https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/usa-se-v-pololeti-staly-nejvetsim-vyvozcem-zkapalneneho-zemniho-plynu-uvadi-eia?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

USA se v pololetí staly největším vývozcem zkapalněného zemního plynu, uvádí EIA

4.8.2022 02:31 | HOUSTON (ČTK)
V prvních pěti měsících letošního roku podle EIA směřovalo zhruba 71 procent vývozu LNG z USA do Evropské unie a Británie.
V prvních pěti měsících letošního roku podle EIA směřovalo zhruba 71 procent vývozu LNG z USA do Evropské unie a Británie.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Spojené státy se v letošním prvním pololetí staly největším vývozcem zkapalněného zemního plynu na světě, a to zejména díky růstu dodávek do Evropy v souvislosti s válkou na Ukrajině. Uvedl to americký vládní Úřad pro energetické informace (EIA) s odvoláním na údaje organizace CEDIGAZ.
reklama

 

Vývoz LNG ze Spojených států se v prvním pololetí meziročně zvýšil o 12 procent na 11,2 miliardy krychlových stop (zhruba 317 milionů krychlových metrů) denně. Přispěly k tomu vyšší exportní kapacity, vyšší ceny a silná poptávka, a to zejména v Evropě.

Export LNG v posledních několika letech výrazně roste, protože země po celém světě se v rámci ochrany životního prostředí snaží při výrobě elektřiny přecházet z uhlí na plyn. Výstavba nových zařízení pro dodávky LNG však trvá několik let. Nepředpokládá se, že by USA tyto kapacity minimálně do roku 2024 výrazněji rozšířily, píše agentura Reuters.

V prvních pěti měsících letošního roku podle EIA směřovalo zhruba 71 procent vývozu LNG z USA do Evropské unie a Británie. Evropa se před zimou snaží získat dostatek plynu do svých zásobníků, protože Rusko výrazně omezuje dodávky prostřednictvím plynovodů.

Evropská unie se nyní snaží snížit svou závislost na Rusku. Pracuje proto na snižování spotřeby plynu a hledá alternativní zdroje.

V loňském roce EU z Ruska dovezla 155 miliard krychlových metrů zemního plynu. Ruský plyn se tak podílel zhruba 45 procenty na celkovém dovozu plynu do EU a zhruba 40 procenty na celkové spotřebě plynu v EU.


reklama

BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

reklama

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (68)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

kk

karel krasensky

4.8.2022 06:00
Ten ekolist by se měl asi přejmenovat.Snad třeba na Metanweb.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

4.8.2022 08:19 Reaguje na karel krasensky
A podle Hanzlových diskuzí na "trollí ideologický blázinec" :-)
Odpovědět
kk

karel krasensky

4.8.2022 08:28 Reaguje na Jaroslav Studnička
Bylo by tu bez něj smutno když už Dikobraz davno zkrachoval
Odpovědět
RJ

Robert Jirman

4.8.2022 09:01 Reaguje na karel krasensky
Vy už jste zpět z Ráje na zemi ?
Odpovědět
sv

4.8.2022 15:56 Reaguje na Jaroslav Studnička
Tedy podle tvého gusta, brůno.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 18:24 Reaguje na Jaroslav Studnička
Hanzl je dle jeho vlastní D-Fens terminologie jednoznačně ICHTYL.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

4.8.2022 06:39
Proč by se nestaly, když jim to někdo zaplatí ?
Jinak parita €/$ se zlomila ve prospěch dolaru , což dokresluje vážné problémy EU .
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.8.2022 07:51 Reaguje na Miroslav Vinkler
Evropa naletěla a za blbost se platí. Američani říkali dávno: "nestavte NS2, jste závislí už teď na gaunerovi a on vás podrazí".
A už je to tu.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

4.8.2022 08:50 Reaguje na Pavel Hanzl
USA měly osypky, že se spojí ekonomicky RF a Německo v byznysu fosilní paliva za pokročilé technologie a investice.
Potom by Evropa Spojené státy nepotřebovala.

Proto dělaly vše, aby se nasypal písek do ložisek.
Což se povedlo na Ukrajině, která zase na oplátku byla ochotna udělat vše, co jí strýček Sam nakukal.

Povedlo se, Putinovi praskly nervy a spustil neuvážené ukrajinské dobrodružství.

Vítěz válečného konfliktu na Ukrajině je absolutně dán = USA

EU je v ekonomické válce s RF a ekonomicky "na odpis".
UA a RF v bratrovražedném konfliktu s biliónovými ztrátami na obou stranách a cca 150 tis. mrtvými.

Na exportu zbraní a LNG do Evropy , společně s posílením struktur NATO v Evropě Washington neskutečně vydělal a vydělává.

Nic nového pod sluncem, již staří Římané znali heslo Divide et impera, rozděl a panuj .
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

4.8.2022 09:11 Reaguje na Miroslav Vinkler
Jééé, to jsou krásné bludy. :D Dorazily nové noty z Petrohradu? :D
Odpovědět
pp

pavel peregrin

4.8.2022 09:15 Reaguje na Miroslav Vinkler
Putin ví moc dobře, co dělá a s tvrzením, že Washington posílí bych byl velmi, ale velmi opatrný. To, co se momentálně děje, vede naopak k budoucím velkým problémům USA, rozpadu Pax Americana a převzetí vedoucí ekonomické úlohy BRICS. Jenže Američané si to ještě neuvědomili, naštěstí.
Odpovědět
kk

karel krasensky

4.8.2022 11:10 Reaguje na pavel peregrin
1+
Odpovědět
sv

4.8.2022 15:59 Reaguje na karel krasensky
Krasensky si našel nového amanta ... peregrina.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.8.2022 12:23 Reaguje na pavel peregrin
Liliputin ví, co dělá, ale naštěstí se mu to nedaří. Správně měl mít už Ukrajinu a vedla by se nějaká drobná válka v Pobaltí a v Polsku, EU měla být krutě zhádaná a půlka států by se už hlásilo pod ruský bič.
Naštěstí z toho nevyšlo nic.
Amíci jsou v pohodě, bohatnou na Putinově blbosti a jediný problém mají s agresivní Čínou.
Státy PIGS jsou většinou totalitní idioti, kteří by se nejradší pomordovali navzájem.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 18:33 Reaguje na Pavel Hanzl
PIGS značí Portugalsko, Itálii Řecko a Španělsko. Řekl bych , že většina obyvatelstva tam je dost líná, aby s někým bojovala.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 18:28 Reaguje na pavel peregrin
Peregrine, představte si, že Indie má násobný vyšší HDP než Švýcarsko . Jak je tedy možné, že ve Švýcarsku si běžný člověk vydělají asi 100 X tolik, co v Indii???
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 18:31 Reaguje na pavel peregrin
Peregrine, kolegyně byla loni na výstavbě fabriky v Ufe, a zůstalo ji asi 25000 rublů. Já vám je do té prdele před Jičíně dovezu, a vy mi za ně dáte USD, jo??? Nemůžete prohloubit, ne????
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 22:28 Reaguje na Miroslav Vinkler
Bratrovrazedny boj UA a R F...:) vy jste komik. Soudruhu Vinklere obojí je to postsovetsky sajrajt. Divoká sovětská verbez neměla na koho střílet, tak se jedni namaloval na cervenomodrobilo, a druzí na zlutomodro. Pokud vezmeme axiom, že nejlepší sovet je mrtvej sovet, pak je tahle válka přeci to nejlepší, co se mohlo stát, ne?????
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.8.2022 08:04 Reaguje na Miroslav Vinkler
Zkuste popsat, jek si představujete proces "nasypat do ložisek písek". Co ti Američané ve skutečnoosti udělali, co nakukali té nebohé Ukrajině?
Myslíte, že Ukrajinci bojují přímo o život kvůli nějakým "obchodním zájmům" nějakých cizáků?
Odpovědět
pp

pavel peregrin

4.8.2022 09:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, za blbost se platí v podobě 4x tak drahého plynu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.8.2022 12:24 Reaguje na pavel peregrin
Ruský je 10x dražší, proti nejnižší ceně předloni 20x.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

4.8.2022 14:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, burza nerozlišuje původ plynu.
Veškerý obchodovatelný plyn na burze je stejně drahý.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.8.2022 15:05 Reaguje na Jaroslav Studnička
Dobře. Tak nám dnes prodává Gazprom na spotovém trhu plyn 20x dráž, než předloni. Už se cítíte lépe?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

4.8.2022 15:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Nejen Gazprom ... ale každý kdo ho má:-).

A líp se teda necítím, a mám pocit, že pokud vám přišel rozpis záloh na plyn, letos už nevím kolikátý:-/, tak vy asi moc taky ne.

FVE si nezatopíte.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 18:57 Reaguje na Svatá Prostoto
Hanzl tvrdí, že zatopite, a že v Německu je nyní vedro proto, protože je plně gigantickych elektrolyzeru, které slunce brutálně rozpaluje, a není kvůli těmto kam šlápnout.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

4.8.2022 18:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Již vám bylo zodpovězeno.
Na aktuální krizi vydělávají všichni dodavatelé, kteří jsou schopni dodat zemní plyn do EU.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 06:49 Reaguje na Jaroslav Studnička
A hlupy rusáček škrtí a škrtí.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

5.8.2022 14:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Von vydělává taky, bo je hlúpý. A Hanzl je chytrý a na jaře po vyúčtování plynu a elektřiny bude mít holou řiť.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 19:03 Reaguje na Svatá Prostoto
https://echo24.cz/a/SMC8F/devastujici-protiruske-sankce-valka-ukrajina-kreml-putin-studie-yale?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=789101&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

https://www.newstream.cz/money/ruska-ekonomika-se-nezadrzitelne-hrouti-navzdory-tomu-co-tvrdi-putin

https://www.tydenikhrot.cz/clanek/putin-znicil-ruskou-ekonomiku-jeho-rezim-konci-tvrdi-norsky-expert?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=789101&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box


Odpovědět
sv

4.8.2022 16:01 Reaguje na pavel peregrin
Tak, tak, za rusáckou blbost se platí celá deseetiletí.
Odpovědět
sv

4.8.2022 15:58 Reaguje na Miroslav Vinkler
Mohou poděkovat rusácku a jeho vyděračským pokusům s plynem.
Odpovědět
Václav Hellebrand

Václav Hellebrand

4.8.2022 10:21
Čím hůř pro Evropu, tím lépe pro USA. Evropa není pro USA spojenec, ale ekonomický nepřítel.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.8.2022 12:40 Reaguje na Václav Hellebrand
Úplná blbost. Evropa je spojenec EU nejen ekonomický, ale hlavně politický. Proč by jinak zachraňovaly Evropu gigadodávkami LNG na podzim, když nás chtěl Putin vydusit totálně?
Být nepřítel, chová se jako Putin.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

4.8.2022 14:59 Reaguje na Václav Hellebrand
Já se výjimečně přidám k Hanzlovi ... i když jen napůl ... EU pro USA fakt není ekonomický soupeř, a jiný už vůbec. Ta doba naší slávy už pominula a jestli to takto s námi bude dál, tak ten proces bude jen větší sešup.
A nepotřebujeme na to žádné vrahy z Vólstrýtu, ani imperiálisty od Potomacu, bohatě si vystačíme s BB, což bohužel není Brigittka, ale Brusel-Berlín.

První liga se dnes hraje v Tichomoří.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 19:06 Reaguje na Svatá Prostoto
No, Tichomoří myslím že ne, ale řekněme velká vychodoasijska sféra společného rozkvetu:))
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

4.8.2022 10:24
To že se nyní se ziskem exportuje ještě před rokem nekonkurenční plyn je
majstrštych jejich konfrontační politiky. Nord stream 2 je dostavěn i za
sankcí na jeho výstavbu a je natlakován, ale nezprovozněn a lodě se 4x
dražším plynem pendlují oceánem. Srdce ekologistů plesá radostí nad
těžbou z břidlic v USA a nad čmoudem tankerů. I ten návrat uhlí už
nevadí a dokonce ani importovaného z Austrálie, J. Afriky a Kolumbie.
To prostě nelze logicky pochopit, že zelená ideologie je vlastně pouze
ideologie politická a ekonomická ve prospěch neekologickým energetickým zdrojům. To prostě nevymyslíš, když ekolog opěvuje těžbu plynu a ropy
z břidlic a dopravu čmoudícími tankery přes oceán. Nebýt války, tak se
mohli s tím svým plynem vyfotit a zkrachovat a tak se ptám, kdo bránil
spuštění Nord stream 2 a podporuje nenávist mezi Ruskem a Ukrajinou?
Čím déle bude válka, tím déle budou plout tankery a cena plynu poroste.
Cílem tak je zabránit dohodě za každou( života tisíců lidí) cenu.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

4.8.2022 13:48 Reaguje na Břetislav Machaček
Souhlas, ale jsou tací , kteří vidět ani slyšet nechtějí= pan Hanzl a spol. Ti jsou silně věřící a rozum s logikou je pro ně sprosté slovo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.8.2022 15:25 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vy to máte zase správně vohnoutsky naopak.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.8.2022 15:30 Reaguje na Miroslav Vinkler
Jen drobný test na logiku: a) Putin dodává do Evropy snad 40% toho, co dříve. Je to skutečně tím, že není spuštěný NS2, který nefunguval nikdy, i když bylo plynu dost?
B) Bečí se o NS2 a lže se o opravách NS1.
Proč Putin nepošle pyn Jamalem, Přádelstvím, nebo jinou trúbou, která je odstvená? Kdyby se spusti NS2, PROČ by měl používat zrovna jeho??
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

4.8.2022 17:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Německo má možnost schválit Nord Stream 2 a
1 se může důkladně opravit. Schválením by
Rusku nic nebránilo plyn dodávat a teprve
tehdy by se ukázalo, zda jsou opravy pouze
výmluvou. Nezdá se vám křivácky hloupé něco
spoluinvestovat, slibovat zprovoznění a pak
nezprovoznit? Není to nakonec nedodržení dohod
a zmaření investic do výstavby plynovodu?
Jinak plynovod přes Ukrajinu není spolehlivý
kvůli tomu, že může být Ukrajinci kdykoliv
uzavřen a totéž u Jamalu Poláky. Naopak oba
podmořské plynovody nemá kdo uzavřít a diktovat
si podmínky tranzitu. Toto je strategie Ruska
nebýt vydírán tranzitními zeměmi a výhružkami
úplného uzavření. Odmítáním zprovoznění NS2
si Německo zkomplikovalo možnost mít plyn bez
tranzitních poplatků a bez vydírání tranzitními
zeměmi.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 06:59 Reaguje na Břetislav Machaček
Jak dycky. NS1 je naprosto v pořádku, rusáček jen lže.
Jamal NIKDY neblokovali žádní Poláci ani Bělorusové a není vůbez žádný důvod si myslet, že to budou blokovat dnes. To samé na Ukrajině.
Celý je to jen zcela trapná a komická výmluva, aby nás mužici mohli vydírat.
Odpovědět
sv

4.8.2022 17:50 Reaguje na Miroslav Vinkler
Helemese, vinkler se na stará kolena zamiloval do machačka, že mu papá ty bláboly. Láska kvete v každém věku
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.8.2022 15:11 Reaguje na Břetislav Machaček
V Tichomoří se leda schyluje ke kruté válce.
Ale EU má jednu zásadní vadu. Není integrovaná do formy aspoň konfederace, takže má sice váhu ekonomickou, ale politickou nula. Nemá ani ministerstvo zahraničí.
Já doufám, až se vypotácíme z téhle krize, (nejlépe společnými nákupy plynu), tak se udělá nějaký zásadní krok k integraci a když Bůh dopustí, i my přijmeme euro.
To by mohlo nastartovat v EU slušný ekonomický boom.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

5.8.2022 14:52 Reaguje na Pavel Hanzl
No jasně, třeba Poláci se budou integrovat hrooozně rádi. I s tou protipotratovou politikou, což je tedy fest prasárna, a nebo svým postojem k sexuálním menšinám.
To do té federální Evropy zapadne jak ... granát do muničáku:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 19:06 Reaguje na Svatá Prostoto
To je demokracie. Amíci mají taky proti a propotratové skupiny, normálka. Já vím, pokud lid nestojí v jedné lati a nehajluje jako jeden muž, není to demokracie. Jste na tom skoro jak Vinkler....
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.8.2022 15:22 Reaguje na Břetislav Machaček
Nenávist buduje zcela jasně Putin. Krutou válkou (to se na Amíky fakt shodit nedá), vydírání plynem (taky ne). Kdáky jak ekolog opěvuje tankery si fakt strčte někam, to se nedá ani číst...
Odpovědět
sv

4.8.2022 17:47 Reaguje na Břetislav Machaček
To si covidový strašpytel puťka nezaslouží, abys ho obviňoval z toho, že je to poslušná americká loutka. A jak jsi to myslel s tou neko kurenceshopností? Neměl jsi to rusákům říct dřív než si postavili terminál na lng, machačku.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 22:38 Reaguje na Břetislav Machaček
Ptáte se, kdo podporuje nenávist mezi Ruskem a Ukrajinou??? Chcete tedy říci, že rusaci i ukrosi jsou primitivní zapadotatarska prsaslovanska azbucka verbez, která je lehce ovlivnitelna??? Zkuste mi takovou dmuchavku, kterou se podporuje nenávist popsat.
Odpovědět
kk

karel krasensky

4.8.2022 11:36
To nemá chybu.V Evropě frakplyn fuj.Ruský plyn fuj.Ale americký frakovaný plyn je bezchybný.Pro srovnaní ekogréta slavně přeplula na plachetnici do Usa,aby nezanechala stopu.A že je dnes děvenka zticha když plují tankery přes oceán.Nebo v rámci čr.Kde je dnes ten Mikuláš Minař z milionu chvílek a nepořadá demonstrace proti cenám plynu,které helmuti kupují od Ruska a nám jej pouštějí za lichvařské ceny.Proč nevřeští herci,herečky po náměstích proti Lipské burze která se na čr taky dobře kapsuje.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 18:59 Reaguje na karel krasensky
Jistě že je zticha, když už má po maturitě. Celej krám vzniknout tak , že se jí nechtělo v pátek chodit do školy.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 19:00 Reaguje na karel krasensky
Kdo to je ta paní burza, která se tak kapsuje???
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

4.8.2022 13:53
Koukám, že proruské jelita to tu zase rozjíždí. :D Ale jistě to umíte mnohem lépe, tak šup šup nadávat na USA. :D
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

4.8.2022 15:05 Reaguje na Petr Eliáš
na druhou stranu je nutno uznat, že třeba s tou těžbou plynu má pan Krasenský pravdu. U nás bychom se z toho podělali, a že ty možnosti tu jsou, z USA stejným způsobem získaný plyn se slávou vozíme. Ostatně, do loňska taky nikdo moc neřešil, jak prasácky Rusové ten plyn za hubičku těží.

Prostě EU ekopokrytectví jak prase, hrajme si na echt premianty, ale jen díky tomu, že jak je něco fuj, tak to sice vesele využíváme dál, jen to šoupneme za barák někomu dalšímu. Takže to dělá bordel jen o kus dál ... což je ale klima úplně u prdele, že.
A jako bonus k tomu máme to, že když se cestou něco podělá, tak jsme rázem v řiti.

Fakt vám tohle přijde jako cesta jinam, než do ... ?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.8.2022 15:19 Reaguje na Svatá Prostoto
Tyhle problémy mají všichni, kteří nemají sami zdroje fosilních paliv.
Jenže my to nevymysleli, my to podědili po předcích, kteří na fosilu postavili celou technickou civilzaci. Jinou možnost neměli.
Právě proto Evropa přijmula Green deal, velmi mohutně staví OZE a rozvíjí vodíkové technologie. Nejen proto, že jsou čisté, ale taky kvůli závislosti na jakémukoli parchantovi, který má ropné nebo plynové pole.

Problém ale je, že především hlupí ropáci tohle nejsou schopni pochopit a tím nás to táhne dolů.
Mohla by být dnes taková energetická krize, kdybychom měli polovinu el. z OZE, jak Němci??
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

4.8.2022 15:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Byla by nemlich stejná, my rozhodně problémy se zajištěním dodávek elektřiny nemáme.
A jak zrovna vy doma nahradíte v kotli plyn za elektřinu, to by mne teda zajímalo.
A jestli jste si Note přestavěl na elektřinu, tak to teda čumím:-))).


Ano, Evropa přijala grýndýl a vše co se do něj nevejde šoupne někam za rok a doveze si jen výsledný produkt. A dělá hezkou. Dokud se něco nepodělá.

Vy to sice nepochopíte, ale celý grýndýl visel na levném ruském plynu ... prostě když nebude moc foukat a slunit, tak votočíme kohoutkem, Ivan za pár šupů pustí a bude. Máme levné energie, vyrobit ještě něco umíme, ve světě se neztratíme. No stress. Tomu je teď konec, ceny energií jsou jak kráva, navíc u nás suverénně největší, náklady tedy taky, konkurenceschopnost jde do kopru ... Navíc když se rozhodneme, že e-mobily jsou to pravé. Venku to nikdo moc chtít nebude, doma na to nebude nikdo mít, to bude paráda:-).
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

4.8.2022 17:50 Reaguje na Svatá Prostoto
Silný a robustní systém založený na tvrdých zdrojích by s tím neměl problémy.

Bohužel naprosto ujetá strategie ekomagorů nás dotáhla tam, kde jsme. OZE to fakt nevytrhnou.

Je to k pláči, na elektrofikaci země se podílely celé generace ,aby zajistily dostupnou a levnou elektřinu.
Plynofikace ČSSR/ČR také nebyla zadarmo a zbyly leda oči k pláči. Počkejte na podzim a v zimě až budeme projíždět smogem od Jablůnkova po Aš.

Klasická ukázka toho, co se stane, když k moci přijdou naprostí trotlové. Zelené náboženství v praxi.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

4.8.2022 18:06 Reaguje na Miroslav Vinkler
1+
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 07:11 Reaguje na Miroslav Vinkler
Váš bekot připomíná vohnouta, který se nemá komu klanět. Zlý Američan nám zastavil ruský plyn a my chudáčci blbečci zajdeme na úbytě. A hloupý Němčour se odmítá plazit před zrůdou, která jediná nás může a hlavně chce zachránit. To fakt není možný, fakt nejse marod?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

5.8.2022 14:54 Reaguje na Miroslav Vinkler
"Silný a robustní systém založený na tvrdých zdrojích by s tím neměl problémy."

... jako s přechodem od plynu k elektřině ve vytápění? Nic ve zlém, ale to ani smykem.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 20:30 Reaguje na Svatá Prostoto
Vinkler chyběl ve škole, když se brala nabosilka a dělení. CR SPOTREBOVAVA 9.5 miliardy kubíků plynu, což reprezentuje 100 Twh energetického toku. Pokud by se to chtělo nahradit elektřinou, stačí pocitadelko, a začít přesouvat vlastovicky. 100 TWh je 100 000 GWh. Tedy pokud Vinkler má alespoň mateřskou školku, tak ví, že rok má 365 dní. Tedy 100 000 GWh ročně, je 273.9 GWh denně. Vím, že pro slaboduche jedince kalibru Vinklera je problém probrat, že den má 24 hodin. Takže 273.9 GWh denně, je 11.4 GWh za každou hodinu. To dokáže vyrobit zdroj který má 11 4 GW instalovány výkon jedoucí na plné pecky. Pokud vezmu koeficient časově využitelnosti JE 0.9, pak na náhradu plynu potřebuji asi 12.7 GW instalovaného výkonu, plus hromadu přečerpávacek, které zajistí požadovanou nerovnoměrně odběru. A to všechno v situaci, kdy se vám podaří přesvědčit obyvatelstvo, že musí topit v létě stejně jako v zimě. Pokud má JE nahradit plyn k vytápění, tak se bude potřeba smířit s tím že jich cca 30 procent pojede cca 5 měsíců v roce, tedy ve stejném režimu, jako dnešní vytopny. Jinými slovy, klesá nám koeficient využitelnosti někam k 0.7, takže potřebujeme instalovány výkon cca 16,2 GW, což reprezentuje 8 Temelínu současné velikosti. Další energetický tok poskytuje ropa který je ještě vyšší, a je využíván ještě nerovnomerneji. Fakt nevím jak si to kdo představuje. Podle mne si klasická blbá Česká Pepík mysli, ze se postaví 1.2 GW v Dukovanech, a to vyřeší jak ropu, tak plyn tak uhlí, a ještě nahradí ty stávající dukovanske bloky který budou v provozu max 23 let.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

4.8.2022 18:06 Reaguje na Svatá Prostoto
1+
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.8.2022 07:08 Reaguje na Svatá Prostoto
Přestaňte bečet ja k stará želva, jsme ve válce a musíme bojovat a to něco prostě stojí. Evropa je ekonomicky velmi silná a problém je jen ruský plyn. Jakmile se nám podaří se ho zbavit, ceny spadnou na předválečnou úroveň a můžeme fungovat naprosto normálně.
Evropa je přežraná a rozmazlená a potřebuje občas nakopat do hader.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

5.8.2022 08:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Hlásá internetový hrdina Hanzl...
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

5.8.2022 14:55 Reaguje na Jaroslav Studnička
Von to určo píše ze zákopů někde u Doněcka, tak mějte trochu pochopení pro jeho emoční vypětí:-))).

Hanzl když je ve válce, tak je v první linii a bojuje, ne že bude někde zalezlý v Brně shánět FVE panely na střechu:-)))
Odpovědět
sv

5.8.2022 22:29 Reaguje na Svatá Prostoto
Ze zákopů evidentně píše studnička ...ze zákopů mezi puťkovýma půlkama.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 19:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak leader OZE Německo staví tak mohutné, že větráky a panely se podílejí na celkové energetické bilanci pěti procenty, jsou zadlužení po uši, a prakticky u konce ekonomických sil. A to mají velkou část těch OZE za polovinou životnosti.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 22:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Je zajímavé, že třeba Taiwan, Korea ani Singapur tyhle problémy nemají, a fosilní zdroje nemají. Obdobně Japonsko. Takže co je jinak. Odpovím....nemají tam hanzlismus, zelený kokotismus.
Odpovědět
DB

Darth Bane

5.8.2022 19:13 Reaguje na Svatá Prostoto
Schlumberger, Baker Hughes, Weatherford či Halliburton nejsou ruske firmy.
Odpovědět
 
reklama
reklama

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.

Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

TOPlist TOPlist