https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/v-lovosicich-je-velka-nabijeci-stanice-napajena-obnovitelnou-elektrinou?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

V Lovosicích je velká nabíjecí stanice napájená obnovitelnou elektřinou

29.12.2021 13:13 | LOVOSICE (ČTK)
Licence | Volné dílo (public domain)
V Lovosicích na Litoměřicku funguje velká nabíjecí stanice pro elektromobily napájená obnovitelnou elektřinou z nedaleké vodní elektrárny. Motoristé tu mají k dispozici 12 rychlonabíjecích stojanů a čtyři klasické. V České republice je to největší nabíjecí stanice, která je unikátní využitím obnovitelného zdroje energie.
reklama

 

Podmínkou pro vznik nabíjecích stanic je vždy blízkost dálnice a servis. Lovosice leží přímo u dálnice D8 a naproti stojanům je kavárna se čtyřiadvacetihodinovým servisem. "Elektrárna v Píšťanech na druhém břehu Labe je velkým zdrojem energie. Čistá auta tak mohou být dobíjena čistou energií," uvedl Jakub Helus, technický ředitel společnosti RenoEnergie, která je majitelem vodní elektrárny a developerem projektu.

Náklady na realizaci projektu činily zhruba 15 milionů korun. "Díky spolupráci s městem a dalšími společnostmi se vše obešlo bez dotací," podotkl Helus. Na rychlé stanici je auto nabité na 80 procent zhruba za 25 minut. Pomalé stanice slouží obyvatelům města, kteří na nich nechávají vozy připojené přes noc.

Dostatek nabíjecích stanic je podle vedoucího rozvoje strategie a obchodní sítě Škoda Auto Miroslava Holana podmínkou pro rozvoj elektromobility. "V roce 2030 má být aktivních 35 000 nabíjecích bodů, klíčová je rychlost, umístění a cesta k nim. Aby vůz v reálném čase věděl, kde se nabije," uvedl Holan. Ministerstvo dopravy ve svém Národním akčním plánu očekává v roce 2030 zhruba 220 000 až 500 000 registrovaných osobních elektromobilů. Jejich celková roční spotřeba elektřiny je odhadována na úrovni 430 až 860 gigawatthodin (GWh).

Elektrárna v Píšťanech má výkon skoro tři megawatty (MW) a běží prakticky nepřetržitě. "Odhadujeme, že máme možnost do roku 2030 pokrýt asi třetinu spotřeby elektřiny z obnovitelných zdrojů. Největší překážkou rozvoje jsou dlouhé schvalovací procesy. Cesta k levnější energii přitom vede přes větší objem obnovitelné energie v síti," uvedl předseda Komory obnovitelných zdrojů energie Štěpán Chalupa.

Do budoucna budou mít podle náměstka ministra průmyslu a obchodu Eduarda Muřického obce a města povinnost mít ve vozovém parku třetinu vozidel s minimální emisní stopou 50 gramů oxidu uhličitého (CO2) na 100 kilometrů. "Protože tyto vozy budou dražší, stát by měl pomoci s dotacemi a ty dotace jsou připravené. Směřujeme hlavní zdroj do veřejné hromadné dopravy, tam půjde nejvíc dotací. Celkově to máme napočítané do roku 2030 asi na 33 miliard korun, šest miliard by mělo jít do dotací na infrastrukturu," uvedl Muřický.


reklama

BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

reklama

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (40)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PH

Pavel Hanzl

30.12.2021 08:20
Tudy vede cesta, tohlo rozjet ve velkém.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.12.2021 11:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Jako že Praha bude jezdit nabíjet na Slapy, jo:-)))?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.12.2021 11:48 Reaguje na Svatá Prostoto
Proč na Slapy? V Práglu nemaj droty?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.12.2021 12:54 Reaguje na Pavel Hanzl
No protože jinak nevím co je podle vás tou cestou.

Elektřina se v VE vyrábí už nějaký ten pátek, to je prd nová cesta, a co s ní bude dál je tak nějak fuk, bo když s ní budete nabíjet e-mobily, tak nic nevylepšíte. Bo celkové spotřebované množství e-energie se nijak nezmění. Tak kde máte ty světlé zítřky?

Tímhle blbnutím se totiž nezměnilo v reálu lautr nic.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.12.2021 13:53 Reaguje na Svatá Prostoto
Pokud jdou droty z elektrárny přímo ke spotřebiteli (třeba do nabíječky), tak nazatěžuje přenosovou síť a tím stojí polovinu.
To je obrovská výhoda fve, protože slunko svítí všude, takže se může nabíjet všude. A tam kde to nejde, (na sídlišti v Praze), tam se musí nabíjet ze sítě. Ale snaha je, aby toho bylo co nejméně.
Odpovědět
DB

Darth Bane

30.12.2021 15:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Mno, tak zkusme si říci tvrdá fakta. Ta nabijeci stanice není naprimo spojená s tou hydroelektrarnou na druhém břehu. Žádné takové dráty neexistují. ZATO, je ta nabijeci stanice určitě napojena na nejbližší energetický zdroj, který je o polovinu blíže, než je ta hydroelektrarna. Ten fosilní zdroj je vy hloupý Hunzliku čisté fosilní, byl vybudován s masivní dotaci z programu životní prostředí. Je to ropacka babisova teplarna 25 MWe stojící v areálu Lovochemie.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.12.2021 08:07 Reaguje na Darth Bane
"V Lovosicích na Litoměřicku funguje velká nabíjecí stanice pro elektromobily napájená obnovitelnou elektřinou z nedaleké vodní elektrárny." z článku.
Pokud v tom článku lžou, tak upozorněte vedení Ekolistu, ať se omluví.
Odpovědět
DB

Darth Bane

30.12.2021 17:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Dráty že slap do Prahy přímo ke spotřebiteli???? Vy jste chyběl, když se brala fyzika, že????
Odpovědět
DB

Darth Bane

30.12.2021 15:44 Reaguje na Svatá Prostoto
Ta "hydroelekrarna" má docela krásnou dvojici komínů, rozhodně hezcich, než má na tom svým nezateplenym baráku Hanzlík.
Odpovědět
DB

Darth Bane

30.12.2021 16:19 Reaguje na Svatá Prostoto
Nepravda, když se tou eletrikou budou napájet auta, nebude se napájet třeba špitál. Platí zákon zachování energie.
Odpovědět
DB

Darth Bane

30.12.2021 15:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Jasně, dejte Babisovi dotace na další fosilak, který to napájí nyní.....Ten, co to napájí nyní, dostal dotaci z ROP životní prostředí pár let po tom, co tam ta hydroelektrarna na druhém břehu, a od které jsou ty dráty asi 10x delší, stojí.
Odpovědět
VH

Vladimír Hošek

30.12.2021 10:06
Je to ostrovní systém, myslím ta vodní elektrárna s dobíjecí stanicí? Pokud ne, tak je to pokrytecká rétorika Chalupy i Holana.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.12.2021 11:49 Reaguje na Vladimír Hošek
Ostrov je nesmysl, když nikdo nepřijede nabíjet, jde proud do sítě.
Odpovědět
VH

Vladimír Hošek

30.12.2021 15:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Četl jste co ti dva píší?
Odpovědět
DB

Darth Bane

30.12.2021 15:25 Reaguje na Vladimír Hošek
Není, ta nabijeci stanice je dráty napojena na Babisovu fosilní teplárnu, která byla postavena za použití masivní dotace později, než ta hydroelekrarna . Hunzlik se nás snaží přesvědčit, že Kirchhofovy zákony nefungují, že elektrický proud nejde cestou nejmenšího odporu, nefunguje Ohmů zákon, a řídí se to ideologii.
Odpovědět
va

vaber

30.12.2021 10:09
,,Elektrárna v Píšťanech má výkon skoro tři megawatty (MW) a běží prakticky nepřetržitě,,
když pracuje nepřetržitě, pracuje do sítě jako každá jiná vodní elektrárna ,tak proč se do toho motá nabíjecí stanice? stejně bere nabíjecí stanice el. energii z Temelína nebo z Dukovan
Odpovědět
DB

Darth Bane

30.12.2021 15:27 Reaguje na vaber
Nebere, platí Ohmů zákon. Ti elekronove tam přimlouvám z Babisovy fosilní teplárny, asi 1 km vzdušnou čarou.
Odpovědět
DB

Darth Bane

30.12.2021 15:31 Reaguje na Darth Bane
Priplouvaji
Odpovědět
va

vaber

31.12.2021 10:02 Reaguje na Darth Bane
zkoumání toků energie v soustavě je zajímavá věda a popisují je složité diferenciální rovnice
Odpovědět
DB

Darth Bane

31.12.2021 10:29 Reaguje na vaber
Jistě, já vím.....nicméně uznáte, že elektron by musel být úplný blbec, aby si někde nechal zasroubovat hlavu ve vinutí trafa, pak se nechal naindukovat do druhého vinutí, znova se nechat zasroubovat, pak poslat desítky kilometrů jinam, pak zase šroubovat, a pak milostné poslat do usmernovace nabíječky, když existuje 10X kratší cesta s menším odporem.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

30.12.2021 10:57
Trochu matematiky. 12 nabitých aut z jedné elektrárny. 12 OOO aut´= 1 000
elektráren? A co teprve 1,2 milionu elektrovozítek? To bude ještě voda
v řekách téci a nebo pouze přetékat z turbíny na turbínu? Opravdu to
myslí někdo vážně? Takové oblbování nedouků je "gryndýlová" propaganda,
která nemá s ekologií pranic společného. Voda je na rozdíl od větru
a slunce relativně stálým zdrojem, ale je možné budovat další
minielektrárny, pokud nechceme zničit ráz řek a zcela život v nich?
A jsme u toho, že jedni ekologisté propagují MVE a druzí je kritizují.
Co člověk to názor a výsledkem nakonec bude ještě větší devastace ŽP.
Ta představa milionů solárních panelů a desetitisíců větrníků mě děsí
a to už překousnu nejenom JE za barákem, ale i tu odprášenou uhelku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.12.2021 11:52 Reaguje na Břetislav Machaček
Nikdy jste nenapsal (ani nikdo jiný) jak to udělat jinak a lépe.
Na nabíjení eaut se velmi hodí fve, nejlépe doma na střeše a ještě v práci nad parkovištěm. Pokud by lidé jezdili benzíňáky, fabrika tu el. ráda spotřebuje.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

30.12.2021 15:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Blablabla . Zase už týden buď nesvítí a nebo nesvítí tak, aby to kamarádovi nahřálo alespoň vodu pro čtyřčlennou
rodinu a upéci vánočku, uvařit oběd, vyprat a večer
kouknout na TV, je úplná pohádka. Nebýt sítě a energie
z JE a uhláků, tak žijí ve středověku. Toto je praxe
a ne ty vaše sny někoho, co nemá doma ani jeden panel.
Odpovědět
DB

Darth Bane

30.12.2021 16:10 Reaguje na Břetislav Machaček
Vás kamarád ty panely používá nesprávné. Panely slouží k energetickým účelům tak, že se tyto vyrobí, prodají ekoblbeckum, a za utržené peníze se koupí ropa plyn a uhlí. Všichni výrobci to tak dělají.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.12.2021 08:14 Reaguje na Břetislav Machaček
Člověče nešťastná, vy jste asi fakt dub.
Píšu to přímo vám asi posté!! FVE se dimenzuje tak, že máte energii v pohodě 9 měsíců v roce, ale listopad, prosinec, leden dokupujete ze sítě.

Je tohle dořitě tak složitý to pochopit??

Je lepší kupovat uhelnou elektřiny 2 měsíce v roce (zima tu třetinu taky dá) nebo celý rok?
Ani tohle vám kobliha nevezme?
Odpovědět
DB

Darth Bane

31.12.2021 09:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, já vám napíši, odkud máte ty tři měsíce, jo????? Vy nejenom, že vopruzujete zde, ale také na diskusích třeba www.oenergetice.cz a tam jeden konstruktér napsal, že má instalaci 30 kWh, což je mimochodem více, než desetinasobek běžné střešní instalace na rodinném domě, a PRESTO, 3 měsíce do roka elektřinu nakupuje!!!!! A vy jste SPROSTE překroutil, a tvrdíte, že na ty 3 měsíce se to dimensuje!!!!! Mimochodem, také psal, že to bylo opravdu docela nákladné, jednotky milionů Kč, a rozhodně to není na Střeše!, Vu tupý lhari.
Odpovědět
DB

Darth Bane

31.12.2021 09:30 Reaguje na Darth Bane
Pardon, 30 kWp.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.12.2021 11:54 Reaguje na Darth Bane
Počítám třetinu ročního průměru, ne třetinu všeho, co si v zimě pustíte. A zbytek je zase jen blábol jak dycky, na Oenergetice. cz vůbec registrovaný nejsem a dál to jsou zase jen lži.
Odpovědět
DB

Darth Bane

31.12.2021 11:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Jistěže nejste, ona totiž pro psaní diskusních příspěvků tam není nutná registrace, že. A co počítáte, nebo nepocitate vy, je zcela mimo. Když počítáte třetinu ročního průměru, tak si nastavte ten rodačka kotel, kterým topite tak, aby nejvíce topil v době, kdy nejvíce elektriny vyrábějí FVE.
Odpovědět
DB

Darth Bane

31.12.2021 12:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Nepocitate nic vy špinavý lhari, výpočet je o číslech, ne o lzich. Vy ideologicky blábolite, pokud zrovna záměrně nelzete.
Odpovědět
DB

Darth Bane

31.12.2021 12:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, vy každou chvíli "počítáte" něco jiného, stejně jako každý ekoteroristicky energosmejd. Napište, s jakým konkrétním objektem počítáte, jak jento vytápěný, jak se tam ohřívá tepla užitková voda, na čem se tam vaří, a v jakém režimu je obýván, kolik tam žije lidi, atd.
Odpovědět
DB

Darth Bane

31.12.2021 09:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl tvrdí, že v zimě, kdy spotřeba energii domácnosti vzrůstá na petinasobek, že ty panely z toho dají třetinu.....rezervovaný Hanzle....co vám dělá plynový kotel většinu roku.....STOJI, že???? A Víte, že je to 5 X tak velký spotřebič, než všechny ostatní dohromady???? A co dělá v zimě????? Běží, Že???? A VY TADY BUDETE LHAT, ZE TEN KOTEL BEZI CELY ROK!!!!!!!
Odpovědět
DB

Darth Bane

31.12.2021 09:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Pan Macháček navíc nic nepsal o elektromobilu a topení, čímž by ta spotřeba narostla ještě tak desetinasobne. Takže rekord jste tu vy, ne pan Macháček.
Odpovědět
DB

Darth Bane

31.12.2021 09:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Jo, a Babise především volí lidé, jako jste vy, propagátor čínského ekonomického modelu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.1.2022 21:16 Reaguje na Břetislav Machaček
https://oenergetice.cz/cista-mobilita/nabijeni-elektromobilu-fotovoltaiky
Odpovědět
DB

Darth Bane

30.12.2021 15:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Dalo by se ušetřit to, co nyní spotrebovavate vy ekoteroristi. Když budete privedeni do stavu klimatické neutrality, tak se za prvé ušetří, a za druhé, bude od vás pokoj.
Odpovědět
DB

Darth Bane

30.12.2021 15:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Kdo zalze jednou, lze vždy. Z toho vyplývá, že CC je lež.
Odpovědět
DB

Darth Bane

30.12.2021 15:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Sestřenice má celej barák, které má asi 550 metrů čtverečních, vytápěnéj naftou, a jezdí na naftu. Je to totiž nejlevnější, nestojí ji to ani cent.
Odpovědět
DB

Darth Bane

30.12.2021 15:41 Reaguje na Břetislav Machaček
FVE je dobrej na to, aby pohanej vrtnou soupravu.....pak to oze funguje
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.12.2021 20:17 Reaguje na Darth Bane
Vyzvracet 13 pizdovin posobě je fakt výkon, ale zase nemá nikdo povinnost to číst......
Odpovědět
reklama

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.

Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

TOPlist TOPlist