čárek, co se v textu ušetří! Je přece rozdíl, když vrchní volá do kuchyně Třikrát říízáéék a pívóó, nebo třikrat řyzek a pivo. Taková průměrná reportáž z gastronomie o stejném počtu slov je potom z Ostravy o hezkých pár vteřin kratší. A víte, co stojí stopáž v televizi? Měli byste tedy požadovat slevy z tv poplatků, neb tolik nevytěžujete mediální prostor. Vy jste v tomto směru s psaním tak trochu vyjímka, co potvrzuje pravidlo:-) Ale v drtivé většině souhlasím, má to hlavu a patu, a jsou tam souvislosti, co povrchním lidem unikají.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

17.1.2022 15:18 Reaguje na Karel Zvářal
Dovolím si opravit na: tři razy šnycel a rezavu vodu, bo nas řizky naučili jesť Švabi(Germáni) a chlastala se tu samohona z řepy a ni pivo, dyť to byl dycky kraj razovity, kaj se něchodilo daleko pro rozumy a ani pro baňu do pyščiska. Raz za čas tu možu napisať cosi po našemu, enem co na to Pepici a aby vjeděli o čem to je? Tak se raději snažím psát alespoň pro ně spisovně, ač oni tak často sami nečiní a co by náplav od nás zapomněli na rodný jazyk( pokud nebyli taky náplavem i u nás).
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

17.1.2022 12:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Já také považuji pána vystupujícího pod jménem Břetislav Machaček za pisatele v průměru nejdelších komentářů. A podobně jako Vy jeho sáhodlouhé příspěvky často nečtu nebo přeskakuji části, ve kterých se dopouští chybných zobecňování či se rozepisuje o věcech příliš vzdálených od vlastního tématu. Někdy se ale o některých věcech z jeho příspěvků leccos zajímavého dozvím, např. si cením jeho zkušeností se včelařením.
Odpovědět
JO

Jarka O.

17.1.2022 14:06 Reaguje na Majka Kletečková
Není zakázané psát delší komentáře. Rozhoduje redakce, co je nepřípustné. Vy se smíte rozhodnout, co nebudete číst.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

17.1.2022 15:27 Reaguje na Majka Kletečková
Milá paní nedoukům je lépe vysvětlit vše i v souvislostech
a polopaticky, ale i tak to nepochopí, pokud nechtějí a to,
že vám to vadí, je mi ukradené. Jak nazvat vaše pochvalné
komentáře k některým článkům, se bojím napsat i slušně,
abych vás neurazil. Nějak mi připomínají zdravice svazáků
ke sjezdům strany s obdivem k čemukoliv, co napsali ti
"správní straníci". Chápete, co tím chci opravdu říci?
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

17.1.2022 15:48 Reaguje na Majka Kletečková
To jste si všimla brzo. :-) Většinou to je tak jedna věta k tématu, pak hromada kravin mimo téma a končí to u nedouků, ekologistů a u toho jak kdysi bylo lépe. :D
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

17.1.2022 15:57 Reaguje na Petr Eliáš
Pro vás platí totéž, co pro paní Majku s dodatkem,
že v tom vidíte navíc i jedinou správnou politiku.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

17.1.2022 15:59 Reaguje na Břetislav Machaček
Bla Bla Bla :-)
Odpovědět
Hu

Hunter

17.1.2022 09:05
Ve skutečnsti jsou ty medvědi 2. -a potkali se u Kolína.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

17.1.2022 10:22 Reaguje na Hunter
A zase jste měl rychlejší klávesnici než já.
Odpovědět
MM

Milan Milan

17.1.2022 09:36
Zajímavé. Neměl by ten méďa v zimě sladce spinkat??? U Lipna se prohánějí plaché vlčí smečky, u Boule zasejc nespící medvídek.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

17.1.2022 10:22 Reaguje na Milan Milan
Tomu říkáte nějaká zima?
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

17.1.2022 10:46
Ještě mě tak napadlo, jestli tam pan Václav Chaloupek nenatáčí nějaký nový večerníček.
Odpovědět
LB

Lukas B.

17.1.2022 13:02
pravděpodobně tlustej vyžranej černej nebo hnědej pes jakýsi. viděl ho prý rybář, zlitej už dopoledne (nebo ještě od večera).
podzimní turisté ve vysokých sudetech běžně hlásí výskyt medvěda, prej na ně vrčel a řval z lesa. a on to troubí obyčejnej jelen. tam to policie už ani neřeší.
Odpovědět
JO

Jarka O.

17.1.2022 14:03 Reaguje na Lukas B.
Ve vysokých sudetech ...kde to je? Opravdu mě to zajímá, nevím to.
Odpovědět
LB

Lukas B.

17.1.2022 14:49 Reaguje na Jarka O.
severní pohraniční hory od krkonoš po jeseníky, označení dle Ptolemaia a znamená to les, kde žijí kanci.
(ale mohla jste to zkusit napsat třeba do gůglu)
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

17.1.2022 15:07 Reaguje na Lukas B.
Tak není to od - po, ale pouze Krkonoše, Kralický Sněžník a Hrubý Jeseník.
Odpovědět
LB

Lukas B.

17.1.2022 15:20 Reaguje na Jarek Schindler
máte pravdu. takže nikoli vysoké sudety, ale sudety od jizerek po jeseníky, kde nežijí jen kanci, ale především jeleni, kteří na podzim řvou jak medvědi (zatímco srnci v létě štěkají jako zlí nastydlí pejsci)
Odpovědět
JO

Jarka O.

17.1.2022 15:53 Reaguje na Lukas B.
Děkuji. No, ta česká geografická jména by mi byla milejší...a jasná hned.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

17.1.2022 18:09 Reaguje na Jarka O.
To je tak, když někdo něco vyčte na tetě
Wiki a předvádí to hned jako svá moudra.
Vypnout mu internet, tak neví ani kým je.
Můj strýc odsunutý ze Sudet v roce 1938
slovo Sudety nenáviděl a po návratu domů
po válce je nazýval pouze pohraničím
a Sudeťáky nazýval Henleinovci mimo
jednoho německého antifašisty, který se
z celé rodiny jako jediný vrátil z koncentráku.
Odpovědět
LB

Lukas B.

17.1.2022 18:49 Reaguje na Břetislav Machaček
to, že náckové zneužili po 18 století etablovaný geografický pojem, není vina toho pojmu. v geografii, geologii, botanice, zoologie etc. je to pojem ustálený a používaný - jakkoli byly pokusy to nahradit nějakou uměle vytvořenou hezkou českou nosokapsočistoplenou
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

17.1.2022 19:09 Reaguje na Lukas B.
Nepochopil jsem jednu věc, proč
uvádíte termín "vysoké sudety"
ve spojení se záměnou jelena
za medvěda, protože toto není
a nemusí být pouze výsadou ve
"vysokých sudetech". Takoví
vyplašení turisté jsou i v
Beskydech a jinde. To jako
si to pletou lidé pouze tam?
Odpovědět
LB

Lukas B.

17.1.2022 19:28 Reaguje na Břetislav Machaček
prosté, milý Watsone - v západních vysokých sudetech jsem (polo)doma, v Beskydech jsem jednou za deset let a s tamními vochranáři a členy integrovaného záchranného systému se v hospodě a na hasičských lidových veselicích nepotkávám a neformálně nepokecám.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

17.1.2022 19:44 Reaguje na Lukas B.
Já myslím, že ten název je náhradou pojmů jako Krkonoše, Jizerky, Jeseníky. Dokonce ani od Gusty Ginzela, při návštěvě jeho Misthausu v r. 80, jsem to slovo neslyšel. Jak pravil klasik - Chtěli zpátky do Říše, tak šli...
Odpovědět
LB

Lukas B.

17.1.2022 19:52 Reaguje na Karel Zvářal
já bych ten komplex z těch zákařných a ďábelských českých němců, že jako přijdou a budou chtít zpátky ty svý chalupy, už opustil. fakt. chápal jsem to u generace 20. let, ale u mladších už mi to hlava nebere.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

17.1.2022 20:01 Reaguje na Lukas B.
Myslím, že pan Edvard Beneš rozhodl moudře, a nebudu ten, kdo bude žádat revizi. Předkům při ústupu vypálili chalupu, žádnou náhradu nedostali. Přičemž bylo nad slunce jasné, že konec je blízko. Mně jich líto nebylo a není. Svádět vše na vůdce, jak mají ve zvyku... to zlo v nich bylo téměř ve všech:-(
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

17.1.2022 20:08 Reaguje na Lukas B.
Já pane ne, protože když
vidím tu touhu šlechty po
majetcích a církve, která
se soudí i o to, o co už
přišla za 1. republiky, tak bych se nedivil touze
po nějakém tom pozemku na
chatičku či hotýlku v "Sudetech". Dřít s motykou nikdo netouží,
ale být restituentem
krásného pozemku v horách, tak to v hlavě
hlodá dosud mnohým.
Odpovědět
LB

Lukas B.

18.1.2022 07:58 Reaguje na Břetislav Machaček
mimochodem, prvorepubliková pozemková reforma, to bylo bezpráví jak vyšité, a míra konfiskací byla větší než u těch pobělohorských. ale souhlasím, že už je to taky historie.

mimochodem, ty benešovodekretské konfiskace majetku sudetských němců jsou právně válečnými reparacemi, a jestli nějaký sudeťák zatouží po chaloupce svých předků, tak existuje jediný způsob - může si ji koupit jako každej jinej - bude-li ovšem na prodej.
Odpovědět
JO

Jarka O.

18.1.2022 09:15 Reaguje na Karel Zvářal
Ano. Ten pojem v 80. a 90.letech ze škol neznám, možná okrajově se používal, ale i v geologii a geografii se vynechal a byl nahrazen. Znovupoužíván po rehabilitaci pojmu VH. Je to neopatrné. Ti lidi se chytají každého stébla, a takhle pomáhat...? Jedno jméno pravda zůstalo: pro endemit violka sudetská, žlutá, hezká :-)
Odpovědět
LB

Lukas B.

18.1.2022 09:33 Reaguje na Jarka O.
jeřáb, jitrocel, svízel, zvonek - sudeticus (a/um) :)
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

18.1.2022 20:31 Reaguje na Jarka O.
Jak je snadné z takového původního , čistě geografického názvu udělat politikum. Těch jmen různých endemitů jejichž jméno je odvozeno od místa výskytu se najde více a s Němci to žádnou souvislost nemá. Budeme snad tyto rostliny přejmenovávat nebo spíš vrátíme názvu Sudety původní význam?
Odpovědět
JO

Jarka O.

18.1.2022 20:46 Reaguje na Jarek Schindler
Události byly tragické. Proto si myslím,že to jméno mělo zůstat historií, jsou novější fungující názvy. Stejně je ta diskuze marná, název obnoven byl. Druhová jména rostlin nikomu nevadí, znají je hlavně místní přírodovědci a ti nikomu neublizují.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

17.1.2022 22:01 Reaguje na Lukas B.
Ještě bych doplnil, že o Hrubém jeseníku se nedá mluvit jako o pohraničních horách.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist