https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/vlady-bohatych-zemi-nedelaji-dost-pro-ochranu-klimatu-tvrdi-mladi-aktiviste?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Vlády bohatých zemí nedělají dost pro ochranu klimatu, tvrdí mladí aktivisté

29.9.2021 18:02 | MILÁN (ČTK)
Svět podle Thunbergové "kráčí velkou rychlostí špatným směrem".
Svět podle Thunbergové "kráčí velkou rychlostí špatným směrem".
Vlády bohatých zemích nedělají dost pro ochranu klimatu, myslí si mladí ekologičtí aktivisté. Uvedli to na globální schůzi Youth4Climate, která je součástí akcí před listopadovým klimatickým summitem OSN v Glasgow. Podle švédské aktivistky Grety Thunbergové jsou nutná "drastická řešení". Aktivisté vyzvali k přísnějším opatřením a k větší pomoci chudším zemím, například skrze odpuštění části zahraničního dluhu.
reklama

 

"Naší vůdci používají velká slova, ale nic nedělají. Stačí s tímto planým plkáním," uvedla v zahajovacím bloku Thunbergová. Ta si například myslí, že vlády pouze předstírají, že v otázce klimatu poslouchají mladé lidi. Podle ní současná klimatická krize nemá technologické řešení, a proto vyžaduje výrazné změny v chování lidí.

"Naši vůdci úmyslně nic nedělají, a to je zrada," uvedla Thunbergová. Podle ní se otázky klimatu vážou k dalším problémům současného světa, například k příjmovým a sociálním nerovnostem. Svět podle Thunbergové "kráčí velkou rychlostí špatným směrem".

Aktivisté kritizovali i bohaté státy, že nepomáhají chudším zemím. Na předchozích klimatických summitech se bohatší země zavázaly, že budou poskytovat od loňského roku nízkopříjmovým státům pomoc ve výší nejméně 100 miliard dolarů (2,2 bilionu Kč) ročně. "Prostředky slíbené od roku 2020, které ale ještě nebyly vyplaceny, je potřeba zvýšit," uvedla Vanessa Nakateová z Ugandy. Delegát z USA Oscar Soria rovněž vyzval, aby chudším zemím byla odpuštěna část dluhu.

Schůze 400 mladých ekologických aktivistů z celého světa bude v Miláně pokračovat do konce září. Podle italského ministra ekologie Roberta Cingolaniho by delegáti měli vypracovat návrhy, které pak budou předloženy na klimatickém summitu OSN v Glasgow. "Doufám, že vedle demonstrací, které jsou velmi užitečné, nám pomůžete nalézt nová řešení," řekl Cingolani.


reklama

BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

reklama

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (76)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

kk

karel krasensky

29.9.2021 18:11
Na hle.Gretka leze z nory
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

29.9.2021 19:46
" Vlády bohatých zemí nedělají dost pro ochranu klimatu a ještě méně pro ochranu životního prostředí jako celku "

Evropě vládne neodborná a zjevně neschopná , nikým nevolená Evropská komise. Za její největší vadu považuji to, že na rozdíl od volených politiků se nikomu nezodpovídá a neskládá účty občanům EU.

Je doslova legrační, že pokud nadcházející zima bude chladná , a vše zatím tomu nasvědčuje, dojde k první energetické krizi v éře globálního oteplování v důsledku chladu. Jak vystřiženo z díla Járy Cimrmana.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

29.9.2021 21:56 Reaguje na Miroslav Vinkler
A vlastně ještě méně pro lidi své země.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

30.9.2021 09:42 Reaguje na Miroslav Vinkler
No jo, další blábol. Možná byste si měl přečíst něco o tom, jak se volí Evropská Komise, než začnete plácat. Jste jak Šimůnek. ;)

1) https://www.europarl.europa.eu/news/cs/faq/8/jak-je-jmenovan-predseda-a-clenove-evropske-komise

2) https://www.europarl.europa.eu/factsheets/cs/sheet/25/evropska-komise
Odpovědět

Viktor Šedivý

30.9.2021 10:24 Reaguje na Petr Eliáš
Děkujeme za odkazy - jasně potvrzují, že složení EK není výsledkem volby ale zákulisních dohod.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

30.9.2021 10:26 Reaguje na Viktor Šedivý
Ale jděte. :-)
Odpovědět

Viktor Šedivý

30.9.2021 10:38 Reaguje na Petr Eliáš
Ne?

"Parlament důkladně prověřuje i kandidáty.."

"Každý výbor poté vypracuje posouzení odborných kvalit kandidáta.."
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

30.9.2021 11:34 Reaguje na Viktor Šedivý
No a kdo je prověřuje? Parlament. A ten je co? No volený. :D
Odpovědět

Viktor Šedivý

30.9.2021 11:52 Reaguje na Petr Eliáš
Ano, ve výborech si vyhandlují své kšefty a pak si to nechají parlamentem schválit.

To je postup, který nemá s volbou nic společného.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

30.9.2021 12:00 Reaguje na Viktor Šedivý
Je to sice blbost, ale když tomu věříte, brát vám to nebudu. :-)
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.9.2021 14:15 Reaguje na Petr Eliáš
Kam by chodil? Do jisté míry má pravdu. Ano EP musí kandidáty potvrdit a ano, do EP se volí. Nominace do EK je už ale čistě na vládách jednotlivých států, stejně jako je sám EP takový zvláštní, bo postavení jednotlivých států, primárně těch menších, je tam takové vachrlaté.

Ne že by EU jako taková byla nějakým protikladem demokracie, ale ta její demokracie je na můj vkus taková vachrlatá a slušně zohýbaná.
Což ale tak nějak vyplývá už ze samotné podstaty toho slepence.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

30.9.2021 14:58 Reaguje na Svatá Prostoto
Ano, vlády nominují (Rada - ministři vzešlí z voleb) a EP je takzvaně ,,griluje,, (posuzuje odborné a jazykové předpoklady) a schvaluje.

Oproti ČR je to o trochu lepší. :-)
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.9.2021 15:34 Reaguje na Petr Eliáš
No, na tom posledním se neshodneme, myslím v obecné rovině, ne zrovna v tom co tu máme dnes:-), ale to nevadí:-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.9.2021 15:42 Reaguje na Miroslav Vinkler
Hluboký omyl, jak dycky. Proč se nepodíváte aspoň na Wiki, kde je to celé vysvětlené?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Evropsk%C3%A1_unie
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

29.9.2021 22:44
Až ekoteroristé drasticky omezí používání spotřební elektroniky, jejíž výroba neskutečně ničí životní prostředí, až přestanou jezdit auty a na motorkách a k dopravě budou používat pouze chůzi, kola a hromadnou dopravu, až přestanou akorát vyřvávat na demonstracích a udělají skutečně něco pro naši mizející přírodu, pak jim můžeme naslouchat.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

30.9.2021 17:40 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Doplním.....až si zateplí svá obydlí tak, jako my všichni ostatní, a až sami odpojí své domácnosti od centrálních zdrojů fosilní energie.
Odpovědět

Viktor Šedivý

29.9.2021 23:26
To jsem zvědav, jestli někdo projeví tolik politické odvahy, aby jasně řekl, že si těmi návrhy můžou leda tak vytřít ...
Odpovědět
Pája Žížala

Pája Žížala

30.9.2021 00:05
Už zase???
Odpovědět
RV

Richard Vacek

30.9.2021 05:50
Aktivisté jsou téměř vždy mladí. Souvisí to s tím, že jen mladý člověk ví všechno nejlíp a má na všechno řešení.
Odpovědět

Viktor Šedivý

30.9.2021 09:19 Reaguje na Richard Vacek
... a účty mu platí rodiče.
Odpovědět
VK

Václav Kain

30.9.2021 07:59
Podívejte se na plnoletou Gretu.Je to vůbec holka?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.9.2021 14:17 Reaguje na Václav Kain
Ale no tak ...
Když pominu co má mezi ušima, tak mi přijde docela sympatická a fajn.
Taková normoš holka ... žádné ELLE, ale taky žádná hrůza.
Odpovědět
JO

Jarka O.

30.9.2021 14:32 Reaguje na Václav Kain
Přemýšlím, jestli G. toho asperga opravdu má nebo jen nějaké lehoučké stádium nebo si to její vykutálení rodiče vymysleli. Do vězení pro zanedbání péče by měli jít oni. Legrace byla, jak během 2 let vyrostla o 4 roky, Jestli se nemýlím, tak se na začátku tvrdilo,že jí je 14. A nezačala její éra v r. 19? A už je plnoletá :-) Zázrak.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

30.9.2021 09:00

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět

Viktor Šedivý

30.9.2021 09:18 Reaguje na Petr Eliáš
No, on by politický vliv vážně psychicky postižené adolescentky měl vadit každému, kdo si myslí, že bychom se měli řídit rozumem.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

30.9.2021 09:28 Reaguje na Viktor Šedivý
No jo, jak jinak. Tento blábol je u místních velmi oblíbený. :D Možná byste si měl nastudovat něco o tom, jaký má Aspergerův syndrom vliv na inteligenci. :D
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

30.9.2021 09:39 Reaguje na Petr Eliáš
Inteligence by se měla snoubit se vzděláním. Když Grétu člověk poslouchá, tak skutečně moc inteligence nepobral. A jak má mít nějaké vzdělání, když věčně sabotuje školní docházku?
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

30.9.2021 10:16 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Tak hlavně že vy dokážete inteligenci posoudit... Dala si rok pauzu, nyní opět chodí do školy. Klidně nám tu můžete poreferovat o jejím školním prospěchu...
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

30.9.2021 10:35 Reaguje na Petr Eliáš
Jenže ona pauzírovala i před tím. Pod záminkou demonstrací v pátky nechodila do školy a seděla někde na chodníku.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

30.9.2021 10:49 Reaguje na Petr Eliáš
Inteligence se dá posuzovat podle konkrétních činů. Tahle slečna akorát vřešti, a kope sebe jakop malé děcko. Až bouchne do stolu, a řekne - Geronti, tady je první funkční vzorek termojaderné fůze, a dá se postavit za cenu uhelnéí elektrárny, tak řeknu, jo, je inteligentní, a pro budoucnost něco dělá.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

30.9.2021 11:01 Reaguje na Daniel Višňovský
Nojo, jenže aby mohla něco takového vymyslet, na to by musela mít vzdělání. Kde ho ale vzít, když sabotuje školní docházku?
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

30.9.2021 11:53 Reaguje na Daniel Višňovský
Páni, to je teda argument. :D Takže ona má vymyslet něco, na čem pracují tisíce vědců sama a má to předložit nejdéle včera? :D
Odpovědět

Viktor Šedivý

30.9.2021 12:03 Reaguje na Petr Eliáš
Ne.
Ale požadovat, aby se něco zásadně změnilo a nemít nejmenší tušení, zda existuje lepší řešení a zda náhodou to současné není stále ještě nejlepší z možných, to není racionální postup.
(Ale do jisté míry je to v souladu s jejím duševním postižením.)

Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

30.9.2021 12:17 Reaguje na Petr Eliáš
.....no, mohla by třeba pro začátek vyzvat své vrstevníky k tomu, aby zahodily mobily, a ušetřené prostředky posílaly na výzkum těch smysluplných alternativ. Tohle je první spratkovská generace, která nosí energetické spotřebiče stále sebou již od dětství.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

30.9.2021 12:25 Reaguje na Daniel Višňovský
A kdo jim ty věci kupuje a dává? No? Žeby ta vaše spratkovská generace? :D
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

30.9.2021 12:34 Reaguje na Petr Eliáš
Asi jejich rodiče.....ale jejich rodiče na rozdíl od těch spratečků nechtějí vzít dynamit, a vyhodit do povětří ty elektrárny, které toto napájejí. A s dovolením, sporatkovská generace je definována tak, že jsou to ti současné teenageři. Jejich rodiče v dětství nenosily elektrické spotřebiče po kapsách, a v domácnosti participovali na ekologické produkci potravin.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

30.9.2021 12:50 Reaguje na Daniel Višňovský
Najednou už žádná generace, ale rodiče. Chápu. :D Co svět světem stojí, tak starší generace kritizují ty mladší (například jim nadává do spratků). Takže vy i já jsme kdysi byli spratci. :-)
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

30.9.2021 13:26 Reaguje na Petr Eliáš
Jistě, tak generace rodičů těch spratečků :) Když tedy na tohle šimlovi rajtujete.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

30.9.2021 13:30 Reaguje na Petr Eliáš
Naše generace nebyla generace spratečků, my jsme přemýšleli, co vybudujeme, aby svět, do kterého přivedeme potomky, byl lepší. Přemýšleli jsem jak na vyšší úroveň dostaneme to, co nám zde nechaly generace předchozí. Vy nic dalšího budovat nehodláte, tím, co vytvořily předchozí generace opovrhujete, a chcete to zničit. Přitom jste na tom, co ty předchozí generace vybudovaly závislí mnohem více, než kdykoli v minulosti. Vzdělanostní a profesní struktura dnešních absolventů docela vylučuje, že by měli zájem cosi pozitivního budovat.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

30.9.2021 13:37 Reaguje na Daniel Višňovský
No to jsou nesmysly. Evidentně jste ztratil kontakt s realitou někdy před třiceti lety. :D
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

30.9.2021 12:38 Reaguje na Petr Eliáš
Milánku, jedte se podívat na střední slovensko.....je tam přehrada s hydroelektrárnou- Nosice. Víte, jak se jí také říká??? Přehrada mládeže. Tak tohle je OZE jako vyšité, a stAavěli to ti dle Vás geronti, když byli ve věku té Vaší Gréty. Takže si račte laskavě obléci montérky, obout gumáky, a když nechcete chodit do školy, tak si nějaký obdobný OZE VYBUDUJTE!!!!!
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

30.9.2021 12:52 Reaguje na Daniel Višňovský
Ale proč bych to dělal? Už nežijeme v socialismu a práci nemusí dělat mládež a děti. Dnes to dělají specializované firmy. ;)
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

30.9.2021 13:12 Reaguje na Petr Eliáš
Ano, ale ty specializované firmy používají zařízení, která vypouštějí ty skleníkové plyny, a bez toho, to poswtavit nedokáží.
No, nežijete v socialismu, ale kapitalismus, tedy společenskoekonomickou formaci založenou na fosilních zdrojích nechcete. Společenskoekonomická formace založená na obnovitelných zdrojích se nazývá feudalismus, a tam je prace nejenom teenagerů, ale i těch nejmenších dětí docela běžná. Takže vzůru do feudalisu, který je založený na OZE :(
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

30.9.2021 13:18 Reaguje na Daniel Višňovský
No, řekl bych že byste si měl doplnit vzdělání. :-)
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

30.9.2021 13:25 Reaguje na Petr Eliáš
Já jsem vzdělaný dost :) Představte si, že participuji na Deepwater drilling and oil extraction - to je bobečku vůbec nejsofistikovanější ekonomická aktivita, kterou tahle civilizace dělá. Ty technologie, které používáme a vyvíjíme, jsou na úrovni raketoplánu. Vy se naučte něco smyluplného, co budete v budoucnosti potřebovat. Třeba pást kozy, nebo pěstovat zeleninu. Generace spratečků je zemědělsky v podstatě negramotná.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

30.9.2021 13:36 Reaguje na Daniel Višňovský
Tak ten byl dobrý. :D A co tam děláš? Čistíš v kancelářích záchody? Otvíráš dveře? :D
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

30.9.2021 13:44 Reaguje na Petr Eliáš
Za prvé, netykáme si mladý muži, a za druhé, když Vám popíši, co dělám, stejně byste to nepobral. Už jenom to, že si myslíte, že se to dělá v kancelářích :) Etcetera :) Představa Vaší generace spratečků je taková, že někde roste ekoteroristický strom mobilovník, a na tom ty mobily rostou :)
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

30.9.2021 14:43 Reaguje na Daniel Višňovský
A já myslel že si tykáme, když mi říkáte ,,bobečku,,. :-) No bohužel, to je jen a pouze vaše představa, jak jsem psal výše - člověka odtrženého od reality. :-)
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

30.9.2021 17:22 Reaguje na Petr Eliáš
Dobře, příště budu psát Vy bobečku, OK?
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

30.9.2021 19:48 Reaguje na Daniel Višňovský
Ne, to si říkejte třeba manželce nebo spratečkům. :-)
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

30.9.2021 12:21 Reaguje na Petr Eliáš
Jenže podle toho, s jakou arogancí ekoteroristé vystupují, bude dojem jako by to už měli vymyšleno. Problém je v tom, že oni sice nějakou teorii mají, jenže ta se absolutně nedá použít v praxi. Když je tak poslouchám, napadá mě jeden citát z bible. Tam se píše - blahoslavení chudí duchem, neboť jejich jest království nebeské. Problém je v tom, že oni sice chudí duchem jsou, ale jejich cesta by nás nezavedla do království nebeského. Jejich cesta vede přímo do pekel.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

30.9.2021 13:37 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Pane ŠEdenko, zkusme nazvat záležitosti pravým jménem, oni nemají žádnou teorii. Teorie je vědecký pojem, a oni nemají teirii,ale ideologii. Jejich aktivity nejsou pojáněmy teoretickými poznatky, ale vírou.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

30.9.2021 14:41 Reaguje na Daniel Višňovský
Vlastně jo. Máte pravdu, protože teorie bývá podložena argumenty nebo výpočty.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

30.9.2021 09:39 Reaguje na Petr Eliáš
Inteligence by se měla snoubit se vzděláním. Když Grétu člověk poslouchá, tak skutečně moc inteligence nepobral. A jak má mít nějaké vzdělání, když věčně sabotuje školní docházku?
Odpovědět

Viktor Šedivý

30.9.2021 10:11 Reaguje na Petr Eliáš
Zhoubný vliv. Zatímco v některých oblastech se projevují mimořádně inteligentně, v jiných naopak dost podprůměrně. Intenzivní zájem o jednu oblast ale problém chápat širší souvislosti komplexnějších problémů.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

30.9.2021 11:40 Reaguje na Viktor Šedivý
Zkuste si to nastudovat ještě jednou. :-)
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

30.9.2021 12:30 Reaguje na Petr Eliáš
Já Vám poradím, Peříčku. Vykašlete se na nějaké pseudodiagnozy, jako Aspergerův syndrom. Generace před Vámi tenhle jev nazvaly tak, že je to nezvladatelný spratek, a tuhle civilizaci pozvedly na současnou konzumní a spotřební úroveň. A třeba dostaly člověka na Měsíc, o tom se Vaší generaci bude moci akorát zdát. Vy se zaobírejte tím, jak v budoucnu dokážete přežít jenom s tím co vyprodukujete, za pomocí těch obnovitelných zdrojů. Ani ty pitomé FV panely neumíte v Evropě vyrobit. Zatím jsem si nevšiml, že byste se ráčili naučit něco, co v budoucnu budete skutečně potřebovat - třeba opravit si oblečení, protože nové nebudete ani umět vyprodukovat. Vypěstovat si jídlo bez zemědělských strojů poháněných těmi tfujtfuj skleníkovými nesmysly. Atd. Už se to učíte?????
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

30.9.2021 12:38 Reaguje na Daniel Višňovský
Tak jasně, Daníku, že jednodušší lidé to nazvou nezvladatelným spratkem a o více se nestarají. Tak nebyl jste to vy ani vaše generace, která dostala člověka na měsíc. Byli to Američané. Ty vaše ostatní hovadiny ani nemá cenu komentovat. :-)
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

30.9.2021 13:21 Reaguje na Petr Eliáš
A proč by se měli starat? K čemu společnosti je, že se nezvladatelný sprateček označí za diagnozu, co? Upeče Vám to chleba? Budete mít doma teplo? Postaví Vám to dům? Naopak, ti jednodušší lidé si vymýšlejí pseudoproblémy, protože ty problémy skutečné, nejsou schopní řešit. A další, bobečku :) Já Vám nyní píši od břehu jezera Okanagan (BC) Kapiš???? A šuupšup do první třídy, a doučte se množiny. Protože množina Gerontů, není stejná kategorie, jako množina Američanů. Geront - sprateček je věková kategorie, a Američan - občanství, případně národnost. Nic totiž nevylučuje, aby geront byl současně Američan :) Když se tedy tak oháníte vzděláním.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

30.9.2021 13:30 Reaguje na Daniel Višňovský
Wow, tak to se už dostáváme na úroveň Novinek. To jste rovnou mohl napsat, že ,,Chleba levnější nebude,,. :D Popravdě je mi buřt odkud píšete, stejně kecáte a cucáte si to z palce. :D. S těmi Američany to bylo myšleno tak, abyste si nezačal přisvojovat kolektivní úspěchy. ;)
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

30.9.2021 13:41 Reaguje na Petr Eliáš
Nemusím :) Uváděl jsem do provozu třeba Hibernia Platform, pokud ráčíte vědět, co to je. I S tím fundamentem, kterým to sedí na dně to má skoro milion tun, a je to informačně a technologicky tak složité zařízení, že je srovnatelné se střediskem řízení vesmírných letů. Víte, věta "chleba levnější nebude" je docela nemístná, protože vy chcete v zásadě svět, kde chleba bude pro velkou část populace nedostupný luxus. To jen abyste věděl, za co bojujete.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

30.9.2021 20:23 Reaguje na Daniel Višňovský
Opravdu mi je buřt kde jste dělal, vůbec mě to nezajímá. :D
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.9.2021 14:29 Reaguje na Petr Eliáš
Mně to nedalo, tak jsem vás vzal za slovo a teta wiki říká ... "Jejich intelekt je normální, jejich sociální a emoční dovednosti však vždy výrazně zaostávají za jejich kognitivním vývojem."

Což vcelku sedí, bo nikdo se nehádá, že G nemá v ledasčem pravdu. Problém je ale jak v prezentaci té pravdy, tak tak schopnosti samotné G si uvědomit, že lidí je hodně, mají hodně zájmů a priorit a je přirozené, že si kvůli ní nesednou na zadek.

Navíc je pravda, že ona jednak nějaké reálné konkrétní řešení nenabízí, jednak prudí tam, kde je situace ne ideální, ale furt nejlepší.

Plus její jedná kvalifikace by se dala popsat slovy ... agitující studentka.

Osobně si myslím, že tomu dělá spíš medvědí službu, protože řadu lidí bezpochyby získává, ale min tolik současně silně na..re, a ti do toho pak hází vidle jak to jen jde i nejde a často i z trucu.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

30.9.2021 09:38 Reaguje na Petr Eliáš
Pakliže někdo bojuje za určitý ideál, měl by mluvit pravdu. Před časem ta puberťačka jela na nějaký mítink přes Německo vlakem a tvrdila, že vlak byl tak plný, že musela celou dobu sedět na chodbičce na zemi. Na svém profilu to doložila fotkou, kdy skutečně sedí na zemi ve vagóně a je obložena zavazadly. Když se ovšem kdokoliv na tu fotku pořádně podíval, tak zjistil, že na té chodbičce není ani jediný člověk. Na to reagovaly Německé dráhy vyjádřením, že na tu cestu měla Gréta s doprovodem místenky v první třídě. Jak mám té Greténce něco věřit, když lže i v tak nepodstatných věcech? Navíc se zjistilo, že její příspěvky na internetu píše její otec a ještě nějaký aktivista z Indie. Tak kdo je dutohlav, pane Eliáši?
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

30.9.2021 12:19 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Cožéééé, ona jela vlakem, který je napájen těmi tfujtfujtfuj fosilními zdroji, a je z oceli, na výrobu které je potřeba to tfujtfujtfuj uhlí????
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

30.9.2021 12:31 Reaguje na Daniel Višňovský
Jo:
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/greta-thunberg-deutsche-bahn-nemecko.A191215_093051_zahranicni_aug
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

30.9.2021 12:34 Reaguje na Daniel Višňovský
Ještě dodatek - ta plachetnice, na které jela přes Atlantik, byla vyrobená z kompozitů a jejich výroba je vše jen ne ekologická.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

30.9.2021 10:47 Reaguje na Petr Eliáš
Víte, my geronti raději ty fosilní zdroje - a vy se k nim ještě rádi vrátíte. Jenomže si je brzo spotřebujete, a pak se třeba navzájem sežerte.
Odpovědět
MJ

Marcela Jezberová

30.9.2021 09:27
"Doufám, že vedle demonstrací, které jsou velmi užitečné, nám pomůžete nalézt nová řešení," - Cingolani uhodil hřebík na hlavičku. Bez proveditelných, sociálně a ekonomicky únosných řešení jsou požadavky ekoaktivistů jen dětským výmyslem.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

30.9.2021 11:31
Pokud si někdo myslí, že odpuštění části dluhů to vyřeší, tak je naivní.
Ty dluhy jsou už často na úrovni, kdy nejsou splatné ani úroky z úroků
a přesto se zadlužení zadlužují dál. Ono ani jednorázové umazání dluhů
nic nevyřeší, pokud je dluh na infrastruktuře a vzdělání, který potřebuje nové investice. K čemu je bezdlužnost chudému, který si bude muset zítra
půjčit na chleba? Umažme třeba ty dluhy, ale pomozme jim tak, aby si
mohli chléb sami vyprodukovat a nepůjčovat si na jeho nákup. Pokud to
nechtějí, tak není důvod jim dál půjčovat (podmíněně darovat). Oni
ti mladí chtějí vše napravit, ale za cenu nových dluhů, kterými se
dotují OZE a jiné nesmysly. Do nových dluhů tak dostanou i ty dosud
nezadlužené a bez dluhů nebude nakonec nikdo. Budou dlužit všichni všem
a čekat na zázrak. Řešením je pouze život bez jakýchkoliv dluhů, ale
to je dnes utopií. I ti mladí dluží rodičům za vychování a často to
nesplácejí. Dluží za vzdělání, ale své zemi to nesplácejí, protože se
jdou realizovat jinam, dluží zdravotnictví za sebepoškození drogami,
úrazy při adrenalinových sportech atd. I to jsou dluhy a jsou jim
odpouštěny, ale jiní je musejí splácet za ty, kteří je vytvořili.
Sny o bezuhlíkové Evropě bude novým dluhem celé ekonomice a ta ten
dluh nemusí ustát. Pak už nebude nikdo, kdo bude půjčovat a dluhy
odpouštět. Vyspělé země půjčovaly, protože na to měly, ale pokud
zdroje vyschnou, tak už nikomu stejně nepůjčí a ani nic neodpustí.
Odpovědět
VS

Va Shek

30.9.2021 14:35
Zajímavé kolik negativních vášní na českém eko serveru dokáže vyvolat jedno prohlášení jedné dívky které prostě jen svobodně říká svůj názor.
Možná něž kritika by to zasloužilo zamyšlení zda nemá v něčem pravdu.
Bít se tu v prsa co vše jsme dokázali má taky druhou stránku. Spálili jsme za krátkou dobu vše co šlo najít nebo vytěžit. Vytvořili spoustu odpadu pro který nemáme řešení atd. A chceme aby si tohohle mladí vážili a obvinujeme je, že používají vymoženosti o které neprosili a na kterých vyděláme v nekonečné honbě za nevíme čím.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.9.2021 15:29 Reaguje na Va Shek
V něčem pravdu samozřejmě má.
V něčem ale ne a u toho v čem je samo tak úplně neví, co reálně s tím.
Za mých mladých let jsme měli rčení ... Ví h.vno a chtěl by pomník.
Na to jsou lidé holt občas citliví ... když jim někdo takový permanentně nadává.

Plus je to jistá personifikace té progresivní části mladé generace, která dělá tak nějak zatím prd, má se když ne jak prasata v žitě, tak podstatně lépe, než jsme se měli za totáče my ... a obojí jim přeju, taky mám děti ... a přitom k tomu furt frfňá jak je to všechno hrozný jací jsme hrobaři civilizace. Že má každej noťas, ifoun, značkový hadry a věčně visí na netu a sítích je nicméně vůbec netrápí.


Já prostě z jejich strany vidím jen spoustu keců a gest, ale nějakou opravdovou a reálnou skromnost moc ne.

Aby bylo jasno, teď nepíšu o mládeži jako takové ... to jsou samozřejmě zmetci od té doby, co už já sám mladý nejsem:-))) ... ale o těchto revolučních progresivních úchylech.

BTW ... když je člověk srovná s bývalou uvědomělou komunistickou mládeží, tak je ta podoba až zarážející.
Odpovědět
VS

Va Shek

30.9.2021 15:57 Reaguje na Svatá Prostoto
A není to pouze vaše představa dnešní mládeže?
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

30.9.2021 17:26 Reaguje na Va Shek
Řekl bych, že není. Víte, řada z nás tu mládež má jako kolegy, a tak nějak můžeme říci, že tím, jak nastupují do pracovního procesu další a další ročníky, tak jde ta kvalita stále dolů.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.10.2021 14:27 Reaguje na Va Shek
Hlavně že jsem schválně napsal ... "Aby bylo jasno, teď nepíšu o mládeži jako takové ...".

Je to marný, je to marný, je to marný:-).
Odpovědět
RP

Radim Polášek

30.9.2021 20:12
Sejou vítr. Až přijde doba, tak z toho bude bouře.
Odpovědět
 
reklama
reklama

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.

Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

TOPlist TOPlist